Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: mkm
09-06-2010, 19:58
Byłem na hamowni
Autor Wiadomość
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 10-01-2011, 10:18   

Z moca rzedu 150 czy 160 to 200 kmh pojedzie ale nie 230. I pytanie czy wg licznika ma te 180 czy na GPS. Przy 220 kmh wg. gpsu to na liczniku jest u mnie juz 235 kmh,

Bo nie wiem czy macie swiadomosc w jaki sposob rosna opory aeordynamiczne. Z tego co mi sie wydaje to na pewno nie liniowo a raczej wykladniczo. I zeby jechac o 50% szybciej czyli - przykladowo 270 zamiast 180 potrzeba ze 3 razy wiekszej mocy niz do 180. Zreszta wystarczy popatrzec na parametry aut z podobna moca zeby zobaczyc ze tej wielkosci auto potrzebuje okolo 200 km zeby rozpedzic sie do 220. Najlepiej to wszystko jest widoczne w takim programie o nazwie CARTEST (symulator przyspieszenia samochodu - bardzo dokladnie symuluje).
Pozatym dziwne ze instrukcja podaje mi v-max 225 czy 230 dla manuala i raczej mierzony samochod byl nowy czyli raczej mial te deklarowane 205 hp. Zatem smiem twierdzic ze v-max jest uzalezniona od mocy i zeby rozbujac ten samochod do tej predkosci trzeba nieco wiecej niz 155 hp. Moze wystarcza 190 ale na pewno nie zaledwie 155.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
G-CS 
Nowy Forumowicz


Auto: ...inny
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 19
Skąd: Kraków
Wysłany: 10-01-2011, 12:36   

...może Miśkami nie jeździłem....ale Mondeo V-ką 2.5 170KM bardzo często...i wiele było u mnie na hamowni...rzadko maja więcej niż 160KM...a każda z nich spoko robi licznikowe 230km/h :wink:
 
 
mystek 
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sportback 2014
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1933
Skąd: Kraków
Wysłany: 10-01-2011, 14:16   

Colt CA0 1.8gti 140KM poleci licznikowe 220km/h,

Coltem CJ 1.6 90KM leciałem 190 i myślę, że do 195 by doszło ale trzeba było skręcać,

Coltami CA i CJ 1.3 75KM ludzie jeżdżą po 175-180km/h,

Audi A6 C5 1.9TDi 110KM 205km/h mój brat leciał,

Vectra B kombi 2.5v6 170KM w 5 osób 210km/h i jeszcze by trochę uciągnął.

Wszystko oczywiście licznikowo :) . A tak w ogóle to V-max jest mało istotny :) ważniejsze jest przyśpieszenie do tych 140-160km/h, po co więcej?
_________________
Mitsubishi Colt CJ4A 01.2010 - 01.2012
Mitsubishi Mirage Turbo 02.2012 - 10.2013
Rover 216 Tomcat 02.2014 - 09.2014
Volvo V40 T4 08.2014 - 01.2019
Toyota MR2 SW20 04.2017- ...
Mitsubishi Lancer Sportback 11.2018 - ...
 
 
 
G-CS 
Nowy Forumowicz


Auto: ...inny
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 19
Skąd: Kraków
Wysłany: 10-01-2011, 15:05   

...oczywiście...ale tu chodziło o pomiar automata na hamowni...wyszło że ma 155KM...dodając straty ka konwerterze..wychodzi ok. 165...175KM...a kolega uważa że z taką mocą nie mógłby jechać 230km/h....a ja jednak wiem że autko z taką mocą jednak "pociągnie" :p
 
 
karolgt 
moderator


Auto: Lexus GS430 V8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lip 2006
Posty: 5645
Skąd: Kraków
Wysłany: 10-01-2011, 21:09   

ok, może tu będzie ktoś temacie.

Potrzebuje dobrze zdiagnozować moje Volvo i dowiedzieć się w końcu skąd ten ubytek mocy i zrobić z tym porządek.

Tylko gdzie?

Projektxs? za diagnostykę (sprawdzenie kompresji, dolotu, turbiny, diagnoza kompa) powiedzieli wstępnie około 300 zł.

Inne pomysły?
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 10-01-2011, 22:42   

mystek napisał/a:
Colt CA0 1.8gti 140KM poleci licznikowe 220km/h,

Coltem CJ 1.6 90KM leciałem 190 i myślę, że do 195 by doszło ale trzeba było skręcać,

Coltami CA i CJ 1.3 75KM ludzie jeżdżą po 175-180km/h,

Audi A6 C5 1.9TDi 110KM 205km/h mój brat leciał,

Vectra B kombi 2.5v6 170KM w 5 osób 210km/h i jeszcze by trochę uciągnął.

Wszystko oczywiście licznikowo :) . A tak w ogóle to V-max jest mało istotny :) ważniejsze jest przyśpieszenie do tych 140-160km/h, po co więcej?


Ja sie spotkalem z licznikiem od Sigmy co wskazywal 240 kmh przy autentycznej predkosci 205 kmh. Zatem wskazania licznikowe przy wiekszych predkosciach mozna sobie wsadzic :) . Przy aerodynamice tych samochodow (nienajgorszej nawet dzisiaj) auto majace 75 km poleci najwyzej 160-165 kmh (faktyczne) a licznik zawyza przecietnie o okolo 10% (chyba ze jest zupelnie zryty od krecenia) co by sie zgadzalo 165+16,5=182,5. Dlatego dalej bede obstawal ze do osiagniecia Sigma 220 trzeba nieco wiecej niz 170 koni :) . Zreszta jak bede mial okazje na hamowni obciazeniowej to sprawdze i byc moze powiem jak tutaj wyszlo :)
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
j-rules 
Mitsumaniak
devil inside


Auto: Lancer 93 sedan GLXi 1.6 4g92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 1422
Skąd: Tarnów
Wysłany: 10-01-2011, 23:46   

Cytat:
Bo nie wiem czy macie swiadomosc w jaki sposob rosna opory aeordynamiczne. Z tego co mi sie wydaje to na pewno nie liniowo a raczej wykladniczo

Zdaje się, że rosna kwadratowo w stosunku do prędkosci

Liczniki na pewno zawyzaja, mam fotke z mojego bolidu z 218 km/h.
_________________
Najpierw ty popracujesz a ja odpoczne, pozniej na odwrót, ja odpoczne a ty popracujesz
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 11-01-2011, 23:56   

Może i jestem upierdliwy, ale uruchomiłem mój ulubiony programik pod dosboxem i oto screen z wykresem strat dla Mitsubishi Diamante LS (amerykański odpowiednik Sigmy z silnikiem 24V). I widać na wykresie jak się przedstawiają straty mocy przy danej prędkości. Jak widać aerodynamika idzie wykładniczo, być może jest to własnie coś w stylu x^2. Dodatkowo żeby nie było że ściemniam to załączam zrzut z ekranu z symulacją prędkosci i przyspieszenia.



_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
mystek 
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sportback 2014
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1933
Skąd: Kraków
Wysłany: 12-01-2011, 11:03   

Co to za programik? :) ) można tam "wrzucić" każdy samochód, jaki nam się podoba, czy co?
_________________
Mitsubishi Colt CJ4A 01.2010 - 01.2012
Mitsubishi Mirage Turbo 02.2012 - 10.2013
Rover 216 Tomcat 02.2014 - 09.2014
Volvo V40 T4 08.2014 - 01.2019
Toyota MR2 SW20 04.2017- ...
Mitsubishi Lancer Sportback 11.2018 - ...
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 12-01-2011, 11:35   

Program sie nazywa CAR TEST. To co używam to jest antyczna wersja pod DOSa jeszcze, ale jest na zasadzie SHAREWARE i jest w pełni funkcjonalna, nawet jak nie zapłacisz. Jest też nowsza za kilkadziesiąt dolarów napisana w JAVIE.

Link do tej starej
http://www.cartestsoftwar...t4.5/index.html

W bazie jest kilkaset aut (głównie z USA), ale można bez problemów dopisywać swoje tylko trzeba znać kilka parametrów silnika i skrzyni biegów. Ogólnie świetny program do testowania. Z Mitsubishi jest sporo coltów/lancerów/galantów w wersji US więc można je wykorzystywać jako bazę i wpisać parametry silnika z wersji eu, a zostawić skrzynię i pozostałe parametry bo te się nie różnią zasadniczo.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 12-01-2011, 13:36   

lukasz12, o czym Ty piszesz, bo się pogubiłem...
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 12-01-2011, 13:55   

Tzn? W którym poście? Chodzi o program czy o hamownie?
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 12-01-2011, 17:28   

lukasz12 napisał/a:

Ogólnie świetny program do testowania. Z Mitsubishi jest sporo coltów/lancerów/galantów w wersji US więc można je wykorzystywać jako bazę i wpisać parametry silnika z wersji eu, a zostawić skrzynię i pozostałe parametry bo te się nie różnią zasadniczo.
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 12-01-2011, 20:03   

mkm napisał/a:
lukasz12 napisał/a:

Ogólnie świetny program do testowania. Z Mitsubishi jest sporo coltów/lancerów/galantów w wersji US więc można je wykorzystywać jako bazę i wpisać parametry silnika z wersji eu, a zostawić skrzynię i pozostałe parametry bo te się nie różnią zasadniczo.


No odpowiadam Mystkowi z czego są te niebieskie ekrany itd. Program się nazywa CARTEST i służy zasadniczo do symulacji przyspieszenia samochodu. Jego plusem jest stosunkowo duża dokładność pomimo że nie wprowadza się jakichś niezwykle szczegółowych parametrów.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
mystek 
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sportback 2014
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1933
Skąd: Kraków
Wysłany: 13-01-2011, 10:48   

Są tam Mitsu Colty/Mirage i Dodge Colty, ale wszystkie do 93 roku:/. Musiałbym wziąć skądś pełną specyfikację CJtki razem ze skrzynią i powpisywać.
_________________
Mitsubishi Colt CJ4A 01.2010 - 01.2012
Mitsubishi Mirage Turbo 02.2012 - 10.2013
Rover 216 Tomcat 02.2014 - 09.2014
Volvo V40 T4 08.2014 - 01.2019
Toyota MR2 SW20 04.2017- ...
Mitsubishi Lancer Sportback 11.2018 - ...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.