Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A/W 2.5] Zerwany gwint w mocowaniu wahacza (banana)
Autor Wiadomość
zimn 
Forumowicz

Auto: Galant EA5W AT @LPG '02
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 58
Skąd: Szczecin
Wysłany: 19-02-2015, 10:46   

dla zainteresowanych wstawiłem tulejki w sanki.
Tulejki są trochę dłuższe jak gwint śruby + 4mm kołnierz (kołnierz średnicy 25mm).
wewnątrz gwint taki jak oryginalnie na zewnątrz m16x1,5 .
Trochę pojeździłem po wybojach pozakręcałem przy dużych prędkościach i wszystko ok.
Pomimo że banany są teraz 4mm niżej nic nie haczy o osłony, w przyszłym tygodniu jadę na
zbieżność zobaczymy jak się zmieniło ale na kierownicy nic nie czuć.
_________________
Galant 2,5 @ 160 HP AT kombi
 
 
Ewcia80 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 v6 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 10 Paź 2015
Posty: 560
Skąd: Lublin
Wysłany: 10-08-2016, 11:47   

Hejka.U mnie tez prawdopodobnie jest problem z jedna śruba ktora mocuje banana do sanek aluminiowych.2 miesiace temu jak wymienialam banana od strony pasażera to mechanik jedna śrubę wkręcił bez problemu,naomiast drugą nie mogl tak dokładnie wkręcić,ale w koncu powiedział,że poczuł opór i jakoś się trzyma.I tak jezdze o 2 miesiecy i jest nibu ok,ale chce to jakoś poprawić.Proszę powiedzcie jak zweryfikować,czy te śruby się tzrymają jak nalezy w tych sankach?I ma jeszce pytanie:jaki byłby objaw w sytuacji,gdyby jedna ze śrub w mocowaniu banana była wkręcona tak nie do kocnca pewnie a druga wkrecona pewnie?
Jaka powinna być teraz technologia naprawy tej śruby?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24323
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 10-08-2016, 12:45   

Naprawa tak jak pisałem wcześniej - zamiast tej śruby wkleja się specjalną szpilkę (2x dłuższą od śruby oryginalnej) na klej permanentny do gwintów. I potem zamiast śrub stosuje się nakrętki.
Niestety wtedy do wymiany wahacza trzeba odkręcać śruby trzymające sanki do podwozia.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 10-08-2016, 12:56   

Ewcia80 napisał/a:
Proszę powiedzcie jak zweryfikować,czy te śruby się tzrymają jak nalezy w tych sankach?
Próbujesz dokręcić, jak jest duży opór to jest OK, jak "płynie" to masz problem...
Ewcia80 napisał/a:
jaki byłby objaw w sytuacji,gdyby jedna ze śrub w mocowaniu banana była wkręcona tak nie do kocnca pewnie a druga wkrecona pewnie?
U mnie przy skręcie skrzypiało z tej strony, z której gwint na jednej ze śrub był "kiepski".
Cytat:
Jaka powinna być teraz technologia naprawy tej śruby?
U mnie pomógł niebieski klej do gwintów LOCTITE: http://allegro.pl/loctite...6380590293.html ale jak gwint jest bardzo słaby to tylko to pomoże: http://allegro.pl/zestaw-...5960799035.html
 
 
Ewcia80 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 v6 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 10 Paź 2015
Posty: 560
Skąd: Lublin
Wysłany: 10-08-2016, 14:27   

Hugo,czyli mam to tak rozumieć,że jeśli bardzo mało płynie to mam ją wykręcić i potem wkręcić na ten klej co jest w linku?A jak bardzo płynie to wtedy kupić ten zestaw i nagwintować na większą srube?
A czy jest możliowość,że pomimo tego ,że stawia opór sruba to jednak w środku jest luźna?
Czy to co pisał Krzyzak o tej dłuzszej śrubie to się wiąze z tym ,że pozniej do wymiany wahacza trzeba całe sanki,czyli 6 srub z tulei odkręcać?
Czy jeśli bym zdecydowała się na ten zestaw do gwintowania to oznacz to ,ze muszę też mieć grubszą jedna śrubę,czy wtedy sie oba otwory gwintuje?Czy to sie wiaże z tym,że trzeba też rozwiercać otwory w wahaczu na wieksze sruby?
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 10-08-2016, 15:31   

Ewcia80 napisał/a:
czyli mam to tak rozumieć,że jeśli bardzo mało płynie to mam ją wykręcić i potem wkręcić na ten klej co jest w linku?A jak bardzo płynie to wtedy kupić ten zestaw i nagwintować na większą srube?
Nie wiem co to znaczy mało płynnie i bardzo płynnie, jeśli śruba nie stawia oporu lub stawia bardzo niewielki przy kręceniu kluczem to rozwiercasz otwór i stosujesz tą nagwintowaną tulejkę z linku, który podesłałem. Przykręcasz wtedy na oryginalna śrubę. Jak śruba stawia dość duży opór to możesz spróbować z tym klejem.
Ewcia80 napisał/a:
A czy jest możliowość,że pomimo tego ,że stawia opór sruba to jednak w środku jest luźna?
Nie.
Ewcia80 napisał/a:
Czy to co pisał Krzyzak o tej dłuzszej śrubie to się wiąze z tym ,że pozniej do wymiany wahacza trzeba całe sanki,czyli 6 srub z tulei odkręcać?
Nie, tylko 1 śrubę i 1 nakrętkę mocujące osłonę tulei banana i wózek zawieszenia jednocześnie.
Ewcia80 napisał/a:
Czy to sie wiaże z tym,że trzeba też rozwiercać otwory w wahaczu na wieksze sruby?
Nie.
 
 
komarsnk 
Mitsumaniak
mocno uzależniony

Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 1908
Skąd: Kraków
Wysłany: 10-08-2016, 16:19   

A nie lepiej w aluminium wstawić tulejkę HELICOIL? Ja tak naprawiałem otwory mocowania stabilizatora i działa jak należy
_________________
Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta :)
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10721
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 10-08-2016, 23:58   

Tulejka helicoil to chyba to samo co podlinkowałem Hugo
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 11-08-2016, 07:49   

Marcino napisał/a:
Tulejka helicoil to chyba to samo co podlinkowałem Hugo
To jest właśnie to.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24323
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 11-08-2016, 09:26   

Dobrze pamiętać, że mamy w zawieszeniu gwinty drobnozwojowe, bo normalnie przy tej średnicy jest 1.5mm a w Galancie - jak podał Hugo - 1.25mm.
 
 
Ewcia80 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 v6 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 10 Paź 2015
Posty: 560
Skąd: Lublin
Wysłany: 11-08-2016, 20:15   

Hugo,a u mnie jest tak,że jak ruszam to słyszę pojedyncze pykniecie.Nie ma skrzeczenia jak u Ciebie.We wtorek bede coś wiecej wiedzala to napisze co to jest

[ Dodano: 19-08-2016, 07:39 ]
Czy ktoś z Was orientuje sie dlaczego na allegro klej loctite 270 w czerwonej butleleczce potrafi kosztować malo czyli 12-13 zł,ale tez i 39 zł.Chce kupić opakowanie 10 ml,żeby poprawić mocowanie śruby w banananie,ale nie mam pojecia ktory kupić.Wygladają identycznie,ale moze ten drozszy jest inny mocniejszy czy co?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24323
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 19-08-2016, 08:11   

patrz na rodzaj - powinien być w opisie czy jest tylko uszczelniający, czy jest średnio mocujący a może permanentny - dobierz do tego, jak mocno ma się śruba trzymać
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 19-08-2016, 15:54   

Ewcia80 napisał/a:
dlaczego na allegro klej loctite 270 w czerwonej butleleczce potrafi kosztować malo czyli 12-13 zł,ale tez i 39 zł

To taki sam klej jesli chodzi o 270 poczytaj jaki moment zerwania śruby
Krzyzak napisał/a:
powinien być w opisie czy jest tylko uszczelniający, czy jest średnio mocujący a może permanentny

Czerwony mocny
Niebieski słabszy
Zielony do łozysk
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
Ewcia80 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 v6 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 10 Paź 2015
Posty: 560
Skąd: Lublin
Wysłany: 19-08-2016, 17:42   

Dzwoniłam do sprzedawców na allegro i tam mają ten locie 270 ale tylko zielone. Czy ktoś z Was wie gdzie można kupić ten czerwony? a może jakiś inny klej by się nadawał?
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 19-08-2016, 21:08   

W obecnej chwili uzywam kleju kolor czerwony i co pisze na butelce zabezpieczenie gwintów duża siła ( czerwone) ma MA262
Ewcia80 napisał/a:
Czy ktoś z Was wie gdzie można kupić ten czerwony?

Wiadomośc poszła
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.