Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Czy to termostat?
Autor Wiadomość
Lubuszanin 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 16V 103KM 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lut 2014
Posty: 44
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 11-02-2017, 20:31   Czy to termostat?

Witam,
moje auto to Carisma 1.6 16V 103KM 2001r. +LPG. Zauważyłem u siebie coś takiego że dolny wąż chłodnicy jest zimny, nawet po przejechaniu 100km. Chłodnica się nagrzewa cała, ogrzewanie działa dobrze, auto łapie temperaturę szybko i trzyma na połowie skali. Czy dolny wąż nie powinien być po takiej trasie też gorący? Dodatkowo zauważyłem że czasami węże są bardzo miękkie a czasami dużo twardsze (nie jak kamień ale twardsze). Od razu napiszę że uszczelka pod głowicą była dopiero robiona więc twardość węży nie ma nic wspólnego z przedmuchami. Czy powodem zimnego węża może być uszkodzony termostat, skoro wszystko inne za co on odpowiada działa? Czy może to normalne że przy temperaturze otoczenia ok -3 stopnie dolny wąż się nie nagrzewa? Co do twardości węży, czy uszkodzony termostat mógłby powodować ich twardnienie? Pozdrawiam
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 11-02-2017, 20:49   

Jeśli padł by termostat tak, że by się nie domykał, to temperatura silnika spadała by podczas jazdy na trasie i rosła by jak byś np. stał w korku oraz chłodnica robiła by się ciepła podczas rozgrzewania się silnika. Jeśli termostat był by zamknięty ciągle, to w korku silnik by się gotował i wyganiał by płyn przez zbiornik wyrównawczy. Jak silnik dość szybko sie rozgrzewa i wskazówka stoi ciągle na połowie skali to raczej z temp. silnika wszystko OK.
 
 
Lubuszanin 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 16V 103KM 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lut 2014
Posty: 44
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 11-02-2017, 21:57   

Czyli tak ma być, skoro trzyma temperaturę załóżmy że jest ok. A co z twardością węży, raz są miękkie, raz twarde? Zapowietrzony raczej nie jest bo sam się przecież odpowietrza. Może korek chłodnicy czasami się przycina i nie puszcza ciśnienia do wyrównawczego? Co sądzicie?
 
 
Ziemba. 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.6 100KM 1998r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 441
Skąd: Okolice Grójca
Wysłany: 11-02-2017, 22:20   

Jeżeli węże są twarde po dłuższym postoju to normalne, bo mamy ujemne temperatury, a gdy przepływa przez nie ciepły płyn chłodniczy i są "miękciejsze" to zupełnie normalne.
_________________
03318/KMM
Cari 10.2013 - nadal
Banan/Cyrtryna 06.2017 - 11.2019
Ruda 03.2016 - 04.2017
Baśka 02.2017 - 03.2017
Pomogłem? Jeśli tak to się nie krępuj :)
http://www.pajacyk.pl/
 
 
Lubuszanin 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 16V 103KM 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lut 2014
Posty: 44
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 12-02-2017, 16:45   

Tylko że mi chodzi o to że węże są raz twarde, raz miękkie na rozgrzanym silniku. Co kilka dni robię trasę 70km, więc auto jest dobrze rozgrzane, górny przewód też (dolny nie). Natomiast jest różnie z ich twardością, raz są jak flak, raz dużo twardsze, chyba to dziwne? Poczytałem trochę i ludzie piszą o przycinającym się korku chłodnicy który może nie puszczać ciśnienia. Podmienię go na inny i zobaczę jak będzie.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 12-02-2017, 21:46   

Od korka warto zacząć bo potrafi nieźle namieszać. Możesz też profilaktycznie zrobić test szczelności uszczelki głowicy http://allegro.pl/tester-...6442316335.html
 
 
Lubuszanin 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 16V 103KM 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lut 2014
Posty: 44
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 13-02-2017, 19:55   

Robiłem sprawdzenie szczelności układu dokładnie takim testem i wyszło że jest ok. Co do korka to mam już inny, jutro robię trasę 2x70km i dam znać czy coś się zmieniło odnośnie twardości węży. Rozmawiałem też z mechanikiem i potwierdził że przy minusowych temperaturach termostat może się nie otwierać i dolny przewód chłodnicy będzie zimny, więc jeśli auto ma normalną temperaturę i jest ogrzewanie to jest dobrze.

[ Dodano: 14-02-2017, 23:10 ]
Chwilowo podmienilem korek na inny , zrobiłem trasę 140km i węże są miękkie więc chyba korek był przyczyną ich twardniecia. Wymienie na stałe i będę obserwowal.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 15-02-2017, 06:25   

Zaworek w korku czasem porafi namieszać, wiele osób nawet nie wie, że coś takiego w nim siedzi :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.