Hamulce trzymają po mocniejszym hamowaniu |
Autor |
Wiadomość |
juniorkm7
Forumowicz
Auto: Outlander 2.4 CVT Instyle
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Gru 2016 Posty: 269 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 19-01-2017, 14:59 Hamulce trzymają po mocniejszym hamowaniu
|
|
|
Zauważyłem że po mocniejszym hamowaniu hamulce trzymają auto - po zdjęciu nogi z hamulca nie zaczyna się toczyć do przodu (automat 2.4 CVT). Ruszanie też jest wolniejsze. Co może być przyczyną? |
|
|
|
 |
tyku
Mitsumaniak

Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 3004 Skąd: INTERNET
|
Wysłany: 19-01-2017, 15:33
|
|
|
Prowadnice zacisków są zapieczone (najczęściej tył). Częsta usterka w mitsu. |
_________________ MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 |
|
|
|
 |
juniorkm7
Forumowicz
Auto: Outlander 2.4 CVT Instyle
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Gru 2016 Posty: 269 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 19-01-2017, 15:40
|
|
|
tyku napisał/a: | Prowadnice zacisków są zapieczone (najczęściej tył) |
Ręczny czy "nożny"? |
|
|
|
 |
tyku
Mitsumaniak

Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 3004 Skąd: INTERNET
|
Wysłany: 19-01-2017, 15:43
|
|
|
juniorkm7 napisał/a: | Ręczny czy "nożny"? |
Raczej nożny.
Pewnie klocki już zjechane, jak prowadnice zapieczone. Może też tarcze do wymiany. |
_________________ MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 |
|
|
|
 |
juniorkm7
Forumowicz
Auto: Outlander 2.4 CVT Instyle
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Gru 2016 Posty: 269 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 19-01-2017, 15:53
|
|
|
A długo taka sytuacja zjada klocki i tarcze? |
|
|
|
 |
tyku
Mitsumaniak

Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 3004 Skąd: INTERNET
|
Wysłany: 19-01-2017, 15:59
|
|
|
Ciężko to powiedzieć. Trzeba niestety skorzystać z warsztatu samochodowego lub ASO. |
_________________ MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 19-01-2017, 17:25
|
|
|
juniorkm7, praktycznie przy każdym przeglądzie, a jeszcze lepiej przy każdej wymianie kół - należy sprawdzić, rozebrać, wyczyścić i przesmarować prowadnice. Niestety TTTM. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
Georg
Mitsumaniak

Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 771 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 19-01-2017, 19:40
|
|
|
W naszych Audi i VW kleszczące klocki i blokujący ręczny, to coroczne utrapienie. W rodzinnym garażu jest jeszcze Pajero - tu rzetelny serwis hamulców - raz na 5 lat. |
|
|
|
 |
juniorkm7
Forumowicz
Auto: Outlander 2.4 CVT Instyle
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Gru 2016 Posty: 269 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 19-01-2017, 19:57
|
|
|
rezon napisał/a: | juniorkm7, praktycznie przy każdym przeglądzie, a jeszcze lepiej przy każdej wymianie kół - należy sprawdzić, rozebrać, wyczyścić i przesmarować prowadnice. Niestety TTTM. |
A dużo taki zabieg może kosztować? |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 19-01-2017, 20:50
|
|
|
Georg napisał/a: | W naszych Audi i VW kleszczące klocki i blokujący ręczny, to coroczne utrapienie | jeżdżę łącznie ze służbowymi piątą Skodą czyli "prawie VW", zrobiłem nimi jakieś 400-500kkm i jakoś nigdy nie kleszczyły mi się klocki, ani nie blokował ręczny. Wystarczyło zakładać w miarę przyzwoite zamienniki i wszystko było OK. W Superbie po 155kkm mam wciąż ori tarcze z przodu, ori klocki i tarcze z tylu. W Outku miałem trzeci komplet na tyle oraz bodajże 6 z przodu. Nie da się tego porównywać. Outek wymaga niestety ponadprzeciętnej uwagi przy tylnych hamulcach.
juniorkm7 napisał/a: | A dużo taki zabieg może kosztować? | za pierwszym razem to pewnie ok. 100zł, bo trzeba dokładnie wyczyścić. Później, to jak masz zaufanego i znajomego mechanika to skasuje Cię pewnie 20-30zł. Oczywiście po za ASO. Jak masz prawe ręce do mechaniki to w ciągu 2h sam zrobisz. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
juniorkm7
Forumowicz
Auto: Outlander 2.4 CVT Instyle
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Gru 2016 Posty: 269 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 19-01-2017, 21:55
|
|
|
A jakis film/poradnik jak to zrobic? |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 20-01-2017, 07:56
|
|
|
tylnych nie rozbierałem - wydawało mnie się, że problem mam z przodem, który szybko się zużywał i wichrował. Rozebranie przodu wymagało odkręcenia dwóch śrub mocujących. Tylne widziałem w serwisie - nieautoryzowanym, który zdiagnozował przyczynę. O ile pamiętam też dwie śruby mocujące. Więcej mieli zabawy przy tarczo-bębnach, aby dostać się też do mechanizmu ręcznego, który też wymagał solidnego czyszczenia. Latem robiłem czyszczenie/smarowanie w Suzuki SX4 - przód i tył zajął pół dnia łącznie z czyszczeniem "na zero" tarcz. Nie potrzebna była żadna instrukcja. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
juniorkm7
Forumowicz
Auto: Outlander 2.4 CVT Instyle
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Gru 2016 Posty: 269 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27-01-2017, 07:04
|
|
|
Niby prowadnice wyczyszczone i nasmarowane. 2 dni i znowu tyl trzyma... Co robic?
Wczoraj po kilku (3-4) mocniejszych hamowaniach "testowych" z 70 do 0 znowu się skleiły - duży problem szczególnie z parkowaniem tyłem. Dziś rano chyba puściły przez noc, ale po kolejnym depnięciu mocniejszym znowu przyblokowały...
Czy pozostaje tylko wymiana zacisków? |
|
|
|
 |
Bosy
Nowy Forumowicz
Auto: OutlanderII2.0DiDIntense+/2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Kwi 2010 Posty: 23 Skąd: Tarczyn
|
Wysłany: 27-01-2017, 09:01
|
|
|
Trzeba rozmontować zacisk i sprawdzić przyczynę. U mnie zacierał się tłoczek. Przyczyną była uszkodzona(sparciała) gumka uszczelniająca, taka "harmonijka". Być może wystarczy przeczyścić tłoczek i jego tuleję w zacisku. W ciężkich przypadkach wymiana tłoczka. Radzę skorzystać z pomocy mechanika. Części dostępne jako komplet naprawczy hamulca Akebono. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21955 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 27-01-2017, 10:49
|
|
|
Przyczyną trzymających hamulców może być uszkodzony wewnątrz elastyczny przewód hamulcowy (wężyk). Wtedy po puszczeniu hamulca tłoczek nie może się cofnąć, bo przepływ wsteczny płynu jest blokowany. |
|
|
|
 |
|