Moje wrażenia z użytkowania Pinina |
Autor |
Wiadomość |
lordgross
Forumowicz

Auto: Outlander I gen
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Gru 2014 Posty: 46 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 21-05-2015, 17:41
|
|
|
Podpiszę się pod słowami Darka. Może Pinin to nie jest "pełoprawna" terenówka, szczególnie MPI, ale ja jestem z niego zadowolony bardzo, robi to co chce i jak chce; kupiłem go z pełną swiadomością tego co potrafi, a czego nie. EDIT: A jak się okazało po kilku miesiącach użytkowania potrafi znacznie więcej niż się większości wydaje |
Ostatnio zmieniony przez lordgross 20-10-2015, 11:59, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Sk00tie [Usunięty]
|
Wysłany: 11-06-2015, 16:07
|
|
|
Każden szanujący się inżynier wybierze SS4. Z przekładniami jest jak z bronią - od jednej gorącej i dymiącej spluwy lepsze są jedynie dwie gorące dymiące spluwy. |
|
|
|
 |
romek atomek
Forumowicz
Auto: pajero pinin 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 18 Lis 2014 Posty: 333 Skąd: wola justowska / kraków
|
Wysłany: 11-06-2015, 20:56
|
|
|
Sk00tie napisał/a: | Każden szanujący się inżynier wybierze SS4. Z przekładniami jest jak z bronią - od jednej gorącej i dymiącej spluwy lepsze są jedynie dwie gorące dymiące spluwy. | też jesteś z krakowa - coż to masz za opis 114KM GDI ? ... btw podejscie miałem to samo od roku walczę z silnikiem .. lift zrobiony - ale nie miałem okazji sie przejechać .. wymaiana pompy + baku + filtra w baku - i .. jutro laweta to mechaników .. od GDI
ale tak - wybrałem tak jak "engineer" .. |
|
|
|
 |
Sk00tie [Usunięty]
|
Wysłany: 12-06-2015, 10:44
|
|
|
Pompę też przerabiałem - padła na kiepskim paliwie. Co do GDI wymaga on niestety dobrej jakości paliwa ze względu na brak filtra paliwa przed silnikiem. Na początku lałem byle co i drobny filtr w baku nie wyrobił, niskiej jakości paliwo zakatowało pompę. Od 7 lat leję przyzwoitą benzynę i nie miałem problemu z silnikiem i układem paliwowym. Co do inżynierii miałem na myśli dodatkowy lewar do SS4. My kochamy przekładnie.
P.S. Mając na myśli "co to za opis" miałem na myśli 114KM czyli moc. |
|
|
|
 |
romek atomek
Forumowicz
Auto: pajero pinin 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 18 Lis 2014 Posty: 333 Skąd: wola justowska / kraków
|
Wysłany: 12-06-2015, 12:44
|
|
|
Sk00tie napisał/a: | Pompę też przerabiałem - padła na kiepskim paliwie. Co do GDI wymaga on niestety dobrej jakości paliwa ze względu na brak filtra paliwa przed silnikiem. |
1) prefiltr na pompie niskiego - siatkowy
2) duży filtr w baku - wymiana co 60 tys mil w którym notabene pompa jest umieszczona / zamontowana
3) filterek na pompie wysokiego ciśnienia - na wlocie
4) filterek na powrocie taki sam jak na wlocie
5) filterek na kolejnym etapie - w regulatorze - taki sam jak na wlocie pompy WC
6) filterek na każdym wtryskiwaczu
wszystkie te filtry miałem w ręku - nie piszę bo się naczytałem - zmusiła mnie ta moja trudna walka z moim źle kupionym parchem .
Sk00tie napisał/a: |
Na początku lałem byle co i drobny filtr w baku nie wyrobił, niskiej jakości paliwo zakatowało pompę. Od 7 lat leję przyzwoitą benzynę i nie miałem problemu z silnikiem i układem paliwowym. Co do inżynierii miałem na myśli dodatkowy lewar do SS4. My kochamy przekładnie.
P.S. Mając na myśli "co to za opis" miałem na myśli 114KM czyli moc. |
no właśnie nie było 1,8GDI 114KM to MPI tyle ma .. 1,8GDI ma 88kw - 120KM dla tego zapytałem by się 2 x upewnić - jeżeli się mylę błagam popraw !!!.. bo to nie o to chodzi żeby sobie cokolwiek udowadniać.. a by wiedzę poszerzać jedynie. także proszę nie bierz tu nic do siebie !!!!... |
|
|
|
 |
Sk00tie [Usunięty]
|
Wysłany: 12-06-2015, 12:49
|
|
|
Tego się spodziewałem. |
|
|
|
 |
romek atomek
Forumowicz
Auto: pajero pinin 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 18 Lis 2014 Posty: 333 Skąd: wola justowska / kraków
|
Wysłany: 12-06-2015, 13:11
|
|
|
Sk00tie napisał/a: | Tego się spodziewałem. |
to masz faktycznie 114 ? i jakżeś Pan poradził sobie z krztuszeniem po wymianie pompy WC - właśnie z tego nie innego powodu dziś mój pinin jedzie jako "miss lawety" drugi raz w swojej karierze do mechaników ... |
|
|
|
 |
Sk00tie [Usunięty]
|
Wysłany: 12-06-2015, 15:26
|
|
|
Po wymianie pompy wysokiego ciśnienia wszelkie problemy ustały. Dodatkowo podczas gruntownego przeglądu Pinin otrzymał nowy moduł sterujący wtryskami ECU, przeczyszczono przepustnicę i przez resztę czasu brak jest jakichkolwiek objawów krztuszenia i falujących obrotów, check'ów. Trwa to nieprzerwanie od lat. Podpiąłeś już Pinina do komputera? |
|
|
|
 |
romek atomek
Forumowicz
Auto: pajero pinin 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 18 Lis 2014 Posty: 333 Skąd: wola justowska / kraków
|
Wysłany: 12-06-2015, 15:48
|
|
|
Sk00tie napisał/a: | Podpiąłeś już Pinina do komputera? |
evoscan jedynie - dla tego dziś jedzie do ludzi, którzy mają wszystkie kompy dedykowane ..
bo to moja już trzecia pompa .. pierwsza padła od piasku i wody w baku.. na drugiej pojeździłem może 3 miesiące - ale już przy wymianie cały bród się ruszył i poszedł na wtryski - po wyczyszczeniu listwy to były te 3 miesiące spokoju .. sam regenerowałem pompę ze 2x po każdym szlifowaniu - kilka mies spokoju .. w końcu zdecydowałem kopić kolejną pompę ALE tu już z wymianą baku - filtra w baku .. i trzeba było, bo w baku pływała rdza spodem.. po założeniu nowej pompy - odpalał.. pojeździł z 10 min normalnie .. i zaczął się krztusić.. nauka obrotów zatem : i oduczył się zapalać ( nawet na jałowym biegu potrafił płynnie pracować ok 8-10 sec i obroty w dół i zgaszony ) .. obecnie nie zapala .. ale mówię - już się poddałem .. lambda wymieniona / pompa w baku roczna nowa była / filtry nowe / cewki nowe / przepływomierz nawet / alternator też .. / masy posprawdzane / kondensatory na komputerze wtryskowym tym czarnym pod maską OK. nie napuchnięte ...
zresztą - przed wymianą i baku pompy - check miałem tylko na postoju - wtedy żłopał duże ilości paliwa - ale.. kręcił się do odcinki .. i na trasie zachowywał się normalnie ...
egr wyczyszczony zmieniony ... przepustnica czysta .. dolot ściągałem cały i czyściłem .. ehh .. gdzie mnie nie było ..
Evoscanem mierzyłem ciśnienie ma pompie - rzeczywiście spadało - ale na biegu - stabilnie .. to samo po regeneracji mojej pompy WC - stabilne obroty - bez kaszlenia ..
tak czy siak - pojechał .. zdam relację na 100% - walczę już ponad rok
wiem, że ten silnik jest nie do zdarcia przy prawidłowej eksploatacji - robią spokojnie po 300 tys .. niestety kupiłem bardzo zaniedbany egzemplarz .. ale, pomyślałem jak inżynier właśnie "wszystko da się naprawić" "ogarnąć logikę" .. |
Ostatnio zmieniony przez romek atomek 12-06-2015, 15:57, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Sk00tie [Usunięty]
|
Wysłany: 12-06-2015, 15:56
|
|
|
Z tego co piszesz to koszmar w porównaniu do mojej jednorazowej potyczki z układem paliwowym. Ciekawi mnie jaki będzie efekt pełnej diagnostyki. Z Twojej relacji powoli zamieniasz się w autoryzowany warsztat pomimo faktu że dbasz o ten pojazd. Trzymam kciuki - pisz co znajdą w kompie. |
|
|
|
 |
romek atomek
Forumowicz
Auto: pajero pinin 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 18 Lis 2014 Posty: 333 Skąd: wola justowska / kraków
|
Wysłany: 12-06-2015, 16:02
|
|
|
Sk00tie napisał/a: | Z tego co piszesz to koszmar w porównaniu do mojej jednorazowej potyczki z układem paliwowym. Ciekawi mnie jaki będzie efekt pełnej diagnostyki. Z Twojej relacji powoli zamieniasz się w autoryzowany warsztat pomimo faktu że dbasz o ten pojazd. Trzymam kciuki - pisz co znajdą w kompie. |
tak, koszmar zaczął się niewinnie - po kupnie nalewam paliwo do pełna .. i posikał się na stacji jak stał - rura wlewu paliwa skorodowana - nie miałem świadomości w co się pcham - obecnie wydaje mi się jestem na finiszu, no może widzę ostatnią prostą .. dziękuję ! Sk00tie i do zobaczenia na krk ulicach ..
obecnie wyglądamy tak : https://www.dropbox.com/s...144305.jpg?dl=0
ale to przed liftem |
|
|
|
 |
Sk00tie [Usunięty]
|
Wysłany: 16-06-2015, 10:18
|
|
|
Konserwacja rury wlewu to była jedna z pierwszych rzeczy którą uczyniłem dzięki informacjom o potencjalnym zagrożeniu z nią związanymi zawartym na tym forum. Gdy rura się posypie i zassie śmieci to baku to koniec jazdy. Swoją drogą bardziej idiotycznego patentu z zaprojektowaniem i wykonaniem przebiegu rury z równie kretyńską pseudo-obudową w której zalega błoto opatulające rurę co jedynie przyspiesza jej korozję - dawno nie widziałem. Pamiętam jak raz w tygodniu demontowałem obudowę i czyściłem ją wraz z rurą pieczołowicie wygrzebując z jej kilogramy brei. Bardzo ułomny a jakże ważny szczegół projektowy.
Śliczny kolor i blacha w dobrym stanie, pozazdrościć! |
|
|
|
 |
romek atomek
Forumowicz
Auto: pajero pinin 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 18 Lis 2014 Posty: 333 Skąd: wola justowska / kraków
|
Wysłany: 16-06-2015, 12:29
|
|
|
Sk00tie napisał/a: | Śliczny kolor i blacha w dobrym stanie, pozazdrościć! |
a dziękować dziękować - blacha świeżo PO zrobieniu - góra nie ruszana - sam dół
jesteś z krk - więc robiłem mu to za serpentynami na kazimierza wielkiego w stronę kryspinowa .. tu zdjęcia : wrzucam całość - może się coś przyda : https://www.dropbox.com/s...mst6By0aaa?dl=0
czy o komputerze / sterowniuku wtrysków - mówisz o tym czarnym żebrowanym pod maską ? przymocowanym do kielicha ? od chłodnicy patrząc po lewej stronie ? - byłem tam w srodku - kondensatory nie napuchnięte - pod płytke nie zaglądałem bo wszystkie diody zalane klejem.. pytam - bo może to kupie na wymianę na allegro tak z ciekawości .. przepływomierz mi tak leży - wymieniłem .. a niepotrzebnie.. |
|
|
|
 |
Sk00tie [Usunięty]
|
Wysłany: 17-06-2015, 14:38
|
|
|
Moja blacha tak kwiczy że wszystkie akcesoria dodatkowe mocowane są na zaciskach - od grilla chłodnicy po chlapacze i zderzaki - śruby nie mają się już czego trzymać. Mimo wszystko nie przejmuję się tym wcale albowiem nie staje nim pod kościołem tylko wyrabiam nowe skróty w lasach na trasie Kraków-Olkusz. Mimo wszystko odkładam grosz i jak przyjdzie chwila trzeba będzie go pociąć. A tak miło wygląda w tej stylistyce z Mad Maxa że nie sposób mi się odzwyczaić. Dziękuję za namiar na blacharza, jak przyjdzie moment skorzystam, na razie George Miller chce mieć mojego Pinka w Mad Max Wasteland więc nie doinwestowuję hyhy. |
|
|
|
 |
romek atomek
Forumowicz
Auto: pajero pinin 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 18 Lis 2014 Posty: 333 Skąd: wola justowska / kraków
|
|
|
|
 |
|