[CY1A 1.6] Spalanie wersji 1.6 |
Autor |
Wiadomość |
piomic
Forumowicz

Auto: Lancer 1,8 Intense 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Sie 2008 Posty: 737 Skąd: wiesz, że ja to ja?
|
Wysłany: 23-06-2016, 22:48
|
|
|
Golotheman napisał/a: | ta w 1.8, to niestety nie pozwala zmieniać biegów 1-2 płytko / na niskich obrotach | Niestety? Przecież zabawa zaczyna się powyżej 3500! |
_________________ Pamiętasz co obiecywała? |
|
|
|
 |
Golotheman
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 143KM Sportback+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2015 Posty: 448 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 24-06-2016, 12:25
|
|
|
piomic napisał/a: | Golotheman napisał/a: | ta w 1.8, to niestety nie pozwala zmieniać biegów 1-2 płytko / na niskich obrotach | Niestety? Przecież zabawa zaczyna się powyżej 3500! |
I wtedy zabawa kończy się pod dystrybutorem pod tytułem 10-11 litrów / 100 ho ho .... |
_________________ Obecnie pomykam:
2012 - do dziś / Seat Ibiza 6J Reference COPA '2012 1.4 86KM + BRC Sequent 24.11
2015- do dziś / Lancer Sportback INTENSE '2009 1.8 143KM 4B10 + Stag 4Qbox Plus
 |
|
|
|
 |
piomic
Forumowicz

Auto: Lancer 1,8 Intense 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Sie 2008 Posty: 737 Skąd: wiesz, że ja to ja?
|
|
|
|
 |
Mitsu_Gawlo
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.6 Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2016 Posty: 68 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 12-08-2016, 20:58 Zasięg
|
|
|
Po zatankowaniu pełnego baku i przejechaniu na trasie Warszawa-Mława 97 km zobaczyłem taki widok:
1000km zasięgu.
Przejechałem kolejne 11km i zobaczyłem taki widok:
1010km zasięgu.
Po dalszych 3 kilometrach zobaczyłem taki widok:
1020km zasięgu.
I jak tu nie kochać tego auta. |
_________________ Samochód marzeń: kup i zrób

 |
|
|
|
 |
po.miras
Mitsumaniak
Auto: Lancer Sportback 1.6 Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Maj 2013 Posty: 108 Skąd: White slope
|
Wysłany: 15-08-2016, 00:55
|
|
|
Przy spokojnej, płynnej jeździe ~100km/h to naprawdę nic dziwnego.
Kilka razy popełniłem przybliżony wynik. |
_________________ 三菱ランサースポーツバック |
|
|
|
 |
Mitsu_Gawlo
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.6 Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2016 Posty: 68 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 15-08-2016, 22:18 Prędkość ekonomiczna
|
|
|
Cytat: | Przy spokojnej, płynnej jeździe ~100km/h |
Dla wyniku 5,4l/100km to muszę utrzymywać ~80km/h. Stówa to w porywach. Ucieszył mnie nie tylko duży zasięg, ale również to, że jeszcze rósł |
_________________ Samochód marzeń: kup i zrób

 |
|
|
|
 |
lurek
Mitsumaniak
Auto: Lancer Sedan'08 1.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Lip 2013 Posty: 422 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 16-08-2016, 12:00
|
|
|
Ja po zalaniu baku do pełna widzę co najwyżej 600km i niestety szybko spada.
1.8 zapakowany w 2 os. dorosłe + dziecko, pełen bagażnik (i torba na przednim siedzeniu) - droga nad morze, spalanie ok 10l/100 przy prędkości 140-160km/h, spada do 8,8 przy 120. paliwa starcza na ok 600km |
|
|
|
 |
multikos
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sedan 1,6 Invite `15
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lis 2015 Posty: 70 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-08-2016, 14:38
|
|
|
To może i ja pochwalę się moim pierwszym dłuższym wypadem - nad morze... 2 osoby dorosłe + dziecko + załadowany pod korek - na autostradzie przy prędkości 140-160 km/h przy czym zdecydowanie więcej przy 160 km/h spalanie 8,3 l. na sto. Powrót 120 km/h i standardowe 5,8 l. na sto - powrót drogami "lokalnymi" nie autostradą - i szybciej niż autostradą
Przy 140 km/h nie sposób rozmawiać z pasażerami Tragedia. |
|
|
|
 |
matiudgk
Mitsumaniak
Auto: Lancer Sedan 1.8 143KM Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Maj 2015 Posty: 73 Skąd: Tarnobrzeg/Rzeszów
|
Wysłany: 16-08-2016, 15:20
|
|
|
Lancer to taka typowa miejska "bestyja", do jazdy na autostradach trzeba zatyczki do uszu |
|
|
|
 |
lobuzek
Forumowicz lobuzek

Auto: Honda Accord Tourer 2,0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 15 Mar 2014 Posty: 576 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 16-08-2016, 15:26
|
|
|
Albo trzeba go wygłuszyć. W moim przypadku wygłuszenie drzwi przy modyfikacji audio i ostatnio bagażnika dało zaskakująco pozytywny efekt. |
|
|
|
 |
Mitsu_Gawlo
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.6 Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2016 Posty: 68 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 16-08-2016, 18:46 Spalanie średnie na trasie
|
|
|
Trasa Wrocław-Piotrków Trybunalski i z powrotem, odcinek S8 prędkość 120-140km/h, a nawet odcinkami do 160km/h, 4 dorosłe osoby + dziecko+ trochę bagaży+bak pod korek 7,6l/100km/h. To chyba dobry wynik.
Lepsze wygłuszenie rzeczywiście by się przydało. Czy to taki wielki wydatek dla firmy w kosztach produkcji samochodu, żeby dodać grubszej maty i pianki w drzwiach? |
_________________ Samochód marzeń: kup i zrób

 |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 17-08-2016, 16:59
|
|
|
Koszt nie.. ale lecą wszystkie inne parametry.
Przyspieszenie, spalanie, emisja CO2, trochę Vmax, trochę prowadzenie.
W dodatku dostajesz mniej za więcej (tzn. niższe parametry w większej cenie - jedynie komfort się zwiększa). Swoją drogą (jak widać w przypadku Lexusa czy BMW) za wygłuszenie się płaci dość słono.
7.6l/100km - całkiem nieźle Myślę, że dla 1.8 byłoby to około 9Pb. |
|
|
|
 |
marcink
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sedan Intense 4A92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 25 Cze 2015 Posty: 568 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 22-08-2016, 13:01
|
|
|
Panowie chyba schodzimy z tematu wątku
Wczoraj robiłem trasę Wodzisław Śląski - Kraków przez A1 i A4 ( https://www.google.pl/maps/dir/Wodzisław+Śląski/Kraków/@50.138063,19.2084272,7z/data=!4m8!4m7!1m2!1m1!1s0x4711504c6fe4baf3:0xfc973881bdb37329!1m2!1m1!1s0x471644c0354e18d1:0xb46bb6b576478abf!3e0 )
Padało, było bardzo mokro, widoczność słaba więc średnia prędkość na autostradzie to 110-120.
Średnie spalanie 6.5L/100 bez pasażerów.
Mój rekord na tym odcinku, zwykle nie schodzi poniżej 7.8
[ Dodano: 08-09-2016, 00:14 ]
Odcinek Praga - A1 tuż przy granicy i średnie spalanie 5,8L/100km
Kontynuacja A1 i A4 do Krakowa (następnego dnia) już coś pod 8,4L/100km
Ogólnie spalanie wygląda nieźle jak się nie przekracza ~3,3k rpm, i to czy jedziemy pod 2,5k czy 3,2k rpm nie robi dużej różnicy w spalaniu. Potem spalanie rośnie i różnica pomiędzy jazdą 140, a np. 160 się zmniejsza (tj. dalej jest mały wir w baku). |
_________________ Mój misiek |
|
|
|
 |
Golotheman
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 143KM Sportback+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2015 Posty: 448 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 08-09-2016, 06:44
|
|
|
Prędkość nawet nie robi aż takiej różnicy - lancer jest stosunkowo ciężkim autem w swojej klasie i jak musisz go rozbujać, to spalanie rośnie. I tą analogię potwierdziłem już wielokrotnie i faktycznie - jest w stanie odwdzięczyć się niskim spalaniem jak na tą pojemność, ale podstawą jest PŁYNNOŚĆ jazdy i przewidywanie sytuacji. Każde pompowanie ... "kosztuje" ;p |
_________________ Obecnie pomykam:
2012 - do dziś / Seat Ibiza 6J Reference COPA '2012 1.4 86KM + BRC Sequent 24.11
2015- do dziś / Lancer Sportback INTENSE '2009 1.8 143KM 4B10 + Stag 4Qbox Plus
 |
|
|
|
 |
hagsever
Nowy Forumowicz
Auto: Colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2016 Posty: 8 Skąd: Polska
|
Wysłany: 08-09-2016, 12:41
|
|
|
Ta teoria akurat zawsze się sprawdza. Niezależnie od auta, silnika czy masy. |
|
|
|
 |
|