Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Sprzęgło czy synchronizatory?
Autor Wiadomość
Arson88 
Forumowicz
Arson88

Auto: Mitsubishi Galant EA2A 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lip 2011
Posty: 58
Skąd: Tuszyn
Wysłany: 06-06-2014, 15:39   

Coś w tym stylu. Zaraz od zalania przez dzien może dwa potem wróciło do normy. Biegi wchodził normalnie ale hmm coś jak wrzucanie biegów w zimie przy ostrym mrozie na zimnym oleju. Widocznie musialo sie wszystko wymieszać. Skrzynia nadal pracuje jak pracowała. Przejechane ok 2000km.

[ Dodano: 23-08-2014, 16:14 ]
Co dalej w temacie? Idealnie nie jest ale dużo lepiej niż przed zalaniem ceramizera. Czasem na zimnym oleju rano cos tam minimalnie chrupnie od wielkiego dzwonu ale generalnie poprawa jest i to znaczna. Jak ktoś chce spróbować a nie wie czy to coś da to mogę śmiało polecić. Może nie naprawi to skrzyni ale na pewno odwlecze remont skrzyni na lepsze czasy:)
 
 
Ptaku2_5V6 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2,5 V6 99r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Paź 2013
Posty: 3
Skąd: Wrocław
Wysłany: 28-09-2014, 20:18   

Podłącze się do tematu.
Mam galanta 2.5l 6V 99r. Ostatnio zauważyłem, a raczej usłyszałem, że gdy mój "misiek" jest rozgrzany i stoi na luzie to słychać delikatne "tykanie". Gdy wcisnę sprzęgło to przestaje "tykać".
Byłem u mechanika i powiedział, że jest sprzęgło do wymiany. Czytając ten temat, jeden z postów opisywał podobny problem i padła odpowiedź, że to łożyska skrzyni.
Chciałbym się spytać na forum co może być bardziej prawdopodobną przyczyną takich odgłosów ?
Z wbijaniem biegów raczej nie ma problemu, chyba że auto stoi przez całą noc na mrozie, to wtedy ciężko wbić bieg. Ale czytałem, że galanty tak mają zimą.
Podpytam jeszcze jaka jest różnica między tymi sprzęgłami:
http://www.sprzegla24.pl/...nr-MBK2052/8242

http://www.sprzegla24.pl/...r-MBK2097/14203

Jedno jest Typ 1 a drugie Typ 2. Mógłby ktoś wytłumaczyć czym to się różni ?
 
 
carbon11 
Mitsumaniak


Auto: Avance 02 / IS250 /Acc Type S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 234
Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: 29-09-2014, 07:59   

Ptaku2_5V6 napisał/a:
Podłącze się do tematu.
Mam galanta 2.5l 6V 99r. Ostatnio zauważyłem, a raczej usłyszałem, że gdy mój "misiek" jest rozgrzany i stoi na luzie to słychać delikatne "tykanie". Gdy wcisnę sprzęgło to przestaje "tykać".
Byłem u mechanika i powiedział, że jest sprzęgło do wymiany. Czytając ten temat, jeden z postów opisywał podobny problem i padła odpowiedź, że to łożyska skrzyni.
Chciałbym się spytać na forum co może być bardziej prawdopodobną przyczyną takich odgłosów ?

Wciskając sprzęgło rozłączasz skrzynie od silnika więc na 99% są to początki któregoś łożyska w skrzyni mechanik powinien o tym wiedzieć tym bardziej że nie masz problemów ze sprzęgłem . :wink:
 
 
 
Ptaku2_5V6 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2,5 V6 99r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Paź 2013
Posty: 3
Skąd: Wrocław
Wysłany: 29-09-2014, 08:40   

Dzięki carbon11 za odpowiedz.
Tak się teraz zastanawiam...mimo że nie mam problemów ze sprzęgłem, to mam wrażenie, że sprzęgło jest powoli na wyczerpaniu. Bardzo nisko (szybko) łapie. Nie wiem czy nie lepiej dołożyć parę stówek i przy wymianie łożysk wymienić też sprzęgło, żeby potem dwa razy nie płacić za rozbieranie skrzyni biegów.
Co do łożysk - może to proste pytanie ale nie jestem specjalistą i zwyczajnie się nie znam, ale dla pewności:
chodzi o jedno łożysko MD747707 czy jest ich więcej w skrzyni biegów ?
 
 
komarsnk 
Mitsumaniak
mocno uzależniony

Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 1908
Skąd: Kraków
Wysłany: 29-09-2014, 08:53   

Ptaku2_5V6, na wałku sprzęgłowym są dwa łożyska i najlepiej wymienić oba aby ułożenie osiowe wałka było w 100% prawidłowe. Jak sprzęgło było dawno wymieniane albo nie wiesz kiedy było wymieniane to dobrze by było od razu to zrobić. Ew. jeśli będziesz to robił w miejscu gdzie auto może stać to można wyjąć sprzęgło, ocenić stan i wtedy ew. zamówić ;)
 
 
Ptaku2_5V6 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2,5 V6 99r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Paź 2013
Posty: 3
Skąd: Wrocław
Wysłany: 29-09-2014, 10:28   

Jak dobrze się zorientowałem to są to łożyska:
1. łożysko wałka zdawczego (MD747707)
2. łożysko wałka sprzęgłowego (MD700207)
zgadza się ?
Numery wziąłem ze strony japancars.ru po moim numerze VIN.

Gdzie można takie łożyska nabyć ? pytać u Japaneze ?
 
 
KsiadzRobak 
Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Wrz 2014
Posty: 1029
Skąd: ecki
Wysłany: 29-09-2014, 11:34   

http://allegro.pl/mitsubi...4599609676.html
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 29-09-2014, 14:40   

Oprócz łożysk trzeba wymienić zazwyczaj podkowę która przytrzymuje łożysko, klekotanie może być spowodowane przesuwaniem się wałka sprzęgłowego wzdłuż co ma zapobiegać podkowa wyrabia się po prostu

[ Dodano: 29-09-2014, 14:42 ]
Ptaku2_5V6 napisał/a:
mimo że nie mam problemów ze sprzęgłem, to mam wrażenie, że sprzęgło jest powoli na wyczerpaniu. Bardzo nisko (szybko) łapie. Nie wiem czy nie lepiej dołożyć parę stówek i przy wymianie łożysk wymienić też sprzęgło

Jak sprzęgło jest na wykończeniu to łapie wysoko :!:
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
carbon11 
Mitsumaniak


Auto: Avance 02 / IS250 /Acc Type S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 234
Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: 29-09-2014, 21:07   

milo napisał/a:

Jak sprzęgło jest na wykończeniu to łapie wysoko :!:

Dokładnie więc tu podejrzewam spadek ciśnienia w układzie
 
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10731
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 30-09-2014, 09:31   

Odpowietrzyć sprzęgło i podregulować na pedale pod kierownicą. Po co wymieniać jak sprzegło działa dobrze. Pamietam jak kupiłem i coś mi tam nie grało, od razu wszyscy ze sprzęgło.... a do tej pory ponad 100kkm i nic nie wymieniałem. Przebieg może nie duży jak na tyle lat ale sporo po mieście.

Co do łozysk spraw jasna. Przy okazi zdjętej skrzyni można ocenić stan sprzęgła(tarcza-docisk) oraz łożyska wyciskowego.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
lukasz45674 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant '97 4g63
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Mar 2015
Posty: 50
Skąd: internet
Wysłany: 15-11-2016, 16:41   

Witam.
Ostatnio u mnie zaczely sie problemy z chrupaniem 2 i 3 biegu i zastanawiam sie czy wymieniac synchro.
Moje pytanie brzmi: czy ciezko dostac sie do synchronizatorow i je wymienic? Czy ktos juz tutaj robil to na wlasna reke i moglby mi opisac krok po kroku jak sie do nich dobrac?
_________________
LUC
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 15-11-2016, 16:56   

lukasz45674 napisał/a:
Ostatnio u mnie zaczely sie problemy z chrupaniem 2 i 3 biegu i zastanawiam sie czy wymieniac synchro.

Wymiana synchronizatora nie zawsze pomaga trzeba sprawdzić stan kół zebatych - stozków
lukasz45674 napisał/a:
czy ciezko dostac sie do synchronizatorow i je wymienic? Czy ktos juz tutaj robil to na wlasna reke i moglby mi opisac krok po kroku jak sie do nich dobrac?

Robiłem juz kilka razy
Bez prasy nic nie zrobisz trzeba wyciskac poszczególne koła zebate tak samo składanie w odpowiedniej kolejności i na znaki
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.