[II 2.0 DID] Zaslepienie EGR - błąd P0487 |
Autor |
Wiadomość |
Szef24
Forumowicz
Auto: Outlandel DID 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2015 Posty: 61 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 02-08-2017, 10:53 [II 2.0 DID] Zaslepienie EGR - błąd P0487
|
|
|
Cześć
Ostatnio po pokonaniu 500 km trasy i ponownym uruchomieniu silnika na desce rozdzielczej wyskoczyła mi kontrolka check engine
Po podłączeniu się przez OBD II otrzymałem następujący błąd
P0487
Wykręciłem klapę gaszącą, zawór EGR a tam dosłownie szlam. Sadza, olej i nie wiem co jeszcze.
Po wyczyszczeniu i skasowaniu błędu wszystko jest ok. Zastanawiam się jednak czy jest u nas możliwość zaślepienia EGR bez choinki na desce ??
[ Dodano: 04-08-2017, 07:14 ]
Niestety wczoraj znów zaświecił się check i wywalilo ten sam bląd.
Wyczyściłem wtyczke od przepustnic zobaczymy czy to cos da
Sprawdziłem jeszcze wężyk od EGR. Jest na nim podciśnienie.
Na próbę go odłączyłem. Puki co żaden błąd się nie pojawił.
Rozumiem że w tym momencie EGR jest zamknięty ??
Odnośnie błędu to zaczynam przypuszczać że ma on jednak związek z przepustnicą a nie EGR :/ Czyżby szykowała się jej wymiana ?? |
|
|
|
 |
hucker
Forumowicz
Auto: Outlander 2,0 did 140km 2010r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Paź 2015 Posty: 117 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 04-08-2017, 11:03
|
|
|
Najprawdopodobniaj klapa gasząca do wymiany. |
|
|
|
 |
Szef24
Forumowicz
Auto: Outlandel DID 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2015 Posty: 61 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 04-08-2017, 11:55
|
|
|
i ja tak myślę że to może być jej koniec.
Gdy rozebrałem ją do czyszczenia wraz z EGR miałem wrażenie że do elektroniki dostała się ta oleista mazia.
Wskazuje na to również fakt że odłączony egr nie powoduje żadnego błędu więc to raczej nie w nim problem |
|
|
|
 |
hucker
Forumowicz
Auto: Outlander 2,0 did 140km 2010r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Paź 2015 Posty: 117 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 04-08-2017, 13:15
|
|
|
W moim przypadku po otworzeniu puszki z elektroniką był olej i dodatkowo smród spalonej elektroniki.
Zawór Egr jest sterowany podciśnieniem a nie elektroniką więc wydaje mi się że nie ma możliwości pokazania błędu.
Brak podciśnienia w egr = zamknienta recyrkulacja. |
|
|
|
 |
Szef24
Forumowicz
Auto: Outlandel DID 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2015 Posty: 61 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 04-08-2017, 13:35
|
|
|
Na razie pojeżdżę tak kilka dni zobaczymy co się stanie
Może po czyszczeniu kostki i gniazda się uspokoi
Puki co zadowolony jestem z odłączeni EGR bo to oznacza koniec sadzy w klapie i dolocie
Zastanawiam się co musi siedzieć w kolektorze dolotowym, w miejscach gdzie sięgnąłem szmatą byo az grubo
Co to za szatański pomysł z tą recyrkulacją spalin No ręce opadają |
|
|
|
 |
darcun4
Forumowicz
Auto: MSS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 23 Sie 2013 Posty: 216 Skąd: Toruń
|
|
|
|
 |
Szef24
Forumowicz
Auto: Outlandel DID 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2015 Posty: 61 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 05-08-2017, 07:05
|
|
|
Niestety blad pojawil sie ponownie Z obserwacji wynika ze nie ma on zadnego zwiazku z odlaczonym egr Kontrolka zapala sie zawsze bezposrednio po uruchomieniu silnika
Zamierzam jeszcze sprawdzic bezpieczniki wedlug manuala
http://mmc-autoelectric.o...10/index_M1.htm
Jakie numery ma klapa gaszaca i jakiego producenta polecacie ??
Zamowilem sobie elma 327 z Bluetooth Jakie programy serwisowe polecacie do mitsu ????
W trakcie tej calej zabawy zauwazylem jeszcze ze na wezyku od podcisnienia do egr caly czas wystepuje podcisnienie Czy tak powinno byc Zawsze myslalem ze on sie otwiera tylko w okreslonych warunkach A tu czy zimny czy cieply to I tak otwarty
darcun4 napisał/a: | http://liquimoly.pl/index.php?option=com_virtuemart&view=productdetails&virtuemart_product_id=39&virtuemart_category_id=65&Itemid=29
Używałem i mogę polecić. |
Wielkie dzieki wyprobuje Do tej pory do czyszczenia tej sadzy uzywalem czyscidla do hamulcow Pieknie rozpuszcza k |
|
|
|
 |
hucker
Forumowicz
Auto: Outlander 2,0 did 140km 2010r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Paź 2015 Posty: 117 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 05-08-2017, 10:58
|
|
|
Egr jest otwarty na wolnych obrotach silnika , po dodaniu gazu się zamyka. |
|
|
|
 |
Szef24
Forumowicz
Auto: Outlandel DID 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2015 Posty: 61 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 06-08-2017, 21:16
|
|
|
Niestety dziś wyskoczył kolejny błąd Wydaje mi się że jest związany z odpiętym zaworem EGR
PO401 Układ recyrkulacji spalin Wykryte za małe natężenie przepływu spalin
Błąd skasowałem Zobaczymy co będzie dalej
Chyba jednak nie da się u nas odłączyć EGR bez jego wycięcia kompem Jeszcze potestuje |
|
|
|
 |
Szadi
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander 2.0 DI-D
Kraj/Country: Ireland
Dołączył: 20 Lip 2017 Posty: 109 Skąd: Zagranica/N.irleand
|
Wysłany: 09-08-2017, 00:16
|
|
|
mam ten sam Poblem cialge z tym walcze.. co skasuje
To mi wyskoczy zaraz po odpaleniu
EGR byl czysczony przepustnice tez lekko wyczyscilem tyle ile moglem
chyba jednak czas na wymiane tej czesci .. co moze zabolec sprawdzilem wtyczki wszystko ok moze byly lekko brudne ale nie az tak . jak to opisuje..
sensor przy air flow wyglada na nowy ktos wymienial .. mechanik mowil ze sobie moge tak jezdzic ..
Po jutrze mam zamiar podjechac do Salonu- serwisu gdzie auto bylo sprzedawane i serwisowane moze benda miec pojecie o okrecie.. bo 2 mechaikow z mojej okolicy rdzi ze tylko kasowanie bledów i jazda.. albo wymiana EGR tej przepustnicy Moc jest wiec niewiem ale spalenie okolo 10-11 l |
|
|
|
 |
Szef24
Forumowicz
Auto: Outlandel DID 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2015 Posty: 61 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 09-08-2017, 06:06
|
|
|
U mnie blad przepustnicy zniknal po jej wyczyszczeniu wraz z wtyka I gniazdem. Teraz co dziennie w roznych momentach wyskakuje mi PO401 zwiazany z odpieciem wezyka od podcisnienia od Egr
Egr a podpinac nie chce bo znow usyfi mi wszystko ta sadza wiec bede kombinowal z wycieciem go w sofcie Chyba innej rady na to nie ma ??
[ Dodano: 06-10-2017, 22:09 ]
EGR wycięty w sofcie Koszt 350 zł
Wężyk podciśnienia od egr odpięty
Odłączona chłodnica spalin po przez demontaż łącznika dopływu spalin z wydechu do chłodnicy
zaślepiony wylot spalin z wydechu i wlot do chłodnicy zaślepkami
http://allegro.pl/zestaw-...6746892670.html
Błędy EGR już nie wyskakują. Silnik nabrał wigoru na niskich obrotach, szybciej i łatwiej wchodzi na wysokie
Zdecydowanie się wyciszył na wyższych obrotach i podczas przyśpieszania. Zmieniła się barwa jego dzwięku
Z modyfikacji jestem zadowolony |
|
|
|
 |
Szadi
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander 2.0 DI-D
Kraj/Country: Ireland
Dołączył: 20 Lip 2017 Posty: 109 Skąd: Zagranica/N.irleand
|
Wysłany: 31-10-2017, 09:07
|
|
|
Czy ktos z okolicy Lodzi sie gdzie moge taki zabieg wykonac? Bo mam problem z tym bledem a Irlandi rozkladaja rece ci ICG mechanicy. Kozystam z okazij ze jestem w PL na urlopie to chcialem wykonac kilka spraw w outlanderku I DAC zarobic naszym chlopaka |
|
|
|
 |
pardziak
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Wrz 2013 Posty: 100 Skąd: Polska
|
Wysłany: 31-10-2017, 13:53
|
|
|
a ktoś się może orientuje gdzie w wawie można taką operację wykonać ? ! |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 31-10-2017, 15:48
|
|
|
szukaj kogoś kto robi takie rzeczy w VW czy skodach. To przecież silnik VW |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
|