Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Hamulce trzymają po mocniejszym hamowaniu
Autor Wiadomość
juniorkm7 
Forumowicz

Auto: Outlander 2.4 CVT Instyle
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Gru 2016
Posty: 269
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-01-2017, 14:59   Hamulce trzymają po mocniejszym hamowaniu

Zauważyłem że po mocniejszym hamowaniu hamulce trzymają auto - po zdjęciu nogi z hamulca nie zaczyna się toczyć do przodu (automat 2.4 CVT). Ruszanie też jest wolniejsze. Co może być przyczyną?
 
 
tyku 
Mitsumaniak


Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 3004
Skąd: INTERNET
Wysłany: 19-01-2017, 15:33   

Prowadnice zacisków są zapieczone (najczęściej tył). Częsta usterka w mitsu. :wink:
_________________
MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 
 
juniorkm7 
Forumowicz

Auto: Outlander 2.4 CVT Instyle
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Gru 2016
Posty: 269
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-01-2017, 15:40   

tyku napisał/a:
Prowadnice zacisków są zapieczone (najczęściej tył)


Ręczny czy "nożny"?
 
 
tyku 
Mitsumaniak


Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 3004
Skąd: INTERNET
Wysłany: 19-01-2017, 15:43   

juniorkm7 napisał/a:
Ręczny czy "nożny"?

Raczej nożny. :wink:
Pewnie klocki już zjechane, jak prowadnice zapieczone. Może też tarcze do wymiany. :roll:
_________________
MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 
 
juniorkm7 
Forumowicz

Auto: Outlander 2.4 CVT Instyle
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Gru 2016
Posty: 269
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-01-2017, 15:53   

A długo taka sytuacja zjada klocki i tarcze?
 
 
tyku 
Mitsumaniak


Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 3004
Skąd: INTERNET
Wysłany: 19-01-2017, 15:59   

Ciężko to powiedzieć. :roll: Trzeba niestety skorzystać z warsztatu samochodowego lub ASO.
_________________
MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 19-01-2017, 17:25   

juniorkm7, praktycznie przy każdym przeglądzie, a jeszcze lepiej przy każdej wymianie kół - należy sprawdzić, rozebrać, wyczyścić i przesmarować prowadnice. Niestety TTTM.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
Georg 
Mitsumaniak


Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 771
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 19-01-2017, 19:40   

W naszych Audi i VW kleszczące klocki i blokujący ręczny, to coroczne utrapienie. W rodzinnym garażu jest jeszcze Pajero - tu rzetelny serwis hamulców - raz na 5 lat. :wink:
 
 
juniorkm7 
Forumowicz

Auto: Outlander 2.4 CVT Instyle
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Gru 2016
Posty: 269
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-01-2017, 19:57   

rezon napisał/a:
juniorkm7, praktycznie przy każdym przeglądzie, a jeszcze lepiej przy każdej wymianie kół - należy sprawdzić, rozebrać, wyczyścić i przesmarować prowadnice. Niestety TTTM.


A dużo taki zabieg może kosztować?
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 19-01-2017, 20:50   

Georg napisał/a:
W naszych Audi i VW kleszczące klocki i blokujący ręczny, to coroczne utrapienie
jeżdżę łącznie ze służbowymi piątą Skodą czyli "prawie VW", zrobiłem nimi jakieś 400-500kkm i jakoś nigdy nie kleszczyły mi się klocki, ani nie blokował ręczny. Wystarczyło zakładać w miarę przyzwoite zamienniki i wszystko było OK. W Superbie po 155kkm mam wciąż ori tarcze z przodu, ori klocki i tarcze z tylu. W Outku miałem trzeci komplet na tyle oraz bodajże 6 z przodu. Nie da się tego porównywać. Outek wymaga niestety ponadprzeciętnej uwagi przy tylnych hamulcach.
juniorkm7 napisał/a:
A dużo taki zabieg może kosztować?
za pierwszym razem to pewnie ok. 100zł, bo trzeba dokładnie wyczyścić. Później, to jak masz zaufanego i znajomego mechanika to skasuje Cię pewnie 20-30zł. Oczywiście po za ASO. Jak masz prawe ręce do mechaniki to w ciągu 2h sam zrobisz.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
juniorkm7 
Forumowicz

Auto: Outlander 2.4 CVT Instyle
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Gru 2016
Posty: 269
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-01-2017, 21:55   

A jakis film/poradnik jak to zrobic?
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 20-01-2017, 07:56   

tylnych nie rozbierałem - wydawało mnie się, że problem mam z przodem, który szybko się zużywał i wichrował. Rozebranie przodu wymagało odkręcenia dwóch śrub mocujących. Tylne widziałem w serwisie - nieautoryzowanym, który zdiagnozował przyczynę. O ile pamiętam też dwie śruby mocujące. Więcej mieli zabawy przy tarczo-bębnach, aby dostać się też do mechanizmu ręcznego, który też wymagał solidnego czyszczenia. Latem robiłem czyszczenie/smarowanie w Suzuki SX4 - przód i tył zajął pół dnia łącznie z czyszczeniem "na zero" tarcz. Nie potrzebna była żadna instrukcja.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
juniorkm7 
Forumowicz

Auto: Outlander 2.4 CVT Instyle
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Gru 2016
Posty: 269
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-01-2017, 07:04   

Niby prowadnice wyczyszczone i nasmarowane. 2 dni i znowu tyl trzyma... Co robic?

Wczoraj po kilku (3-4) mocniejszych hamowaniach "testowych" z 70 do 0 znowu się skleiły - duży problem szczególnie z parkowaniem tyłem. Dziś rano chyba puściły przez noc, ale po kolejnym depnięciu mocniejszym znowu przyblokowały...

Czy pozostaje tylko wymiana zacisków? :(
 
 
Bosy 
Nowy Forumowicz

Auto: OutlanderII2.0DiDIntense+/2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Kwi 2010
Posty: 23
Skąd: Tarczyn
  Wysłany: 27-01-2017, 09:01   

Trzeba rozmontować zacisk i sprawdzić przyczynę. U mnie zacierał się tłoczek. Przyczyną była uszkodzona(sparciała) gumka uszczelniająca, taka "harmonijka". Być może wystarczy przeczyścić tłoczek i jego tuleję w zacisku. W ciężkich przypadkach wymiana tłoczka. Radzę skorzystać z pomocy mechanika. Części dostępne jako komplet naprawczy hamulca Akebono.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21955
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 27-01-2017, 10:49   

Przyczyną trzymających hamulców może być uszkodzony wewnątrz elastyczny przewód hamulcowy (wężyk). Wtedy po puszczeniu hamulca tłoczek nie może się cofnąć, bo przepływ wsteczny płynu jest blokowany.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.