Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5W 2.5] Szarpanie, cewka, fajki, filtr paliwa
Autor Wiadomość
cuuube
[Usunięty]

Wysłany: 27-02-2013, 20:46   

pawik napisał/a:
no to niezla masakra , ja mam med'y czarne i dwa siadly dopiero na 100tysiecy km , trzeci niedomaga (przy 106 tys km) i objaw jest podobny do tych co opisujecie - drgania silnika i np widoczne po ciemku jak stoje przed kims na krzyzowce - miganie swiatel . czytalem ze te wtryski daja rade nawet pod 150 tysiecy km

fredfm napisał/a:
wychodzi na to że są one nieodzownym dodatkiem do naszych silników..:):)
i tu sie mylisz vka ma duza kulture pracy to nie disel :!:
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14379
Skąd: Pruszków
Wysłany: 13-03-2013, 10:56   

U mnie pojawił się teraz identyczny problem. Od biegu jałowego do 3,5k na LPG nie ma jazdy.

Na biegu jałowym auto gaśnie. Dziwna sprawa, że problem w sumie spotęgował się nagle. W weekend 2 razy zgasł na postoju i miał problem z odpaleniem jakby się zalał. Cały czas podejrzewałem że kończy się układ WN. Ale dzisiaj auto po przełączeniu na LPG szarpało. Po przełączeniu na PB potrzebuje chwili by zacząć pracować normalnie.
Pierwsza myśl to oczywiście układ WN, ale przypomniał mi się ten temat i zastanawiam się czy któryś wtryskiwacz nie puszcza ciśnienia. Tylko dziwne, że jeden wtryskiwacz powoduje gaśnięcie na biegu jałowym. V6 z powodzeniem pracuje na 5 cylindrach. Prawdopodobieństwo że nagle padł więcej niż 1 jest raczej małe. Bo wszystko zaczęło się w zasadzie nagle. Jeszcze wczoraj auto jechało jak wściekłe.

Po pracy podłączę się do staga i będzie wiadomo czy schodzi ciśnienie z listwy po przełączeniu na PB.
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 13-03-2013, 14:11   

[quote="Owczar"
Pierwsza myśl to oczywiście układ WN, ale przypomniał mi się ten temat i zastanawiam się czy któryś wtryskiwacz nie puszcza ciśnienia. Tylko dziwne, że jeden wtryskiwacz powoduje gaśnięcie na biegu jałowym. V6 z powodzeniem pracuje na 5 cylindrach. [/quote]
Możliwe. Na benzynie 1 cylinder kulawy jest niemal niezauważalny.

Sprawdziłbym kompresję na garach, bo jak ci gaśnie po mocnym hamowaniu, to może gdzieś nie ma kompresji.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14379
Skąd: Pruszków
Wysłany: 13-03-2013, 14:20   

Gaśnie podczas postoju, podczas hamowania jest ok.

Wcześniej i na LPG jeden cylinder był niezauważalny. Tylko jeśli jeden wtryskiwacz leje i wypada każdy zapłon, to sonda wykrywa o2 w spalinach i automatycznie wzbogaca mieszankę co może powodować, że na jednym banku tak wzbogaci że jeszcze pogarsza sytuację. Póki nie podejrzę oscylogramów od LPG to mogę gdybać.

Sprawdzę czy spada ciśnienie na listwie LPG podczas pracy na PB i będzie wiadomo.
Możliwe że coś wpadło do wtryskiwacza i go przytkało tak, że nie może się domknąć. Z dwojga podejrzanych chyba jednak stawiałbym na problem z wtryskiwaczami LPG.

Kompresja jest raczej ok, bo na PB pracuje równo, a problem pojawił się nagle. Powyżej 3,5k jedzie już ok. Im wyższe obroty tym lepiej, co by świadczyło o tym, że daje radę przepalać to co dostanie na zawieszonym wtryskiwaczu. WN niedomagałby też przy wyższych obrotach. Bynajmniej tak bym obstawiał.
 
 
pawik 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 LPG 99r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Gru 2009
Posty: 67
Skąd: Oborniki
Wysłany: 13-03-2013, 16:19   

przechodziłem przez to w styczniu nie równa praca brak mocy na lpg i to pufanie z tłumika Owczar pisałeś że to normalne w miśku a to była właśnie oznaka padających hanek czarnych po wymianie wszystkich na nowe czerwone zero pufania z tłumika i jest miodzio spalanie wróciło do normy czyli 10-11l lpg na padających hankach palił 13-14
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14379
Skąd: Pruszków
Wysłany: 14-03-2013, 01:11   

Podłączenie staga>Włączenie komputera>Włączenie AC GasSynchro>Mapa i 5 sek później diagnoza. Nieprawidłowa wartość map. Przyczyną był zsunięty wężyk na map sensorze.

[ Dodano: 14-03-2013, 01:13 ]
pawik napisał/a:
oznaka padających hanek czarnych po wymianie wszystkich na nowe


To bardzo mało prawdopodobne by padł więcej niż jeden wtryskiwacz w tym samym czasie.
A pufanie z tłumika to dość subiektywne odczucie. Galant delikatnie pufa na biegu jałowym. Wypływ spalin nie jest jednostajny.
 
 
booohal 
Forumowicz
ale o co chodzi?


Auto: EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 1186
Skąd: ELW / ESI
Wysłany: 16-08-2013, 16:09   

Panowie mam problem.
Gal V6:
na zimnym silniku gdy ''pompuje'' pedałem gazu auto wchodzi na obroty ale nie zawsze. Czasami jakby w ogóle zapłon nie zaskakiwał. Przepustnica otwarta, a silnik nic. Dzieje się to tylko na zimnym silniku. Błędy wymrugane ale nic nie wyskoczyło. Od czego zacząć wymianę? I jaki jest przybliżony koszt poszczególnych części układu zapłonowego? W 2.0 wymieniłem calusieńki układ zapłonowy i tam wiem co i jak ale jak to jest w V6 to nie wiem.
_________________
Rozmowa teoretyka z praktykiem nie ma sensu.
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14379
Skąd: Pruszków
Wysłany: 16-08-2013, 16:13   

A co się dzieje gdy silnik nie wchodzi na obroty? Dławi się? Który rok?
 
 
booohal 
Forumowicz
ale o co chodzi?


Auto: EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 1186
Skąd: ELW / ESI
Wysłany: 16-08-2013, 16:36   

Właśnie nic się nie dzieje. 98''
Przez 2-3 sekundy mogę sobie wciskać gaz i nic się nie dzieje. Zero reakcji, szarpania, dławienia itp.
_________________
Rozmowa teoretyka z praktykiem nie ma sensu.
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14379
Skąd: Pruszków
Wysłany: 16-08-2013, 16:41   

Jesteś pewny, że przepustnica na pewno się otwiera? Jeśli tak to podejrzewałbym TPS-a. ECU nie wykrywa ruchu przepustnicy. Można to sprawdzić kabelkiem vag kkl i evoscanem. Jest opis na forum jak się podpiąć. Wtedy podłączasz komputer i obseruwjesz jakie parametry zmieniają się po wciśnięciu gazu. Ewentualnie możesz się też pobawić multimetrem- w manualu są chyba podane piny. Zapinasz się do podpiętej kostki - np sondy multimetru ze szpilkami na końcach i obserwujesz czy zmienia się wartość napięcia na TPS.
 
 
booohal 
Forumowicz
ale o co chodzi?


Auto: EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 1186
Skąd: ELW / ESI
Wysłany: 16-08-2013, 16:46   

Dostępu do evoscana nie mam. Multimetr mam ale musiałby mi ktoś łopatologicznie wytłumaczyć jak go użyć z TPSem ;)
_________________
Rozmowa teoretyka z praktykiem nie ma sensu.
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14379
Skąd: Pruszków
Wysłany: 16-08-2013, 16:50   

http://forum.mitsumaniaki...t=49915&start=0
 
 
booohal 
Forumowicz
ale o co chodzi?


Auto: EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 1186
Skąd: ELW / ESI
Wysłany: 16-08-2013, 21:54   

Czyli powolutku :)
W które piny wbijam miernik i od której strony licząc? Jakie wartości ustawić na mierniku? Co ma pokazywać? Jak blondynce ;)
_________________
Rozmowa teoretyka z praktykiem nie ma sensu.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24341
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 17-08-2013, 23:53   

nie masz błędów? - to może cewka pada... 215 pln na alle...
 
 
booohal 
Forumowicz
ale o co chodzi?


Auto: EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 1186
Skąd: ELW / ESI
Wysłany: 18-08-2013, 08:52   

Ano błędów brak.
Pokombinuje z tym TPSem, a jak nie to i tak cały układ zapłonowy wymienię. No bo co innego zrobić?
_________________
Rozmowa teoretyka z praktykiem nie ma sensu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.