Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Komplet uszczelek silnika jaki najlepiej
Autor Wiadomość
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 25-04-2010, 16:14   

zbyszek05 napisał/a:
w takim razie wychodzi na to ze auto naprawiasz w stodole po polacy mało zarabiają..........dla pocieszenia malucha można kupić za 300 zł. i nie widzę żeby ludzie nimi jezdzili i pakowali kasę by był autem dla kolekcjonera


W wiekszosci wypadkow niestety tak jest. :(
Ja w stodole nie naprawiam, ale i tak „drutuje” poniewaz majac wydac 380zl za uszczelke kupuje „najlepszy zamiennik” za 90zl, a i 320zl za komplet ori nakretek do kol tez mi szkoda... Jednak robie i jezdze, ale ze swiadomoscia, ze za zachodnia granica moj samochod juz dawno bylby na zlomie.

zbyszek05 napisał/a:
dla pocieszenia malucha można kupić za 300 zł. i nie widzę żeby ludzie nimi jezdzili i pakowali kasę by był autem dla kolekcjonera


Slabo sie rozgladasz. :mrgreen:
Ludzie pakuja w te i inne auta, a to, ze nie widzisz ich codziennie na drogach to tylko dlatego, ze sa juz typowo kolekcjonerskie.
Tu masz probke jak moze wygladac Trabant. http://www.601.pl/main.php

Rynek nasz, a „zachodni” to dwa rozne swiaty niestety. Pomalu sie poprawia, ale bardzo, bardzo pomalu i oczywiscie jak wszedzie zdarzaja sie wyjatki :wink:
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 25-04-2010, 19:36   

Używania zamienników czy używanych części(niektórych, klocki hamulcowe to przesada) druciarstwem bym nie nazwał. Stosowanie "patentów" typu po co wydawać 50zł na planowanie głowic jak po szczotce drucianej też się aluminium świeci TO jest druciarstwo. Albo ożywanie najtańszych śrub i nakrętek w zamian za zgubione/zużyte. Utwardzana nakrętka kosztuje przecież 10x tyle co tania w castoramie(3zł utwardzana).

Rynek samochodów używanych u nas i u zachodnich sąsiadów zbliżają się poziomami do siebie, niestety to nie nasz rynek podnosi poziom....
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 25-04-2010, 21:15   

łukasz i własnie to co napisałeś mówi wszystko - mam dziś urodziny syna byłem tu i tam .teraz juz w domu . masz racj e w kazdym słowie . okresliłeś to poprawnie i napije sie z tobą piwa :arrow: napewno w tym roku ,niestety kwiecień i maj to miesiące związane z moją rodziną i kazdy week maj zajęty ale wszystko ma swoje i złe strony ......nie neguje a próbuje zrozumieć .....
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 27-04-2010, 22:58   

mmatulek, Szpilki dotarły, nie wiem gdzie ten uszkodzony gwint znalazłeś. SĄ IDEALNE. Dzięki Tobie uniknę druciarstwa i wstawiania jakichś prętów gwintowanych. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
mmatulek 
Mitsumaniak


Auto: Sigma sedan '93 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 631
Skąd: Milanówek
Wysłany: 28-04-2010, 07:24   

Cieszę się, ze mogłem pomóc. :)
_________________
Były: Galant e55 '94, Sigma Kombi '93
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 29-04-2010, 19:07   

komplet uszczelek dotarł. Ale pasują tylko uszczelniacze zaworów, orgingi wałków i uszczelki pokrywy. Dolot cholera wie od czego ale na pewno nie od 6g72 SOHC 12V(24V SOHC wyglądają podobnie) .Uszczelki głowić od DOHC chyba przyszły bo prawie pasuje ale raczej taka gówniana po prostu. Kanały olejowe (powrotne) są przewężane o 50%, wodne podobnie. kilka otworów prawie trafiło na miejsce.

Wyjaśniam sprawę z dostawcą, bo miał być FULL SET na CALUTKI SILNIK a nawet na głowice wszystkich oringów nie ma. Najgorsze, ze czasu nikt mi nie zwróci.....


Miałem dzisiaj silnik poskładać a tu taka :butthead: - znowu tydzień w plecy.
Idę się pochlastać albo co..... :x :evil: :-X :shock: :cry:
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3552
Skąd: Gniezno
Wysłany: 30-04-2010, 01:15   

Złośliwość rzeczy martwych. Faktycznie szkoda stracono czasu na czekanie za właściwymi uszczelkami, ale co się odwlecze to nie uciecze. Oby tylko tym razem dotarły właściwe. Czekamy na dalsze relacje z postępu prac, powodzenia.
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 30-04-2010, 19:32   

Uszczelki będą we wtorek rano. Wolne za sobotę wtedy mam więc powinienem poskładać wszystko. Oby poczta się wyrobiła i popychacze dostarczyła na czas.
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3552
Skąd: Gniezno
  Wysłany: 06-05-2010, 10:04   

Jak tam Zajc3w, uszczelki dotarły? Misiek poskładany?
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 06-05-2010, 20:18   

Uszczelki pod głowicę dotarły. Prawie poskładany. Czekam jeszcze na popychacze. Mógłbym złożyć na używanych. Ale znam siebie na tyle, że wiem, że potem długo nie będzie mi się chciało do tylnej głowicy zaglądać.

Zostało:
wsadzić popychacze w tylną głowicę
zbiorniczki płynów
świece i kable WN
dolot

Ze składaniem mam tylko 1 dylemat. Jak dociągam głowicę na 3 raty 30Nm 70Nm i 110Nm to 110Nm na każdej śrubie raz, czy do skutku. Chodzi mi o to, ze jak dociągnąłem na 70Nm to przy następnej kolejce(110Nm) śruby dociągane na 70Nm jako pierwsze, ruszyły już przy 50Nm. Czyli jak dociągnąłem na 110Nm to środkowe śruby po dociągnięciu zewnętrznych mają "luz" do tych 110Nm. I nie wiem, czy dociągnąć, czy nie.

Może ktoś zrozumiał o co mi chodzi :wink:
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 06-05-2010, 20:24   

do skutku trzeba - bo musi byc docisk - i tak jak mówisz po kolei aż wszystkie mają po 110 :)
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3552
Skąd: Gniezno
Wysłany: 06-05-2010, 23:19   

Powtórzę się, ale szpilki mogą być rozciągnięte. Co zmniejsza docisk dokręcania. Wiadomo że, były dociągane już przynajmniej dwa razy, więc może być różnie. To tylko moje przypuszczenia bo nie znam oryginalnej długości szpilki. Ale wiem że szpilki potrafią się wyciągnąć. Przy słabym docisku uszczelka może długo nie wytrzymać. Ale to jak zwykle najgorszy scenariusz.
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 06-05-2010, 23:51   

Serwisówka pisze tak: dokręcić śruby w 2-3 krokach w kolejności wg rysunku. Następnie dociągnąć odpowiednim momentem w ostatnim cyklu. W 24V jest nieco inaczej ale to nie na temat.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 08-05-2010, 18:11   

Cytat:
Tighten the cylinder head bolts in the sequence shown.
Each bolt should be tightened in two to three steps,
torquing progressively. Tighten to the specified torque in
the final sequence.

Ja to rozumiem tak: dociągam w 2-3 krokach, zwiększając moment a w ostatnim do wymaganego, żadnego dalszego dociągania.


Inaczej jest tylko w 24V turbo : 125Nm, wstecz o 90stopni i znów 125Nm o ile mnie pamięć nie myli.

Popychacze już mam. Jutro kończę składanie :mrgreen: .


wojtas021180, Wiem ze szpilki sie wyciągają. Ale doszedłem do wniosku, że skoro serwisówka zabrania używania raz odkręconych nakrętek i podkładek(piasty) a milczy w kwestii wymiany szpilek głowcy , to nie ma takiej potrzeby. Szukałem specjalnie serwisówce sigmy i silników 6G72, nie ma w żadnej wzmianki o wymianie szpilek. W warsztacie robiącym mi szlif dają nowe szpilki jak stare maja skok gwintu poza normą, albo uszkodzenia . Moje zmierzyli i jest ok.

[ Dodano: 08-05-2010, 18:08 ]

Silnik poskładany. Zawał serca o mało był bo nie odpalił, nie było iskry. Zamieniłem przewód cewka<->rozdzielacz miejscami z 4 cylindrem :oops: . Po podłączeniu jak należy odpalił bez problemu. Niestety 1 popychacz dalej klepie, a uszczelka kolektor/głowica cieknie. :evil:
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3552
Skąd: Gniezno
Wysłany: 09-05-2010, 09:26   

Zajc3w napisał/a:
szpilki jak stare maja skok gwintu poza normą, albo uszkodzenia . Moje zmierzyli i jest ok.


Najlepiej jest znać długość nowej szpilki, wtedy jest jakiś punkt odniesienia :wink: . A tak to tylko możemy pogdybać, szpilki wyciągają się na całej długości nie tylko na części gwintowanej. No ale miejmy nadzieje że twoje są ok.

Zajc3w napisał/a:
uszczelka kolektor/głowica cieknie


ja u siebie dałem ją delikatnie na silikon, jak robiłem nawiertki do gazu.
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.