Przesunięty przez: mkm 09-06-2010, 19:58 |
Byłem na hamowni |
Autor |
Wiadomość |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 10-01-2011, 10:18
|
|
|
Z moca rzedu 150 czy 160 to 200 kmh pojedzie ale nie 230. I pytanie czy wg licznika ma te 180 czy na GPS. Przy 220 kmh wg. gpsu to na liczniku jest u mnie juz 235 kmh,
Bo nie wiem czy macie swiadomosc w jaki sposob rosna opory aeordynamiczne. Z tego co mi sie wydaje to na pewno nie liniowo a raczej wykladniczo. I zeby jechac o 50% szybciej czyli - przykladowo 270 zamiast 180 potrzeba ze 3 razy wiekszej mocy niz do 180. Zreszta wystarczy popatrzec na parametry aut z podobna moca zeby zobaczyc ze tej wielkosci auto potrzebuje okolo 200 km zeby rozpedzic sie do 220. Najlepiej to wszystko jest widoczne w takim programie o nazwie CARTEST (symulator przyspieszenia samochodu - bardzo dokladnie symuluje).
Pozatym dziwne ze instrukcja podaje mi v-max 225 czy 230 dla manuala i raczej mierzony samochod byl nowy czyli raczej mial te deklarowane 205 hp. Zatem smiem twierdzic ze v-max jest uzalezniona od mocy i zeby rozbujac ten samochod do tej predkosci trzeba nieco wiecej niz 155 hp. Moze wystarcza 190 ale na pewno nie zaledwie 155. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
G-CS
Nowy Forumowicz

Auto: ...inny
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2010 Posty: 19 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 10-01-2011, 12:36
|
|
|
...może Miśkami nie jeździłem....ale Mondeo V-ką 2.5 170KM bardzo często...i wiele było u mnie na hamowni...rzadko maja więcej niż 160KM...a każda z nich spoko robi licznikowe 230km/h |
|
|
|
 |
mystek
Mitsumaniak
Auto: Lancer Sportback 2014
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lut 2010 Posty: 1933 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 10-01-2011, 14:16
|
|
|
Colt CA0 1.8gti 140KM poleci licznikowe 220km/h,
Coltem CJ 1.6 90KM leciałem 190 i myślę, że do 195 by doszło ale trzeba było skręcać,
Coltami CA i CJ 1.3 75KM ludzie jeżdżą po 175-180km/h,
Audi A6 C5 1.9TDi 110KM 205km/h mój brat leciał,
Vectra B kombi 2.5v6 170KM w 5 osób 210km/h i jeszcze by trochę uciągnął.
Wszystko oczywiście licznikowo . A tak w ogóle to V-max jest mało istotny ważniejsze jest przyśpieszenie do tych 140-160km/h, po co więcej? |
_________________ Mitsubishi Colt CJ4A 01.2010 - 01.2012
Mitsubishi Mirage Turbo 02.2012 - 10.2013
Rover 216 Tomcat 02.2014 - 09.2014
Volvo V40 T4 08.2014 - 01.2019
Toyota MR2 SW20 04.2017- ...
Mitsubishi Lancer Sportback 11.2018 - ...
|
|
|
|
 |
G-CS
Nowy Forumowicz

Auto: ...inny
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2010 Posty: 19 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 10-01-2011, 15:05
|
|
|
...oczywiście...ale tu chodziło o pomiar automata na hamowni...wyszło że ma 155KM...dodając straty ka konwerterze..wychodzi ok. 165...175KM...a kolega uważa że z taką mocą nie mógłby jechać 230km/h....a ja jednak wiem że autko z taką mocą jednak "pociągnie" |
|
|
|
 |
karolgt
moderator

Auto: Lexus GS430 V8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lip 2006 Posty: 5645 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 10-01-2011, 21:09
|
|
|
ok, może tu będzie ktoś temacie.
Potrzebuje dobrze zdiagnozować moje Volvo i dowiedzieć się w końcu skąd ten ubytek mocy i zrobić z tym porządek.
Tylko gdzie?
Projektxs? za diagnostykę (sprawdzenie kompresji, dolotu, turbiny, diagnoza kompa) powiedzieli wstępnie około 300 zł.
Inne pomysły? |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 10-01-2011, 22:42
|
|
|
mystek napisał/a: | Colt CA0 1.8gti 140KM poleci licznikowe 220km/h,
Coltem CJ 1.6 90KM leciałem 190 i myślę, że do 195 by doszło ale trzeba było skręcać,
Coltami CA i CJ 1.3 75KM ludzie jeżdżą po 175-180km/h,
Audi A6 C5 1.9TDi 110KM 205km/h mój brat leciał,
Vectra B kombi 2.5v6 170KM w 5 osób 210km/h i jeszcze by trochę uciągnął.
Wszystko oczywiście licznikowo . A tak w ogóle to V-max jest mało istotny ważniejsze jest przyśpieszenie do tych 140-160km/h, po co więcej? |
Ja sie spotkalem z licznikiem od Sigmy co wskazywal 240 kmh przy autentycznej predkosci 205 kmh. Zatem wskazania licznikowe przy wiekszych predkosciach mozna sobie wsadzic . Przy aerodynamice tych samochodow (nienajgorszej nawet dzisiaj) auto majace 75 km poleci najwyzej 160-165 kmh (faktyczne) a licznik zawyza przecietnie o okolo 10% (chyba ze jest zupelnie zryty od krecenia) co by sie zgadzalo 165+16,5=182,5. Dlatego dalej bede obstawal ze do osiagniecia Sigma 220 trzeba nieco wiecej niz 170 koni . Zreszta jak bede mial okazje na hamowni obciazeniowej to sprawdze i byc moze powiem jak tutaj wyszlo |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
j-rules
Mitsumaniak devil inside

Auto: Lancer 93 sedan GLXi 1.6 4g92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 1422 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 10-01-2011, 23:46
|
|
|
Cytat: | Bo nie wiem czy macie swiadomosc w jaki sposob rosna opory aeordynamiczne. Z tego co mi sie wydaje to na pewno nie liniowo a raczej wykladniczo |
Zdaje się, że rosna kwadratowo w stosunku do prędkosci
Liczniki na pewno zawyzaja, mam fotke z mojego bolidu z 218 km/h. |
_________________ Najpierw ty popracujesz a ja odpoczne, pozniej na odwrót, ja odpoczne a ty popracujesz
 |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 11-01-2011, 23:56
|
|
|
Może i jestem upierdliwy, ale uruchomiłem mój ulubiony programik pod dosboxem i oto screen z wykresem strat dla Mitsubishi Diamante LS (amerykański odpowiednik Sigmy z silnikiem 24V). I widać na wykresie jak się przedstawiają straty mocy przy danej prędkości. Jak widać aerodynamika idzie wykładniczo, być może jest to własnie coś w stylu x^2. Dodatkowo żeby nie było że ściemniam to załączam zrzut z ekranu z symulacją prędkosci i przyspieszenia.
 |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
mystek
Mitsumaniak
Auto: Lancer Sportback 2014
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lut 2010 Posty: 1933 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 12-01-2011, 11:03
|
|
|
Co to za programik? ) można tam "wrzucić" każdy samochód, jaki nam się podoba, czy co? |
_________________ Mitsubishi Colt CJ4A 01.2010 - 01.2012
Mitsubishi Mirage Turbo 02.2012 - 10.2013
Rover 216 Tomcat 02.2014 - 09.2014
Volvo V40 T4 08.2014 - 01.2019
Toyota MR2 SW20 04.2017- ...
Mitsubishi Lancer Sportback 11.2018 - ...
|
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 12-01-2011, 11:35
|
|
|
Program sie nazywa CAR TEST. To co używam to jest antyczna wersja pod DOSa jeszcze, ale jest na zasadzie SHAREWARE i jest w pełni funkcjonalna, nawet jak nie zapłacisz. Jest też nowsza za kilkadziesiąt dolarów napisana w JAVIE.
Link do tej starej
http://www.cartestsoftwar...t4.5/index.html
W bazie jest kilkaset aut (głównie z USA), ale można bez problemów dopisywać swoje tylko trzeba znać kilka parametrów silnika i skrzyni biegów. Ogólnie świetny program do testowania. Z Mitsubishi jest sporo coltów/lancerów/galantów w wersji US więc można je wykorzystywać jako bazę i wpisać parametry silnika z wersji eu, a zostawić skrzynię i pozostałe parametry bo te się nie różnią zasadniczo. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 12-01-2011, 13:36
|
|
|
lukasz12, o czym Ty piszesz, bo się pogubiłem... |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 12-01-2011, 13:55
|
|
|
Tzn? W którym poście? Chodzi o program czy o hamownie? |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 12-01-2011, 17:28
|
|
|
lukasz12 napisał/a: |
Ogólnie świetny program do testowania. Z Mitsubishi jest sporo coltów/lancerów/galantów w wersji US więc można je wykorzystywać jako bazę i wpisać parametry silnika z wersji eu, a zostawić skrzynię i pozostałe parametry bo te się nie różnią zasadniczo. |
|
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 12-01-2011, 20:03
|
|
|
mkm napisał/a: | lukasz12 napisał/a: |
Ogólnie świetny program do testowania. Z Mitsubishi jest sporo coltów/lancerów/galantów w wersji US więc można je wykorzystywać jako bazę i wpisać parametry silnika z wersji eu, a zostawić skrzynię i pozostałe parametry bo te się nie różnią zasadniczo. |
|
No odpowiadam Mystkowi z czego są te niebieskie ekrany itd. Program się nazywa CARTEST i służy zasadniczo do symulacji przyspieszenia samochodu. Jego plusem jest stosunkowo duża dokładność pomimo że nie wprowadza się jakichś niezwykle szczegółowych parametrów. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
mystek
Mitsumaniak
Auto: Lancer Sportback 2014
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lut 2010 Posty: 1933 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 13-01-2011, 10:48
|
|
|
Są tam Mitsu Colty/Mirage i Dodge Colty, ale wszystkie do 93 roku:/. Musiałbym wziąć skądś pełną specyfikację CJtki razem ze skrzynią i powpisywać. |
_________________ Mitsubishi Colt CJ4A 01.2010 - 01.2012
Mitsubishi Mirage Turbo 02.2012 - 10.2013
Rover 216 Tomcat 02.2014 - 09.2014
Volvo V40 T4 08.2014 - 01.2019
Toyota MR2 SW20 04.2017- ...
Mitsubishi Lancer Sportback 11.2018 - ...
|
|
|
|
 |
|