Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
poranne odpalanie -5
Autor Wiadomość
creazy 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Maj 2015
Posty: 29
Skąd: kraków
Wysłany: 08-01-2017, 09:49   poranne odpalanie -5

Pod korkiem brak białego nalotu, bagnet czysty, oleju nie bierze, wycieków brak, co może być przyczyną ?
W ten sposób odpala za pierwszym razem rano , później jest już ok

https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be
 
 
Puzonik83 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0DID Instyle
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lut 2014
Posty: 78
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 08-01-2017, 10:08   

Moim zdaniem to świece nie działają.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 08-01-2017, 10:43   

creazy, jaki to silnik?
 
 
creazy 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Maj 2015
Posty: 29
Skąd: kraków
Wysłany: 08-01-2017, 10:51   

2.0 did 140KM
 
 
dynam 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander 2.0 Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2016
Posty: 37
Skąd: Kraków
Wysłany: 08-01-2017, 12:19   

Też w pierwszej kolejności sprawdził bym świece. Objawy na to wskazują.Kopci i pali jakby chciał a nie mógł. Wykręć świece i na krótko do akumulatora podepnij powinny w momencie rozgrzać się do czerwoności. Jeśli nie to do wymiany. Może tylko jedna niedomagać i jest problem z odpaleniem.
_________________
Zawsze może być gorzej
 
 
creazy 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Maj 2015
Posty: 29
Skąd: kraków
Wysłany: 08-01-2017, 13:26   

Ok zacznę od świec, dzięki odezwę się po wymianie.
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 08-01-2017, 13:30   

Przekręć stacyjką i odczekaj około 10 sek tak 3 razy i odpal, świece jak najbardziej
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
Aleksander1965 
Forumowicz

Auto: mitsubishi outlander 2,2 156km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 17 Mar 2012
Posty: 480
Skąd: Strzelce Opolskie
Wysłany: 08-01-2017, 14:10   Re: poranne odpalanie -5

creazy napisał/a:
Pod korkiem brak białego nalotu, bagnet czysty, oleju nie bierze, wycieków brak, co może być przyczyną ?
W ten sposób odpala za pierwszym razem rano , później jest już ok

https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be

Moj po paru dniach postoju przy obecnych temperaturach odpalił dokładnie tak samo a silnik 2,2 156km i co ciekawe komputer w serwisie Mitsu nie stwierdza by świece były niesprawne.
_________________

 
 
dynam 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander 2.0 Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2016
Posty: 37
Skąd: Kraków
Wysłany: 08-01-2017, 14:38   

Aleksander1965 napisał/a:
Moj po paru dniach postoju przy obecnych temperaturach odpalił dokładnie tak samo a silnik 2,2 156km i co ciekawe komputer w serwisie Mitsu nie stwierdza by świece były niesprawne


Nie stwierdził ponieważ odczyt był w granicach błędu. to może świadczyć o tym że świece grzeją, ale mogą już przy tak niskich temperaturach niedomagać. Podobnie miałem w poprzednim samochodzie.
_________________
Zawsze może być gorzej
 
 
Aleksander1965 
Forumowicz

Auto: mitsubishi outlander 2,2 156km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 17 Mar 2012
Posty: 480
Skąd: Strzelce Opolskie
Wysłany: 08-01-2017, 14:57   

Kurcze i ja tak pomyślałem i skłąniam się do wymiany tylko strach przed ukręceniem ogranicza mnie w podjęciu decyzji..
_________________

 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5363
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 08-01-2017, 15:35   

creazy, Jak podgrzewasz świece w TDI to nie cofaj kluczyka jak zgaśnie kontrolka świec żarowych tylko poczekaj dłużej aż usłyszysz głośne "pyknięcie" stycznika. To takie zabezpieczenie żeby świece nie żarzyły się cały czas. W momencie zgaśnięcia kontrolki świeca dalej się nagrzewa. Zauważyłbyś to podpinając woltomierz do akumulatora. Jak stycznik cyknie to dopiero napięcie na aku wzrasta. Kręcenie silnika po zgaśnięciu kontrolki jest mało efektywne i dodatkowo obciąża baterię.

Druga sprawa jest taka że jak zabierasz się za świece żarowe to rób to w ciepłym garażu na wystudzonym silniku. Wtedy świece łatwiej wykręcić. Dobrze żebyś zaopatrzył się w dobre narzędzia i jakiś penetrator do luzowania gwintów. Jeżeli uda Ci się popuścić chodź trochę świece dokręć od nowa i znowu próbuj, nie odkręcaj na siłę. W razie gdyby się nie udało to są firmy które wykręcają urwane świece bez demontażu głowicy ale wiedz że nie są tani.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
creazy 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Maj 2015
Posty: 29
Skąd: kraków
Wysłany: 08-01-2017, 16:04   

Jestem daleki od wymiany świec samemu, ale zanim oddam auto do mechanika wolę wiedzieć gdzie może leżeć problem, stąd ten post.
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 08-01-2017, 16:08   

Bzyk_R1 napisał/a:
Jak podgrzewasz świece w TDI to nie cofaj kluczyka jak zgaśnie kontrolka świec żarowych tylko poczekaj dłużej aż usłyszysz głośne "pyknięcie" stycznika

Kontrolką nie ma co sie segurowac świece grzeją około 15 sek po przekręceniu kluczyka po odpaleniu około 3 min az silnik osiagnie odpowiednia temperature
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
Moody 
Forumowicz

Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Kwi 2015
Posty: 403
Skąd: Wielkopolska, PNT
Wysłany: 08-01-2017, 17:02   

Bzyk_R1 napisał/a:
creazy, Jak podgrzewasz świece w TDI to nie cofaj kluczyka jak zgaśnie kontrolka świec żarowych tylko poczekaj dłużej aż usłyszysz głośne "pyknięcie" stycznika. (...)

Kontrolka od świec jest od tego aby się wstrzymać z próbą uruchomienia silnika na czas jej świecenia. Same świece zasilane są dłużej. W ogóle świece uruchamiane są o wiele częściej niż by się zdawało i nawet w środku lata możesz złapać błąd o ich niesprawności.
Czasem w autach nawet w ramach tego samego modelu są zamiennie stosowane sterowniki przekaźnikowe(stycznikowe) lub półprzewodnikowe. W tych drugich "pyknięcia" nie usłyszymy.

---
Aleksander1965 - klika tygodni temu podjąłem się samodzielnej wymiany świec. Dwie miałem niesprawne i zdecydowałem wymienić komplet. Trzeba niestety zdjąć kolektor (dobra okazja aby go przeczyścić bo od ujścia EGR począwszy jest b.brudno). Świece popsikałem penetratorem i tak planowałem zostawić na noc ale po chwili nie wytrzymałem i podjąłem próbę. Wszystkie puściły bardzo ładnie - po pokonaniu początkowego oporu dalej już poszło swobodnie ręką - brawo dla fabryki. Masz przecież ten sam silnik.

Co do testowania - gdy nie jest całkiem przepalona to pewno do każdej świecy można znaleźć zakres oporność grzałki i w ten sposób je sprawdzać. Widziałem też specjalny przyrząd BERU - podłącza się pod świecę bez jej wykręcania - jeżeli wskazówka nie wchodzi na czerwone to wszystko OK - może Twój mechanik/diagnosta ma coś takiego.

---
A oczywistości na zimę to pewno znacie - tankować paliwo arktyczne (u mnie są na Lotos i Statoil), dolewać jakiś wynalazek w rodzaju Skydd no i wymieniać filtr przed mrozami.
 
 
Aleksander1965 
Forumowicz

Auto: mitsubishi outlander 2,2 156km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 17 Mar 2012
Posty: 480
Skąd: Strzelce Opolskie
Wysłany: 08-01-2017, 22:09   

Moody napisał/a:
Bzyk_R1 napisał/a:
creazy, Jak podgrzewasz świece w TDI to nie cofaj kluczyka jak zgaśnie kontrolka świec żarowych tylko poczekaj dłużej aż usłyszysz głośne "pyknięcie" stycznika. (...)

Kontrolka od świec jest od tego aby się wstrzymać z próbą uruchomienia silnika na czas jej świecenia. Same świece zasilane są dłużej. W ogóle świece uruchamiane są o wiele częściej niż by się zdawało i nawet w środku lata możesz złapać błąd o ich niesprawności.
Czasem w autach nawet w ramach tego samego modelu są zamiennie stosowane sterowniki przekaźnikowe(stycznikowe) lub półprzewodnikowe. W tych drugich "pyknięcia" nie usłyszymy.

---
Aleksander1965 - klika tygodni temu podjąłem się samodzielnej wymiany świec. Dwie miałem niesprawne i zdecydowałem wymienić komplet. Trzeba niestety zdjąć kolektor (dobra okazja aby go przeczyścić bo od ujścia EGR począwszy jest b.brudno). Świece popsikałem penetratorem i tak planowałem zostawić na noc ale po chwili nie wytrzymałem i podjąłem próbę. Wszystkie puściły bardzo ładnie - po pokonaniu początkowego oporu dalej już poszło swobodnie ręką - brawo dla fabryki. Masz przecież ten sam silnik.

Co do testowania - gdy nie jest całkiem przepalona to pewno do każdej świecy można znaleźć zakres oporność grzałki i w ten sposób je sprawdzać. Widziałem też specjalny przyrząd BERU - podłącza się pod świecę bez jej wykręcania - jeżeli wskazówka nie wchodzi na czerwone to wszystko OK - może Twój mechanik/diagnosta ma coś takiego.

---
A oczywistości na zimę to pewno znacie - tankować paliwo arktyczne (u mnie są na Lotos i Statoil), dolewać jakiś wynalazek w rodzaju Skydd no i wymieniać filtr przed mrozami.

A jakie dałeś nowe świece?
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.