Przesunięty przez: londolut 22-02-2013, 17:51 |
[EAxx] ABS zębatka, cykanie przekażnika pompy ABS |
Autor |
Wiadomość |
Kande4r
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6 163KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Cze 2015 Posty: 4 Skąd: Żarki Wielkie
|
Wysłany: 17-08-2015, 16:55 [EAxA] Problem z ABS, cykanie, stuki przy hamowaniu.
|
|
|
Witam, mam denerwujący problem, z którym od jakiegoś czasu nie mogę sobie poradzić. Chodzi o ABS. Przy działającym systemie ABS ciągle coś cyka, gdzieś czytałem na forum, że może to być przekaźnik ABS. Przy hamowaniu nawet najdrobniejszym słychać stuki i lekkie odbijanie pedała hamulca. Jest to strasznie denerwujące. Poza tym raz ABS był a raz go nie było i zapalała się lampka od ABS. Ostatnio wymieniłem całą zwrotnicę, ponieważ byłem u fachowca, który podłączył auto od komputera i wyszło, że prawy czujnik ABS jest zepsuty. Teraz niestety jest tak, że po przejechaniu ok. 20km ABS przestaje działać i zaświeca się lampka. Po zapaleniu lampki ABS cykanie ustaje. Raz miałem tak że po gwałtownym hamowaniu ABS znów zaczął działać a lampka zgasła. Natomiast cykanie powróciło. Dodam że podczas działającego ABS hamulec jest niestabilny. Raz jest całkowicie twardy, raz trzeba mocno wcisnąć pedał hamulca by wyhamować. Czytałem po różnych forum i nie wiem czy mam kupować przekaźnik ABS od innego galanta i podmienić? Ma ktoś jakiś pomysł? Proszę o pomoc. Ja natomiast ide dalej szukać odpowiedzi na forum. Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17-08-2015, 16:57
|
|
|
Kande4r napisał/a: | Przy hamowaniu nawet najdrobniejszym słychać stuki i lekkie odbijanie pedała hamulca. |
Obejrzyj koronki ABS na wszystkich kołach, któraś może być uszkodzona. Lub któryś z czujników wyzionął ducha ale tu musisz podpiąc się pod tester obsługujący ABS. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Kande4r
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6 163KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Cze 2015 Posty: 4 Skąd: Żarki Wielkie
|
Wysłany: 17-08-2015, 17:09
|
|
|
Co rozumiesz przez słowo uszkodzona? Wyłamana? Ostatnio przy wymianie piasty z przodu przejechałem po koronce papierem ściernym? Ale w sumie problem występował już przed tym. A co z cykaniem?
Poprawka, papierem ściernym przejechałem po końcówce abs, tej metalowej od strony piasty, przegubu. Koronka abs z tyłu może być lekko starta. |
|
|
|
 |
Shockwave
Mitsumaniak
Auto: Galant ea2a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 181 Skąd: Bestwinka
|
Wysłany: 17-08-2015, 17:38
|
|
|
Koronki od abs lubią byc rozsadzone przez korozje lub uszkodzic sie podczas walenia mlotem w zwrotnice , obejrzyj czy na jej obwodzie nie ma jakiś pęknięć, wtedy odległość miedzy zębami sie zwiększa i abs głupieje
http://forum.mitsumaniaki...c.php?p=1165984
na 2 stronie tego tematu sa zdjęcia |
|
|
|
 |
Kande4r
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6 163KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Cze 2015 Posty: 4 Skąd: Żarki Wielkie
|
Wysłany: 17-08-2015, 18:34
|
|
|
Bardzo ciekawy temat, do tej pory na niego nie trafiłem, sprawdzę to jak najszybciej.
Wyczytałem jeszcze coś takiego: "Jeżeli posiadasz abs to pewnie przekaźnik załączający pompe hamulcową.U mnie tez se cyka i strasznie mnie to wkurza,że tak głośno." Myślicie, że to od tego? |
|
|
|
 |
Witek vel Mysza
Forumowicz Artysta rzeźbiarz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16v '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Wrz 2013 Posty: 587 Skąd: Płock
|
Wysłany: 20-08-2015, 06:05
|
|
|
Ten przekaźnik się włącza jak mu system każe. A skoro ABS dostaje błędne sygnały z koronek na wejściu, to i na elementy wykonawcze wysyła bzdury. |
_________________ LPG niszczy silniki! Tylko tym którzy na nim nie jeżdżą...
Mitsumaniaku, zobacz mojego GALANTA!
 |
|
|
|
 |
Maślak
Nowy Forumowicz
Auto: Galant VIII 1997 r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Gru 2015 Posty: 16 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 09-02-2016, 19:43
|
|
|
Cześć
Mam pękniętą zębatke abs w Galancie VIII 2.5 v6. Orientuje się ktoś jakie ona ma wymiary i ile zębów? Czy też może nie opłaca się tego zmieniać i należy wymienić cały przegub? |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10731 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 10-02-2016, 08:36
|
|
|
43 zęby, średnica chyba 66mm, Dostępna na alegro.
Wciskasz ja na przegub najlepiej na jakiś klej do złącz zeby nie wypadła.
http://allegro.pl/koronka...5836618722.html |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 10-02-2016, 11:54
|
|
|
Marcino napisał/a: | Wciskasz ja na przegub | Marcin - niee. Lepiej podgrzać opalarką, wejdzie bez problemu (na oczyszczony z rdzy lub nowy przegub) i nie będzie problemu że znów coś pęknie od młotka czy prasy. |
|
|
|
 |
Maślak
Nowy Forumowicz
Auto: Galant VIII 1997 r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Gru 2015 Posty: 16 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 10-02-2016, 20:34
|
|
|
Dzięki koledzy |
|
|
|
 |
krzysztofpak75
Forumowicz
Auto: Galant GLS 2.0 136 KM
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 03 Maj 2014 Posty: 138 Skąd: Germania
|
Wysłany: 11-04-2016, 06:14
|
|
|
Witam koledzy.
Mógłby ktoś napisać jak krok po kroku wymienić te zębatki?tzn co odkręcić aby się do nich dostać.Będę bardzo wdzięczny. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 11-04-2016, 08:50
|
|
|
Trzeba wyjąć półoś. W tym celu spuścić olej ze skrzyni, odkręcić półoś, rozpiąć górny sworzeń zwrotnicy, wyjąć półoś z piasty, wypiąć półoś ze skrzyni i można działać nie wyciągając jej z auta (bo na widelcu będzie zablokowana.
Teraz starą zębatkę zbijasz młotkiem i dłutem, czyścisz miejsce, gdzie zębatka była, nową zębatkę rozgrzewasz np. opalarką i nakładasz na miejsce.
Skręcasz w odwrotnej kolejności (półoś do skrzyni wbijasz najlepiej gumowym młotkiem), nalewasz olej. |
|
|
|
 |
komarsnk
Mitsumaniak mocno uzależniony
Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 08 Maj 2009 Posty: 1908 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 11-04-2016, 11:24
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | W tym celu spuścić olej ze skrzyni |
To naprawdę jest potrzebne? Miałem wymieniane osłony na przegubach wewnętrznych i olej nie był spuszczany. |
_________________ Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 11-04-2016, 15:50
|
|
|
kolega wyżej chyba nie ma automata
z manualnej się wyleje z pół litra, może trochę mniej
gdy ja coś robię to też profilaktycznie spuszczam ze 2 litry (mam 2 automaty) |
|
|
|
 |
komarsnk
Mitsumaniak mocno uzależniony
Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 08 Maj 2009 Posty: 1908 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 11-04-2016, 19:59
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | kolega wyżej chyba nie ma automata |
Stałem i patrzyłem jak gość robi i gwarantuję, że nic nie spuszczał ze skrzyni
Nie wyciągał kielicha ze skrzyni tylko wyjął z niego (nomen omen) krzyżak |
_________________ Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta |
|
|
|
 |
|