Przesunięty przez: Bzyk_R1 01-12-2017, 19:54 |
[I 2.0] Wyciek oleju pomiędzy skrzynią biegów a skrzynką roz |
Autor |
Wiadomość |
qlka2
Forumowicz
Auto: Outlander I 2,0 Sport 4WD 2004
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Paź 2013 Posty: 151 Skąd: KT
|
Wysłany: 13-03-2015, 22:00 [I 2.0] Wyciek oleju pomiędzy skrzynią biegów a skrzynką roz
|
|
|
Witam!
Czy ktoś miał przypadek że między skrzynią biegów a skrzynką rozdzielczą (nazywaną przez niektórych reduktorem) pojawił się wyciek?
Nie jest to jakiś wielki wyciek bo po postoju plam nie zostawia ale jednak jest.
Nie wiem skąd leje - czy ze skrzyni czy z "reduktora".
Co może być tego przyczyną?
Czy niedokładne "doleganie" skrzyni do reduktora może dawać taki objaw czy problemu należy raczej doszukiwać się w uszczelnieniach?
Jeżeli tak to których?
Czy da się wyjąć "reduktor" bez wyciągania skrzyni czy jest to raczej niemożliwe? |
|
|
|
 |
nytsug
Mitsumaniak

Auto: Outlander + Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 10 Lip 2013 Posty: 453 Skąd: LUBLIN - okolice
|
Wysłany: 14-03-2015, 23:42
|
|
|
Reduktor wyciągniesz bez wyciągania skrzyni. Sprawdź najpierw czy dobrze spasowana jest ta przystawka do skrzyni i czy wszystkie śruby zostały przykręcone. Masz jakieś dodatkowe objawy, np. akustyczne czy tylko widać ten olej? |
|
|
|
 |
qlka2
Forumowicz
Auto: Outlander I 2,0 Sport 4WD 2004
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Paź 2013 Posty: 151 Skąd: KT
|
Wysłany: 15-03-2015, 11:21
|
|
|
Sprawa wygląda tak, że wymieniona została skrzynia.
Przed montażem okazało się że kupiona skrzynia ma pęknięcie w górnej części w okolicy montażu "reduktora" Skrzynia poszła do spawania i niby wszystko poszło dobrze poza jednym faktem.
Nie wiem co i jak się stało między spawaniem a montażem ale pojawiło się jeszcze jedno pęknięcie, tym razem w dolnej części tam gdzie jest reduktor mocowany.
Czemu tak się stało nie wiem i pewnie się nie dowiem.
Mechanicy twierdzą że obudowa skrzyni może nie do końca idealnie dolegać do "reduktora" mi stąd ten wyciek.
Ja się tylko zastanawiam, że jeżeli między skrzynią a "reduktorem" nie ma żadnej uszczelki to obudowa nie spełnia funkcji uszczelnienia? W tym miejscu jest siemmering i jakiś oring i to chyba one powinny trzymać olej?
Twierdzili że jakby to był siemmering to by się całkiem lało a nie tylko było widać wyciek.
Nie wiem sam co o tym myśleć.
Skrzynia po montażu jest OK. Cichutko chodzi. Stara wydawała odgłosy jak bombowiec.
W innych miejscach wycieków nie ma. Skrzynia - blok - sucho. Zaślepka z dołu - sucho. Półosie - sucho. Zostało tylko to łączenie skrzynia - "reduktor". Może faktycznie te pęknięcia miały znaczenie? |
|
|
|
 |
nytsug
Mitsumaniak

Auto: Outlander + Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 10 Lip 2013 Posty: 453 Skąd: LUBLIN - okolice
|
Wysłany: 15-03-2015, 14:53
|
|
|
Powiem Ci, że jak była spawana to wielce prawdopodobne, że to przez to właśnie jest wyciek. Ale weź przetrzyj to dokładnie i pojeździj żeby zobaczyć skąd dokładnie się sączy olej i będziesz już wtedy więcej wiedział. |
|
|
|
 |
qlka2
Forumowicz
Auto: Outlander I 2,0 Sport 4WD 2004
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Paź 2013 Posty: 151 Skąd: KT
|
Wysłany: 16-03-2015, 10:57
|
|
|
Przedwczoraj przemyłem to dość mocno zmywaczem do hamulców.
Powycierałem do sucha ile się dało.
Wczoraj auto przejechało jakieś 40 km i po jeździe wjechałem na kanał.
Jest sucho, wycieku nie widać. Może jak nalewali olej do skrzyni rozdzielczej to poleciało w te łączenia i się sączyło? Będę obserwował czy nie wycieka ale mam nadzieję że będzie ok. |
|
|
|
 |
nytsug
Mitsumaniak

Auto: Outlander + Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 10 Lip 2013 Posty: 453 Skąd: LUBLIN - okolice
|
Wysłany: 16-03-2015, 15:37
|
|
|
No to się nie przejmuj. Cały urok naszych maszyn, że pokazują czasem na zewnątrz to co mają w środku:) |
|
|
|
 |
qlka2
Forumowicz
Auto: Outlander I 2,0 Sport 4WD 2004
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Paź 2013 Posty: 151 Skąd: KT
|
Wysłany: 12-04-2015, 23:18
|
|
|
Niestety Outek dalej pokazuje co ma "w środku"
Tak się tylko zastanawiam czy ten wałek co wychodzi do skrzynki rozdzielczej ze skrzyni normalnie jest zalany olejem czy nie?
Tam w sumie nie żadnego uszczelnienia między obudowami jednego i drugiego?
Jeżeli tam jest "sucho" to co jest odpowiedzialne za to żeby olej skrzyni nie mieszał się z tym z mostu, no i żeby oba nie uciekały na zewnątrz? |
|
|
|
 |
qba1983
Forumowicz
Auto: Out 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Mar 2014 Posty: 116 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 13-04-2015, 09:43
|
|
|
wałek nie jest zalany a uszczelanicz jest i od strony skrzyni i od "skrzynki rodzielczej" |
|
|
|
 |
qlka2
Forumowicz
Auto: Outlander I 2,0 Sport 4WD 2004
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Paź 2013 Posty: 151 Skąd: KT
|
Wysłany: 13-04-2015, 13:45
|
|
|
Czyli powodem wycieku raczej jest któryś uszczelniacz?
Po co w takim razie jest ten o-ring na schemacie? |
|
|
|
 |
krzys212
Nowy Forumowicz Krzys212
Auto: Outlander 2.0 4WD 2003r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Paź 2014 Posty: 2 Skąd: lublin
|
Wysłany: 14-02-2017, 09:56
|
|
|
Z tego co pamiętam to miedzy skrzynią a reduktorem uszczelniałem silikonem . Simeringi występują przy półosiach. |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 14-02-2017, 10:26
|
|
|
krzys212 napisał/a: | Z tego co pamiętam to miedzy skrzynią a reduktorem uszczelniałem silikonem . Simeringi występują przy półosiach. | Też się da, ale fabrycznie z jednej strony jest takie podfrezowanie pod oring. Oring jest rozmiaru małego pierścionka. |
|
|
|
 |
|