Przesunięty przez: roch_27 01-09-2009, 14:12 |
[EAxx] Awaria manualnej skrzyni biegów |
Autor |
Wiadomość |
Dunios
Forumowicz
Auto: Galant 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Kwi 2017 Posty: 61 Skąd: Ostrołeka
|
Wysłany: 30-11-2017, 15:38
|
|
|
Witam panowie , w moim galku nie mam luzów w skrzyni tylko czuć gdy wrzucam bieg lekki opór . Czasami ale bardzo rzadko słychać cichutko zgrzyt , w szczególności an 1 , 2 biegu czasami 3 , 4 i 5 wydają się okej . Wydaje mi się że mam zużyte synchronizatory w skrzyni i chciałbym się tym zająć . Wydaje wam się że chodzi o synchronizatory czy może coś ze sprzęgłem czy jakaś inna część w skrzyni ? i w jakich cenach są synchronizatory do galancika ? pozdrawiam |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 30-11-2017, 15:55
|
|
|
Dunios napisał/a: | w moim galku nie mam luzów w skrzyni tylko czuć gdy wrzucam bieg lekki opór |
Jak jest na postoju jak silnik pracuje wrzucisz każdy bieg ?
Dunios napisał/a: | Wydaje mi się że mam zużyte synchronizatory w skrzyni i chciałbym się tym zająć |
Bardziej sprzęgło do końca nie wysprzęgla , sprawdzałes stan oleju ?
Dunios napisał/a: | w jakich cenach są synchronizatory do galancika |
Od 1 biegu około 250 zł jak nie wiecej |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
Dunios
Forumowicz
Auto: Galant 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Kwi 2017 Posty: 61 Skąd: Ostrołeka
|
Wysłany: 30-11-2017, 16:07
|
|
|
każdy wchodzi elegancko , czasami 1 lub wstecznego nie mogę wrzucić , ale wtedy wrzucam 2 i potem 1 i wszystko gra . czasami 1 wchodzi normalnie podczas jazdy , czasami muszę zwolnić do ok 10 a czasami zatrzymać nawet .
Przy zmianie biegów czasami szarpnie , jak puszczam sprzęgło szarpnie jak bym za mało gaz przycisnął. Ja już przyzwyczaiłem się do jazdy moim galem to jeszcze w miarę normalnie jeżdżę ale jak ktoś oprócz mnie wsiądzie to przy zmianie biegów szarpie mu strasznie najgorzej 2
chodzi o olej w skrzyni ? sprawdzałem u mechanika na zimę tamtego roku olej w skrzyni . a w tym świeżo po wymianie oleju silnikowego i filtrów . i podczas jazdy słychać tak jakby szum od strony kierowcy gdzieś przy silniku . Gdy dodaje gazu to szum się zwiększa gdzieś tak pojawia się przy 1,5 k obrotach a przy 3 już znika , gdy wcisnę sprzęgło szum znika . Gadałem z mechanikiem i jego zdaniem to nie jest niby od silnika, skrzyni tylko jakaś metaliczna część wystaje gdzieś i to jest niby od wibracji w co wątpię .
Te 250 zł za wszystkie 5 czy za sam 1 bieg ? |
|
|
|
 |
bialyjayz
Mitsumaniak
Auto: Galant 2.5 V6 Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 18 Lip 2013 Posty: 1376 Skąd: Ścinawa
|
Wysłany: 30-11-2017, 21:37
|
|
|
Dunios napisał/a: | . i podczas jazdy słychać tak jakby szum od strony kierowcy gdzieś przy silniku . Gdy dodaje gazu to szum się zwiększa gdzieś tak pojawia się przy 1,5 k obrotach a przy 3 już znika , gdy wcisnę sprzęgło szum znika . Gadałem z mechanikiem i jego zdaniem to nie jest niby od silnika, skrzyni tylko jakaś metaliczna część wystaje gdzieś i to jest niby od wibracji w co wątpię . |
zmień mechanika typowy objaw kończących się łożysk skrzynii biegów |
_________________ http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=84457
 |
|
|
|
 |
Dunios
Forumowicz
Auto: Galant 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Kwi 2017 Posty: 61 Skąd: Ostrołeka
|
Wysłany: 03-12-2017, 13:59
|
|
|
możesz podać jakiś link do sklepu z tym łożyskiem ? nie mogę znaleźć pasującego do galanta z góry dzięki |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10731 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 03-12-2017, 23:02
|
|
|
Ja kupowałem lokalnie. Możesz zobaczyć u sobie hurtownie prema. Jak nie to dzwon do Japaneze Marek Malik i on da ci łożyska jakie trzeba z pamięci.
Wałek Sprzęgłowy B25-139 C3 NSK
SNR 6306 tył walka z rowkiem pod pierścień tylko ze otwarte bo ori jest zamknięte
Zdawczy wałek jedno Koyo 70591 wałeczkowe i NTN 6206 wziąłem te otwarte z poliamidowym koszykiem
Na mech różnicowy oryginał Koyo LM501349 + bieżnia 57428 dwie sztuki. Skrzynia F5M422 do V6
Do tego uszczelniacz walka sprzeglowego 25x35x6 najlepiej kierunkowy ja mam Corteco. I dwa uszcxelniacze polosi.
Zależnie od stanu skrzyni jeszcze podkładka trzymająca łożysko z przodu. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 04-12-2017, 15:40
|
|
|
Dunios napisał/a: | Te 250 zł za wszystkie 5 czy za sam 1 bieg ? |
Cena za jeden synchronizator a jest ich 6 a nie 5 ale nie wszystkie są w takiej samej cenie
Marcino napisał/a: | SNR 6306 tył walka z rowkiem pod pierścień tylko ze otwarte bo ori jest zamknięte |
Tylne łozyska najmniej padają tylko po co te osłony , w wałakch jest wydrązony otwór do smarowania łozysk igiełkowych kół zebatych |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10731 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 04-12-2017, 18:40
|
|
|
Tak jak Milo napisał. Tylne łożyska ladnie się kręciły z oporem ale
Gładko. Wał jest drążony mimo ze nie ma pompy olejowe do smarowania. Napływa kieszenią.
Chciałem zaznaczyć ze różne skrzynki maja różne synchro. Zobaczcie w manual są wyszczególnione z synchro jedno dwu i Trzy stożkowe zależnie od modelu. Przypuszczam ze polift ma 3 stożki na jedynce. Nie chciało mi się tego do końca rozgryzac moja ma dwustozkowy. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 04-12-2017, 20:06
|
|
|
Marcino napisał/a: | Chciałem zaznaczyć ze różne skrzynki maja różne synchro |
W Galancie synchronizatory sa takie same nie zaleznie od wersji silnikowych wszystkie synchronizatory 1,3,4,5, wsteczny sa pojedyńcze jedynie 2 bieg synchronizator składa sie z trzech częsci dotyczy skrzyń F5M422... F5M421... w tej skrzyni nie ma synchronizatora wstecznego i jest inny układ kół zebatych
Marcino napisał/a: | Zobaczcie w manual są wyszczególnione z synchro jedno dwu i Trzy stożkowe zależnie od modelu. |
W skrzni F5M422R5A3 od Space Wagona i W5M422...
Marcino napisał/a: | Przypuszczam ze polift ma 3 stożki na jedynce |
Na pewno nie.... tylko i jedynie 2- bieg jest z trzech częsci pozostałe są jednoczęsciowe
Marcino napisał/a: | Nie chciało mi się tego do końca rozgryzac moja ma dwustozkowy |
Masz pojedyńczy synchronizator pierwszego biegu z stożkiem drugi stożek jest razem z kołem zębatym i tak współpracują |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10731 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 06-12-2017, 01:00
|
|
|
DObra torchę pomieszałem, ale w manualu pisze wszytko w General Information. Nie będe tu kopiował każdy może spojrzeć. W każdym razie
F5M41 miała dwa typy pojedyncze na 2nd gear str 22B-0-3 oraz podwójny na 2ke- str 22B-0-4
F5M42 - miała pojedynczy na 1ke i podwójny na 2ke - str 22B-0-5
F5M42 - występowała rownież z podwójnym na 1ke i 2kę jak również podwójny na 1ke i potrójny na 2ke. str 22B-0-6
Widać kitajce wiedzieli ze dwójka siada i ciężko się wrzuca wiec dokładali pierscieni aby poprawić komfort oraz durability.
Robimy tak w brazylijskich konstrukcjach u nas w lekko obciązanych skrzyniach. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 06-12-2017, 15:26
|
|
|
Marcino skrzynie w manualu sa od colta space wagon ,naped 4x4 są róznej konstrukcji nie bez powodu sugeruje sie numerem skrzyni
Starsze skrzynie przed 95 r były bardziej skomplikowane w stosunku do skrzyń z EA...i były wytrzymalsze |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10731 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 06-12-2017, 17:42
|
|
|
No właśnie Księgowi się wzięli za samochody |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24338 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 07-12-2017, 08:36
|
|
|
Cytat: | Starsze skrzynie przed 95 r były bardziej skomplikowane w stosunku do skrzyń z EA | na pewno miały 1 wałek więcej i inaczej podłączony wybierak
więcej też było łożysk stożkowych
no i nie miały synchro wstecznego
ale czy coś więcej? |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 07-12-2017, 15:18
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | więcej też było łożysk stożkowych |
Zalezy jeszcze jaka skrzynia łozyska kulkowe tylko na wałku sprzęgłowym i na mechanizmie róznicowym itp było troche tego mixu
Krzyzak napisał/a: | ale czy coś więcej? |
Smarowanie była specjalna rynienka z tworzywa którą płynął olej w odpowiednie miejsce
Blizniacze skrzynie nawet mozna powiedzieć zamienne były w Hyundaiu lata 90 ,nawet te nowsze np z silnikiem 2.0 crdi około 05 r mozliwe do spasowania 6- biegów wałek sprzęgłowy wieloklin taki sam |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24338 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 07-12-2017, 20:36
|
|
|
milo napisał/a: | Smarowanie była specjalna rynienka z tworzywa którą płynął olej w odpowiednie miejsce | to fakt - do 5 biegu była specjalna rynienka, ale miała też dziurki po drodze |
|
|
|
 |
|