Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
ALUSY W CARISMIE - MAM PROBLEM
Autor Wiadomość
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 17-02-2007, 01:04   

wolgaster napisał/a:
A co do toczenia w feldze to bobi ryzykant z ciebie.


tak mi sie przypomnialo - kiedys widzialem civica tego 92-95 i mial zalozone felgi na 5 srub tzn takie byly wczesniej bo jak byly zamontowane to mialy 9 dziur - 5 swoich i 4 przewiercone :shock:
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
wolgaster 
Mitsumaniak


Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lis 2006
Posty: 276
Skąd: Jelenia Góra City
Wysłany: 17-02-2007, 23:18   

Akurat jeśli chodzi o obróbkę skrawaniem to siedzę w tym od kilku lat. Zebranie materiału zawsze prowadzi do osłabienia konstrukcji. Konstruktorzy biorą pod uwagę jakiś margines bezpieczeństwa ale wiercenie dodatkowych otworów znacząco osłabi konstrukcję felgi. Może doprowadzić do powstania mikropęknięć i dalej to już tylko krok do tragedii. Mam dostęp do obrabiarek CNC i zajmujemy sie również obróbka stopów aluminium. Mógłbym sam dokonać korekt na felgach aby nic nie tarło ale nie znam dokumentacji oraz założeń bezpieczeństwa ustalonych przez producenta i nie będe kombinował. Oprócz mnie autem jeździ jeszcze żona z córką więc dusza na ramieniu jakby wsiadała do auta.
_________________

 
 
bobi rzeszow
[Usunięty]

  Wysłany: 18-02-2007, 12:40   

witam wszystkich!co do toczenia to robil to kolo ktory sie tym zajmuje na codzien tzn regeneracja i naprawa felg alu i zrobil to w granicach rozsadku czyli tyle ile mozna bylo a u mnie to akurat 2.5 mm ale sa felgi ktore mozna wiecej np moje wczesniejsze "16"momo byly stoczone 4 mm,a co do zdjcia arturo to narazie lipa bo zje... mi sie cyfrowka ale jak tylko zdobede jakas to foto pstrykne i podrzuce!a co do zawieszenia to jest zawieszenie gwintowane "KW"koszt takiego zawieszenia to ok 1100 euro.pozdrawiam wszystkich
 
 
mOOp
[Usunięty]

Wysłany: 26-02-2007, 02:10   

Witam po dłuższej przerwie:)

Powracam ze swoim problemem tylko teraz wiem juz wiecej ale nie wszystko i chcialbym spytac co o tym sadzicie.

Mam aluski 15" sa dosc szerokie i male ET wiec przy wiekszym obciazeniu z tylu ociera mi o nadkole.....o jedno - lewe a to po wsadzeniu po 4 szt gum usztywniajacych miedzy zwoje sprezyn. Ciezar w samochodzie staram sie rozkladac rownomiernie wiec nie wiem czemu tylko jedno lewe nadkole charata:-/

Bylem na "trzepaku" - amorki ok, sprezyny ok. Pan nie wiedzial jak mi pomoc i przez to mnie nie skasowal za usluge, ale zaproponowal wymienic odboje na amorkach. Co Wy na to ??
poradzcie bo zbliza sie wiosna i chcialbym wkoncu zalozyc aluski a nie na stalowkach z zimowkami smigac:)) Aha odpada montaz utwardzanych sprezyn bo one sa wszystkie obinizajace wiec odrazu strace opony.

pozdrawiam
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 26-02-2007, 14:08   

jedz do jakiegos magika od zawieszen niech utwardzi ci te sprezyny co masz - ale niech ich nie skraca, druga opcja jest taka ze autko ma juz pare lat wiec zawieszenie z tylu moglo troche opasc - i tu jak dasz sportowe sprezyny moze sie okazac ze nie bedzie nizej, a na tej samej wysokosci o wiele twardsze - ooo i z tymi odbojami tez bym sprawdzil - moze jeden pekl i nie odbija przy danej wysokosci - badz jak juz rozbierzesz zaloz jakies dluzsze
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
mOOp
[Usunięty]

Wysłany: 26-02-2007, 14:27   

oki najpierw sprawdze odboje.

chcialem kupic utwardzone sprezyny ale wszystkie sa obnizajace. Boje sie ze jak kupie obnizajace to jednak siadzie i bedzie pupa zbita :-/ no i takie sprezynki to oczywiscie koszt ok 650 zl.

myslalem jeszcze nad jedna opcja jesli odboje nie pomoga - mianowicie zalozyc jakies mocniejsze sprezyny z innego auta o podobnej (najlepiej takiej samej) dlugosci i srednicy ale zeby byly twardsze tylko znowu jak sprawdzic ich twardosc??:-/
ehh

...a co do magika od zawieszen to moze ktos zna jakiegos we wrocku i okolicy??

pozdrawiam
 
 
phixius 
Mitsumaniak
Gotów do lotu ;)

Auto: Carisma 1,8 GLS, CJO 1,3 Jazz
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 181
Skąd: Kalisz
Wysłany: 26-02-2007, 22:33   

Witam.
Jako że wiosna wielkimi krokami nadchodzi to też przymierzam się do jakiś alusków. Pisaliście juz jaka piasta przy 1,6. a ja nadal sie zastanawiam jaka średnica otworu w 1,8 16v musi być... Podpowiecie?
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 26-02-2007, 23:12   

67
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
phixius 
Mitsumaniak
Gotów do lotu ;)

Auto: Carisma 1,8 GLS, CJO 1,3 Jazz
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 181
Skąd: Kalisz
Wysłany: 27-02-2007, 12:23   

dzięki serdeczne Mateusz
 
 
wolgaster 
Mitsumaniak


Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lis 2006
Posty: 276
Skąd: Jelenia Góra City
Wysłany: 12-03-2007, 19:20   

Odświeżam temat. Alu już wstępnie przygotowane. Pod koniec tygodnia jak dojdą pozostałe 2 szt. opon zobaczę jak się jeździ na 17 calach. Muszę tylko jeszcze piasty wyczyścić i troszku miedzi w spraju natrysnąć.

[ Dodano: 12-03-2007, 15:24 ]
Fotki:


[ Dodano: 12-03-2007, 15:28 ]


[ Dodano: 12-03-2007, 15:34 ]


[ Dodano:

[size=9][ [i]Dodano: 12-03-2007, 15:39
]



[ Dodano: 12-03-2007, 19:54 ]
I wyjdzie w praniu czy cosik będzie tarło. :lol:
_________________

 
 
leser
[Usunięty]

Wysłany: 12-03-2007, 20:03   

Bardzo ładne alu ! Szkoda ze się zniszczą na naszych drogach.
 
 
wolgaster 
Mitsumaniak


Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lis 2006
Posty: 276
Skąd: Jelenia Góra City
Wysłany: 12-03-2007, 20:10   

Duża część nawierzchni w Jeleniej Górze jest po remoncie. Odcinek 10 km który mam do pracy to w 90 % nowa nawierzchnia i dwa pasy ruchu a na tym odcinku przenośne fotoradary więc 50 km/h i nic więcej więc jak będe uważał tak jak arturro to powinno być OK. Ale jak co to narazie odpukać...
_________________

 
 
leser
[Usunięty]

Wysłany: 12-03-2007, 20:30   

wolgaster napisał/a:
Duża część nawierzchni w Jeleniej Górze jest po remoncie. Odcinek 10 km który mam do pracy to w 90 % nowa nawierzchnia i dwa pasy ruchu a na tym odcinku przenośne fotoradary więc 50 km/h i nic więcej więc jak będe uważał tak jak arturro to powinno być OK. Ale jak co to narazie odpukać...

Rozumiem, w poprzednim aucie na sportowym zawiasie też wsadziłem nowiutkie ładne alusy. Czasami tamowałem ruch bo omijałem doły slalomem 20km/h. Na szczęscie nie skrzywiłem nigdzie, ale już było widac slady użytkowania, pozostałości soli na drogach (nawet teraz widac biały żrący osad - nie brud), po robotach drogowych plamy ze smoły, odpryski po kamieniach. Przez 5 lat jazdy w niemczech alu tak sie nie zniszczyły jak po pół roku w PL.

Ale jest jak jest. Dużo radosci z użytkowania nowych obręczy życzę :biggrin:
 
 
wolgaster 
Mitsumaniak


Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lis 2006
Posty: 276
Skąd: Jelenia Góra City
Wysłany: 12-03-2007, 20:36   

Dzięki za dobre słowo !!! :mrgreen:

[ Dodano: 12-03-2007, 20:57 ]
2 lata jeżdziłem na alu na zdjęciu poniżej i wyglądają jak nowe. Ale zostawiam je awaryjnie np. jakbym wybierał się w tereny z tragicznymi nawierzchniami typu Wrocław bez obrazy dla wrocławiaków.
_________________

 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 12-03-2007, 21:53   

Jaka to radość jak trzeba dymaś 20 lub 50 km/h :D to ja juz wole zwykłe mocne alu 13" albo blachy i wio anie takie turlanie, phi!
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.