Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana silnika 2.4 GDI NA 2.5 V6
Autor Wiadomość
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 31-12-2011, 18:12   

pitbu77 napisał/a:

Nie wiem Swinks_UK jak to policzyłeś ale 260KM - 25% to 195KM. Galant seria ma 163KM.
To jakim cudem VR2 będzie słabsza od serii Gala? Uważaj, bo to podchwytliwe pytanie :lol:


Było się na wagarach...? :mrgreen:

Podane dane są danymi MIERZALNYMI (hm... słabo po polsku ze mną). Inaczej mówiąc przytoczyłem dane mocy mierzonej NA KOŁACH.

Wartości utraty mocy podane przeze mnie też odnoszą się do mocy ATW, bo teoretycznie to nawet zdarza sie, że bywa i 45% przy zdjetym wale, itp, ale to raczej gdybanie.

Jeśli pozostajemy w sferze FAKTÓW, to niestety rzeczywistość jest okrutna.
1. Moc seryjnego pfl vr4 na kołach to wynik w granicach 178 - 188 HP ATW
2. Moc seryjnego fl vr4 na kołach to wynik 190 - 208 HP ATW
3. Moc seryjnego manualnego Galanta 2.5V6 na kołach to wynik 156 - 170 HP ATW
To są wyniki zebrane z 4 lat hamowania kilkudziesięciu EA5x i EC5x.
Dlatego klubowy (CVR4) lekko podciagnięty manualny Galant V6 (właściciel Andy The Vee) spokojnie dotrzymywał kroku Legnumom na prostej dostając jednak baty na zakrętach.

Dla lepszego zrozumienia tematu proponuję przeszukać forum w temacie utraty mocy silnika vs. rodzaj napędu (AWD, 4x4, FWD i RWD) oraz rodzaju skrzyni biegów (manual, auto, tiptronic).
Tiptronic to 7%
AWD to 22%
Do tego odłączenie napedu na tył ze skrzyni - 20%
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6103
Skąd: Wrocław
Wysłany: 31-12-2011, 18:44   

swinks_UK napisał/a:
Dlatego klubowy (CVR4) lekko podciagnięty manualny Galant V6 (właściciel Andy The Vee)


Tomuś a co on tam grzebał ? , można wiedzieć :wink:
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 31-12-2011, 18:59   

Na pewno filtr powietrza z dolotem z vr4, de-cat i chyba samoróbka downpipe.
Tyle co wiem z opowieści, a widuję się z nim w miarę regularnie na lokalnych spotach. Zreszta na 1/4 mili w santa Pod było na równo z pfl auto Legnumem.
Potem Andy zrobił ze swego VR2, którym regularnie schodzi do ok. 9 minut na Nurburgringu.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
pitbu77 
Mitsumaniak
Made in Poland


Auto: Galant EA5W '98 Nardi Torino
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 728
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 31-12-2011, 19:56   

swinks_UK napisał/a:
Jeśli pozostajemy w sferze FAKTÓW, to niestety rzeczywistość jest okrutna.
1. Moc seryjnego pfl vr4 na kołach to wynik w granicach 178 - 188 HP ATW
2. Moc seryjnego fl vr4 na kołach to wynik 190 - 208 HP ATW
3. Moc seryjnego manualnego Galanta 2.5V6 na kołach to wynik 156 - 170 HP ATW
To są wyniki zebrane z 4 lat hamowania kilkudziesięciu EA5x i EC5x.


Swinks czekaj czekaj, ja nie wróg :)

Zastanawia mnie tylko fakt, że moc mierzona na kołach w serii 2,5 V6 jest nawet wyższa od znamionowej (taką podałem wcześniej, powiedzmy dane katalogowe) - odnoszę się do p. 3-go Twojego opisu. Ja zdaję sobie sprawę ze strat jakie wynikają z oporów kolejnych dyfrów. Przykładem jest chociażby Subaru Impreza z silnikiem 1,6L - przyspiesza 5 lat do setki ale wjedzie prawie wszędzie w trudnych warunkach pogodowych dzięki napędowi 4x4.
Doskonale pamiętam za czasów świetności aut rajdowych WRC, że WRC kilka razy na asfaltach we Francji dostały ostre cięgi od Cytryny Xsary Kit Car o mocy znamionowej niższej niż WuRCe.
Pytanie raczej jest takie (nawiązując do tematu): Czy nie uzyskamy lepszego przeniesienia mocy na koła mając silnik z VR4 i napęd na przód z mechanizmem różnicowym z VR4?
O ile się nie mylę to VR4 ma lepiej spiętą szperę niż seria 2,5 V6. Tu chyba trzeba by porównać w realu VR2 (silnik twin turbo i szpera z VR4) z serią. A najlepiej z tego wynika wypadłby silnik Twin Turbo z seryjną skrzynią z 2,5 V6. :) Może trzeba w tę stronę przy swap'ie? :idea:
_________________
ラリードライバーは、横にそれをします - Rally drivers do it sideways :D
"Nie ucz świni śpiewać bo stracisz czas i zdenerwujesz świnię"
 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 01-01-2012, 13:06   

No tak...
Wynik w okolicy 170 HP ATW to raczej jeden, większość to rząd w grabnicy 150 - 160 HP. Też nieźle. Tak mała strata mocy na napedach to raczej dobry design skrzyni manualnej przez Mitsu w 2.5V6. Zresztą ja policzysz 6% straty dla FWD to by sie zgadzało.
Pozatym tajemnicą poliszynela jest to, że katalogowo Mitsubishi zaniżyło moc w poliftowych Galantach 2.5V6, a w rzeczywistości jest sporo więcej. U nas na rolkach niemal każdy poliftowy 2.5V6 miał po kalkulacji strat coś w granicach 170 - 175 bhp. Nie sądzę by to był przypadek. :mrgreen:
Nie sądzę by kombinacja z transfer boxem z vr4 mała sens, za dużo strat. Wszystkie "VR2" jakie znam używają manualnych skrzynek z 2.5V6.
Obecnie najmocniejsze VR2 to auto Andy'ego (The Vee), coś ok. 315 bhp znamionowo (w granicach 295 HP na kołach), jednak on zastosował LSD na przedniej osi (ponoć z jakiegoś auta w USA podchodzi p&p), grubsze półosie i coś tam jeszcze rzeźbione z przodem zawiechy.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10731
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 04-01-2012, 21:37   

swinks_UK napisał/a:
Pozatym tajemnicą poliszynela jest to, że katalogowo Mitsubishi zaniżyło moc w poliftowych Galantach 2.5V6, a w rzeczywistości jest sporo więcej. U nas na rolkach niemal każdy poliftowy 2.5V6 miał po kalkulacji strat coś w granicach 170 - 175 bhp. Nie sądzę by to był przypadek.


Czy to znaczy ze ECU z JDM lub z UK ma inaczej zaprogramowany sterownik? Czy można by go wsadzić do 2.5 naszego i byłby efekt w postaci przyrostu mocy?
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Derpin
[Usunięty]

Wysłany: 04-01-2012, 21:50   

wydaje mi się że katalog podawał jedno a hamownia wypluwała zawsze "gratisy", dotyczy to wszystkich ea5, głównym zbytem galanta były niemcy a tam ubezpieczenie zależy od mocy katalogowej a nie pojemności, stąd mogły małe japońskie rączki zmienić moc tylko na papierze :P zresztą ktoś gdzieś pisał, że te ~160HP to wg japończyków moc minimalna jaką powinna mieć każda sztuka, jedyne rozwiązanie to shamować więcej sztuk w PL na tej samej hamowni w tych samych warunkach, tak jak zrobili to chłopaki w UK i wyszły "gratisy"
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 04-01-2012, 23:58   

JDM'y miały trochę inny design, np. tylko jedna sondę z katem i fajkocewki w zapłonie (25ST i ST-R).
Raczej tak jak pisze Derpin, papierowo zaniżona faktyczna moc.

Tutaj kilka wyników z pomiarów z CVR4 (mierzone na tej samej hamowni w Eurospec):
lboots - 182.4 bhp (31/03/2007)
HMG1K - 165 bhp (19/06/2010)
sonicsoundzdj - 177 bhp (19/06/2010)
slim shady - 174 bhp (13/08/2011)
danzul - 167 bhp (13/08/2011)
steve-vr4-ish - 178 bhp (13/08/2011)
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 05-01-2012, 07:07   

swinks_UK napisał/a:
lboots - 182.4 bhp (31/03/2007)
HMG1K - 165 bhp (19/06/2010)
sonicsoundzdj - 177 bhp (19/06/2010)
slim shady - 174 bhp (13/08/2011)
danzul - 167 bhp (13/08/2011)
steve-vr4-ish - 178 bhp (13/08/2011)


mowa tutaj o poliftach rozumiem ?
bo to ma duże znaczenie
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 05-01-2012, 08:41   

Tak, wszystkie to poliftowe manualne V6. Niektóre z małymi modyfikacjami jak brak katalizatora, czy pucha filtra z vr4 w dolocie.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10731
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 05-01-2012, 08:43   

tomek84 napisał/a:
swinks_UK napisał/a:
lboots - 182.4 bhp (31/03/2007)
HMG1K - 165 bhp (19/06/2010)
sonicsoundzdj - 177 bhp (19/06/2010)
slim shady - 174 bhp (13/08/2011)
danzul - 167 bhp (13/08/2011)
steve-vr4-ish - 178 bhp (13/08/2011)


mowa tutaj o poliftach rozumiem ?
bo to ma duże znaczenie

A jak duze...?
Przedlift ma tylko 3kuce wiecej, i tylko jedną sonde tak jak mój np....
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 05-01-2012, 08:49   

Pozwolę sobie na mały offftop (Owczara i tak nie ma :P ).
Stan świec zapłonowych ma wpływ na wyniki pomiaru na hamowni?
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 05-01-2012, 08:57   

I tak już jest MEGA off top, niech owczar się bierze i podzieli temat na dwa, bo inaczej mętlik się robi... :mrgreen:

A tak na serio... tak, zarówno stan układu zapłonowego jak i stan wtryskiwaczy ma ogromne znaczenie. W tym drugim przypadku ma przełożenie jakość lanego paliwa. Np. w moich wtryskiwaczach jak dawałem do czyszczenia to było coś po 2mm warstwy wosku w filterkach, tego żadne cudne środki wlewane do paliwa nie wyczyszczą, tylko wymiana filterków (dobra firma czyszcząca ultradźwiękowo od razu wymienia filterki i sprawdza elektronikę).
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 05-01-2012, 08:58   

Marcino napisał/a:

A jak duze...?
Przedlift ma tylko 3kuce wiecej, i tylko jedną sonde tak jak mój np....


no wielkie bym powiedział
- 3 kuce mniej to tylko katalogowo
- 3 katalizatory, zamiast jednego
- 4 sondy zamiast 4
- inny soft

Marcino napisał/a:
tylko jedną sonde tak jak mój np....


usunąłeś 1 sondę??

Cytat:

Tak, wszystkie to poliftowe manualne V6. Niektóre z małymi modyfikacjami jak brak katalizatora, czy pucha filtra z vr4 w dolocie.


jak się te bhp przelicza?
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 05-01-2012, 09:20   

Zwyczajnie...:
wielkość zmierzoną na rolkach (ATW) + 6% ATW (strata na napędzie FWD) = moc na silniku (ATF)
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.