[EA5A/W 2.5] Zerwany gwint w mocowaniu wahacza (banana) |
Autor |
Wiadomość |
zimn
Forumowicz
Auto: Galant EA5W AT @LPG '02
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lis 2010 Posty: 58 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 19-02-2015, 10:46
|
|
|
dla zainteresowanych wstawiłem tulejki w sanki.
Tulejki są trochę dłuższe jak gwint śruby + 4mm kołnierz (kołnierz średnicy 25mm).
wewnątrz gwint taki jak oryginalnie na zewnątrz m16x1,5 .
Trochę pojeździłem po wybojach pozakręcałem przy dużych prędkościach i wszystko ok.
Pomimo że banany są teraz 4mm niżej nic nie haczy o osłony, w przyszłym tygodniu jadę na
zbieżność zobaczymy jak się zmieniło ale na kierownicy nic nie czuć. |
_________________ Galant 2,5 @ 160 HP AT kombi |
|
|
|
 |
Ewcia80
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 v6 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 10 Paź 2015 Posty: 560 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 10-08-2016, 11:47
|
|
|
Hejka.U mnie tez prawdopodobnie jest problem z jedna śruba ktora mocuje banana do sanek aluminiowych.2 miesiace temu jak wymienialam banana od strony pasażera to mechanik jedna śrubę wkręcił bez problemu,naomiast drugą nie mogl tak dokładnie wkręcić,ale w koncu powiedział,że poczuł opór i jakoś się trzyma.I tak jezdze o 2 miesiecy i jest nibu ok,ale chce to jakoś poprawić.Proszę powiedzcie jak zweryfikować,czy te śruby się tzrymają jak nalezy w tych sankach?I ma jeszce pytanie:jaki byłby objaw w sytuacji,gdyby jedna ze śrub w mocowaniu banana była wkręcona tak nie do kocnca pewnie a druga wkrecona pewnie?
Jaka powinna być teraz technologia naprawy tej śruby? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24323 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 10-08-2016, 12:45
|
|
|
Naprawa tak jak pisałem wcześniej - zamiast tej śruby wkleja się specjalną szpilkę (2x dłuższą od śruby oryginalnej) na klej permanentny do gwintów. I potem zamiast śrub stosuje się nakrętki.
Niestety wtedy do wymiany wahacza trzeba odkręcać śruby trzymające sanki do podwozia. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 10-08-2016, 12:56
|
|
|
Ewcia80 napisał/a: | Proszę powiedzcie jak zweryfikować,czy te śruby się tzrymają jak nalezy w tych sankach? | Próbujesz dokręcić, jak jest duży opór to jest OK, jak "płynie" to masz problem... Ewcia80 napisał/a: | jaki byłby objaw w sytuacji,gdyby jedna ze śrub w mocowaniu banana była wkręcona tak nie do kocnca pewnie a druga wkrecona pewnie? | U mnie przy skręcie skrzypiało z tej strony, z której gwint na jednej ze śrub był "kiepski". Cytat: | Jaka powinna być teraz technologia naprawy tej śruby? | U mnie pomógł niebieski klej do gwintów LOCTITE: http://allegro.pl/loctite...6380590293.html ale jak gwint jest bardzo słaby to tylko to pomoże: http://allegro.pl/zestaw-...5960799035.html |
|
|
|
 |
Ewcia80
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 v6 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 10 Paź 2015 Posty: 560 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 10-08-2016, 14:27
|
|
|
Hugo,czyli mam to tak rozumieć,że jeśli bardzo mało płynie to mam ją wykręcić i potem wkręcić na ten klej co jest w linku?A jak bardzo płynie to wtedy kupić ten zestaw i nagwintować na większą srube?
A czy jest możliowość,że pomimo tego ,że stawia opór sruba to jednak w środku jest luźna?
Czy to co pisał Krzyzak o tej dłuzszej śrubie to się wiąze z tym ,że pozniej do wymiany wahacza trzeba całe sanki,czyli 6 srub z tulei odkręcać?
Czy jeśli bym zdecydowała się na ten zestaw do gwintowania to oznacz to ,ze muszę też mieć grubszą jedna śrubę,czy wtedy sie oba otwory gwintuje?Czy to sie wiaże z tym,że trzeba też rozwiercać otwory w wahaczu na wieksze sruby? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 10-08-2016, 15:31
|
|
|
Ewcia80 napisał/a: | czyli mam to tak rozumieć,że jeśli bardzo mało płynie to mam ją wykręcić i potem wkręcić na ten klej co jest w linku?A jak bardzo płynie to wtedy kupić ten zestaw i nagwintować na większą srube? | Nie wiem co to znaczy mało płynnie i bardzo płynnie, jeśli śruba nie stawia oporu lub stawia bardzo niewielki przy kręceniu kluczem to rozwiercasz otwór i stosujesz tą nagwintowaną tulejkę z linku, który podesłałem. Przykręcasz wtedy na oryginalna śrubę. Jak śruba stawia dość duży opór to możesz spróbować z tym klejem. Ewcia80 napisał/a: | A czy jest możliowość,że pomimo tego ,że stawia opór sruba to jednak w środku jest luźna? | Nie. Ewcia80 napisał/a: | Czy to co pisał Krzyzak o tej dłuzszej śrubie to się wiąze z tym ,że pozniej do wymiany wahacza trzeba całe sanki,czyli 6 srub z tulei odkręcać? | Nie, tylko 1 śrubę i 1 nakrętkę mocujące osłonę tulei banana i wózek zawieszenia jednocześnie. Ewcia80 napisał/a: | Czy to sie wiaże z tym,że trzeba też rozwiercać otwory w wahaczu na wieksze sruby? | Nie. |
|
|
|
 |
komarsnk
Mitsumaniak mocno uzależniony
Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 08 Maj 2009 Posty: 1908 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 10-08-2016, 16:19
|
|
|
A nie lepiej w aluminium wstawić tulejkę HELICOIL? Ja tak naprawiałem otwory mocowania stabilizatora i działa jak należy |
_________________ Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10721 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 10-08-2016, 23:58
|
|
|
Tulejka helicoil to chyba to samo co podlinkowałem Hugo |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 11-08-2016, 07:49
|
|
|
Marcino napisał/a: | Tulejka helicoil to chyba to samo co podlinkowałem Hugo | To jest właśnie to. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24323 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 11-08-2016, 09:26
|
|
|
Dobrze pamiętać, że mamy w zawieszeniu gwinty drobnozwojowe, bo normalnie przy tej średnicy jest 1.5mm a w Galancie - jak podał Hugo - 1.25mm. |
|
|
|
 |
Ewcia80
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 v6 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 10 Paź 2015 Posty: 560 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 11-08-2016, 20:15
|
|
|
Hugo,a u mnie jest tak,że jak ruszam to słyszę pojedyncze pykniecie.Nie ma skrzeczenia jak u Ciebie.We wtorek bede coś wiecej wiedzala to napisze co to jest
[ Dodano: 19-08-2016, 07:39 ]
Czy ktoś z Was orientuje sie dlaczego na allegro klej loctite 270 w czerwonej butleleczce potrafi kosztować malo czyli 12-13 zł,ale tez i 39 zł.Chce kupić opakowanie 10 ml,żeby poprawić mocowanie śruby w banananie,ale nie mam pojecia ktory kupić.Wygladają identycznie,ale moze ten drozszy jest inny mocniejszy czy co? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24323 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 19-08-2016, 08:11
|
|
|
patrz na rodzaj - powinien być w opisie czy jest tylko uszczelniający, czy jest średnio mocujący a może permanentny - dobierz do tego, jak mocno ma się śruba trzymać |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 19-08-2016, 15:54
|
|
|
Ewcia80 napisał/a: | dlaczego na allegro klej loctite 270 w czerwonej butleleczce potrafi kosztować malo czyli 12-13 zł,ale tez i 39 zł |
To taki sam klej jesli chodzi o 270 poczytaj jaki moment zerwania śruby
Krzyzak napisał/a: | powinien być w opisie czy jest tylko uszczelniający, czy jest średnio mocujący a może permanentny |
Czerwony mocny
Niebieski słabszy
Zielony do łozysk |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
Ewcia80
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 v6 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 10 Paź 2015 Posty: 560 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 19-08-2016, 17:42
|
|
|
Dzwoniłam do sprzedawców na allegro i tam mają ten locie 270 ale tylko zielone. Czy ktoś z Was wie gdzie można kupić ten czerwony? a może jakiś inny klej by się nadawał? |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 19-08-2016, 21:08
|
|
|
W obecnej chwili uzywam kleju kolor czerwony i co pisze na butelce zabezpieczenie gwintów duża siła ( czerwone) ma MA262
Ewcia80 napisał/a: | Czy ktoś z Was wie gdzie można kupić ten czerwony? |
Wiadomośc poszła |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
|