Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: londolut
22-02-2013, 17:51
[EAxx] ABS zębatka, cykanie przekażnika pompy ABS
Autor Wiadomość
Kande4r 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6 163KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Cze 2015
Posty: 4
Skąd: Żarki Wielkie
  Wysłany: 17-08-2015, 16:55   [EAxA] Problem z ABS, cykanie, stuki przy hamowaniu.

Witam, mam denerwujący problem, z którym od jakiegoś czasu nie mogę sobie poradzić. Chodzi o ABS. Przy działającym systemie ABS ciągle coś cyka, gdzieś czytałem na forum, że może to być przekaźnik ABS. Przy hamowaniu nawet najdrobniejszym słychać stuki i lekkie odbijanie pedała hamulca. Jest to strasznie denerwujące. Poza tym raz ABS był a raz go nie było i zapalała się lampka od ABS. Ostatnio wymieniłem całą zwrotnicę, ponieważ byłem u fachowca, który podłączył auto od komputera i wyszło, że prawy czujnik ABS jest zepsuty. Teraz niestety jest tak, że po przejechaniu ok. 20km ABS przestaje działać i zaświeca się lampka. Po zapaleniu lampki ABS cykanie ustaje. Raz miałem tak że po gwałtownym hamowaniu ABS znów zaczął działać a lampka zgasła. Natomiast cykanie powróciło. Dodam że podczas działającego ABS hamulec jest niestabilny. Raz jest całkowicie twardy, raz trzeba mocno wcisnąć pedał hamulca by wyhamować. Czytałem po różnych forum i nie wiem czy mam kupować przekaźnik ABS od innego galanta i podmienić? Ma ktoś jakiś pomysł? Proszę o pomoc. Ja natomiast ide dalej szukać odpowiedzi na forum. Pozdrawiam.
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-08-2015, 16:57   

Kande4r napisał/a:
Przy hamowaniu nawet najdrobniejszym słychać stuki i lekkie odbijanie pedała hamulca.

Obejrzyj koronki ABS na wszystkich kołach, któraś może być uszkodzona. Lub któryś z czujników wyzionął ducha ale tu musisz podpiąc się pod tester obsługujący ABS.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Kande4r 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6 163KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Cze 2015
Posty: 4
Skąd: Żarki Wielkie
Wysłany: 17-08-2015, 17:09   

Co rozumiesz przez słowo uszkodzona? Wyłamana? Ostatnio przy wymianie piasty z przodu przejechałem po koronce papierem ściernym? Ale w sumie problem występował już przed tym. A co z cykaniem?

Poprawka, papierem ściernym przejechałem po końcówce abs, tej metalowej od strony piasty, przegubu. Koronka abs z tyłu może być lekko starta.
 
 
Shockwave 
Mitsumaniak

Auto: Galant ea2a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 181
Skąd: Bestwinka
Wysłany: 17-08-2015, 17:38   

Koronki od abs lubią byc rozsadzone przez korozje lub uszkodzic sie podczas walenia mlotem w zwrotnice ;) , obejrzyj czy na jej obwodzie nie ma jakiś pęknięć, wtedy odległość miedzy zębami sie zwiększa i abs głupieje
http://forum.mitsumaniaki...c.php?p=1165984
na 2 stronie tego tematu sa zdjęcia
 
 
Kande4r 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6 163KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Cze 2015
Posty: 4
Skąd: Żarki Wielkie
Wysłany: 17-08-2015, 18:34   

Bardzo ciekawy temat, do tej pory na niego nie trafiłem, sprawdzę to jak najszybciej.

Wyczytałem jeszcze coś takiego: "Jeżeli posiadasz abs to pewnie przekaźnik załączający pompe hamulcową.U mnie tez se cyka i strasznie mnie to wkurza,że tak głośno." Myślicie, że to od tego?
 
 
Witek vel Mysza 
Forumowicz
Artysta rzeźbiarz


Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16v '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Wrz 2013
Posty: 587
Skąd: Płock
Wysłany: 20-08-2015, 06:05   

Ten przekaźnik się włącza jak mu system każe. A skoro ABS dostaje błędne sygnały z koronek na wejściu, to i na elementy wykonawcze wysyła bzdury.
_________________
LPG niszczy silniki! Tylko tym którzy na nim nie jeżdżą...
Mitsumaniaku, zobacz mojego GALANTA!
 
 
Maślak 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant VIII 1997 r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Gru 2015
Posty: 16
Skąd: Łódź
Wysłany: 09-02-2016, 19:43   

Cześć
Mam pękniętą zębatke abs w Galancie VIII 2.5 v6. Orientuje się ktoś jakie ona ma wymiary i ile zębów? Czy też może nie opłaca się tego zmieniać i należy wymienić cały przegub?
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10731
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 10-02-2016, 08:36   

43 zęby, średnica chyba 66mm, Dostępna na alegro.
Wciskasz ja na przegub najlepiej na jakiś klej do złącz zeby nie wypadła.

http://allegro.pl/koronka...5836618722.html
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 10-02-2016, 11:54   

Marcino napisał/a:
Wciskasz ja na przegub
Marcin - niee. Lepiej podgrzać opalarką, wejdzie bez problemu (na oczyszczony z rdzy lub nowy przegub) i nie będzie problemu że znów coś pęknie od młotka czy prasy.
 
 
Maślak 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant VIII 1997 r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Gru 2015
Posty: 16
Skąd: Łódź
Wysłany: 10-02-2016, 20:34   

Dzięki koledzy :)
 
 
krzysztofpak75 
Forumowicz

Auto: Galant GLS 2.0 136 KM
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 03 Maj 2014
Posty: 138
Skąd: Germania
Wysłany: 11-04-2016, 06:14   

Witam koledzy.

Mógłby ktoś napisać jak krok po kroku wymienić te zębatki?tzn co odkręcić aby się do nich dostać.Będę bardzo wdzięczny.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 11-04-2016, 08:50   

Trzeba wyjąć półoś. W tym celu spuścić olej ze skrzyni, odkręcić półoś, rozpiąć górny sworzeń zwrotnicy, wyjąć półoś z piasty, wypiąć półoś ze skrzyni i można działać nie wyciągając jej z auta (bo na widelcu będzie zablokowana.
Teraz starą zębatkę zbijasz młotkiem i dłutem, czyścisz miejsce, gdzie zębatka była, nową zębatkę rozgrzewasz np. opalarką i nakładasz na miejsce.
Skręcasz w odwrotnej kolejności (półoś do skrzyni wbijasz najlepiej gumowym młotkiem), nalewasz olej.
 
 
komarsnk 
Mitsumaniak
mocno uzależniony

Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 1908
Skąd: Kraków
Wysłany: 11-04-2016, 11:24   

Krzyzak napisał/a:
W tym celu spuścić olej ze skrzyni

To naprawdę jest potrzebne? Miałem wymieniane osłony na przegubach wewnętrznych i olej nie był spuszczany.
_________________
Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta :)
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 11-04-2016, 15:50   

kolega wyżej chyba nie ma automata
z manualnej się wyleje z pół litra, może trochę mniej

gdy ja coś robię to też profilaktycznie spuszczam ze 2 litry (mam 2 automaty)
 
 
komarsnk 
Mitsumaniak
mocno uzależniony

Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 1908
Skąd: Kraków
Wysłany: 11-04-2016, 19:59   

Krzyzak napisał/a:
kolega wyżej chyba nie ma automata

:mrgreen:
Stałem i patrzyłem jak gość robi i gwarantuję, że nic nie spuszczał ze skrzyni :)
Nie wyciągał kielicha ze skrzyni tylko wyjął z niego (nomen omen) krzyżak :D
_________________
Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.