Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
wymiana kół - czujniki TPMS
Autor Wiadomość
Picek7 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Maj 2017
Posty: 16
Skąd: Kutno
Wysłany: 11-12-2017, 22:00   

55 zł i po kłopocie. Czujniki zaprogramowane w samochodzie w salonie Mitsubishi.
 
 
token13 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsuishi outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Kwi 2017
Posty: 15
Skąd: pomorskie
Wysłany: 13-11-2019, 20:12   TPMS - znowu to samo

Witam wszystkich znow spotkała mnie ta sama sytuacja co zeszłej jesieni .
Cały sezon letni przejezdziłem normalnie ani razu nie włączyła się kontrolka tpms a parę dni temu gdy spadła temperatura znów dają o sobie znać czujniki tpms ,( pojawia się na wyswietlaczu komunikat ) czy ktoś też miał taka sytuację ? jestem chwile przed wymianą na zimówki
 
 
arokub 
Forumowicz

Auto: OIII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Mar 2017
Posty: 157
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 13-11-2019, 21:12   

token13, ciśnienie było pewnie na granicy pobudzenia czujników, spadła temperatura to i ciśnienie w kołach. Wg mnie zero powodów do obaw, normalna sytuacja. Ile spadło ciśnienie przez sezon, 0.2, 0.3? Jak opony będą starsze to taka sytuacja może występować częściej.
 
 
Brodzins 
Mitsumaniak


Auto: Outlander 2016 2.0 Pb CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Sie 2018
Posty: 358
Skąd: Kraków
Wysłany: 14-11-2019, 21:37   

arokub napisał/a:
token13, ciśnienie było pewnie na granicy pobudzenia czujników, spadła temperatura to i ciśnienie w kołach. Wg mnie zero powodów do obaw, normalna sytuacja. Ile spadło ciśnienie przez sezon, 0.2, 0.3? Jak opony będą starsze to taka sytuacja może występować częściej.

Tutaj zgodzę się kolegą. U mnie w sezonie chłodnym tak się dzieje.
Wyjeżdżam rano około 5:00, 2 stopnie na plusie...
Widzę Low Tire Pressure... Po 5 km znika... Nie wiem, chyba opona się dogrzewa od zimnego asfaltu i ciśnienie wzrasta :)
A w zimie to już codzienne rano tak mam... Chyba że się zbiorę w sobie i wieczorem jak już jest zimno na polu coś tam dobije powietrza do kół.
_________________

 
 
jacekk 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2.2D AT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2014
Posty: 205
Skąd: Gdynia
Wysłany: 15-11-2019, 14:46   

Sprawdzam/pompuję koła do określonego ciśnienia, resetuję TPMS i nigdy mi nie wywaliło ostrzeżenia nawet gdy pompowałem koła prz około zero a odpalałem rano przy -15. Dopompowanie oraz reset trzeba robić na zimnych kołach bo oczywiście opony się nagrzewają podczas jazdy a ciśnienie jest wtedy większe.
Taką sytuację, że pojawił się warning to miałem raz z nowym samochodem gdy nie wiadomo czy, kto i kiedy ustawił ciśnienie referencyjne.
 
 
Brodzins 
Mitsumaniak


Auto: Outlander 2016 2.0 Pb CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Sie 2018
Posty: 358
Skąd: Kraków
Wysłany: 15-11-2019, 18:33   

jacekk napisał/a:
Sprawdzam/pompuję koła do określonego ciśnienia, resetuję TPMS i nigdy mi nie wywaliło ostrzeżenia nawet gdy pompowałem koła prz około zero a odpalałem rano przy -15. Dopompowanie oraz reset trzeba robić na zimnych kołach bo oczywiście opony się nagrzewają podczas jazdy a ciśnienie jest wtedy większe.
Taką sytuację, że pojawił się warning to miałem raz z nowym samochodem gdy nie wiadomo czy, kto i kiedy ustawił ciśnienie referencyjne.

Robilem jak mówisz... Nie idzie się z tym dogadać...
_________________

 
 
jacekk 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2.2D AT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2014
Posty: 205
Skąd: Gdynia
Wysłany: 25-11-2019, 10:59   

No. Dzisiaj rano zimno i ... mi wyrzuciło otrzeżenie, ale ciśnienie miałem po około 2 zamiast 2.5 atm (do tylu pompuję). Więc prawidłowo, że się wyświetliło. Nie pamiętam kiedy sprawdzałem ciśnienie, pewnie dawno temu a zimy jeszczenie było i kół nie zmieiłem
 
 
Tombo55 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander III 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2019
Posty: 10
Skąd: R-k
Wysłany: 01-12-2019, 17:14   

Czy drugi komplet czujników można zaprogramować tylko w ASO czy w serwisie oponiarskim też ? Czy robi się to uniwersalnym sprzętem ? Chodzi mi o taką opcję, żebym mógł sam później wybierać 1 czy 2 komplet kół.
 
 
jacekk 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2.2D AT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2014
Posty: 205
Skąd: Gdynia
Wysłany: 02-12-2019, 12:01   

Jeśli chodzi o opcję byś mógł wybierać 1-2 to nie musi być ASO ale musi być wyposażony w MUTIII.
Druga opcja to zaprogramowanie czujników przez klonowanie istniejących, ale wtedy oba zestawy będą miały tak jakby ten sam komplet czujników.
 
 
Brodzins 
Mitsumaniak


Auto: Outlander 2016 2.0 Pb CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Sie 2018
Posty: 358
Skąd: Kraków
Wysłany: 02-12-2019, 12:22   

Tombo55 napisał/a:
Czy drugi komplet czujników można zaprogramować tylko w ASO czy w serwisie oponiarskim też ? Czy robi się to uniwersalnym sprzętem ? Chodzi mi o taką opcję, żebym mógł sam później wybierać 1 czy 2 komplet kół.


Taki uniwersalny komp nie dał rady u mnie.
Magik w Krakowie, który handluje felgami itp oraz zajmuje się dogrywaniem czujników poległ.

Plus taki że nie chciał ani złotówki, więc pojechałem do ASO.
10 minut im to zajęło.

Tak, można się przepinać między dwoma zestawami kół.
_________________

 
 
Dev100 
Nowy Forumowicz

Auto: OUT III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2019
Posty: 7
Skąd: PL
Wysłany: 03-12-2019, 10:51   

Cześć Panowie i Panie.

Wkrótce odbieram Outlandera. Dopiero zaznajamiam się z tematem.
Auto z salonu wyjeżdża na letnich oponach. W ASO nic sensownego nie wytargowałem i dużo chcieli za zimowe opony, więc zamierzam je kupić na własną rękę. W kołach są czujniki o których mowa w temacie. Na razie daruję sobie pełen zestaw felgi+opony i kupię tylko opony zimowe. Stąd moje pytanie:

- Czy jak zmienię opony na felgach (felgi i czujniki zostają te same) z czujnikami to czujniki muszę jakoś kalibrować? Czy normalnie zostaną ustawienia z zestawu letniego? Ewentualnie zrobię to sam w menu czy jest konieczna wizyta w serwisie ?

Bo rozumiem, że jakbym zakładał cały nowy zestaw to trzeba by było wgrać 2 komplet o czym piszecie w temacie.

Drugie pytanie, bo nie widzę na forum o OUT 3 gen tematu zimówek. Jakie polecacie? Klasa średnia. 2.0 15OKM 4x4
 
 
jacekk 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2.2D AT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2014
Posty: 205
Skąd: Gdynia
Wysłany: 03-12-2019, 11:42   

Nic ekstra nie trzeba robić.
Opony HANKOOK Winter i*cept evo2 SUV W320A 225/55 R18 102 V XL
 
 
Dev100 
Nowy Forumowicz

Auto: OUT III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2019
Posty: 7
Skąd: PL
Wysłany: 03-12-2019, 12:51   

jacekk napisał/a:
Nic ekstra nie trzeba robić.
Opony HANKOOK Winter i*cept evo2 SUV W320A 225/55 R18 102 V XL


Dzięki Kolego. We wcześniejszych autach nie miałem czujników i wolałem się upewnić. Bo kontrolki wyskakujące bez sensu zawsze mnie irytują.
 
 
Brodzins 
Mitsumaniak


Auto: Outlander 2016 2.0 Pb CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Sie 2018
Posty: 358
Skąd: Kraków
Wysłany: 03-12-2019, 13:04   

jacekk napisał/a:
Nic ekstra nie trzeba robić.
Opony HANKOOK Winter i*cept evo2 SUV W320A 225/55 R18 102 V XL


Z oponami jest trochę tak, że każdy swoje chwali :)

Ja np teraz dojeżdżam zimówki Barum Polaris - poprzednie 2 zimy super były, teraz już widzę że lekko spękane są ... i nie trzymają tak cudownie.

Po tym sezonie kosz, bo już ogranicznika dotknę na wiosnę pewnie.
_________________

 
 
jacekk 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2.2D AT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2014
Posty: 205
Skąd: Gdynia
Wysłany: 03-12-2019, 13:30   

Pewnie tak, ale nic tańszego w tej klasie się nie znajdzie. Swoje przetestowałem wdrapując się na Passo Selva przy prószącym od 2 dni śniegu. Łańcuchy zostały w bagażniku. Dodatkowa zaleta jest taka, że są asymetryczne a nie jak większość zimówek kierunkowe.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.