Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA4A 1.6] Wymiana gum stabilizatora - colt cao.
Autor Wiadomość
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 04-09-2010, 14:45   

whisky6666 napisał/a:
gume rozcinamy, smarujemy jej zewnetrzną czesc
Najważniejsze to nasmarować od wewnątrz np. pastą miedzianą, żeby nie piszczała.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 04-09-2010, 20:03   

Hugo, wazeliną techniczną :)
 
 
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
Wysłany: 09-01-2011, 20:57   

Jako, że przymierzam się powoli do wymiany tych kłopotliwych gum stabilizatora to mam pytanie, które w temacie jest nie do końca wyjaśnione. Czy trzeba przed luzowaniem śrub tej "jaskółki" podnieść auto i postawić na jakimś lewarku/klocku? Pytam dlatego że mam najazd (prawie kanał, ale lewarka pod progi ani pod belkę silnika nie podstawię) i zastanawiam się czy jest to konieczne.
_________________
Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 09-01-2011, 21:11   

idas ja wymieniałem jak auto stało na kołach (Colt CA0).
 
 
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
Wysłany: 09-01-2011, 21:14   

Dzięki Hugo, a śruby nie sprawiały problemów? U mnie ze stanem połączeń gwintowanych zawiechy bywa różnie, dlatego wolę zapytać czy np. dzień wcześniej nie popsikać obficie tych wszystkich śrubek;] Dodatkowo zauważyłem że u mnie brakuje jednej śruby trzymającej belkę pod silnikiem (jedną z tych które trzeba odkręcić:]), ot ciekawostka przyrodnicza:] Przy okazji jakąś tam dobiorę:-)
_________________
Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 09-01-2011, 23:05   

idas napisał/a:
a śruby nie sprawiały problemów?
Żadnych jesli chodzi o odkręcenie, z przykręceniem, z racji dostępu było, delikatnie mówiąc, różnie.
 
 
Jogurt 
Mitsumaniak


Auto: CA4A & EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 21 Wrz 2006
Posty: 2554
Skąd: Tychy
Wysłany: 10-01-2011, 20:38   

idas, u mnie poszły wszystkie gładko, gorzej ze skręcaniem. a przy okazji następnych gumek będę musiał zmienić stabilizator bo widać już na nim ząb czasu i żadne gumki nie wytrzymują więcej jak pare tyś km. a że robota dosyć upierdliwa chce to zrobić po raz ostatni.
_________________
CA0
Galant II
 
 
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
Wysłany: 03-03-2011, 20:39   

Może komuś pomoże mój opis wymiany, bo jestem na bierząco z tematem:-)
Ja wymieniałem gumy stawiając auto na najeździe, zakładam że kanał będzie tu najwygodniejszym rozwiązaniem. Zaczynamy od odkręcenia 6 śrub trzymających sanki, po dwie na stronę trzymają również poduchę wahacza dolnego, i pojedyncze trzymają przednią część sanek, aby się do nich dostać trzeba przełożyć klucz na przedłużce przez otwór serwisowy w ww. wahaczu. Odkręcamy również śruby przykręcające belkę pod silnikiem do sanek (są dwie). Jak mamy wszystko odkręcone to możemy już ruszać sankami. Manewrujemy nimi jak najdalej w przód samochodu i później jak najbardziej w dół tak aby uzyskać dostęp do obejm gum, powinno to wyglądać mniej więcej tak (zdjęcie gumy po stronie pasażera):

Na zdjęciu widać w którym miejscu dobrze jest wcisnąć drewniany klocek aby sanki pozostały w bezruchu i nie zmiażdzyły nam rąk:-)
Teraz klucz oczkowy (musi być lekko odgięty, bo zupełnie płaski nie odkręci - śrubka jest lekko nachylona), najlepiej taki z grzechotką i odginaną główką i do roboty:-) Aby nie używać zbyt dużo siły (jak klucz się omksnie to poharatamy ręce:-))można użyć sposobu z dwoma kluczami oczkowo-płaskimi (drugim przedłużamy sobie dzwignię). po odkręceniu obejmy musimy ją jakoś wymanewrować ze stabilizatora, po stronie pasażera nie powinno być problemu, strona kierowcy na pewno sprawi ich trochę...Najlepiej nowe gumy przeciąć (o ile nie są przecięte-ori chyba są) i włożyć tak samo jak się wyciągnęło obejmę (nie trzeba wtedy odkręcać łączników). Aby nacelować dobrze obejmą z nowymi gumami (tak aby łatwo wkręcić śrubę trzymającą obejmę) od dołu sanek wsadzamy śrubokręt i przyciągamy obejmę na miejsce.
Po zamontowaniu gum czeka nas sporo zabawy z ponownym przykręceniem sanek, trzeba trochę kombinować, przydaje się łom;-) To tyle, życzę wszystkim powodzenia, bo w przypadku stuków z przodu warto te gumy wymienić, u mnie jest ogromna różnica przed i po:-) Acha czas na operację to na spokojnie jakieś 5 godzin.
_________________
Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.