LPG - POLECANE INSTALACJE GAZOWE - GAZOWNICY - WARSZTATY |
Autor |
Wiadomość |
telewizoor
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Wrz 2014 Posty: 397 Skąd: Jurków/Kraków
|
Wysłany: 19-08-2016, 14:29
|
|
|
Owczar, w jaki sposób ustawiałeś LPG po AFR w trasie? Jak zamontowaliście szerokopasmówkę? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14369 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 19-08-2016, 15:05
|
|
|
Po AFR ustawiałem w lexusie. Szerokopasmówka była zamocowana snifferem w wylot rury wydechowej. Oczywiście warunek poprawnego działania to szczelność wydechu.
Taka metoda jest wystarczająca. Jesli korekty na obu bankach są takie same w CL, to można pokusić się o wkręcenie w miejsce sondy za katem. Mniejsza bezwładność - ze snifferem w zależności od konstrukcji będzie z tym różnie.
A jeśli chodzi o samo strojenie, to wstępne strojenie zrobiłem ręcznie. Najpierw w CL korzystając z algorytmów Techa. Potem w OL wsadziłem żonę za kierownicę i stroiłem wstępnie w ten sposób, że zmniejszałem dawkę w OL tak by sonda zaczęła iśc na ubogo. Potem lekko podnosiłem min tak by poszła na bogato. Znajdowałem wtedy orientacyjny punkt stechiometrii. Dążyłem do AFR około 12.5 przy WOT- na PB japończyki mają nawet koło 11. A więc jak miałem stechiometrię na LPG - powiedzmy koło 15, to procenotowo w tabeli zwiększałem czas wtrysku o ok 10-12 procent. Podczas strojenia AFR wyszło, że jest wystrojone idealnie. Teoretycznie moim sposobem można wystroić instalację w open loop bez sondy i tak stroiłem też galanta. W Lexie nie chciałem ryzykować bo zawory są regulowane ręcznie płytkami. Dzięki temu zabeigowi mamy pewność, że mieszanka będzie bezpieczna przy większych obciążeniach. |
|
|
|
 |
telewizoor
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Wrz 2014 Posty: 397 Skąd: Jurków/Kraków
|
Wysłany: 19-08-2016, 22:46
|
|
|
Rozumiem, dzięki za wyczerpującą odpowiedź : ) |
_________________
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24259 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 20-08-2016, 21:13
|
|
|
Ja właśnie zakończyłem regulację zarówno STAG 4 jak i TECH 326 - i oddaję palmę pierwszeństwa dla TECHa. W STAGU wciąż krzywa mnożnika nie jest ustalona i jeszcze muszę instalację ustawiać. W TECHU zrobiłem kalibrację (ciśnienie na niecałe 1.1bara) a następnie zrobiłem 8km na benzynie i 8 km z powrotem na gazie z włączoną adaptacją szybką - zebrana mapa pozwoliła na takie ustawienie instalacji, jak pokazałem na zdjęciu w jednym z tematów - krzywa niemal idealnie pokrywała się z krzywą wzorcową - bez żadnego dodatkowego sprawdzania. I tak jest po dziś dzień. |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10649 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 21-08-2016, 23:08
|
|
|
Cytat: | krzywa niemal idealnie pokrywała się z krzywą wzorcową - bez żadnego dodatkowego sprawdzania. I tak jest po dziś dzień.
|
Ale czuć z niego po zapalaniu ... pamietasz na kanale? Działałeś coś z tym? |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24259 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 22-08-2016, 08:06
|
|
|
Nie działałem, faktycznie czuć było, jednak benzynę czuć dokładnie tak samo - przelewa na wolnych obrotach tak samo PB jak i LPG (tak myślę). Ostatnie spalanie w trasie to ok. 10l/100 - więc jest te 15% więcej niż PB i bardzo podobnie jak srebrnym Galu, więc myślę że dłuższe czasy wtrysków dobrze podaje... |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14369 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 22-08-2016, 08:50
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | Ja właśnie zakończyłem regulację zarówno STAG 4 jak i TECH 326 - i oddaję palmę pierwszeństwa dla TECHa. W STAGU wciąż krzywa mnożnika nie jest ustalona i jeszcze muszę instalację ustawiać. W TECHU zrobiłem kalibrację (ciśnienie na niecałe 1.1bara) a następnie zrobiłem 8km na benzynie i 8 km z powrotem na gazie z włączoną adaptacją szybką - zebrana mapa pozwoliła na takie ustawienie instalacji, jak pokazałem na zdjęciu w jednym z tematów - krzywa niemal idealnie pokrywała się z krzywą wzorcową - bez żadnego dodatkowego sprawdzania. I tak jest po dziś dzień. |
To nie do końca tak. Oba sterowniki mają swoje wady i zalety. Nowa generacja staga i techa różnią się od siebie niewiele. Krzywe map to też tylko poglądowe wykresy. W niektórych sytuacjach ręczna konfiguracja mnożnika daje lepszą kontrolę. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24259 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 22-08-2016, 13:49
|
|
|
Bardzo możliwe, bo miałem okazję podłączyć się pod STAG4 eco i potem pod STAG300 i na tym drugim jest kilka zakładek więcej. Ale szczegółów nie pamiętam.
W każdym razie mi - jako totalnemu laikowi i teoretykowi - lepiej pracowało się z TECHem. Jestem też bardziej zadowolony z niego bo przełączanie jest tu bezszelestne i niezauważalne - następuje bardzo stopniowo, wygaszane są pojedyńcze wtryski benzynowe i załączane gazowe. Trwa to kilka sekund i zaryzykuję, że na LPG silnik chodzi w tej chwili lepiej niż na PB. |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14369 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 22-08-2016, 14:00
|
|
|
W stagu przełączanie jest realizowane identycznie. Ale znaczenie ma wystrojenie instalacji i jakosć wtryskiwaczy. Oraz rzecz jasna dobrze założona instalacja. Więc Twoje wnioski mogą się zgadzać ale przyczyna nie tkwi w samym sterowniku |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 22-08-2016, 20:45
|
|
|
Tak jak napisał Owczar, sterowniki są podobnie funkcjonalne tylko inaczej się je reguluje. W Techu dość dobrze działa algorytm automatyczny co bardzo ułatwia kalibracje nie do końca wtajemniczonym. Techa znam już kilka lat i szczerze mówiąc bardziej podoba mi się strojenie Optimy Jeśli autko ma EOBD i powiedzmy korekty benzynowe dążą do 0 to wystarczy podpiąć jednocześnie interfejs ELM327 i pojeździć tylko na gazie około 20km z podpiętym kompem i instalacja śmiga jak należy. |
|
|
|
 |
eremita
Mitsumaniak
Auto: Outlander III DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 25 Paź 2007 Posty: 2505 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 25-08-2016, 09:25
|
|
|
Ja instalację miałem w trzech autach stag 300, stag 4 eco, optima pro tec każda się sprawdziła Mogę polecić każdą z nich bo nie czuje przełączania na LPG a obsługa ogranicza się do pojechania na przegląd co 10tys |
|
|
|
 |
mani3kmzks
Mitsumaniak

Auto: Lancer 4g18 1.6 98km 05'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Lip 2017 Posty: 95 Skąd: Ropczyce
|
Wysłany: 27-12-2018, 20:57
|
|
|
PODKARPACKIE:
Polecam warsztat LPG Mulitserwis SC Niwiska pomiędzy Kolbuszową a Mielcem.
Zrobione ponad 200 tysiecy na gazach montowanych u nich. pierwszą instalkę robiłem w chyba 2011 roku .
Ojciec z 350tys zero problemów.
montują dobre graty i dobrze to serwisują. Fajne drogi do testów auta
Kolejki miesiąc-dwa do przodu i serwis już tylko własnych instalacji mówią same za siebie... |
|
|
|
 |
robal87
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II 2.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Mar 2018 Posty: 17 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 05-02-2019, 17:58
|
|
|
WIELKOPOLSKIE
Polecam warsztat EMG Adam Anioła:
http://emg.auto.pl/ 510 144 173
Autoryzowany serwis STAG |
|
|
|
 |
|