Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
skrzynia biegow- wyskakuja 1 3 5 bieg
Autor Wiadomość
bacyk 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 2.0 135ps 06'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 11
Skąd: Łódź
Wysłany: 25-01-2014, 08:16   skrzynia biegow- wyskakuja 1 3 5 bieg

Witam Kolegów,

Zwracam sie z prośbą o pomoc w diagnozie usterki polgajacej na wypadaniu 1,3,5 biegu, przy czym 2,4 i wsteczny wchodzą i ,, siedzą'' bez problemu. Usterka ujawnila sie wczoraj rano- po pierwszej mroznej nocy' -15°. Auto po odpaleniu i probie wlozenia 1 biegu nie zapinalo biegu- trzeba bylo go fizycznie przytrzymac. To samo z 3 ii 5 biegiem. Auto wstawilem do cieplego garazu i po 3 godz skrzynia zaczela pracować poprawnie. Pojechalem. Pojechalem od razu zmienic olej (2m- ce wcześniej zmieniłem olej w skrzyni na Motul gear 300 75w-90). Wczoraj zalalem mobila o tych samych parametrach i bylo ok póki auto było cieple. Dzis rano problem powrócił. Skrzynia nie wyje, do tej pory biegi wpinaly sie bez problemu (poza 2 ktora na zimnym aucie haczyla). Auto ma 146k przebiegu. Prosze o pomoc.

Dziękuję

Bartek
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 25-01-2014, 08:32   

Sprawdz mocowanie linek przy skrzyni , bo ewidentnie jak wrzucasz 1,3,5 to to linka przy skrzyni wysuwa sie i powoduje wrzucenie biegu wychodzi na to że za mało sie wysuwa może to być spowodowane niska temperaturą i zła regulacją ciegieł
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
rudi88 
Forumowicz


Auto: Lancer kombi 1.6+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Cze 2011
Posty: 262
Skąd: to przypełzło?
Wysłany: 25-01-2014, 14:32   

Miałem to samo w zeszłym roku na wiosnę. Jak mrozy i śnieg się skończyły to i problem z linkami zniknął. Ja jeździłem po prostu trzymając dźwignię zmiany biegów, po kilku minutach jazdy zawsze ustępowało.W tym roku na razie się nie pojawiło ale syfu na drogach mniej.
 
 
Youtro 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer'06
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Cze 2013
Posty: 20
Skąd: WK, LB, DB
Wysłany: 25-01-2014, 16:15   

Dokładnie tak jak milo pisze, problem tkwi w linkach.
_________________
https://www.facebook.com/dlamajkisiwek
 
 
bacyk 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 2.0 135ps 06'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 11
Skąd: Łódź
Wysłany: 27-01-2014, 07:50   

Panowie,

Serdecznie dziękuję za szybkie odpowiedzi i wskazówki.
Jutro jadę do mechanika i będziemy radzić- wiele wskazuje na to, że faktycznie problem tkwi w linkach. Podobno poduszka pod skrzynią też może mieć wpływ, ta jednak była wymieniana parę miesięcy wcześniej. Poinformuję jak się sprawa zakończyła.
Bardzo Wam dziękuję!
Pozdrawiam,
Bartek

[ Dodano: 28-01-2014, 12:17 ]
Panowie,

Mały update- dzwonił mechanik z informacją o braku możliwości regulacji linek przy skrzyni.
Linki podobno są pordzewiałem, psiknął szprejem konserwującym i podobno chodzą po tym zabiegu malinowo.
Zrobił zdjęcia i jak je zdobędę to wrzucę.
Koledzy, którzy przerabiali ten smutny temat- potwierdzacie brak możliwości regulacji linek w skrzyni Lancera 2.0? Skrzynia F5M42 bodajże.
Mam nadzieję, że u mnie była to jedynie kwestia ich kondycji i teraz po spsikaniu, będzie hulać wajcha jak złoto.

Pozdrawiam,

Bartek

[ Dodano: 30-01-2014, 15:50 ]
Witam,

Problem rozwiązany- jego przyczyną były skorodowane linki biegnące od lewarka do skrzni oraz sparciałe gumowe tuleje na tychże.
Pomogło oczyszczenie i potraktowanie szprejem konserwujących linek i skrzynia chodzi jak marzenie.
BTW- nie ma możliwości regulacji samych linek, jak również wybieraka skrzyni.

Kolegom, którzy udzielili mi wskazówek WIELKI DZIĘKI!

Pozdrawiam,

Bartek
 
 
adam1993 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 2006 2,0 PB
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Sie 2013
Posty: 9
Skąd: Toruń
Wysłany: 28-12-2014, 22:07   

Witajcie, odświeżam temat bo mam identyczny problem od 3-4 dni (jak przyszły mrozy). Koledzy, wiecie może jak się do tych linek dostać ? Co gdzie i jak trzeba ściągnąć ? Tunel zdemontować i starczy czy coś więcej np. od spodu ?
Proszę o szybką odpowiedź. Pozdrawiam, Adam.

P.S. Jak zdemontować tunel? Przyznam że nigdy się nie bawiłem, a nie chcę niczego uszkodzić/połamać.

[ Dodano: 30-12-2014, 17:01 ]
Jest ktoś w stanie mi pomóc : )?
 
 
Paput 
Forumowicz


Auto: Outlander I 2.0 16V 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sie 2015
Posty: 141
Skąd: PUŁAWY
Wysłany: 04-03-2016, 17:38   

bacyk napisał/a:
Panowie,

Serdecznie dziękuję za szybkie odpowiedzi i wskazówki.
Jutro jadę do mechanika i będziemy radzić- wiele wskazuje na to, że faktycznie problem tkwi w linkach. Podobno poduszka pod skrzynią też może mieć wpływ, ta jednak była wymieniana parę miesięcy wcześniej. Poinformuję jak się sprawa zakończyła.
Bardzo Wam dziękuję!
Pozdrawiam,
Bartek

[ Dodano: 28-01-2014, 12:17 ]
Panowie,

Mały update- dzwonił mechanik z informacją o braku możliwości regulacji linek przy skrzyni.
Linki podobno są pordzewiałem, psiknął szprejem konserwującym i podobno chodzą po tym zabiegu malinowo.
Zrobił zdjęcia i jak je zdobędę to wrzucę.
Koledzy, którzy przerabiali ten smutny temat- potwierdzacie brak możliwości regulacji linek w skrzyni Lancera 2.0? Skrzynia F5M42 bodajże.
Mam nadzieję, że u mnie była to jedynie kwestia ich kondycji i teraz po spsikaniu, będzie hulać wajcha jak złoto.

Pozdrawiam,

Bartek

[ Dodano: 30-01-2014, 15:50 ]
Witam,

Problem rozwiązany- jego przyczyną były skorodowane linki biegnące od lewarka do skrzni oraz sparciałe gumowe tuleje na tychże.
Pomogło oczyszczenie i potraktowanie szprejem konserwujących linek i skrzynia chodzi jak marzenie.
BTW- nie ma możliwości regulacji samych linek, jak również wybieraka skrzyni.

Kolegom, którzy udzielili mi wskazówek WIELKI DZIĘKI!

Pozdrawiam,

Bartek

te sam motor jest w Outlanderze 1? Mi czasem jak pociągne lewarek na 1 biegu to wyskakuje tenże :evil: Gdzie były linki smarowane? Od strony skrzyni? Te linki które są przy cięgnach?
 
 
Carloss 
Forumowicz
insane


Auto: Lancer Sport, Kadett E, Astra
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Sie 2015
Posty: 166
Skąd: TSK
Wysłany: 21-06-2016, 12:23   

Ciekawe czy miało by to coś wspólnego z bardzo ciężkim wchodzeniem drugiego biegu i trochę ciężkim trzeciego. Ostatnio kilka razy też nie chciał mi wejść wsteczny..

[ Dodano: 21-06-2016, 12:24 ]
Dodam tylko że nie tak dawno wymieniłem sprzęgło i olej, ale wcześniej było tak samo..
_________________

 
 
 
jng 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 2007 Sport 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Kwi 2016
Posty: 11
Skąd: Polska
Wysłany: 12-09-2016, 19:19   

Carloss napisał/a:
Ciekawe czy miało by to coś wspólnego z bardzo ciężkim wchodzeniem drugiego biegu i trochę ciężkim trzeciego. Ostatnio kilka razy też nie chciał mi wejść wsteczny..

Podziałałeś coś? Mam podobnie do Ciebie, dwója często wchodzi ciężko, czasem trójka też. Znajdę chwilę czasu to wbiję na kanał i spróbuję wyczyścić i nasmarować cięgna i linki. Skończę to dam relację.
 
 
radzik2008 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi outlander 2.0 2003r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sty 2017
Posty: 1
Skąd: Zamosc
Wysłany: 28-01-2017, 14:13   

witam, to ze na linkach nie ma regulacji ani od strony silnika ani od strony lewarka zmiany biegow to sie zgadza, ale nie oznacza to ze nie mozna wyregulowac, u mnie nie dalo sie ruszyc bez trzymania reka lewarka na 1, 3 tez trzeba bylo przytrzymac, reguluje sie mocowanie, to ktore trzyma linki, 2 sroby popuscic i ustawic, w moim przypadku trzeba bylo cale mocowanie przesunac w lewo patrzac od przodu samochodu, 10 min roboty i biegi pieknie wchodza
Mowie tu o mitsubishi outlander I
 
 
Carloss 
Forumowicz
insane


Auto: Lancer Sport, Kadett E, Astra
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Sie 2015
Posty: 166
Skąd: TSK
Wysłany: 30-01-2017, 12:37   

jng napisał/a:
Carloss napisał/a:
Ciekawe czy miało by to coś wspólnego z bardzo ciężkim wchodzeniem drugiego biegu i trochę ciężkim trzeciego. Ostatnio kilka razy też nie chciał mi wejść wsteczny..

Podziałałeś coś? Mam podobnie do Ciebie, dwója często wchodzi ciężko, czasem trójka też. Znajdę chwilę czasu to wbiję na kanał i spróbuję wyczyścić i nasmarować cięgna i linki. Skończę to dam relację.


Niestety, przez pracę i ciągłe mrozy nie jestem w stanie nic przy nim zrobić.. ale może faktycznie cała przyczyna tkwi w tych linkach ?
Regulacja, smarowanie i może minie, ale czy to nie zbyt piękne, aby było prawdziwe ?
Może choć raz, nie :roll:

Tyle że u mnie jak się rozgrzeje, to jest prawie dobrze - czyli zupełnie inaczej jak na zimnym i wtedy biegi wchodzą praktycznie lekko, a zgrzyt zdarza się tylko na bardzo wysokich obrotach i przy szybkiej zmianie z 1 na 2 i z 2 na 3.
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.