Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[II 2.2 DID] napęd
Autor Wiadomość
lukasz1 
Nowy Forumowicz
anioł

Auto: outlander 2.2 d-id 156KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2014
Posty: 21
Skąd: polska
Wysłany: 02-02-2014, 17:51   [II 2.2 DID] napęd

Witam wszystkich.Powiedzcie mi czy jest różnica w spalaniu jadąc na 2WD a 4WD??
 
 
diament20 
Forumowicz

Auto: outlander eclipse cross, colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Wrz 2013
Posty: 51
Skąd: mazowsze
Wysłany: 02-02-2014, 18:44   

wydaje mi się że jeśli w tym trybie jedziesz nazwijmy to normalnie to nie ma wielkiej różnicy, a dopiero jeżeli działają systemy związane z tym trybem czyli w poślizgach, utrudnionej jeździe np. pod górę, trudny teren (bo ten właśnie tryb nie działa na stałe tylko w konieczności, zależnie od sytuacji drogowej)wtedy spalanie może wzrosnąć. A już na pewno inne spalanie(większe) następuje w trybie LOCK(napęd po 50%) Jeśli się mylę proszę bardziej zorientowanych o sprostowanie moich wywodów.

ale odnośnie napędu 4x4 znalazłem ciekawy opis:
http://www.magazynauto.pl...ala,nId,1035740
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 02-02-2014, 18:47   

W skrócie (bo opisywałem to wiele razy):
- 2WD szczątkowa ilość momentu trafia na tylne koła (ale nie można holować czy hamować auta na jednej osi)
- 4WD Napęd jest dołączany na zasadzie przewidywania możliwości utraty przyczepności przedniej osi (analizowane jest wciśnięcie gazu, prędkość, kąt skrętu kierownicą) oraz na zasadzie sprzężenia zwrotne (przód stracił przyczepność -> dołącza tył). Auto jest zestrojone bardzie neutralnie.
- LOCK wartość z 4WD jest mnożona przez około 1,5 (to nie jest stałe 50:50). Auto jest bardziej nadsterowne.

Według mnie spalanie może wzrosnąć trochę w mieście bo na trasie nie powinno być żadnych różnic.
 
 
lukasz1 
Nowy Forumowicz
anioł

Auto: outlander 2.2 d-id 156KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2014
Posty: 21
Skąd: polska
Wysłany: 02-02-2014, 20:00   

krzychu napisał/a:
W skrócie (bo opisywałem to wiele razy):
- 2WD szczątkowa ilość momentu trafia na tylne koła (ale nie można holować czy hamować auta na jednej osi)
- 4WD Napęd jest dołączany na zasadzie przewidywania możliwości utraty przyczepności przedniej osi (analizowane jest wciśnięcie gazu, prędkość, kąt skrętu kierownicą) oraz na zasadzie sprzężenia zwrotne (przód stracił przyczepność -> dołącza tył). Auto jest zestrojone bardzie neutralnie.
- LOCK wartość z 4WD jest mnożona przez około 1,5 (to nie jest stałe 50:50). Auto jest bardziej nadsterowne.

Według mnie spalanie może wzrosnąć trochę w mieście bo na trasie nie powinno być żadnych różnic.

To wygląda na to że lepiej jeżdzić na 4WD bo jazda zupełnie inna.Może jeszcze ktoś się wypowie.Mój outek ma 177KM i przy napędzie 4WD to jest bajka
 
 
regon 
Forumowicz


Auto: MO II, 2,4 - już nie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 419
Skąd: Wawa
Wysłany: 02-02-2014, 20:06   

zazwyczaj na autostradach i po mieście jeździłem na 2, w trudniejszych warunkach dawałem na 4 (np. ulewa na autostradzie, zimą jazda po zaśnieżonym mieście - chociaż zimą cały czas miałem włączona 4). Oczywiście to i sposób jazdy ma wpływ na spalanie.
_________________

 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 02-02-2014, 20:08   

lukasz1 napisał/a:
To wygląda na to że lepiej jeżdzić na 4WD bo jazda zupełnie inna.Może jeszcze ktoś się wypowie.Mój outek ma 177KM i przy napędzie 4WD to jest bajka
Jezdzij zawsze na 4WD Auto. Ja tak robilem. Faktycznie czuc roznice w trakcji w porownaniu z ustawieniem 2WD. Jak jest sucho to i tak masz naped glownie na przod. Elektornika steruje wszystkim i tak.
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
lukasz1 
Nowy Forumowicz
anioł

Auto: outlander 2.2 d-id 156KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2014
Posty: 21
Skąd: polska
Wysłany: 02-02-2014, 20:13   

A powiedzcie mi ile palą wam outki 2.2 did bo ja dopiero go kupiłem i pali w granicach 10 litrów
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 02-02-2014, 20:16   

lukasz1 napisał/a:
A powiedzcie mi ile palą wam outki 2.2 did bo ja dopiero go kupiłem i pali w granicach 10 litrów
9-10 bedzie ci palil niestety srednio. Jazda emerycka 70-90 km/h to schodzil mi do 7-8l. Francuz wiecej pali niestety niz PDek, ma za to nieporownywalnie lepsza kulture pracy.
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
ozon80 
Nowy Forumowicz

Auto: Citroen C-Crosser 2.2 Hdi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2013
Posty: 22
Skąd: Kaźmierz
Wysłany: 03-02-2014, 08:14   

Co prawda nie Mitsu O II a C-crosser (też 2.2 Hdi):
- jazda krajówkami (80-100) km/h - ca. 8L/100km
- jazda (dojazd do autostrady - 30 km + 300 km autostrada (120 km/h) + 80 krajówka) - ca. 8,5 L/100 km/h
- jazda (dojazd do autostrady - 30 km + 300 km autostrada (140 km/h) + 80 krajówka) - ca. 9,5 L/100 km/h
Dychy jeszcze mi nie wziął. Zawsze sprawdzam spalanie przy tankowaniu uwzględniając ile weszło paliwka z dystrybutora.
 
 
lexus 
Mitsumaniak
lexus


Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: warszawa
Wysłany: 03-02-2014, 12:53   

[ Dodano: 03-02-2014, 12:55 ]
lukasz1 napisał/a:
Witam wszystkich.Powiedzcie mi czy jest różnica w spalaniu jadąc na 2WD a 4WD??
Myślę że jest od 0,5 do 1l
_________________

 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 03-02-2014, 13:22   

U mnie nie wychodziła prawie w ogóle różnica między 2WD a 4WD auto. Znacznie większy wpływ miała sytuacja na drodze czy ciężkość nogi.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 03-02-2014, 13:33   

rezon napisał/a:
U mnie nie wychodziła prawie w ogóle różnica między 2WD a 4WD auto. Znacznie większy wpływ miała sytuacja na drodze czy ciężkość nogi.
Tez tak sadze. 4WD Auto niczym sie nie rozni od 2WD podczas normalnej jazdy i przyczepnosci. NIezrozumiale jest dla mnie dlaczego auto w normalnych warunkach mialoby wiecej palic? Napedzana jest przeciez prawie wylacznie przednia os. Ale nie mierzylem wiec na 100% nie stwierdzam. :wink:
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 03-02-2014, 14:41   

mitsu00 napisał/a:
Napedzana jest przeciez prawie wylacznie przednia os.


Jak ruszasz to OII/III dołącza dość sporo momentu na tył i tak. Jeśli masz skręcone koła to powstają naprężenia (weź w PIV zaciągnij blokadę centralnego dyfra na asfalcie skręć kołami i ruszaj), które powodują opory. Więc przy niskich prędkościach miejskich ruszaniu przy skręconych kołach trochę wzrośnie spalanie... Tak to widzę. Ale to nie będzie dużo.
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 03-02-2014, 14:49   

krzychu napisał/a:
Jak ruszasz to OII/III dołącza dość sporo momentu na tył i tak. Jeśli masz skręcone koła to powstają naprężenia (weź w PIV zaciągnij blokadę centralnego dyfra na asfalcie skręć kołami i ruszaj), które powodują opory. Więc przy niskich prędkościach miejskich ruszaniu przy skręconych kołach trochę wzrośnie spalanie... Tak to widzę. Ale to nie będzie dużo.


Rozumiem ze odnosisz sie do trybu 2WD? Jesli tak to nie jest tak do konca w praktyce, a napewno nie bylo jak chcialem wyjechac z lekko zasniezonego parkingu na wylacznie 2WD (chodzi o Outlandera). Specjalnie chcialem to przetestowac. Auto mielilo w miejscu przednimi kolami i nie chcialo ruszyc. Dziwne bo jesli szczatkowe ilosci napedu czy momentu obr mimo wszystko ida na tyl to powinno wyjechac? Dopiero po zalaczeniu 4WD Auto bez zajakniecia ruszyl.
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
borsak1 
Forumowicz
2.2D MiVEC Intense+

Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Kwi 2011
Posty: 542
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 03-02-2014, 15:01   

mitsu00 napisał/a:
szczatkowe ilosci napedu czy momentu obr mimo wszystko ida na tyl


chyba w instrukcji jest napisane że do 4%, a to troszkę mało
_________________
szerokości wszystkim i sobie :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.