[II 2.2 DID] napęd |
Autor |
Wiadomość |
lukasz1
Nowy Forumowicz anioł
Auto: outlander 2.2 d-id 156KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2014 Posty: 21 Skąd: polska
|
Wysłany: 02-02-2014, 17:51 [II 2.2 DID] napęd
|
|
|
Witam wszystkich.Powiedzcie mi czy jest różnica w spalaniu jadąc na 2WD a 4WD?? |
|
|
|
 |
diament20
Forumowicz
Auto: outlander eclipse cross, colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Wrz 2013 Posty: 51 Skąd: mazowsze
|
Wysłany: 02-02-2014, 18:44
|
|
|
wydaje mi się że jeśli w tym trybie jedziesz nazwijmy to normalnie to nie ma wielkiej różnicy, a dopiero jeżeli działają systemy związane z tym trybem czyli w poślizgach, utrudnionej jeździe np. pod górę, trudny teren (bo ten właśnie tryb nie działa na stałe tylko w konieczności, zależnie od sytuacji drogowej)wtedy spalanie może wzrosnąć. A już na pewno inne spalanie(większe) następuje w trybie LOCK(napęd po 50%) Jeśli się mylę proszę bardziej zorientowanych o sprostowanie moich wywodów.
ale odnośnie napędu 4x4 znalazłem ciekawy opis:
http://www.magazynauto.pl...ala,nId,1035740 |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 02-02-2014, 18:47
|
|
|
W skrócie (bo opisywałem to wiele razy):
- 2WD szczątkowa ilość momentu trafia na tylne koła (ale nie można holować czy hamować auta na jednej osi)
- 4WD Napęd jest dołączany na zasadzie przewidywania możliwości utraty przyczepności przedniej osi (analizowane jest wciśnięcie gazu, prędkość, kąt skrętu kierownicą) oraz na zasadzie sprzężenia zwrotne (przód stracił przyczepność -> dołącza tył). Auto jest zestrojone bardzie neutralnie.
- LOCK wartość z 4WD jest mnożona przez około 1,5 (to nie jest stałe 50:50). Auto jest bardziej nadsterowne.
Według mnie spalanie może wzrosnąć trochę w mieście bo na trasie nie powinno być żadnych różnic. |
|
|
|
 |
lukasz1
Nowy Forumowicz anioł
Auto: outlander 2.2 d-id 156KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2014 Posty: 21 Skąd: polska
|
Wysłany: 02-02-2014, 20:00
|
|
|
krzychu napisał/a: | W skrócie (bo opisywałem to wiele razy):
- 2WD szczątkowa ilość momentu trafia na tylne koła (ale nie można holować czy hamować auta na jednej osi)
- 4WD Napęd jest dołączany na zasadzie przewidywania możliwości utraty przyczepności przedniej osi (analizowane jest wciśnięcie gazu, prędkość, kąt skrętu kierownicą) oraz na zasadzie sprzężenia zwrotne (przód stracił przyczepność -> dołącza tył). Auto jest zestrojone bardzie neutralnie.
- LOCK wartość z 4WD jest mnożona przez około 1,5 (to nie jest stałe 50:50). Auto jest bardziej nadsterowne.
Według mnie spalanie może wzrosnąć trochę w mieście bo na trasie nie powinno być żadnych różnic. |
To wygląda na to że lepiej jeżdzić na 4WD bo jazda zupełnie inna.Może jeszcze ktoś się wypowie.Mój outek ma 177KM i przy napędzie 4WD to jest bajka |
|
|
|
 |
regon
Forumowicz

Auto: MO II, 2,4 - już nie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 419 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 02-02-2014, 20:06
|
|
|
zazwyczaj na autostradach i po mieście jeździłem na 2, w trudniejszych warunkach dawałem na 4 (np. ulewa na autostradzie, zimą jazda po zaśnieżonym mieście - chociaż zimą cały czas miałem włączona 4). Oczywiście to i sposób jazdy ma wpływ na spalanie. |
_________________
 |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 02-02-2014, 20:08
|
|
|
lukasz1 napisał/a: | To wygląda na to że lepiej jeżdzić na 4WD bo jazda zupełnie inna.Może jeszcze ktoś się wypowie.Mój outek ma 177KM i przy napędzie 4WD to jest bajka | Jezdzij zawsze na 4WD Auto. Ja tak robilem. Faktycznie czuc roznice w trakcji w porownaniu z ustawieniem 2WD. Jak jest sucho to i tak masz naped glownie na przod. Elektornika steruje wszystkim i tak. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
lukasz1
Nowy Forumowicz anioł
Auto: outlander 2.2 d-id 156KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2014 Posty: 21 Skąd: polska
|
Wysłany: 02-02-2014, 20:13
|
|
|
A powiedzcie mi ile palą wam outki 2.2 did bo ja dopiero go kupiłem i pali w granicach 10 litrów |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 02-02-2014, 20:16
|
|
|
lukasz1 napisał/a: | A powiedzcie mi ile palą wam outki 2.2 did bo ja dopiero go kupiłem i pali w granicach 10 litrów | 9-10 bedzie ci palil niestety srednio. Jazda emerycka 70-90 km/h to schodzil mi do 7-8l. Francuz wiecej pali niestety niz PDek, ma za to nieporownywalnie lepsza kulture pracy. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
ozon80
Nowy Forumowicz
Auto: Citroen C-Crosser 2.2 Hdi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2013 Posty: 22 Skąd: Kaźmierz
|
Wysłany: 03-02-2014, 08:14
|
|
|
Co prawda nie Mitsu O II a C-crosser (też 2.2 Hdi):
- jazda krajówkami (80-100) km/h - ca. 8L/100km
- jazda (dojazd do autostrady - 30 km + 300 km autostrada (120 km/h) + 80 krajówka) - ca. 8,5 L/100 km/h
- jazda (dojazd do autostrady - 30 km + 300 km autostrada (140 km/h) + 80 krajówka) - ca. 9,5 L/100 km/h
Dychy jeszcze mi nie wziął. Zawsze sprawdzam spalanie przy tankowaniu uwzględniając ile weszło paliwka z dystrybutora. |
|
|
|
 |
lexus
Mitsumaniak lexus

Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 03-02-2014, 12:53
|
|
|
[ Dodano: 03-02-2014, 12:55 ]
lukasz1 napisał/a: | Witam wszystkich.Powiedzcie mi czy jest różnica w spalaniu jadąc na 2WD a 4WD?? | Myślę że jest od 0,5 do 1l |
_________________
 |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 03-02-2014, 13:22
|
|
|
U mnie nie wychodziła prawie w ogóle różnica między 2WD a 4WD auto. Znacznie większy wpływ miała sytuacja na drodze czy ciężkość nogi. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 03-02-2014, 13:33
|
|
|
rezon napisał/a: | U mnie nie wychodziła prawie w ogóle różnica między 2WD a 4WD auto. Znacznie większy wpływ miała sytuacja na drodze czy ciężkość nogi. | Tez tak sadze. 4WD Auto niczym sie nie rozni od 2WD podczas normalnej jazdy i przyczepnosci. NIezrozumiale jest dla mnie dlaczego auto w normalnych warunkach mialoby wiecej palic? Napedzana jest przeciez prawie wylacznie przednia os. Ale nie mierzylem wiec na 100% nie stwierdzam. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 03-02-2014, 14:41
|
|
|
mitsu00 napisał/a: | Napedzana jest przeciez prawie wylacznie przednia os. |
Jak ruszasz to OII/III dołącza dość sporo momentu na tył i tak. Jeśli masz skręcone koła to powstają naprężenia (weź w PIV zaciągnij blokadę centralnego dyfra na asfalcie skręć kołami i ruszaj), które powodują opory. Więc przy niskich prędkościach miejskich ruszaniu przy skręconych kołach trochę wzrośnie spalanie... Tak to widzę. Ale to nie będzie dużo. |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 03-02-2014, 14:49
|
|
|
krzychu napisał/a: | Jak ruszasz to OII/III dołącza dość sporo momentu na tył i tak. Jeśli masz skręcone koła to powstają naprężenia (weź w PIV zaciągnij blokadę centralnego dyfra na asfalcie skręć kołami i ruszaj), które powodują opory. Więc przy niskich prędkościach miejskich ruszaniu przy skręconych kołach trochę wzrośnie spalanie... Tak to widzę. Ale to nie będzie dużo. |
Rozumiem ze odnosisz sie do trybu 2WD? Jesli tak to nie jest tak do konca w praktyce, a napewno nie bylo jak chcialem wyjechac z lekko zasniezonego parkingu na wylacznie 2WD (chodzi o Outlandera). Specjalnie chcialem to przetestowac. Auto mielilo w miejscu przednimi kolami i nie chcialo ruszyc. Dziwne bo jesli szczatkowe ilosci napedu czy momentu obr mimo wszystko ida na tyl to powinno wyjechac? Dopiero po zalaczeniu 4WD Auto bez zajakniecia ruszyl. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
borsak1
Forumowicz 2.2D MiVEC Intense+
Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Kwi 2011 Posty: 542 Skąd: Sulejówek
|
Wysłany: 03-02-2014, 15:01
|
|
|
mitsu00 napisał/a: | szczatkowe ilosci napedu czy momentu obr mimo wszystko ida na tyl |
chyba w instrukcji jest napisane że do 4%, a to troszkę mało |
_________________ szerokości wszystkim i sobie |
|
|
|
 |
|