Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] Tylna tuleja wahacza prostego ze śrubą mimośrodową Po
Autor Wiadomość
nurek20 
Forumowicz

Auto: Galant '97 SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Kwi 2013
Posty: 35
Skąd: Warszawa
Wysłany: 04-06-2014, 15:41   

Kolego 2h pod autem i uciąłem śrubę mimośrodową brzeszczotem :) ) od strony sruby ciąłem nie nakrętki
_________________
Nurek
 
 
artufcb 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 463
Skąd: parczew
Wysłany: 04-06-2014, 21:35   

Jedna udało się wybić, druga się ruszyła ale stoi. Chyba i mnie brzeszczotem czeka
 
 
komarsnk 
Mitsumaniak
mocno uzależniony

Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 1908
Skąd: Kraków
Wysłany: 04-06-2014, 23:59   

artufcb, jest jest ;) sam tak robiłem. Tylko trzeba bardzo ostrożnie żeby nie pociąć sobie belki :twisted:
_________________
Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta :)
 
 
nurek20 
Forumowicz

Auto: Galant '97 SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Kwi 2013
Posty: 35
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-06-2014, 07:27   

U mnie wyrwało gumę z tulejki a śruba nie drgnęła :D po wycieciu nie byłem w stanie tego wyciągnąć ręczna praską także podejrzewam że od 1998r tam siedziało :)
_________________
Nurek
 
 
ALEX-77 
Forumowicz
Czarny Żarłacz E98


Auto: Avance 2.5 V6 01'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 488
Skąd: Zabrze
Wysłany: 28-06-2014, 00:21   

Macie jeszcze jakieś ciekawe patenty na zdemontowanie tych wahaczy ? bo dzisiaj próbowałem odkręcić śrubę mimośrodowa i ułamałem z nakrętką a śruba ani drgnie ,czytam że brzeszczotem a szlifierką kątową nie dało by rady ? mam dostęp do małej 215 lub dużej 230 tarczy ,wiem że z dojściem jest tragedia ,macie jakieś patenty ?doświadczenia co by w warunkach garażowych zdemontować te cholerne wahacze ?
_________________
Mój Miś ;-)
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 28-06-2014, 06:52   

ALEX-77 napisał/a:
mam dostęp do małej 215 lub dużej 230 tarczy ,wiem że z dojściem jest tragedia ,macie jakieś patenty ?doświadczenia co by w warunkach garażowych zdemontować te cholerne wahacze ?
W garażowych warunkach nie ma szans ze szlifierką bo później musiałbyś pospawać nacięcie na belce (no chyba, że masz elektrodowke i bardzo sprawną/precyzyjną ręke), a jak już ciąc to lepiej wyciągnac belke z auta bo nie wiadomo w jakim stanie osprzęt paliwowy.
Jak masz dostep pod 400V to możesz jeszcze elektroda upalic, ale to trzeba mieć wprawną reke bo mozna sobie belke zniszczyć, pozatym guma z tulei będzie strasznie syfić.
Zwróć uwagę na fasolki bo demontażu wahacza, jezeli będa rozrobione, to albo do naprawy albo wymiana belki
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
komarsnk 
Mitsumaniak
mocno uzależniony

Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 1908
Skąd: Kraków
Wysłany: 28-06-2014, 14:15   

Ja ciąłem dużą szlifierką - z jednej strony naciąłem belkę :/
Ale druga strona wyszła cacy więc przy dużej precyzji da się wyciąć...
 
 
artufcb 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 463
Skąd: parczew
Wysłany: 29-06-2014, 12:51   

Polecam dobry brzeszczot za kilka złotych i w miarę sprawnie idzie
 
 
Tomasz87 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 561
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 09-05-2020, 19:09   

Panowie, podzielcie się proszę wiedzą... jeszcze nie działałem w tym obszarze...
Prosty tylny, dół w EA2A - czy jego sworzeń jest wymienialny, czy trzeba cały wahacz wymieniać?
Zauważyłem dzisiaj pęknięcie w tej gumce, tema świeży, bo dwa tygodnie temu jej nie było...
Może wystarczy wymienić gumę, wyczyścić i nasmarować gniazdo sworznia i będzie działać dalej...? Macie namiary na tą gumę, na alledrogo nie mogę namierzyć...?
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 09-05-2020, 22:15   

Tomasz87 napisał/a:
Prosty tylny, dół w EA2A - czy jego sworzeń jest wymienialny, czy trzeba cały wahacz wymieniać?
Jest niewymienny. Trzeba wymienić cały wahacz, ewentualnie sworzeń można zregenerować w firmie, która się takimi rzeczami zajmuje.
Tomasz87 napisał/a:
Zauważyłem dzisiaj pęknięcie w tej gumce, tema świeży, bo dwa tygodnie temu jej nie było...
Może wystarczy wymienić gumę, wyczyścić i nasmarować gniazdo sworznia i będzie działać dalej...
Jak najbardziej, o ile sworzeń nie ma luzu, a pod gumą nie ma korozji.
Tomasz87 napisał/a:
Macie namiary na tą gumę, na alledrogo nie mogę namierzyć...?
Szukaj gumki z Hyundaia/Kii, ale uważaj, bo nie do każdego wahacza w zamienniku pasują, na pewno pasują idealnie na oryginalny wahacz. Numer oryginalnej osłony sworznia to: MB808555, tutaj masz oryginał: https://www.cartune.pl/or...acza,3,119,1032 :mrgreen: a tutaj febest, jakość mizerna, ale cena normalna i masz spis aut, od których jeszcze pasuje: https://e-pajero.pl/zawieszenie-i-uklad-kierowniczy/5507-oslona-sworznia-wahacza-przedniego-galant-lancer-evo-mb808555.html
 
 
Tomasz87 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 561
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 10-05-2020, 08:26   

Hugo, rozmawiamy o tym wahaczu, prawda?



Czy dobrze rozumiem, w takim razie, że gumka o której mówisz pasuj zarówno na przedni prosty wahacz, jak i własnie na ten, o którym rozmawiamy(tylni)?
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 10-05-2020, 10:24   

Tomasz87, o kurde, ja się tyle napisałem i nie na temat tego wahacza... :? Pisałem o wahaczach dolnych przednich, niestety gumki z nich nie pasują do tylnego wahacza ze sworzniem.
 
 
Tomasz87 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 561
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 10-05-2020, 18:56   

Hugo napisał/a:
Tomasz87, o kurde, ja się tyle napisałem i nie na temat tego wahacza... :? Pisałem o wahaczach dolnych przednich, niestety gumki z nich nie pasują do tylnego wahacza ze sworzniem.


hehe, bywa...
to w sumie pytanie aktualne, wymienia się wahacz, czy da się sam sworzeń... bo na tyle co tam zaglądałem i zmacałem, to wygląda jakby się dało sam sworzeń...
tak nawet patrzę na zamienniki na allegro, to chyba tak wygląda https://allegro.pl/oferta/wahacz-tyl-prawy-poprzeczny-sebring-01-galant-92-9134628751
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 10-05-2020, 19:18   

Tak, sworzeń w tym wahaczu jest wymienny: https://allegro.pl/oferta/febest-sworzen-wahacza-tyl-9025455754
Niestety robi je chyba tylko febest, więc jakość mocno taka sobie.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24326
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 10-05-2020, 21:44   

tak, sworzeń w wahaczu mimośrodowym z tyłu jest wymienny, tuleja też, ale ona z reguły stanowi jedność ze śrubą i trzeba ją wyciąć
podgrzewanie palnikiem i tak zrobi z gumy trupa, więc na jedno wychodzi
te wahacze rzadko padają, najczęściej właśnie tuleja - zmieniałem raz taki wahacz, założyłem SH za 90zł i jeździ do dziś
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.