Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 19:52
Tuning Turbiaka
Autor Wiadomość
spooner25 
Forumowicz

Auto: Outlander Turbo, Prelude VTI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2016
Posty: 79
Skąd: płońsk
Wysłany: 21-04-2018, 10:17   

Panowie, moja osłona termiczna od kolektora wydechowego całkowicie się rozleciała. Chyba odkręcę

kolektor i owinę go bandażem termicznym bo łatanie osłony mija się z celem.

Pytanie dotyczy śrub montażowych bo te moje tworzą z nakrętką integralną całość :)

Jakie są śruby do kolektora u Turbiaku ? M8 czy M10 ?
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5359
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 21-04-2018, 12:06   

To powinno być to:
https://www.4turbo.pl/bol...0,3,25879,12846

Występuje pod numerami:
MD067956
1555A040

Raczej ciężko Ci będzie owinąć żeliwniaka, zobaczysz.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
spooner25 
Forumowicz

Auto: Outlander Turbo, Prelude VTI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2016
Posty: 79
Skąd: płońsk
Wysłany: 21-04-2018, 12:24   

Bzyk_1 raz już owijałem w swojej byłej Preludzie 2.2 i wyszło nad podziw dobrze :D

Podałeś linka na śruby osłony kolektora a mi chodziło o śruby kolektora wydechowego ;)
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5359
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 21-04-2018, 12:59   

Aaa to o to chodziło. Tam jest M10

Szpilki: https://www.4turbo.pl/stu...9,3,25907,13354

Nakrętka: https://www.4turbo.pl/nut...0,3,25914,13604

[ Dodano: 23-04-2018, 20:04 ]
Czekam na wycenę usługi wykonania układu FMIC pod naszego O1T. Będzie z nierdzewki z jak najmniejszą ilością złączek silikonowych. Zestaw będzie P&P. Zaprojektujemy go tak aby każdy mógł sobie go zamontować w niedzielę przy piwku. Zamówiłem na razie 3 zestawy dwa trafią do mnie i dla kogoś ;-) a jeden będzie jako wzór żeby zrobić dla chętnych. Jeżeli to wypali to będę informował tutaj i w temacie mojego Turbo. Będę musiał wstawić outlandera bez zderzaka do firmy i tam na żywca będzie mierzone. Trzymajcie kciuki!
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
Fragu 
Mitsumaniak
Łukasz


Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 6077
Skąd: okolice Bydgoszczy
Wysłany: 24-04-2018, 13:13   

Trzymamy! :D
_________________
Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________

FIESTA ST150
 
 
 
spooner25 
Forumowicz

Auto: Outlander Turbo, Prelude VTI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2016
Posty: 79
Skąd: płońsk
Wysłany: 24-04-2018, 14:30   

Może popełnię forumowe "FO PA" ale powiedzcie, co daje/zmieni FMIC ?
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5359
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 24-04-2018, 15:41   

spooner25, Intercooler to chłodnica powietrza doładowanego, poprzez umieszczenie go z przodu i zastosowanie większego IC zmniejszamy znacznie temperaturę powietrza które trafia do przepustnicy czyli do komory spalania w skrócie.

Nasz fabryczny IC jest bardzo mały i umieszczony centralnie nad silnikiem przez co pracuje w złych warunkach i słabo chłodzi powietrze. Powinieneś czuć to w upalny dzień kiedy auto ma mniej mocy i jest bardziej ospałe. Za to wracając np w nocy jedzie o wiele lepiej. Nagrzane powietrze ma mniejszą gęstość i mniej tlenu. Nie mam teraz linku do opracowania fizycznego ale w skrócie zmniejszenie temperatury w dolocie o 10 stopni Celsjusza to około 3-5% wzrostu mocy w idealnych warunkach. Czyli przy wydajnym IC gra jest warta świeczki.

FMIC to skrót od Front Mounted InterCooler, układ który jest u nas to TMIC czyli Top Mounted IC. Jasne? ;-)

[ Dodano: 02-05-2018, 21:49 ]
Będę składać fmic na oem orurowaniu Evo 7-8. Udało mi się trafić fajny komplet razem z łącznikami.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
lolo.lolo 
Forumowicz
O1T rodzinny :-)))


Auto: O1T '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Kwi 2009
Posty: 289
Skąd: dokąd
Wysłany: 04-05-2018, 20:33   

Bzyk_R1 napisał/a:
Będę składać fmic na oem orurowaniu Evo 7-8. Udało mi się trafić fajny komplet razem z łącznikami.


fajnie by było zrobić/pomierzyć (średnice, długości, kąty itp.) te rurki i byłby taki mini projekt np do pospawania sobie z nierdzewki takiego orurowania :D :) :D

... ale mi się zamarzyło ... to przez ten długi weekend ... :P :lol: :mrgreen:
_________________
----------------------------------------------
Dotychczasowy dorobek:
BMW 320
Skoda Fabia 64 KM
VW Passat B5 V6 193 KM
Fiat Bravo
Renault Laguna V6 201 KM
VW Golf IV 180 KM
VW Passat B5 130 KM
Subaru Impreza GD AT Kombi 160 KM https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1588134&sid=bd1b4a62bbe5478c901e33f3119c3a8c#1588134

Mitsubishi O1T 250 KM/410Nm: https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=106275
Subaru Forester 2.0 XT AT MY04 177 KM https://forum.subaru.pl/topic/117986-samoch%C3%B3d-rodzinny-forester-20-xt-at/
Subaru Forester 2.5 XT AT MY08 280KM/430Nm
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5359
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 04-05-2018, 22:56   

lolo.lolo, chętnie Ci to pomierzę, tylko spójrz na to zdjęcie i powiedz jak to zrobić żeby spawacz z kartki to pospawał :-D
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
lolo.lolo 
Forumowicz
O1T rodzinny :-)))


Auto: O1T '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Kwi 2009
Posty: 289
Skąd: dokąd
Wysłany: 05-05-2018, 22:33   

Bzyk_R1 napisał/a:
lolo.lolo, chętnie Ci to pomierzę, tylko spójrz na to zdjęcie i powiedz jak to zrobić żeby spawacz z kartki to pospawał :-D


dobry spawacz to i bez kartki pospawa ... :P :lol: :mrgreen:
_________________
----------------------------------------------
Dotychczasowy dorobek:
BMW 320
Skoda Fabia 64 KM
VW Passat B5 V6 193 KM
Fiat Bravo
Renault Laguna V6 201 KM
VW Golf IV 180 KM
VW Passat B5 130 KM
Subaru Impreza GD AT Kombi 160 KM https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1588134&sid=bd1b4a62bbe5478c901e33f3119c3a8c#1588134

Mitsubishi O1T 250 KM/410Nm: https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=106275
Subaru Forester 2.0 XT AT MY04 177 KM https://forum.subaru.pl/topic/117986-samoch%C3%B3d-rodzinny-forester-20-xt-at/
Subaru Forester 2.5 XT AT MY08 280KM/430Nm
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5359
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 15-05-2018, 17:59   

Siema. Jedziemy z tematem nie spać.

Dopisze tutaj kolejne spostrzeżenia odnośnie montażu fmic, bo mi brakowało tej informacji, nikt nie dopisał żeby było dla następnych. Po wyrzuceniu starego IC zostaje Wam luźny wężyk podciśnienia który należy wpiąć w nowe orurowanie. Jest kilka rozwiązań. Możecie kupić króciec np z fmic.pl taki:

http://fmic.pl/inne/883-a...-gt28-gt25.html

I osadzić go w gumowym wężu lub silikonie. Tak chyba zrobił to Wasio. Ja natomiast wykorzystałem otwór który miałem w górnej rurce (w EVO ktoś coś tam miał) i ogarnięty tokarz dorobił mi króciec na gwint M12x1.5. Spróbujcie taki zamówić to się dowiecie czemu ;-) Rurka poszła na próbę w kwas żeby sprawdzić czy lubi polerowanie i coś z tego będzie ;-) tak wygląda póki co:



A tutaj rysunek poglądowy potrzebnych opasek, da Wam jakiś ogląd na budowę fmic i co kupić i w jakim kształcie:
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
jaco2g 
Nowy Forumowicz

Auto: O1T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2013
Posty: 24
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 15-05-2018, 22:19   

Mam nadzieje że piszę w dobrym dziale i uzyskam odpowiedź od znawców tematu. Z racji że powoli zbieram puzzle do podniesienia mocy w moim Outku stąd pytanie jaka będzie najlepsza średnica wydechu 2,25" wystarczy czy lepiej iść w 2,5". Dodam że będzie na przelotowym w obudowie kata, na razie seryjny środkowy a co do końcowego to sprawa w toku.
Bedzie miło jak ktoś coś doradzi z własnego doświadczenia.
 
 
lolo.lolo 
Forumowicz
O1T rodzinny :-)))


Auto: O1T '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Kwi 2009
Posty: 289
Skąd: dokąd
Wysłany: 15-05-2018, 22:39   

jaco2g napisał/a:
najlepsza średnica wydechu 2,25" wystarczy czy lepiej iść w 2,5".


spokojnie wystarczy średnica 60mm o grubości ścianki np 2mm
_________________
----------------------------------------------
Dotychczasowy dorobek:
BMW 320
Skoda Fabia 64 KM
VW Passat B5 V6 193 KM
Fiat Bravo
Renault Laguna V6 201 KM
VW Golf IV 180 KM
VW Passat B5 130 KM
Subaru Impreza GD AT Kombi 160 KM https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1588134&sid=bd1b4a62bbe5478c901e33f3119c3a8c#1588134

Mitsubishi O1T 250 KM/410Nm: https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=106275
Subaru Forester 2.0 XT AT MY04 177 KM https://forum.subaru.pl/topic/117986-samoch%C3%B3d-rodzinny-forester-20-xt-at/
Subaru Forester 2.5 XT AT MY08 280KM/430Nm
 
 
jaco2g 
Nowy Forumowicz

Auto: O1T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2013
Posty: 24
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 15-05-2018, 22:44   

Tak też uważam ale zawsze lepiej porównać swoje pomysły. Co do grubości ścianki to w standardzie kwas ma 1,5 mm ale wiem że to wystarcza w zupełności.
Na chwile obecną tworzymy kolektor z kwasiaka i jak dopieścimy detale lecę z tematem.
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5359
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 15-05-2018, 22:47   

Między 2.25 a 2,5" w praktyce masz kilka milimetrów różnicy. Jaki wybierzesz to każdy będzie dobry. Ważne do jakich masz dostęp rur na hurtowni bo nie wszyscy obracają się w "calówkach" tylko mają polskie wymiary. Im większa średnica tym droższe i większa masa. Przy 3" już dość ciasno się robi pod dyfrem, a cały wydech idzie niżej, auto traci nieco prześwit. Jeżeli planujesz około 250hp to bierz 60-63,5mm
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.