Czujnik temperatury powietrza dolotowego |
Autor |
Wiadomość |
maramass
Nowy Forumowicz
Auto: colt cz
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Maj 2016 Posty: 24 Skąd: mińsk mazowiecki
|
Wysłany: 27-12-2016, 12:34 Czujnik temperatury powietrza dolotowego
|
|
|
Hej ostanio wywaliło mi błąd tego czujnika dodam że jak podłączę kompa to temperatura skacze np 2-10-4-8 itp obroty falują przestają jak jest rozgrzany. Pytanie gdzie zlokalizuję ten czujnik czy można go umyc itp??
colt 1.3 2004 r 95km |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21013 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
 |
artpla1978
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt 1.3 MIVEC 6 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 31 Sie 2012 Posty: 30 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: 29-12-2016, 21:33
|
|
|
ja swój umyłem benzyna ekstrakcyjna - cały był pokryty kleistą mazią i po tej operacji dziala jak należy |
|
|
|
 |
maramass
Nowy Forumowicz
Auto: colt cz
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Maj 2016 Posty: 24 Skąd: mińsk mazowiecki
|
|
|
|
 |
Pawlik84
Mitsumaniak
Auto: Colt VII 1.3 '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Sie 2015 Posty: 323 Skąd: Dobre Miasto
|
Wysłany: 04-01-2017, 18:40
|
|
|
Tu nie ma silniczka krokowego.
Silnik krokowy jest integralną częścią całej przepustnicy. Nr. 5 http://mmc-manuals.ru/man...4375AB00ENG.pdf widok z drugiej strony |
_________________ --
Pozdrawiam; Pawlik
Mitsubishi Colt VII, 2009 1.3, 5d. INVITE |
|
|
|
 |
maramass
Nowy Forumowicz
Auto: colt cz
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Maj 2016 Posty: 24 Skąd: mińsk mazowiecki
|
Wysłany: 05-01-2017, 11:28
|
|
|
Witam czy można go jakoś umyć od środka, czy demontaż przepustnicy nie spowoduje mi problemów ? |
|
|
|
 |
Pawlik84
Mitsumaniak
Auto: Colt VII 1.3 '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Sie 2015 Posty: 323 Skąd: Dobre Miasto
|
Wysłany: 05-01-2017, 12:05
|
|
|
Przepustnice możesz odkręcić jest na 4 śrubach. I możesz ją dokładnie wyczyścić. Dodatkowo możesz sprawdzić styki elektryczne na kostce (popsikać spray kontaktem). Krokowy to silnik elektryczny i jego raczej się nie naprawi. Dlatego zwykle trzeba wymienić całą przepustnicę na nową lub używkę.
A w czym jest dokładnie problem? Może sprawdź napięcie na kostce, oporności na czujnika MAP. |
_________________ --
Pozdrawiam; Pawlik
Mitsubishi Colt VII, 2009 1.3, 5d. INVITE |
|
|
|
 |
maramass
Nowy Forumowicz
Auto: colt cz
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Maj 2016 Posty: 24 Skąd: mińsk mazowiecki
|
Wysłany: 10-01-2017, 09:27
|
|
|
czasami falują obroty silnika jak jest zimny, jak się nagrzeje problem ustaje
[ Dodano: 10-01-2017, 09:28 ]
jak sprawdzić napięcie i oporność czujnika map( co to jest) jestem zielony |
|
|
|
 |
Pawlik84
Mitsumaniak
Auto: Colt VII 1.3 '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Sie 2015 Posty: 323 Skąd: Dobre Miasto
|
Wysłany: 10-01-2017, 10:03
|
|
|
U mnie tez czasami falują/skaczą na 2200 obroty jak jest silnik zimny na ssaniu. Jak auto sie rozgrzeje powyżej 50/60 stC. to jest wszystko ok. Ponoć ten typ tak ma.
Tu masz wtyczke MAP SENSORA: http://mmc-manuals.ru/man...4709AB00ENG.pdf
http://mmc-manuals.ru/man...4710AB00ENG.pdf
Robisz pomiar między pinem 3 a 4 w czujniku
I dane:
13 - 17 kΩ (at -20°C)
5.3 - 6.7 kΩ (at 0°C)
2.3 - 3.0 kΩ (at 20°C)
1.0 - 1.5 kΩ (at 40°C)
0.56 - 0.66 kΩ (at 60°C)
0.30 - 0.36 kΩ (at 80°C)
Im wyższa temperatura silnika tym niższa oporność podobnie jak z czujnikiem temperatury chłodziwa. A napięcie coś koło 5V. Musze sprawdzić |
_________________ --
Pozdrawiam; Pawlik
Mitsubishi Colt VII, 2009 1.3, 5d. INVITE |
|
|
|
 |
maramass
Nowy Forumowicz
Auto: colt cz
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Maj 2016 Posty: 24 Skąd: mińsk mazowiecki
|
Wysłany: 10-01-2017, 13:43
|
|
|
ok kolego super dzięki sprawdzę,
I dane:
13 - 17 kΩ (at -20°C)
5.3 - 6.7 kΩ (at 0°C)
2.3 - 3.0 kΩ (at 20°C)
1.0 - 1.5 kΩ (at 40°C)
0.56 - 0.66 kΩ (at 60°C)
0.30 - 0.36 kΩ (at 80°C)
czy mogę to mierzyć na odpalonym silniku?
W sensie odpinam kostkę i mierzę?
[ Dodano: 10-01-2017, 13:47 ]
pomiaru dokonać na wtyczce map sensora czy tej drugiej ( http://mmc-manuals.ru/man...4709AB00ENG.pdf )? |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21013 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 10-01-2017, 14:15
|
|
|
maramass napisał/a: | czy mogę to mierzyć na odpalonym silniku?
W sensie odpinam kostkę i mierzę? |
Ja bym nie ryzykował bo może wywalić błąd, który trzeba będzie później skasować.
Najlepiej wymontować sensor i w domu sprawdzić.
Temp. otoczenia zmieniać za pomocą suszarki i kontrolować termometrem. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Pawlik84
Mitsumaniak
Auto: Colt VII 1.3 '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Sie 2015 Posty: 323 Skąd: Dobre Miasto
|
Wysłany: 10-01-2017, 14:43
|
|
|
Robisz pomiar czujnika a nie wtyczki.
Tak jak napisał Bizi zabierz go do domu albo sprawdź ile jest teraz stopni na zewnątrz i przypasuj czy pasuje choć jeden z wyników. |
_________________ --
Pozdrawiam; Pawlik
Mitsubishi Colt VII, 2009 1.3, 5d. INVITE |
|
|
|
 |
maramass
Nowy Forumowicz
Auto: colt cz
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Maj 2016 Posty: 24 Skąd: mińsk mazowiecki
|
Wysłany: 10-01-2017, 18:38
|
|
|
dziekuję za wyjasnienia, biorę sie jutro do roboty
[ Dodano: 18-05-2017, 16:22 ]
po zmierzeniu pokazuje 5,9 w pokoju |
|
|
|
 |
|