[EAxx] Tylna tuleja wahacza prostego ze śrubą mimośrodową Po |
Autor |
Wiadomość |
nurek20
Forumowicz
Auto: Galant '97 SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Kwi 2013 Posty: 35 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 04-06-2014, 15:41
|
|
|
Kolego 2h pod autem i uciąłem śrubę mimośrodową brzeszczotem ) od strony sruby ciąłem nie nakrętki |
_________________ Nurek |
|
|
|
 |
artufcb
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Wrz 2011 Posty: 463 Skąd: parczew
|
Wysłany: 04-06-2014, 21:35
|
|
|
Jedna udało się wybić, druga się ruszyła ale stoi. Chyba i mnie brzeszczotem czeka |
|
|
|
 |
komarsnk
Mitsumaniak mocno uzależniony
Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 08 Maj 2009 Posty: 1908 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 04-06-2014, 23:59
|
|
|
artufcb, jest jest sam tak robiłem. Tylko trzeba bardzo ostrożnie żeby nie pociąć sobie belki |
_________________ Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta |
|
|
|
 |
nurek20
Forumowicz
Auto: Galant '97 SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Kwi 2013 Posty: 35 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 05-06-2014, 07:27
|
|
|
U mnie wyrwało gumę z tulejki a śruba nie drgnęła po wycieciu nie byłem w stanie tego wyciągnąć ręczna praską także podejrzewam że od 1998r tam siedziało |
_________________ Nurek |
|
|
|
 |
ALEX-77
Forumowicz Czarny Żarłacz E98

Auto: Avance 2.5 V6 01'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Kwi 2011 Posty: 488 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 28-06-2014, 00:21
|
|
|
Macie jeszcze jakieś ciekawe patenty na zdemontowanie tych wahaczy ? bo dzisiaj próbowałem odkręcić śrubę mimośrodowa i ułamałem z nakrętką a śruba ani drgnie ,czytam że brzeszczotem a szlifierką kątową nie dało by rady ? mam dostęp do małej 215 lub dużej 230 tarczy ,wiem że z dojściem jest tragedia ,macie jakieś patenty ?doświadczenia co by w warunkach garażowych zdemontować te cholerne wahacze ? |
_________________ Mój Miś
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 28-06-2014, 06:52
|
|
|
ALEX-77 napisał/a: | mam dostęp do małej 215 lub dużej 230 tarczy ,wiem że z dojściem jest tragedia ,macie jakieś patenty ?doświadczenia co by w warunkach garażowych zdemontować te cholerne wahacze ? | W garażowych warunkach nie ma szans ze szlifierką bo później musiałbyś pospawać nacięcie na belce (no chyba, że masz elektrodowke i bardzo sprawną/precyzyjną ręke), a jak już ciąc to lepiej wyciągnac belke z auta bo nie wiadomo w jakim stanie osprzęt paliwowy.
Jak masz dostep pod 400V to możesz jeszcze elektroda upalic, ale to trzeba mieć wprawną reke bo mozna sobie belke zniszczyć, pozatym guma z tulei będzie strasznie syfić.
Zwróć uwagę na fasolki bo demontażu wahacza, jezeli będa rozrobione, to albo do naprawy albo wymiana belki |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
komarsnk
Mitsumaniak mocno uzależniony
Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 08 Maj 2009 Posty: 1908 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 28-06-2014, 14:15
|
|
|
Ja ciąłem dużą szlifierką - z jednej strony naciąłem belkę :/
Ale druga strona wyszła cacy więc przy dużej precyzji da się wyciąć... |
|
|
|
 |
artufcb
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Wrz 2011 Posty: 463 Skąd: parczew
|
Wysłany: 29-06-2014, 12:51
|
|
|
Polecam dobry brzeszczot za kilka złotych i w miarę sprawnie idzie |
|
|
|
 |
Tomasz87
Mitsumaniak

Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Cze 2010 Posty: 561 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 09-05-2020, 19:09
|
|
|
Panowie, podzielcie się proszę wiedzą... jeszcze nie działałem w tym obszarze...
Prosty tylny, dół w EA2A - czy jego sworzeń jest wymienialny, czy trzeba cały wahacz wymieniać?
Zauważyłem dzisiaj pęknięcie w tej gumce, tema świeży, bo dwa tygodnie temu jej nie było...
Może wystarczy wymienić gumę, wyczyścić i nasmarować gniazdo sworznia i będzie działać dalej...? Macie namiary na tą gumę, na alledrogo nie mogę namierzyć...? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 09-05-2020, 22:15
|
|
|
Tomasz87 napisał/a: | Prosty tylny, dół w EA2A - czy jego sworzeń jest wymienialny, czy trzeba cały wahacz wymieniać? | Jest niewymienny. Trzeba wymienić cały wahacz, ewentualnie sworzeń można zregenerować w firmie, która się takimi rzeczami zajmuje. Tomasz87 napisał/a: | Zauważyłem dzisiaj pęknięcie w tej gumce, tema świeży, bo dwa tygodnie temu jej nie było...
Może wystarczy wymienić gumę, wyczyścić i nasmarować gniazdo sworznia i będzie działać dalej... | Jak najbardziej, o ile sworzeń nie ma luzu, a pod gumą nie ma korozji. Tomasz87 napisał/a: | Macie namiary na tą gumę, na alledrogo nie mogę namierzyć...? | Szukaj gumki z Hyundaia/Kii, ale uważaj, bo nie do każdego wahacza w zamienniku pasują, na pewno pasują idealnie na oryginalny wahacz. Numer oryginalnej osłony sworznia to: MB808555, tutaj masz oryginał: https://www.cartune.pl/or...acza,3,119,1032 a tutaj febest, jakość mizerna, ale cena normalna i masz spis aut, od których jeszcze pasuje: https://e-pajero.pl/zawieszenie-i-uklad-kierowniczy/5507-oslona-sworznia-wahacza-przedniego-galant-lancer-evo-mb808555.html |
|
|
|
 |
Tomasz87
Mitsumaniak

Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Cze 2010 Posty: 561 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 10-05-2020, 08:26
|
|
|
Hugo, rozmawiamy o tym wahaczu, prawda?
Czy dobrze rozumiem, w takim razie, że gumka o której mówisz pasuj zarówno na przedni prosty wahacz, jak i własnie na ten, o którym rozmawiamy(tylni)? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 10-05-2020, 10:24
|
|
|
Tomasz87, o kurde, ja się tyle napisałem i nie na temat tego wahacza... Pisałem o wahaczach dolnych przednich, niestety gumki z nich nie pasują do tylnego wahacza ze sworzniem. |
|
|
|
 |
Tomasz87
Mitsumaniak

Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Cze 2010 Posty: 561 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 10-05-2020, 18:56
|
|
|
Hugo napisał/a: | Tomasz87, o kurde, ja się tyle napisałem i nie na temat tego wahacza... Pisałem o wahaczach dolnych przednich, niestety gumki z nich nie pasują do tylnego wahacza ze sworzniem. |
hehe, bywa...
to w sumie pytanie aktualne, wymienia się wahacz, czy da się sam sworzeń... bo na tyle co tam zaglądałem i zmacałem, to wygląda jakby się dało sam sworzeń...
tak nawet patrzę na zamienniki na allegro, to chyba tak wygląda https://allegro.pl/oferta/wahacz-tyl-prawy-poprzeczny-sebring-01-galant-92-9134628751 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24326 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 10-05-2020, 21:44
|
|
|
tak, sworzeń w wahaczu mimośrodowym z tyłu jest wymienny, tuleja też, ale ona z reguły stanowi jedność ze śrubą i trzeba ją wyciąć
podgrzewanie palnikiem i tak zrobi z gumy trupa, więc na jedno wychodzi
te wahacze rzadko padają, najczęściej właśnie tuleja - zmieniałem raz taki wahacz, założyłem SH za 90zł i jeździ do dziś |
|
|
|
 |
|