Hamownia zlotowa |
Autor |
Wiadomość |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
Wysłany: 08-09-2012, 19:03
|
|
|
tomasek6, piękne krzywe na LPG
padnięte sprzęgło miałoby znaczenie dla wyników, tylko gdyby ślizgało
ja dzisiaj byłem w Czakramie, żeby obadać, czemu takie dobre wyniki na LPG, przy reduktorze obliczonym na 150 KM (podejrzewałem, że wspiera się na PB)
a tu się okazuje, że cała jazda to czyste LPG i nie ma dotrysku, bo wersja sterownika, którą mam nie ma takiej opcji
także miedź fi6 i reduktor na 150KM wyrabia spokojnie (przynajmniej w ofercie BRC)
przy okazji zmodziliśmy lekko mapę |
_________________ 02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )
Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)
|
|
|
|
 |
sveno
Mitsumaniak

Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 5141 Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
|
Wysłany: 09-09-2012, 10:33
|
|
|
Morfi napisał/a: | no ja przy 102 koniach mam strate 26 KM i moim zdaniem to dużo. Szukam przyczyny. | straty nie są zależne od mocy wyjściowej silnika, tzn. nie ważne czy 1.6, 2.5l czy nawet 3.8l jeżeli napęd jest na jedną oś, to w tych wszystkich straty będą podobne, bo generowane są przez łożyska i przekładnie, druga sprawa to fakt, że straty są wprost proporcjonalne (prawie) do obrotów (szary wykres) te 26KM tracisz w punkcie maksymalnej mocy, który u Ciebie jest dość wysoko, zobacz że Galanty niżej osiągają moc max więc straty w tym punkcie są mniejsze, ale przy odcince i Cari i Gal mają po około 40KM strat.
Jeśli dalej uważasz, że masz duże straty, to sprawdź łożyska w przednich piastach, potem w skrzyni, potem zalej rzadszy olej do skrzyni i straty spadną |
_________________ Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 |
|
|
|
 |
radek79
Mitsumaniak
Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 7453 Skąd: CHEŁM
|
Wysłany: 09-09-2012, 10:57
|
|
|
ja się przyłączę do dyskusji mi w galu wyszło 150km i 234Nm w A/T ,chodzi mi dokładnie o Nm mam coś dłubnięte że tyle wyszło ,wszystkim wychodziło dużo mniej |
_________________ moje http://forum.mitsumaniaki...1458294#1458294 |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6103 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 09-09-2012, 11:02
|
|
|
Cytat: | ja się przyłączę do dyskusji mi w galu wyszło 150km i 234Nm w A/T ,chodzi mi dokładnie o Nm mam coś dłubnięte że tyle wyszło ,wszystkim wychodziło dużo mniej
_________________ |
Mi też na A/T wyszło 227 Nm |
|
|
|
 |
radek79
Mitsumaniak
Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 7453 Skąd: CHEŁM
|
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6103 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 09-09-2012, 11:23
|
|
|
radek79 napisał/a: | Tq 234Nm przy 1872 rpm już całkiem inaczej niż u wszystkich |
Tutaj chodzi bardziej w którym momencie zapina sie konwerter . |
|
|
|
 |
radek79
Mitsumaniak
Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 7453 Skąd: CHEŁM
|
|
|
|
 |
Marcelinho
Mitsumaniak No Risk,No fun
Auto: Mazda 6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Kwi 2012 Posty: 587 Skąd: Łomianki/W-wa
|
Wysłany: 09-09-2012, 15:01 Mitsubishi Galant 2.4 GDI RalliArt
|
|
|
A był hamowany jakiś Galant 2.4 GDI??? |
_________________ BLACK STREET BANDIT
Galant 2.4 GDI RalliArt
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14379 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 09-09-2012, 15:46
|
|
|
Radek na którym biegu był hamowany? |
|
|
|
 |
radek79
Mitsumaniak
Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 7453 Skąd: CHEŁM
|
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6103 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 09-09-2012, 18:19
|
|
|
radek79 napisał/a: | Cytat:
Radek na którym biegu był hamowany?
na 4 |
U mnie na trzecim hamowali . |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14379 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 09-09-2012, 21:12
|
|
|
radek79 napisał/a: | to jeszcze dorzucę Vmax 275kmh to już naprawdę czary |
To nie czary tylko 4 bieg z najwyższym przełożeniem, wyższym niż 5 bieg w MT. Teoretycznie, w próżni może się rozpędzić do tej prędkosći... lub na hamowni
radek79 napisał/a: | Tq 234Nm przy 1872 rpm już całkiem inaczej niż u wszystkich |
Jak już wcześniej pisałem, hamowanie AT mija się z celem, bo nie ma możliwości pomiaru strat. a poza tym przełożenie nie jest stałe i w miarę napełniania konwertera się zmniejsza, co jest obserwowane na wykresie jako wzrost mocy i momentu. Jeśli chodzi o AT to w przypadku galanta możemy brać na poważnie wykres mocy na kołach powyżej 3k. Wtedy przełożenie jest już stałe. Ale tylko moc na kołach, bo podczas mierzenia strat skrzynia działa zupełnie inaczej co zaniża wartość mocy silnika. |
|
|
|
 |
glina
Mitsumaniak

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 20 Lis 2010 Posty: 455 Skąd: mam to wiedzieć?
|
Wysłany: 09-09-2012, 21:16
|
|
|
a jak sie o silnik dba to w Cari 1.6 wykres wychodzi tak:
 |
|
|
|
 |
Morfi
Mitsumaniak Street Hunter

Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 6530 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 09-09-2012, 22:45
|
|
|
glina, ładny wykres. ile straty na kołach ? |
_________________ Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694
Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain |
|
|
|
 |
glina
Mitsumaniak

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 20 Lis 2010 Posty: 455 Skąd: mam to wiedzieć?
|
Wysłany: 10-09-2012, 08:39
|
|
|
Morfi, zależy w którym momencie
Strata na kołach to szara linia na dole |
|
|
|
 |
|