[Carisma] Evoscan i kabel VAG KKL-USB /Nie ELM327/ |
Autor |
Wiadomość |
ciapekm
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sty 2019 Posty: 28 Skąd: okolice Złotoryi
|
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10699 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 09-04-2019, 08:38
|
|
|
Panowie,
Czy podgląd AFR jest prawidłowy w evoscan? Mogę na tym bazować ustawiając LPG w OpenLoop...
 |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 09-04-2019, 09:46
|
|
|
Raczej bez fizycznej sondy szerokopasmowej takim wyliczeniom bym nie ufał. Niektórzy bazują na napięciu sondy, jest o tym ciekawy temat na LPG-Forum, jak znajdę to podeślę link. |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10699 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 09-04-2019, 12:17
|
|
|
Na wykresie jak dodaje gazu na postoju coś tam pokazuje....
Chodzi mi o to ze mam podlane trochę i korekty LFT= -7 a SFT= -7,
I testowałem i miałem jakby zamułe na LPG przy około 195km/h. Niestety nie nagrywalem parametów... |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 09-04-2019, 14:13
|
|
|
Sterowniki LPG, jak się je reguluje za pomocą automatycznych algorytmów czyli mapki czy suwaki w Techu, zakres OL przeważnie delikatnie przelewają obliczając dawkę na podstawie ustawienia CL. Jeśli CL masz celowo przelane to i w OL będzie przelane ale w Twoim przypadku będzie bardziej przelane bo i CL masz przelane.
Osobiście nie pamiętam by tu na forum ktoś poruszał temat parametru AFR w Evoscanie, sam osobiście też tego nie sprawdzałem ale jak wiem, na podstawie odczytu z sondy zwykłej czyli 1V będzie to niezbyt dokładne dlatego też i producenci aut nie korzystają z takich sond w zakresie OL tylko dla tego zakresu tworzą sztywne mapy wtrysku.
[ Dodano: 09-04-2019, 17:37 ]
https://lpg-forum.pl/afr-prawidlowy-sklad-mieszanki-t1256.html |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10699 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 09-04-2019, 20:45
|
|
|
Oki. Obniżam i zobaczę co i jak. Nie mam celowo podlane. Ustawiłem i jeździłem sobie cały zbiornik. Sprawdziłem i widze co jest. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
boch
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Gru 2020 Posty: 1 Skąd: Poland
|
Wysłany: 30-12-2020, 12:35
|
|
|
Koledzy, ogromna prośba. Carisma 1.9 90KM rocznik 99. Czym się połączyć żeby zrobić logi doładowania? Auto jeździ jak wolnossak. Żadnego kopa. |
|
|
|
 |
thefirm
Forumowicz
Auto: Cari 1,8 GDI '00
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lis 2011 Posty: 140 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: 03-02-2021, 11:58
|
|
|
Czy dowolne złącze ELM 327 latające na allegro już od 10zł (z bluetooth) zadziała w Cari 1,8 GDI 2000r?
Chciałbym usunąć, sprawdzić błąd poduszki i ogólnie mieć w razie wu:)
Dzięki za info, |
|
|
|
 |
MichciuGT
Mitsumaniak
Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 1012 Skąd: Marki
|
Wysłany: 03-02-2021, 13:12
|
|
|
elm 327 nie zadziała w carismach przed drugim liftem (srebrny znaczek, przyciemnione przednie lampy), czyli w 2000r nie będzie działać, błędy silnika i abs możesz sprawdzić zwierając odpowiednie piny w gnieździe obd, parametry silnika odczytasz evoscanem + interfejsem vag kkl na odpowiednim układzie, do błędów poduszek powietrznych trzeba użyć już lepszego sprzętu np. dedykowanego mut do diagnostyki mitsubishi (serwisy aso + niektóre serwisy które specjalizują się w miśkach mogą mieć) |
_________________ 2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go. |
|
|
|
 |
koniszua
Forumowicz koniszua
Auto: mitsubishi carisma 1.6 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Gru 2017 Posty: 40 Skąd: Kamienna
|
Wysłany: 24-07-2021, 00:41
|
|
|
Mam kabelek na FTDI mam evoskana i mam problem...
Evoscan łączy się z kompem auta jednak tylko na włączonym zapłonie bez odpalenia silnika
po odpaleniu przestaje się łączyć ciągle jest "reconekt" jak mam to rozwiązać ktoś coś w temacie?
PS. Mój kabelek na evoscanie skasował mi błędy! Miałem 2... 11 sonda (mam uwaloną do wymiany:|) i 54 immobilizer (ciekawe nigdy go nie miałem :O) mam 0 błędów teraz bez odpinania aku... jak to zrobił nie wiem próbowałem tylko odczyty zrobić! |
|
|
|
 |
|