Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Co sądzicie o tej SIGMIE ????
Autor Wiadomość
szpala85 
Mitsumaniak

Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Sie 2006
Posty: 2156
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 10-12-2008, 18:02   

lukasz12 napisał/a:


A próbowałeś zapytać kolegę zuku19 - on sprzedaje swoją Sigmę i to za atrakcyjną cenę może akurat uda wam się dogadać. To jest 12V trochę lepiej wyposażona :)


właśnie tu jest problem bo mnie interesuje wersja 24v :wink: jakoś tak podobają mi się te silniki ( DOHC :twisted: ) ......

też może dlatego kupuje GALANTA bo Babka która go sprzedaje jest konkretna i śmiało powiedziała co mu dolega ,a co nie .... nawet wysłał mi zdjęcia silnika :) o które prosiłem ...... a np. w tej sigmie to Ni odzewu na email i gościu jakiś taki zamotany .....

zresztą zobaczymy jutro jak dojadę na miejsce co to za rodzyn :)
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 10-12-2008, 18:11   

Masz rację. Ale nie każdemu sprowadzenie jest po drodze, niestety. Ja sam sprowadzałem swoją jesienią 2006 i w sumie nie wiem co mam myśleć. Egzemplarz który kupiłem był bardzo tani na tamte czasy i warunki. Była to 24V z 1995, za 1700€. Cenę zbijał mocno fakt że miała ponadnormatywny przebieg (około 229 000) i raczej trochę zaniedbany. Ale samochód ogólnie jeździł dobrze...przez pierwsze 2000 km. Później padła skrzynia - nie wiem czy to po prostu pech (nie było żadnych sygnałów ostrzegawczych - po prostu nagle strzelił mechanizm różnicowy) czy coś się działo wcześniej i dlatego ktoś "uciekał" z tym samochodem. Żeby nie sciemniać to myślę że dołożyłem drugie tyle jak podsumujesz - wymieniłem chyba większość możliwych rzeczy do wymienienia - od typowych dla każdego auta (opony, akumulator, klocki hamulcowe, szybę bo pękła) do takich które są charakterystyczne dla tego samochodu - koło pasowe, pompa wodna z rozrządem, amortyzatory pneumatyczne. Ale teraz (odpukać) auto jeździ dobrze - odpala, jeździ, nie boję się pojechać więcej niż 25 km od domu. I tutaj chyba jest ta podstawowa prawda o japońskich autach - będa niezawodne tylko trzeba wykazać jakiś minimalny poziom troski o podstawowe sprawy. "Niestety" są to auta dość skomplikowane i jest trochę rzeczy które niestety wymagają regularnej opieki ale jeśli się o tym nie zapomina to będą się odwdzięczać niezawodnością. A i jeszcze jeden wniosek po tych 2 latach - auta w Polsce niestety zużywają się dużo szybciej - warunki eksploatacyjne są ciężkie i trzeba dbać o samochód bo jak nie zadbasz to niestety polskie warunki mu skutecznie pomogą - począwszy od jakości tego co sie zwie drogami do głupot typu zawistny sąsiad z gwoździem który nie może ścierpieć że 15 letnie auto mieni się jakby miało 2 lata a jego 4 Pasek 1.9 TDI myty regularnie w myjni automatycznej ma lakier "błyszczący" jak ebonit.
Mam nadzieję że ktoś czyta czasem te moje przydługie produkcje :) Pozdrawiam
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
bubek
[Usunięty]

Wysłany: 10-12-2008, 18:14   

Obejrzałem sobie wszystkie ogłoszenia sprzedaży i jest nawet cacko za 5900 EUR !! (ostatnie ogłoszenie)....ale znaleźć 24V w manualu i z ECS'em graniczy z cudem i nie mówię tu o Polsce
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 10-12-2008, 19:32   

właśnie tu jest problem bo mnie interesuje wersja 24v :wink: jakoś tak podobają mi się te silniki ( DOHC :twisted: ) ......

też może dlatego kupuje GALANTA bo Babka która go sprzedaje jest konkretna i śmiało powiedziała co mu dolega ,a co nie .... nawet wysłał mi zdjęcia silnika :) o które prosiłem ...... a np. w tej sigmie to Ni odzewu na email i gościu jakiś taki zamotany .....

zresztą zobaczymy jutro jak dojadę na miejsce co to za rodzyn :)

Co racja to racja - dohc się wkręca do 7500 obrotów i to jest bezcenne. No gal jest OKI ale kurcze niestety wnętrze ma odpychające :(
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
zuku19 
Forumowicz


Auto: Sigma V6 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2008
Posty: 121
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-12-2008, 19:43   

szpala85 napisał/a:
lukasz12 napisał/a:


A próbowałeś zapytać kolegę zuku19 - on sprzedaje swoją Sigmę i to za atrakcyjną cenę może akurat uda wam się dogadać. To jest 12V trochę lepiej wyposażona :)


właśnie tu jest problem bo mnie interesuje wersja 24v :wink: jakoś tak podobają mi się te silniki ( DOHC :twisted: ) ......

też może dlatego kupuje GALANTA bo Babka która go sprzedaje jest konkretna i śmiało powiedziała co mu dolega ,a co nie .... nawet wysłał mi zdjęcia silnika :) o które prosiłem ...... a np. w tej sigmie to Ni odzewu na email i gościu jakiś taki zamotany .....

zresztą zobaczymy jutro jak dojadę na miejsce co to za rodzyn :)


jeśli mówisz o mnie to wysłałeś e-mail że cię nie interesuje, to dałem sobie spokój nie jestem natrętny. Sprzedaje bo kupiłem inne,a jak sigma będzie stała to nawet na złom nie będzie się nadawać :mrgreen: chytry dwa razy traci
 
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 10-12-2008, 20:21   

bubek napisał/a:
Obejrzałem sobie wszystkie ogłoszenia sprzedaży i jest nawet cacko za 5900 EUR !! (ostatnie ogłoszenie)....ale znaleźć 24V w manualu i z ECS'em graniczy z cudem i nie mówię tu o Polsce


ja znalazłem i jestem bardzo zadowolony z posiadanego egzemplarza -ale jazdę sigmą wolę nisko bo lepiej się trzyma drogi - po prostu przy dużych prędkościach ją pożera :finga: i myli się ten kto uważa że 15 letnie auto to auto nie warte żadnych nieplanowanych inwestycji / drobne naprawy eksploatacyjne / i tak jak kolega łukasz pisze - lakierek jest ładniejszy i bardziej błyszczący / mój /od tych nowszych aut typu VW ,audi ,BMW po roku 97/98 a i technicznie to właśnie te auta odbiegają od sigmy bo wersja 24zaworowa pomijając ecs to i tak krok więcej niż powyższe auta kosztujące ok.20 000 pln z podkręconym przebiegiem . następny fakt jest taki że auto z 93 roku nie ma sladów korozji nawet na odpryskach lakieru...i można by tak chwalić i chwalić :rolleyes:
a kolejny fakt jest taki że konkretnie zadbany egzemplarz potrafi zamknąć 240 km/godz.
......taki "dziadek " :badgrin: i ten dziadek nie jednego kierowcę powyższych nowszych aut
wpędza w zakłopotanie - bo jak to możliwe ????
pozdrawiam

a i jeszcz e tak ja .....galant 2,0 V6 aut. - technicznie :
segment Wyższa średnia
typ nadwozia Sedan
data rozpoczęcia produkcji 1993.03
data zakończenia produkcji 1996.12

Silnik
rodzaj silnika Benzyna
pojemność silnika (cm3) 1999
układ/ilość cylindrów Układ V / 6
moc silnika (kW/KM) 110 kW / 149 KM
max moment obrotowy (Nm) 179
ilość zaworów na cylinder 4

Osiągi
prędkość maksymalna (km/h) 205
przyspieszenie (0-100km/h) 11.5

Masy i wymiary
długość (mm) 4620
szerokość (mm) 1730
wysokość (mm) 1395
rozstaw osi (mm) 2635
min przestrzeń bagażowa (l.) 450
max przestrzeń bagażowa (l.) 660
masa całkowita (kg) 1840
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 11-12-2008, 01:55   

Cytat:
......taki "dziadek " :badgrin: i ten dziadek nie jednego kierowcę powyższych nowszych aut
wpędza w zakłopotanie - bo jak to możliwe ????
pozdrawiam


Moge sie mylić ale z tego co zauwazyłem to Japończycy juz 20 lat temu mieli bardzo zaawansowane technicznie auta ale na własnym rynku który jest bardzo wymagający i jest duża konkurencja. Tak naprawdę to co pchali w świat to wersje ogołocone, być może to wynika z innych upodobań w europie, barier celnych czy niechęci do dzielenia się innymi - nie wiem. Sigma jest tutaj wyjątkiem bo po prostu wersja europejska została w nawet dość małym stopniu pozbawiona wszelkich gadżetów, właściwie tylko nie dali nam wersji z napędem na 4 koła a tak to wszystko zostało :) . No i nie było silników 2.0 i 2.5 - w sumie tez nie wiem czemu bo 2.5 DOHC byłby lepszy niz 3.0 SOHC (podobna moc, mniejsza pojemność wiec mniejsze spalanie).
Ten swoisty eksperyment MMC (albo brak rozeznania rynku) się skończył jak każdy widzi - sprzedano w ciągu 5 lat całe 10700 sztuk - Sigm jest jak na lekarstwo ale za to dostaliśmy trochę różnych ciekawych japońskich bajerów którymi można sie chwalić przed znajomymi :) - że my takie zawieszenia mieliśmy 16 lat temu a w mojej "ulubionej" marce na A która podobno ma przewagę dzięki technice wprowadzono je dopiero koło 2004 roku :) (w A8)
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
szpala85 
Mitsumaniak

Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Sie 2006
Posty: 2156
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 11-12-2008, 20:36   

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=500438888

galant zakupiony 8)

jutro napiszę więcej info 8)

POZDRO
 
 
Piotr Z 
Mitsumaniak


Auto: sigma 3.0 V6 12v sedan 94 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Kwi 2008
Posty: 293
Skąd: Lublin
Wysłany: 11-12-2008, 21:17   

bubek napisał/a:
Obejrzałem sobie wszystkie ogłoszenia sprzedaży i jest nawet cacko za 5900 EUR !! (ostatnie ogłoszenie)....ale znaleźć 24V w manualu i z ECS'em graniczy z cudem i nie mówię tu o Polsce

zgadza się, dziś rozmawiałem telefonicznie z gościem od którego rok temu kupiłem sigmę ( ten z giżycka), chciał ją odkupić ode mnie , jeździł za granicę i nić ciekawego nie znalazł oczywiście za rozsądne pieniądze ,ma rację twierdząc że nie będzie jeździł jakimś nowoczesnym plastikowym pudełkiem, facet żyje motoryzacją z lat 90 ( japońską oczywiście) w sobotę będę oglądał maximę dla niego http://otomoto.pl/nissan-maxima-qx-C7274845.html
Co za ironia losu że sprzedający samochód chce go później odkupić, na co się oczywiście nie zgodziłem bo nie po to jechałem 400 km żeby po roku pozbywać się fajnej miski.
_________________
Pozdrawiam
Piotr

pierwszy zlot sigm w Kazimierzu Dolnym
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 11-12-2008, 21:21   

To może zechce moją Sigmę ? :)
Tak swoją droga ta MAXIMA może być, ten egzemplarz jest fajnie wyposażony (drewienko i skórzana kierownica) i na szczęście ma manual (Nissan wtedy jakoś pomyślał o tych którzy lubią przekładać biegi) choć mimo wszystko jakbym miał Sigme 1995 24V manuala do wyboru i Nissana to wiadomo co wezmę :)
Piotr A zrobili Ci już samochód?
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Piotr Z 
Mitsumaniak


Auto: sigma 3.0 V6 12v sedan 94 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Kwi 2008
Posty: 293
Skąd: Lublin
Wysłany: 11-12-2008, 21:31   

Łukasz jak zwykle czujny ,czekam na koło ma być dopiero jutro , z pracy wracam o 16, mój mechanik w soboty nie pracuje , także muszę czekać w niepewności do poniedziałku czy skończy się tylko na wymianie koła i pasków czy coś jeszcze się pojawi.
Pisałeś że jesteśmy szczęśliwymi ( w co nie wątpię)posiadaczami naszych sigm.Tak sobie dumałem przy piwku że jeżeli wyprodukowano ok. 10 tys egzemplarzy tego jakże pięknego auta to na drogach jeździ ok 7 tyś aut.reszta albo stoi w krzakach albo sprzedaje się na części jak na allegro, czyli Panowie za parę lat jak dobrze pójdzie będziemy jeździli bardzo rzadkimi i być może poszukiwanymi modelami.
No widzisz Łukasz już nie tylko ty piszesz wypracowania , które swoją droga bardzo lubię czytać!!!!!!!!!
_________________
Pozdrawiam
Piotr

pierwszy zlot sigm w Kazimierzu Dolnym
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 11-12-2008, 21:34   

A swoją droga widziałeś to ?
Nie podawałem na forum bo mam na nią ochotę
http://suchen.mobile.de/f...ng=&tabNumber=2

Ale jest pewne powiedzenie że jak sie nie ma miedzi to... :)
Niestety ;( Pewnie mi przejdzie koło nosa ;|
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Piotr Z 
Mitsumaniak


Auto: sigma 3.0 V6 12v sedan 94 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Kwi 2008
Posty: 293
Skąd: Lublin
Wysłany: 11-12-2008, 21:37   

chociaż zerkając na twoje produkcje niewielu na tym forum cię przebija
_________________
Pozdrawiam
Piotr

pierwszy zlot sigm w Kazimierzu Dolnym
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 11-12-2008, 21:38   

Mam pewnie za dużo czasu i powiadomienie o odpowiedzi na maila oraz powiadomienie o przychodzących mailach :)
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Piotr Z 
Mitsumaniak


Auto: sigma 3.0 V6 12v sedan 94 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Kwi 2008
Posty: 293
Skąd: Lublin
Wysłany: 11-12-2008, 21:40   

dobrze widziałem 850 ojro ? ale swoją drogą zdjęcia nie oddadzą rzeczywistości ale przyznaję wygląda świetnie

[ Dodano: 11-12-2008, 21:43 ]
a ta widziałeś wisi ,od co najmniej roku chyba bubek o niej pisał , ja ją przyuważyłem ponad rok temu jak szukałem czegoś dla siebie
_________________
Pozdrawiam
Piotr

pierwszy zlot sigm w Kazimierzu Dolnym
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.