poranne odpalanie -5 |
Autor |
Wiadomość |
creazy
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Maj 2015 Posty: 29 Skąd: kraków
|
Wysłany: 08-01-2017, 09:49 poranne odpalanie -5
|
|
|
Pod korkiem brak białego nalotu, bagnet czysty, oleju nie bierze, wycieków brak, co może być przyczyną ?
W ten sposób odpala za pierwszym razem rano , później jest już ok
https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be |
|
|
|
 |
Puzonik83
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0DID Instyle
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Lut 2014 Posty: 78 Skąd: Kraśnik
|
Wysłany: 08-01-2017, 10:08
|
|
|
Moim zdaniem to świece nie działają. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 08-01-2017, 10:43
|
|
|
creazy, jaki to silnik? |
|
|
|
 |
creazy
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Maj 2015 Posty: 29 Skąd: kraków
|
Wysłany: 08-01-2017, 10:51
|
|
|
2.0 did 140KM |
|
|
|
 |
dynam
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander 2.0 Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2016 Posty: 37 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 08-01-2017, 12:19
|
|
|
Też w pierwszej kolejności sprawdził bym świece. Objawy na to wskazują.Kopci i pali jakby chciał a nie mógł. Wykręć świece i na krótko do akumulatora podepnij powinny w momencie rozgrzać się do czerwoności. Jeśli nie to do wymiany. Może tylko jedna niedomagać i jest problem z odpaleniem. |
_________________ Zawsze może być gorzej |
|
|
|
 |
creazy
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Maj 2015 Posty: 29 Skąd: kraków
|
Wysłany: 08-01-2017, 13:26
|
|
|
Ok zacznę od świec, dzięki odezwę się po wymianie. |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 08-01-2017, 13:30
|
|
|
Przekręć stacyjką i odczekaj około 10 sek tak 3 razy i odpal, świece jak najbardziej |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
Aleksander1965
Forumowicz
Auto: mitsubishi outlander 2,2 156km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 17 Mar 2012 Posty: 480 Skąd: Strzelce Opolskie
|
Wysłany: 08-01-2017, 14:10 Re: poranne odpalanie -5
|
|
|
creazy napisał/a: | Pod korkiem brak białego nalotu, bagnet czysty, oleju nie bierze, wycieków brak, co może być przyczyną ?
W ten sposób odpala za pierwszym razem rano , później jest już ok
https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be |
Moj po paru dniach postoju przy obecnych temperaturach odpalił dokładnie tak samo a silnik 2,2 156km i co ciekawe komputer w serwisie Mitsu nie stwierdza by świece były niesprawne. |
_________________
 |
|
|
|
 |
dynam
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander 2.0 Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2016 Posty: 37 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 08-01-2017, 14:38
|
|
|
Aleksander1965 napisał/a: | Moj po paru dniach postoju przy obecnych temperaturach odpalił dokładnie tak samo a silnik 2,2 156km i co ciekawe komputer w serwisie Mitsu nie stwierdza by świece były niesprawne |
Nie stwierdził ponieważ odczyt był w granicach błędu. to może świadczyć o tym że świece grzeją, ale mogą już przy tak niskich temperaturach niedomagać. Podobnie miałem w poprzednim samochodzie. |
_________________ Zawsze może być gorzej |
|
|
|
 |
Aleksander1965
Forumowicz
Auto: mitsubishi outlander 2,2 156km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 17 Mar 2012 Posty: 480 Skąd: Strzelce Opolskie
|
Wysłany: 08-01-2017, 14:57
|
|
|
Kurcze i ja tak pomyślałem i skłąniam się do wymiany tylko strach przed ukręceniem ogranicza mnie w podjęciu decyzji.. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5363 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 08-01-2017, 15:35
|
|
|
creazy, Jak podgrzewasz świece w TDI to nie cofaj kluczyka jak zgaśnie kontrolka świec żarowych tylko poczekaj dłużej aż usłyszysz głośne "pyknięcie" stycznika. To takie zabezpieczenie żeby świece nie żarzyły się cały czas. W momencie zgaśnięcia kontrolki świeca dalej się nagrzewa. Zauważyłbyś to podpinając woltomierz do akumulatora. Jak stycznik cyknie to dopiero napięcie na aku wzrasta. Kręcenie silnika po zgaśnięciu kontrolki jest mało efektywne i dodatkowo obciąża baterię.
Druga sprawa jest taka że jak zabierasz się za świece żarowe to rób to w ciepłym garażu na wystudzonym silniku. Wtedy świece łatwiej wykręcić. Dobrze żebyś zaopatrzył się w dobre narzędzia i jakiś penetrator do luzowania gwintów. Jeżeli uda Ci się popuścić chodź trochę świece dokręć od nowa i znowu próbuj, nie odkręcaj na siłę. W razie gdyby się nie udało to są firmy które wykręcają urwane świece bez demontażu głowicy ale wiedz że nie są tani. |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
creazy
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Maj 2015 Posty: 29 Skąd: kraków
|
Wysłany: 08-01-2017, 16:04
|
|
|
Jestem daleki od wymiany świec samemu, ale zanim oddam auto do mechanika wolę wiedzieć gdzie może leżeć problem, stąd ten post. |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 08-01-2017, 16:08
|
|
|
Bzyk_R1 napisał/a: | Jak podgrzewasz świece w TDI to nie cofaj kluczyka jak zgaśnie kontrolka świec żarowych tylko poczekaj dłużej aż usłyszysz głośne "pyknięcie" stycznika |
Kontrolką nie ma co sie segurowac świece grzeją około 15 sek po przekręceniu kluczyka po odpaleniu około 3 min az silnik osiagnie odpowiednia temperature |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
Moody
Forumowicz
Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Kwi 2015 Posty: 403 Skąd: Wielkopolska, PNT
|
Wysłany: 08-01-2017, 17:02
|
|
|
Bzyk_R1 napisał/a: | creazy, Jak podgrzewasz świece w TDI to nie cofaj kluczyka jak zgaśnie kontrolka świec żarowych tylko poczekaj dłużej aż usłyszysz głośne "pyknięcie" stycznika. (...) |
Kontrolka od świec jest od tego aby się wstrzymać z próbą uruchomienia silnika na czas jej świecenia. Same świece zasilane są dłużej. W ogóle świece uruchamiane są o wiele częściej niż by się zdawało i nawet w środku lata możesz złapać błąd o ich niesprawności.
Czasem w autach nawet w ramach tego samego modelu są zamiennie stosowane sterowniki przekaźnikowe(stycznikowe) lub półprzewodnikowe. W tych drugich "pyknięcia" nie usłyszymy.
---
Aleksander1965 - klika tygodni temu podjąłem się samodzielnej wymiany świec. Dwie miałem niesprawne i zdecydowałem wymienić komplet. Trzeba niestety zdjąć kolektor (dobra okazja aby go przeczyścić bo od ujścia EGR począwszy jest b.brudno). Świece popsikałem penetratorem i tak planowałem zostawić na noc ale po chwili nie wytrzymałem i podjąłem próbę. Wszystkie puściły bardzo ładnie - po pokonaniu początkowego oporu dalej już poszło swobodnie ręką - brawo dla fabryki. Masz przecież ten sam silnik.
Co do testowania - gdy nie jest całkiem przepalona to pewno do każdej świecy można znaleźć zakres oporność grzałki i w ten sposób je sprawdzać. Widziałem też specjalny przyrząd BERU - podłącza się pod świecę bez jej wykręcania - jeżeli wskazówka nie wchodzi na czerwone to wszystko OK - może Twój mechanik/diagnosta ma coś takiego.
---
A oczywistości na zimę to pewno znacie - tankować paliwo arktyczne (u mnie są na Lotos i Statoil), dolewać jakiś wynalazek w rodzaju Skydd no i wymieniać filtr przed mrozami. |
|
|
|
 |
Aleksander1965
Forumowicz
Auto: mitsubishi outlander 2,2 156km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 17 Mar 2012 Posty: 480 Skąd: Strzelce Opolskie
|
Wysłany: 08-01-2017, 22:09
|
|
|
Moody napisał/a: | Bzyk_R1 napisał/a: | creazy, Jak podgrzewasz świece w TDI to nie cofaj kluczyka jak zgaśnie kontrolka świec żarowych tylko poczekaj dłużej aż usłyszysz głośne "pyknięcie" stycznika. (...) |
Kontrolka od świec jest od tego aby się wstrzymać z próbą uruchomienia silnika na czas jej świecenia. Same świece zasilane są dłużej. W ogóle świece uruchamiane są o wiele częściej niż by się zdawało i nawet w środku lata możesz złapać błąd o ich niesprawności.
Czasem w autach nawet w ramach tego samego modelu są zamiennie stosowane sterowniki przekaźnikowe(stycznikowe) lub półprzewodnikowe. W tych drugich "pyknięcia" nie usłyszymy.
---
Aleksander1965 - klika tygodni temu podjąłem się samodzielnej wymiany świec. Dwie miałem niesprawne i zdecydowałem wymienić komplet. Trzeba niestety zdjąć kolektor (dobra okazja aby go przeczyścić bo od ujścia EGR począwszy jest b.brudno). Świece popsikałem penetratorem i tak planowałem zostawić na noc ale po chwili nie wytrzymałem i podjąłem próbę. Wszystkie puściły bardzo ładnie - po pokonaniu początkowego oporu dalej już poszło swobodnie ręką - brawo dla fabryki. Masz przecież ten sam silnik.
Co do testowania - gdy nie jest całkiem przepalona to pewno do każdej świecy można znaleźć zakres oporność grzałki i w ten sposób je sprawdzać. Widziałem też specjalny przyrząd BERU - podłącza się pod świecę bez jej wykręcania - jeżeli wskazówka nie wchodzi na czerwone to wszystko OK - może Twój mechanik/diagnosta ma coś takiego.
---
A oczywistości na zimę to pewno znacie - tankować paliwo arktyczne (u mnie są na Lotos i Statoil), dolewać jakiś wynalazek w rodzaju Skydd no i wymieniać filtr przed mrozami.
A jakie dałeś nowe świece?
|
|
_________________
 |
|
|
|
 |
|