 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
wymiana akumulatora a obroty? |
Autor |
Wiadomość |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21009 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 12-01-2020, 11:41
|
|
|
Czyszczenie przepustnicy w GDi to taka oczywista oczywistość jak mawiał klasyk, najlepiej robić ją raz w roku .
Tylko mechanik niech żadnymi śrubkami na przepustnicy nie kręci bez sensu.
Jeśli Twój mechanik polegnie to umów się na wizytę w Serwisie MitsuManiaków powinni temat ogarnąć .
Możesz także poczytać na forum o uszkodzonym magnesie w przepustnicy i magicznych mini filterkach w pompie WC.
Ogólnie do spraw silnikowych w GDi to musisz mieć ogarniętego w temacie mechanika . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
allmaz
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lip 2017 Posty: 15 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-01-2020, 18:42
|
|
|
Ogarnąłem ELM327 Nie ma błędów!
Siedziałem, podtrzymywałem gazem, aż w końcu komputer nie wysterował otwarcie przepustnicy na -0.32% ... Dalej to już nawet nie walczyłem. Na Torque Pro (OBD 2 & Car) widać jak pływa ta żółta "strzałka" (tak zrozumiałem, że to wartość optymalna).
Dobra, zadzwonię do swojego, tam pracuje 2 doświadczonych gości, warsztat Mitsubishi, doświadczenie w ASO Mitsubishi. A jak nie - to wycieczka na 100 km, a jak nie to Mitsumaniaki.
Dzięki wielkie!!!
[ Dodano: 15-01-2020, 17:39 ]
Finał sprawy:
Zaprowadziłem auto do mechanika (AutoTW), mechanik wyczyścił przepustnicę. Dodatkową, profilaktycznie, wymieniliśmy akumulator, którego sprawność spadła poniżej 50%.
Effekt: teraz auto odpala, jeździ, wszystko działa. Jedyne co, jak na razie, obroty nie są stabilne jak na mnie. Falują troszeczkę pomiędzy 700 - 900, czasami podgazowuje do 1200 obr/min. Ale silnik nie gaśnie.
Myślę, że znajdę czas i przeprowadzę procedurę, opisaną w FAQ nauki obrotów. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21009 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 15-01-2020, 17:52
|
|
|
Po czyszczeniu przepustnicy należy przeprowadzić naukę obrotów. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
ross
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 13 Kwi 2012 Posty: 309 Skąd: Sandomierz
|
Wysłany: 17-01-2020, 20:10
|
|
|
Bizi78 napisał/a: | Po czyszczeniu przepustnicy należy przeprowadzić naukę obrotów. | Ja po odłączeniu akumulatora obroty uczę w taki sposób jadę i gdy złapie temperaturę staję i robie reset klemą następnie jadę w łagodnie kilka kilometrów i obroty są dobre.Gdzieś czytałem ,że w ten sposób komputer Carismy pa
mięta oszczędny styl . To zawsze skutkowało na ustawienia. Problem z obrotami może być też w potencjometrze ustawienia przepustnicy co można łatwo pomierzyć napięcia i ustawić. |
_________________ Ross |
|
|
|
 |
|
|