Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: londolut
16-01-2014, 14:11
[EA5A/W 2.5] Realne koszty związane z zakupem EA5W.
Autor Wiadomość
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 16-01-2014, 11:01   

może jakiś moderator zrobi tutaj porządek??
najpierw było o realnych kosztach, potem się zaczęło proponowanie innych samochodów, czego pełno jest dziale "ogólne", a na koniec znowu o wyższości świąt X nad Y, zaraz będzie o LPG
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 16-01-2014, 18:42   

Przeniosłem na ogólny ;-)
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
i9i 
Mitsumaniak
Szary Obywatel


Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 2219
Skąd: Kerkrade
Wysłany: 16-01-2014, 20:48   

Hugo napisał/a:
nadwozie się buja jak mocno wieje wiatr

Nie zaznałem takowego zjawiska w Galancie :mrgreen: Owszem lubi tyłkiem pomerdać na koleinach w deszczowe dni z gładkim kapciem, ale bujanie? :-k [-X :rolleyes:
_________________
Pozdrawiam
Adrian

Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje :)
 
 
 
bodzilla33 
Nowy Forumowicz

Auto: mam zamiar kupic galanta :)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2013
Posty: 8
Skąd: koszalin
Wysłany: 16-01-2014, 22:21   

panowie piszecie o korozji kielichow.tylne?przednie?bo o przednich to wiem a czy tylne chcialbem sie dowiedziec.jesli to nie miejsce na to pytanie to przepraszam :oops:
 
 
Bartekkita 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 V6 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 12 Lut 2013
Posty: 1190
Skąd: Wrocław
Wysłany: 16-01-2014, 22:56   

Hugo napisał/a:
Bartekkita napisał/a:
jeżeli upierasz się na kombi to będzie ciężko
Dlaczego ciężko? 80% Galantów to kombi i są kilka tysięcy tańsze niż sedan.


wyrane z samego początku tematu :P chodziło mi o konkurencje dla Galanta przy warunku kombi, prawie nie istnieje, albo jest tak paskudna...

robertdg napisał/a:
Bartekkita napisał/a:
wypadała, ale to trochę biały kruk i wygląda... no yyy nie wygląda :P

http://pl.wikipedia.org/w...ordTypCE2-2.jpg
To jest piata generacja do 1997 (w dodatku na bazie amerykańskiej chyba :?: a tył to już wiem skąd inspiracje czerpał golf MK V/VI :P ), ja miałem na mysli VI 97-2002, był kombi ale głównie z kiera po prawej


Mój błąd, masz racje. Generacja VI według Wiki w kombi wygląda tak: http://en.wikipedia.org/w...rd-wagon_01.jpg ale ja takiej nigdy nie widziałem w przeciwieństwie do poprzednika

alex87 napisał/a:

- hamulce. hamowanie z 200 gdy ktoś wymusi to strach, tak telepie kierownicą i samochodem.


Miałem stare tarcze, które były już o 5mm cieńsze od katalogowego minimum i przy hamowaniu z 200 nic nie biło, po kilku razach też i po wpakowaniu się po ostrej jeździe w kałużę to samo.

i9i napisał/a:
Hugo napisał/a:
nadwozie się buja jak mocno wieje wiatr

Nie zaznałem takowego zjawiska w Galancie :mrgreen: Owszem lubi tyłkiem pomerdać na koleinach w deszczowe dni z gładkim kapciem, ale bujanie? :-k [-X :rolleyes:


zgadzam się z i9i ja też nie odczuwam żadnych niedogodności związanych z bujaniem a na A8 wieje nieustannie szczególnie w lukach między barierami dźwięko/wiatro chłonnymi.

Nie chce mi się już wszystkich cytować, ale nie mogę zrozumieć też narzekania na prowadzenie Galanta. Z moich doświadczeń, a żeby nie było zjeździłem kilkadziesiąt samochodów, Galant jest zdecydowanie w czubie. Porównywalnie dobrze prowadzi mi się Outbacka, czy T203(c-klasa II gen) Moim zdaniem jest blisko optimum między komfortem a trzymaniem się drogi. Jeżdżę na oponach 205/50 r17, ale o indeksach 93Y czyli zdecydowanie na wyrost, ale dzięki temu opony są sztywne i zapewniają dobrą przyczepność. Jestem naprawdę ciekaw co według was prowadzi się lepiej od Galanta(no offence) :)

Naprawdę nie rozumiem co wszyscy nagle się tak na tego Galanta uwzięli :shock: Jak zaczynałem swoją przygodę z forum, ktoś wrzucił temat co wybrać z 3 samochodów(bodajże Galant, Omega i Trójka(bmw) lub Accord) i 3/4 komentarzy było w tonie nawet się nie zastanawiaj bierz Galanta. Jedyne wytłumaczenie jakie przychodzi mi na myśl to, że forumowiczów martwi ilość Galantów spotykanych na drogach :P

Osobiście nie żałowałem decyzji odnośne kupna Galanta ani przez chwilę i zrobiłbym to ponownie i wpakował tyle ile wpakowałem. Natomiast nie chciałbym mieć 2 Galantów pod swoją opieką, bo nie mam na to najzwyczajniej czasu. Utrzymanie Galanta sprawnego mechanicznie(z mojego krótkiego doświadczenia) jest stosunkowo proste i mało kłopotliwe. Natomiast utrzymanie Galanta w stanie wzorcowym już zakrawa o hobby :wink:
_________________
Jest:
Citroen C4 Coupe VTS 2.0 177KM - Ryszard, 2017 - ???
Paulinowy - Saab 93 1.8t 01.2014r. - ???

Był:
Misiek - Galant, 1999 kombi, Avance, Nardi Torino. 05.2013 - 01.2018
 
 
bbandi 
Forumowicz


Auto: Galant SE 2.5V6 98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 603
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 17-01-2014, 00:46   

WreX napisał/a:
bbandi napisał/a:
londolut, - pewnie się zaśmiejesz ale..ja bym do 20K popatrzył na na Laguny II w kombi, za te kase masz auto z 2006 roku po FL (sporo rzeczy poprawili), niezłe wyposażenie i zero rdzy.
Mi się podoba Laguna III 2.0T ale 30K trzeba wyłożyć za ładną z 2007.


Zdrajca :D



Mój gal nie jest "moją żoną" tak jak twój - więc do zdrady może dojść tylko w twoim przypadku :)

Krzyzak napisał/a:
bbandi napisał/a:
Laguny II
zwana królową lawet :)
jak się pojawiły na rynku to u nas w pracy kupowali - niektóre już po 2 tygodniach kończyły na lawecie


Nie porównuj auta z początku produkcji do auta po FL-u 5lat później.
Ja tam fanem aut francuskich nie jestem ale mają kilka fajnych modeli i silników, osobiście jeździłem laguną II 2.0 i moim skromnym zdaniem zmiata gala 2.0
Ostatnio zmieniony przez bbandi 17-01-2014, 00:50, w całości zmieniany 5 razy  
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10712
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 17-01-2014, 00:46   

Bartekkita napisał/a:
Miałem stare tarcze, które były już o 5mm cieńsze od katalogowego minimum i przy hamowaniu z 200 nic nie biło, po kilku razach też i po wpakowaniu się po ostrej jeździe w kałużę to samo.

takie tarcze się wyrzuca... zuzycie max to 1.8mm. np 24mm-22.2mm

Bartekkita napisał/a:
Naprawdę nie rozumiem co wszyscy nagle się tak na tego Galanta uwzięli :shock:

Odradzamy żeby nie wpadł jak my wszyscy.... za dobry żeby sprzedać.... . a że gnije i szumi to można ponarzekać:)
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14371
Skąd: Pruszków
Wysłany: 17-01-2014, 09:18   

Bartekkita napisał/a:
zgadzam się z i9i ja też nie odczuwam żadnych niedogodności związanych z bujaniem a na A8 wieje nieustannie szczególnie w lukach między barierami dźwięko/wiatro chłonnymi.


To nie chodzi o bujanie, tylko o pewnośc prowadzenia. Po prostu układ kierowniczy jest w galancie do :butthead:

Brak serwotronica jest jedną z głównych przyczyn. kierwonica przy dużych prędkościach działa zdecydowanie za lekko.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10712
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 17-01-2014, 12:34   

Owczar napisał/a:
kierwonica przy dużych prędkościach działa zdecydowanie za lekko

Fakt, trzeba uważać..:)
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Bartekkita 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 V6 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 12 Lut 2013
Posty: 1190
Skąd: Wrocław
Wysłany: 17-01-2014, 16:45   

Marcino napisał/a:
Bartekkita napisał/a:
Miałem stare tarcze, które były już o 5mm cieńsze od katalogowego minimum i przy hamowaniu z 200 nic nie biło, po kilku razach też i po wpakowaniu się po ostrej jeździe w kałużę to samo.

takie tarcze się wyrzuca... zuzycie max to 1.8mm. np 24mm-22.2mm


no to u mnie było 21.8mm. Jak kupiłem Galanta to nie znałem dokładnych przedziałów dla tarcz przecież, a że nie biło postanowiłem do jeździć klocki i się zastanowić. W międzyczasie dowiedziałem się, że są za cienkie. Przed większą trasą wyleciały razem z klockami :) chodziło mi o sam fakt, że w zużytych tarczach nie doświadczyłem żadnego bicia.
_________________
Jest:
Citroen C4 Coupe VTS 2.0 177KM - Ryszard, 2017 - ???
Paulinowy - Saab 93 1.8t 01.2014r. - ???

Był:
Misiek - Galant, 1999 kombi, Avance, Nardi Torino. 05.2013 - 01.2018
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 17-01-2014, 17:09   

Owczar napisał/a:
Brak serwotronica jest jedną z głównych przyczyn. kierwonica przy dużych prędkościach działa zdecydowanie za lekko.

Nic takiego nie zauwazyłem :shock:
Bartekkita napisał/a:
Naprawdę nie rozumiem co wszyscy nagle się tak na tego Galanta uwzięli

Ja tez nie rozumiem :? narzekają że taki nie taki może zmienić na coś innego i co wtedy :shock:
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 17-01-2014, 17:52   

Bartekkita napisał/a:

no to u mnie było 21.8mm.


Bartekkita napisał/a:
Miałem stare tarcze, które były już o 5mm cieńsze od katalogowego minimum


to miałeś 0.5mm cieńsze
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
Fragu 
Mitsumaniak
Łukasz


Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 6077
Skąd: okolice Bydgoszczy
Wysłany: 17-01-2014, 22:38   

Owczar napisał/a:
Brak serwotronica jest jedną z głównych przyczyn. kierwonica przy dużych prędkościach działa zdecydowanie za lekko.


Także nie mam takich odczuć, w kilku innych autach którymi jeździłem było zdecydowanie gorzej, wręcz bym powiedział, że prowadzi się pewnie przy dużych prędkościach.
_________________
Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________

FIESTA ST150
 
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6099
Skąd: Wrocław
Wysłany: 17-01-2014, 23:15   

bbandi napisał/a:
osobiście jeździłem laguną II 2.0 i moim skromnym zdaniem zmiata gala 2.0


Tylko dlatego że ma zmienne fazy rozrządu :wink:
 
 
goofy_LLE 
Mitsumaniak
mody to podstawa

Auto: Galant 2.5 V6 EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Gru 2013
Posty: 111
Skąd: Jaszczów
Wysłany: 18-01-2014, 07:34   

Ja miałem Lagune II 1.9 dCi 12 KM 2003 rok. Komfort wnętrze pierwza klasa, auto naprawde super, 8) lecz koszty utrzymania to już porażka. :evil: Nie było miesiaca by auto nie stało u mechanika. Turbina, 2x dwumasa, pompa paliwa, pompka paliwa, wtryski, karty, nadpalona wiązka elektryczna, tuleje tylnej belki, tarcze tylne wraz z piastą i łożyskiem, itd, itp. Samochód koszmar polecam największemu wrogowi. :mrgreen:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.