Sprzęgło czy synchronizatory? |
Autor |
Wiadomość |
Arson88
Forumowicz Arson88
Auto: Mitsubishi Galant EA2A 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lip 2011 Posty: 58 Skąd: Tuszyn
|
Wysłany: 06-06-2014, 15:39
|
|
|
Coś w tym stylu. Zaraz od zalania przez dzien może dwa potem wróciło do normy. Biegi wchodził normalnie ale hmm coś jak wrzucanie biegów w zimie przy ostrym mrozie na zimnym oleju. Widocznie musialo sie wszystko wymieszać. Skrzynia nadal pracuje jak pracowała. Przejechane ok 2000km.
[ Dodano: 23-08-2014, 16:14 ]
Co dalej w temacie? Idealnie nie jest ale dużo lepiej niż przed zalaniem ceramizera. Czasem na zimnym oleju rano cos tam minimalnie chrupnie od wielkiego dzwonu ale generalnie poprawa jest i to znaczna. Jak ktoś chce spróbować a nie wie czy to coś da to mogę śmiało polecić. Może nie naprawi to skrzyni ale na pewno odwlecze remont skrzyni na lepsze czasy:) |
|
|
|
 |
Ptaku2_5V6
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2,5 V6 99r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Paź 2013 Posty: 3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 28-09-2014, 20:18
|
|
|
Podłącze się do tematu.
Mam galanta 2.5l 6V 99r. Ostatnio zauważyłem, a raczej usłyszałem, że gdy mój "misiek" jest rozgrzany i stoi na luzie to słychać delikatne "tykanie". Gdy wcisnę sprzęgło to przestaje "tykać".
Byłem u mechanika i powiedział, że jest sprzęgło do wymiany. Czytając ten temat, jeden z postów opisywał podobny problem i padła odpowiedź, że to łożyska skrzyni.
Chciałbym się spytać na forum co może być bardziej prawdopodobną przyczyną takich odgłosów ?
Z wbijaniem biegów raczej nie ma problemu, chyba że auto stoi przez całą noc na mrozie, to wtedy ciężko wbić bieg. Ale czytałem, że galanty tak mają zimą.
Podpytam jeszcze jaka jest różnica między tymi sprzęgłami:
http://www.sprzegla24.pl/...nr-MBK2052/8242
http://www.sprzegla24.pl/...r-MBK2097/14203
Jedno jest Typ 1 a drugie Typ 2. Mógłby ktoś wytłumaczyć czym to się różni ? |
|
|
|
 |
carbon11
Mitsumaniak

Auto: Avance 02 / IS250 /Acc Type S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 234 Skąd: Zduńska Wola
|
Wysłany: 29-09-2014, 07:59
|
|
|
Ptaku2_5V6 napisał/a: | Podłącze się do tematu.
Mam galanta 2.5l 6V 99r. Ostatnio zauważyłem, a raczej usłyszałem, że gdy mój "misiek" jest rozgrzany i stoi na luzie to słychać delikatne "tykanie". Gdy wcisnę sprzęgło to przestaje "tykać".
Byłem u mechanika i powiedział, że jest sprzęgło do wymiany. Czytając ten temat, jeden z postów opisywał podobny problem i padła odpowiedź, że to łożyska skrzyni.
Chciałbym się spytać na forum co może być bardziej prawdopodobną przyczyną takich odgłosów ?
|
Wciskając sprzęgło rozłączasz skrzynie od silnika więc na 99% są to początki któregoś łożyska w skrzyni mechanik powinien o tym wiedzieć tym bardziej że nie masz problemów ze sprzęgłem . |
|
|
|
 |
Ptaku2_5V6
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2,5 V6 99r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Paź 2013 Posty: 3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 29-09-2014, 08:40
|
|
|
Dzięki carbon11 za odpowiedz.
Tak się teraz zastanawiam...mimo że nie mam problemów ze sprzęgłem, to mam wrażenie, że sprzęgło jest powoli na wyczerpaniu. Bardzo nisko (szybko) łapie. Nie wiem czy nie lepiej dołożyć parę stówek i przy wymianie łożysk wymienić też sprzęgło, żeby potem dwa razy nie płacić za rozbieranie skrzyni biegów.
Co do łożysk - może to proste pytanie ale nie jestem specjalistą i zwyczajnie się nie znam, ale dla pewności:
chodzi o jedno łożysko MD747707 czy jest ich więcej w skrzyni biegów ? |
|
|
|
 |
komarsnk
Mitsumaniak mocno uzależniony
Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 08 Maj 2009 Posty: 1908 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 29-09-2014, 08:53
|
|
|
Ptaku2_5V6, na wałku sprzęgłowym są dwa łożyska i najlepiej wymienić oba aby ułożenie osiowe wałka było w 100% prawidłowe. Jak sprzęgło było dawno wymieniane albo nie wiesz kiedy było wymieniane to dobrze by było od razu to zrobić. Ew. jeśli będziesz to robił w miejscu gdzie auto może stać to można wyjąć sprzęgło, ocenić stan i wtedy ew. zamówić |
|
|
|
 |
Ptaku2_5V6
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2,5 V6 99r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Paź 2013 Posty: 3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 29-09-2014, 10:28
|
|
|
Jak dobrze się zorientowałem to są to łożyska:
1. łożysko wałka zdawczego (MD747707)
2. łożysko wałka sprzęgłowego (MD700207)
zgadza się ?
Numery wziąłem ze strony japancars.ru po moim numerze VIN.
Gdzie można takie łożyska nabyć ? pytać u Japaneze ? |
|
|
|
 |
KsiadzRobak
Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Wrz 2014 Posty: 1029 Skąd: ecki
|
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 29-09-2014, 14:40
|
|
|
Oprócz łożysk trzeba wymienić zazwyczaj podkowę która przytrzymuje łożysko, klekotanie może być spowodowane przesuwaniem się wałka sprzęgłowego wzdłuż co ma zapobiegać podkowa wyrabia się po prostu
[ Dodano: 29-09-2014, 14:42 ]
Ptaku2_5V6 napisał/a: | mimo że nie mam problemów ze sprzęgłem, to mam wrażenie, że sprzęgło jest powoli na wyczerpaniu. Bardzo nisko (szybko) łapie. Nie wiem czy nie lepiej dołożyć parę stówek i przy wymianie łożysk wymienić też sprzęgło |
Jak sprzęgło jest na wykończeniu to łapie wysoko |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
carbon11
Mitsumaniak

Auto: Avance 02 / IS250 /Acc Type S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 234 Skąd: Zduńska Wola
|
Wysłany: 29-09-2014, 21:07
|
|
|
milo napisał/a: |
Jak sprzęgło jest na wykończeniu to łapie wysoko |
Dokładnie więc tu podejrzewam spadek ciśnienia w układzie |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10731 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 30-09-2014, 09:31
|
|
|
Odpowietrzyć sprzęgło i podregulować na pedale pod kierownicą. Po co wymieniać jak sprzegło działa dobrze. Pamietam jak kupiłem i coś mi tam nie grało, od razu wszyscy ze sprzęgło.... a do tej pory ponad 100kkm i nic nie wymieniałem. Przebieg może nie duży jak na tyle lat ale sporo po mieście.
Co do łozysk spraw jasna. Przy okazi zdjętej skrzyni można ocenić stan sprzęgła(tarcza-docisk) oraz łożyska wyciskowego. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
lukasz45674
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant '97 4g63
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Mar 2015 Posty: 50 Skąd: internet
|
Wysłany: 15-11-2016, 16:41
|
|
|
Witam.
Ostatnio u mnie zaczely sie problemy z chrupaniem 2 i 3 biegu i zastanawiam sie czy wymieniac synchro.
Moje pytanie brzmi: czy ciezko dostac sie do synchronizatorow i je wymienic? Czy ktos juz tutaj robil to na wlasna reke i moglby mi opisac krok po kroku jak sie do nich dobrac? |
_________________ LUC |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 15-11-2016, 16:56
|
|
|
lukasz45674 napisał/a: | Ostatnio u mnie zaczely sie problemy z chrupaniem 2 i 3 biegu i zastanawiam sie czy wymieniac synchro. |
Wymiana synchronizatora nie zawsze pomaga trzeba sprawdzić stan kół zebatych - stozków
lukasz45674 napisał/a: | czy ciezko dostac sie do synchronizatorow i je wymienic? Czy ktos juz tutaj robil to na wlasna reke i moglby mi opisac krok po kroku jak sie do nich dobrac? |
Robiłem juz kilka razy
Bez prasy nic nie zrobisz trzeba wyciskac poszczególne koła zebate tak samo składanie w odpowiedniej kolejności i na znaki |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
|