Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Jaki polececie olej do Colta 1.3
Autor Wiadomość
michal84 
Forumowicz

Auto: Colt VII
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Sty 2013
Posty: 102
Skąd: Kraków
Wysłany: 09-06-2019, 09:54   

chimba napisał/a:
Podjedzcie do sklepu Action Poland tam mają oryginalny rozlewany w Holandii Valvoline w dobrej cenie.

A jaki olej polecasz do Colta od Valvoline?
 
 
poziom1989 
Forumowicz

Auto: ....
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 17 Kwi 2015
Posty: 66
Skąd: .......
Wysłany: 12-06-2019, 08:29   

michal84 napisał/a:
poziom1989 napisał/a:
Pod jakim wzgledem dobry ? I masz na mysli silnik Diesla.

Jezeli chcecie nieco wiecej sie dowiedziec o srodkach smarnych: http://www.oil-club.pl/

Ok widziałem tam twój wpsi, ale patrzy na poziom podrabiania olejów, Orlen i ten MEGUIN MEGOL nie sa podrabiane dlatego warto hje polecać.


Jezeli ktos nie wie, to Meguin to wlasciwie te same produkty co Liqui Moly.
 
 
lech55 
Forumowicz

Auto: Space Star 1,2l 2018r,był Colt
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Lis 2014
Posty: 200
Skąd: Chojnów
Wysłany: 24-06-2019, 18:37   

poziom1989 napisał/a:
https://www.kolegaberlin.pl/product-pol-6736-Meguin-Megol-Super-Leichtlauf-5W40-5L.html



Przecież mamy lotnisko w Berlinie - wystarczy? :mrgreen:
 
 
Fedorluk 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Cze 2019
Posty: 1
Skąd: Konikowo
Wysłany: 27-06-2019, 12:05   

Witam. Czy taki olej będzie ok do colta 1.3 2011r?
SHELL HELIX ULTRA ECT C3 5W30 5L (4L+1L)
Pozdrawiam
 
 
Andrzej.62 
Forumowicz

Auto: Colt Vll 3DR 1.1- 3A91- 2012r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Cze 2019
Posty: 69
Skąd: Wlkp
Wysłany: 27-06-2019, 22:00   

Może być lecz to nie jest olej syntetyczny nie masz DPF-u nie musisz stosować oleju niskopopiołowego są oleje które nie są niskopopiołowe natomiast mają więcej dodatków które lepiej chronią silnik.Ja zalał bym np.Mobil 1™ FS 0W40.Jest to syntetyk o bardzo dobrych parametrach spełnia normę producenta samochodu ACEA A3/B3, A3/B4 zgodnie z instrukcją obsługi.Bardzo dobra lepkość w 40 i 100st, mocny film olejowi i bardzo wolno się "starzeje" degraduje TBN-12,6.

Mobil 1 FS 0W-40 Wartość
Lepkość kin, cSt (ASTM D445)
w 40ºC 70,8
w 100ºC 12,9
Wskaźnik lepkości 186
MRV w -40ºC, cP (ASTM D4684) 21600
Lepkość HTHS, mPa•s w 150ºC, (ASTM D 4683) 3,6
Całkowita liczba zasadowa (ASTM D 2896) 12,6
Popiół siarczanowy, wt%, (ASTM D 874) 1,34
Fosfor, wt%, (ASTM D4981) 0,1
Temp. zapłonu, °C (ASTM D 92) 226
Gęstość w 15ºC, g/ml (ASTM D4052) 0,8456
 
 
poziom1989 
Forumowicz

Auto: ....
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 17 Kwi 2015
Posty: 66
Skąd: .......
Wysłany: 28-06-2019, 07:52   

Kilka uwag, Mobil 1 byl zawsze dobrym olejem syntetycznym (nie mylic z pelnym syntetykiem), lecz receptura zostala zmieniona, a idaca w kierunku oszczednosci paliwa, wiec te lepkosci zostaly obnizone, jak dojdzie do rozcieczenia z paliwem szybko sie zrobi SAE 0W-30 oraz A3/B3 to nie norma, lecz specyfikacja. Jezeli ktos chce prawdziwy pelno syntetyczny olej bazujacy tylko i wylacznie na PAO, jeden z nielicznych juz na rynku i za dobra cene to czesto polecam Meguin 0W-40, koszt 119 zl plus przesylka...za takie pieniadze nie dostanie sie podobnego oleju.
 
 
Andrzej.62 
Forumowicz

Auto: Colt Vll 3DR 1.1- 3A91- 2012r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Cze 2019
Posty: 69
Skąd: Wlkp
Wysłany: 28-06-2019, 14:30   

W dieslu rozumiem (kłopoty z DPF) ale w benzynie przy sprawnych wtryskach z jakiego powodu benzyna miała by się przedostać do oleju?
Meguin 0W-40 w trasy ok, do eksploatacji miejskiej przy częstych rozruchach zwłaszcza zimą bo to właśnie wtedy następuje największe zużycie silnika lepkość 40st-81,0 mm²/s nie zachwyca.Wolałbym olej który zacznie szybciej smarować cały silnik przy zachowaniu dobrej lepkości również w 100st. takim jest Mobil 1™ FS 0W40 który ma bardzo dobre parametry lepkości zarówno w 40ºC 70,8 jak i w 100ºC 12,9 która zapewnia wystarczająco mocny film olejowy w wysokich temp.HTHS at 150°C-3,6 gdy Meguin 0W-40 tylko 3,5 to jeden z najistotniejszych parametrów.(Noack) - 10,0% też nie powala.

Mam Colta od dopiero od tygodnia, czy pod korkiem spustowym oleju nie musi być podkładki uszczelniającej mosiężnej ja nie miałem ?
 
 
poziom1989 
Forumowicz

Auto: ....
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 17 Kwi 2015
Posty: 66
Skąd: .......
Wysłany: 28-06-2019, 16:51   

Tutaj masz analize: http://www.oil-club.pl/vi....php?f=38&t=132

Bierz pod uwage, ze parametry beda zmienne ze wzgledu na dopuszczone wahania w skladzie oraz rozne labolatoria tzn. rozne metody badawcze. HTHS lezy przy tym oleju ok. 4 mPas, wiec wyzej niz w Mobilu, a to ma akurat takze zwiazek z lepkoscia w 100°C. Zwroc uwage, ze producent podaje znak ">=" 3,5 mPas" a to z powodu specyfikacji itp. nie musi podawac dokladnego. A jezeli piszesz o czestych rozruchach w zimie to istotniejszy jest parametr CCS (-30°C). A tutaj oleje PAO maja przewage, temperatura plyniecia siega do -60°C.

Odnosnie NOACK znow powtorze, to zalezy od metody i dopuszczonych wahaniach w skladzie. Dla SAE 0W-40 przy 9-10 % to bardzo dobry wynik i typowe dla tej lepkosci, nawet dla mieszaniny olejow bazowych PAO.

Tutaj masz przyklad Redline 0W-40.

https://www.oil-club.ru/f...-1433311997.jpg

NOACK 9,8 %.

Nie mozesz ocenic jakosci oleju biorac pod uwage jeden parametr.

Siedze nieco w srodkach smarnych, jak chcesz sie wiecej dowiedziec, zapraszam na forum www-oil-club.pl
 
 
Andrzej.62 
Forumowicz

Auto: Colt Vll 3DR 1.1- 3A91- 2012r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Cze 2019
Posty: 69
Skąd: Wlkp
Wysłany: 28-06-2019, 17:56   

Polecam przeczytać tą ciekawą recenzję a rozjaśni wszystkim trochę pojęcie o PAO i HC: http://warsztat.castrol.p...owa-pao-czy-hc/

Ps. poniżej zacytuje fragmenty z tego tekstu.

kombinacja najlepszej jakościowo bazy olejowej ze słabej jakości dodatkami, będzie skutkowała tylko połowicznym sukcesem – taki olej nie będzie uzyskiwał wysokich wyników w testach wydajności. I odwrotnie. Dlatego nie powinno się mówić o jakości oleju patrząc tylko na bazy olejowe. Dużo lepszym sposobem na sprawdzenie jakości oleju jest przetestowanie jego parametrów w testach przemysłowych i silnikowych. Wtedy widzimy osiągi i parametry całej formulacji olejowej, na które składają się bazy olejowe, w kombinacji z dobrze dobranymi pakietami dodatków uszlachetniających.


Z czego wyniknie, że jeden olej jest lepszy od drugiego? Z technologii jaka stoi za producentami. Jeśli nie ma się zaplecza badawczego to można bazować tylko i wyłącznie na przepisach z „książki kucharskiej”. Jeśli chcesz stworzyć swój własny przepis to musisz mieć dużą „kuchnię”.

Co z tą podkładką pod korkiem spustowym powinna być czy nie ?
Ostatnio zmieniony przez Andrzej.62 28-06-2019, 18:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
poziom1989 
Forumowicz

Auto: ....
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 17 Kwi 2015
Posty: 66
Skąd: .......
Wysłany: 28-06-2019, 18:01   

Mamy kilku producentow dodatkow na swiecie od kazdego dostaniesz wysokiej jakosci. I nie zawsze sie sugeruj to co jest napisane w internecie. Poczatkowo nie zawsze latwo okreslic wiarygodnosc jakiegos artykulu.
 
 
Leszekl66 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt 1,5b 2006r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Maj 2019
Posty: 21
Skąd: Rudna Mała
Wysłany: 28-06-2019, 21:26   

Andrzej.62 napisał/a:


Co z tą podkładką pod korkiem spustowym powinna być czy nie ?

Podkładka powinna być, w silniku 1,5 ma średnicę 14mm, właśnie niedawno zmieniałem olej.
Miałem starą podkładkę zupełnie płaską i po wymianie korek zaczął się pocić . Kupiłem nową zamontowałem i teraz jest sucho.
 
 
michal84 
Forumowicz

Auto: Colt VII
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Sty 2013
Posty: 102
Skąd: Kraków
Wysłany: 04-07-2019, 17:57   

Ja dodam od siebie, że po testach w Colcie pierwsze miejsce zajmuje u mnie:
LIQUI MOLY TOP TEC 4100 5W40,
a drugie
Shell Helix Ultra 5w40(ale w Polsce neitrafić podróbki to cud).
 
 
Uwex 
The Hitman :-)


Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 3273
Skąd: okolice W-wia Śl.
Wysłany: 05-07-2019, 11:26   

michal84 napisał/a:
Shell Helix Ultra 5w40(ale w Polsce neitrafić podróbki to cud).


no bez przesady ! to nie Castrol . :wink:
_________________

 
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21010
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 05-07-2019, 11:34   

Po prostu wystarczy kupować w dużych sklepach moto :wink: .
Ja shella kupuję w IC ze zniżką MM 8) .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
michal84 
Forumowicz

Auto: Colt VII
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Sty 2013
Posty: 102
Skąd: Kraków
Wysłany: 30-07-2019, 17:34   

Uwex napisał/a:
michal84 napisał/a:
Shell Helix Ultra 5w40(ale w Polsce neitrafić podróbki to cud).


no bez przesady ! to nie Castrol . :wink:


Raczej z przesadą, producent na moje pytanie czy olej jest oryginalny nie jest w stanie stwierdzić, oprócz badań wykonania badań i zapłacenia sporej kwoty, to juz ciśnie się na usta z jakimprocederem mamy doczynienia.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.