Przesunięty przez: roch_27 01-09-2009, 13:12		 | 
	
			[EAxx] Awaria manualnej skrzyni biegów | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 Dunios  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: Galant 2002 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 22 Kwi 2017 Posty: 61 Skąd: Ostrołeka 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30-11-2017, 15:38   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam panowie , w moim galku nie mam luzów w skrzyni tylko czuć gdy wrzucam bieg lekki opór . Czasami ale bardzo rzadko słychać cichutko zgrzyt , w szczególności an 1 , 2 biegu czasami 3 , 4 i 5 wydają się okej . Wydaje mi się że mam zużyte synchronizatory w skrzyni i chciałbym się tym zająć . Wydaje wam się że chodzi o synchronizatory czy może coś ze sprzęgłem czy jakaś inna część w skrzyni ? i w jakich cenach są synchronizatory do galancika ? pozdrawiam     | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 milo  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: galant 2.0 td 2001r 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30-11-2017, 15:55   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Dunios napisał/a: | 	 		  | w moim galku nie mam luzów w skrzyni tylko czuć gdy wrzucam bieg lekki opór | 	  
 
Jak jest na postoju jak silnik pracuje wrzucisz każdy bieg ?
 
 	  | Dunios napisał/a: | 	 		  | Wydaje mi się że mam zużyte synchronizatory w skrzyni i chciałbym się tym zająć | 	  
 
Bardziej sprzęgło do końca nie wysprzęgla , sprawdzałes stan oleju ?
 
 	  | Dunios napisał/a: | 	 		  | w jakich cenach są synchronizatory do galancika  | 	  
 
Od 1 biegu około 250 zł jak nie wiecej | 
             
						
				_________________ Jest ryzyko jest zabawa 
 
三菱ギャラン
 
 
Yamaha FZ 750
 
Lancer 1,8 d
 
Galant 1,8 td
 
Galant 2,0 td
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Dunios  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: Galant 2002 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 22 Kwi 2017 Posty: 61 Skąd: Ostrołeka 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30-11-2017, 16:07   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               każdy wchodzi elegancko , czasami 1 lub wstecznego nie mogę wrzucić , ale wtedy wrzucam 2 i potem 1 i wszystko gra . czasami 1 wchodzi normalnie podczas jazdy , czasami muszę zwolnić do ok 10  a czasami zatrzymać nawet .
 
 
Przy zmianie biegów czasami szarpnie , jak puszczam sprzęgło szarpnie jak bym za mało gaz przycisnął. Ja już przyzwyczaiłem się do jazdy moim galem to jeszcze w miarę normalnie jeżdżę ale jak ktoś oprócz mnie wsiądzie to przy zmianie biegów szarpie mu strasznie najgorzej 2 
 
 
 chodzi o olej w skrzyni ? sprawdzałem u mechanika na zimę tamtego roku olej w skrzyni . a w tym świeżo po wymianie oleju silnikowego i filtrów . i podczas jazdy słychać tak jakby szum od strony kierowcy gdzieś przy silniku . Gdy dodaje gazu to szum się zwiększa gdzieś tak pojawia się przy 1,5 k obrotach a przy 3 już znika , gdy wcisnę sprzęgło szum znika . Gadałem z mechanikiem i jego zdaniem to nie jest niby od silnika, skrzyni tylko jakaś metaliczna część wystaje gdzieś i to jest niby od wibracji w co wątpię . 
 
 
Te 250 zł za wszystkie 5 czy za sam  1 bieg ? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 bialyjayz  		  
		 
         Mitsumaniak
  
                  Auto: Galant 2.5 V6 Avance 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 8 razy Dołączył: 18 Lip 2013 Posty: 1376 Skąd: Ścinawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30-11-2017, 21:37   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Dunios napisał/a: | 	 		  |  . i podczas jazdy słychać tak jakby szum od strony kierowcy gdzieś przy silniku . Gdy dodaje gazu to szum się zwiększa gdzieś tak pojawia się przy 1,5 k obrotach a przy 3 już znika , gdy wcisnę sprzęgło szum znika . Gadałem z mechanikiem i jego zdaniem to nie jest niby od silnika, skrzyni tylko jakaś metaliczna część wystaje gdzieś i to jest niby od wibracji w co wątpię .  | 	  
 
zmień mechanika typowy objaw kończących się łożysk skrzynii biegów | 
             
						
				_________________    http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=84457
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Dunios  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: Galant 2002 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 22 Kwi 2017 Posty: 61 Skąd: Ostrołeka 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 03-12-2017, 13:59   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               możesz podać jakiś link do sklepu z tym łożyskiem ? nie mogę znaleźć pasującego do galanta    z góry dzięki | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Marcino  		  
		 
         Mitsumaniak Góral niskopienny
  
  
                  Auto: Galant 2.5 V6 97r 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10816 Skąd: okolice Tczewa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 03-12-2017, 23:02   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Ja kupowałem lokalnie. Możesz zobaczyć u sobie hurtownie prema. Jak nie to dzwon do Japaneze Marek Malik i on da ci łożyska jakie trzeba z pamięci. 
 
Wałek Sprzęgłowy B25-139 C3 NSK
 
SNR 6306 tył walka z rowkiem pod pierścień tylko ze otwarte bo ori jest zamknięte 
 
Zdawczy wałek jedno Koyo 70591 wałeczkowe i NTN 6206 wziąłem te otwarte z poliamidowym koszykiem 
 
Na mech różnicowy oryginał Koyo LM501349 + bieżnia 57428 dwie sztuki. Skrzynia F5M422 do V6
 
 
Do tego uszczelniacz walka sprzeglowego 25x35x6 najlepiej kierunkowy ja mam Corteco. I dwa  uszcxelniacze polosi. 
 
Zależnie od stanu skrzyni jeszcze podkładka trzymająca łożysko z przodu. | 
             
						
				_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
 
2006- .... -  Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
 
był - 2011 - 2019    - Pug 307sw 
 
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
 
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r   
 
 
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów    
 
Czyli w tym przypadku 6a13    " by tomchuck
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 milo  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: galant 2.0 td 2001r 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 04-12-2017, 15:40   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Dunios napisał/a: | 	 		  | Te 250 zł za wszystkie 5 czy za sam 1 bieg ? | 	  
 
Cena za jeden synchronizator a jest ich 6 a nie 5 ale nie wszystkie są w takiej samej cenie  
 
 	  | Marcino napisał/a: | 	 		  | SNR 6306 tył walka z rowkiem pod pierścień tylko ze otwarte bo ori jest zamknięte | 	  
 
Tylne łozyska najmniej padają tylko po co te osłony , w wałakch jest wydrązony otwór do smarowania łozysk igiełkowych kół zebatych | 
             
						
				_________________ Jest ryzyko jest zabawa 
 
三菱ギャラン
 
 
Yamaha FZ 750
 
Lancer 1,8 d
 
Galant 1,8 td
 
Galant 2,0 td
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Marcino  		  
		 
         Mitsumaniak Góral niskopienny
  
  
                  Auto: Galant 2.5 V6 97r 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10816 Skąd: okolice Tczewa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 04-12-2017, 18:40   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Tak jak Milo napisał. Tylne łożyska ladnie się kręciły z oporem ale
 
Gładko. Wał jest drążony mimo ze nie ma pompy olejowe do smarowania. Napływa kieszenią. 
 
Chciałem zaznaczyć ze różne skrzynki maja różne synchro. Zobaczcie w manual są wyszczególnione z synchro jedno dwu i Trzy stożkowe zależnie od modelu. Przypuszczam ze polift ma 3 stożki na jedynce. Nie chciało mi się tego do końca rozgryzac moja ma dwustozkowy. | 
             
						
				_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
 
2006- .... -  Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
 
był - 2011 - 2019    - Pug 307sw 
 
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
 
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r   
 
 
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów    
 
Czyli w tym przypadku 6a13    " by tomchuck
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 milo  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: galant 2.0 td 2001r 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 04-12-2017, 20:06   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Marcino napisał/a: | 	 		  | Chciałem zaznaczyć ze różne skrzynki maja różne synchro | 	  
 
W Galancie synchronizatory sa takie same nie zaleznie od wersji silnikowych wszystkie synchronizatory 1,3,4,5, wsteczny sa pojedyńcze jedynie 2 bieg synchronizator składa sie z trzech częsci dotyczy skrzyń F5M422... F5M421... w tej skrzyni nie ma synchronizatora wstecznego i jest inny układ kół zebatych
 
 	  | Marcino napisał/a: | 	 		  | Zobaczcie w manual są wyszczególnione z synchro jedno dwu i Trzy stożkowe zależnie od modelu.  | 	   
 
W skrzni F5M422R5A3 od Space Wagona  i W5M422...
 
 	  | Marcino napisał/a: | 	 		  | Przypuszczam ze polift ma 3 stożki na jedynce | 	  
 
Na pewno nie.... tylko i jedynie 2- bieg jest z trzech częsci pozostałe są jednoczęsciowe
 
 	  | Marcino napisał/a: | 	 		  | Nie chciało mi się tego do końca rozgryzac moja ma dwustozkowy | 	  
 
Masz pojedyńczy synchronizator pierwszego biegu  z stożkiem drugi stożek jest razem z kołem zębatym i tak współpracują | 
             
						
				_________________ Jest ryzyko jest zabawa 
 
三菱ギャラン
 
 
Yamaha FZ 750
 
Lancer 1,8 d
 
Galant 1,8 td
 
Galant 2,0 td
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Marcino  		  
		 
         Mitsumaniak Góral niskopienny
  
  
                  Auto: Galant 2.5 V6 97r 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10816 Skąd: okolice Tczewa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 06-12-2017, 01:00   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               DObra torchę pomieszałem, ale w manualu pisze wszytko w General Information. Nie będe tu kopiował każdy może spojrzeć. W każdym razie 
 
F5M41 miała dwa typy  pojedyncze na 2nd gear str 22B-0-3 oraz podwójny na 2ke-  str 22B-0-4
 
F5M42 - miała pojedynczy na 1ke i podwójny na 2ke - str 22B-0-5
 
F5M42 - występowała rownież z podwójnym na 1ke i 2kę  jak również podwójny na 1ke i potrójny na 2ke.  str 22B-0-6
 
 
Widać kitajce wiedzieli ze dwójka siada i ciężko się wrzuca wiec dokładali pierscieni aby poprawić komfort oraz durability. 
 
Robimy tak w brazylijskich konstrukcjach u nas w lekko obciązanych skrzyniach. | 
             
						
				_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
 
2006- .... -  Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
 
był - 2011 - 2019    - Pug 307sw 
 
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
 
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r   
 
 
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów    
 
Czyli w tym przypadku 6a13    " by tomchuck
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 milo  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: galant 2.0 td 2001r 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 06-12-2017, 15:26   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Marcino skrzynie w manualu sa od colta space wagon ,naped 4x4  są róznej konstrukcji nie bez powodu sugeruje sie numerem skrzyni 
 
Starsze skrzynie przed 95 r były bardziej skomplikowane w stosunku do skrzyń z EA...i były wytrzymalsze | 
             
						
				_________________ Jest ryzyko jest zabawa 
 
三菱ギャラン
 
 
Yamaha FZ 750
 
Lancer 1,8 d
 
Galant 1,8 td
 
Galant 2,0 td
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Marcino  		  
		 
         Mitsumaniak Góral niskopienny
  
  
                  Auto: Galant 2.5 V6 97r 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10816 Skąd: okolice Tczewa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 06-12-2017, 17:42   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               No właśnie Księgowi się wzięli za samochody    | 
             
						
				_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
 
2006- .... -  Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
 
był - 2011 - 2019    - Pug 307sw 
 
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
 
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r   
 
 
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów    
 
Czyli w tym przypadku 6a13    " by tomchuck
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Krzyzak  		  
		 
         moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM
  
  
                  Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24484 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 07-12-2017, 08:36   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Cytat: | 	 		  | Starsze skrzynie przed 95 r były bardziej skomplikowane w stosunku do skrzyń z EA | 	  na pewno miały 1 wałek więcej i inaczej podłączony wybierak
 
więcej też było łożysk stożkowych
 
no i nie miały synchro wstecznego
 
ale czy coś więcej? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 milo  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: galant 2.0 td 2001r 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 07-12-2017, 15:18   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Krzyzak napisał/a: | 	 		  | więcej też było łożysk stożkowych  | 	  
 
Zalezy jeszcze jaka skrzynia łozyska kulkowe tylko na wałku sprzęgłowym i na mechanizmie róznicowym itp było troche tego mixu 
 
 	  | Krzyzak napisał/a: | 	 		  | ale czy coś więcej? | 	  
 
Smarowanie była specjalna rynienka z tworzywa którą płynął olej w odpowiednie miejsce 
 
Blizniacze skrzynie nawet mozna powiedzieć zamienne były w Hyundaiu lata 90 ,nawet te nowsze np z silnikiem 2.0 crdi  około 05 r mozliwe do spasowania 6- biegów wałek sprzęgłowy wieloklin taki sam | 
             
						
				_________________ Jest ryzyko jest zabawa 
 
三菱ギャラン
 
 
Yamaha FZ 750
 
Lancer 1,8 d
 
Galant 1,8 td
 
Galant 2,0 td
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Krzyzak  		  
		 
         moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM
  
  
                  Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24484 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 07-12-2017, 20:36   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | milo napisał/a: | 	 		  | Smarowanie była specjalna rynienka z tworzywa którą płynął olej w odpowiednie miejsce  | 	  to fakt - do 5 biegu była specjalna rynienka, ale miała też dziurki po drodze | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |