Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 19:54
[I 2.0] Wyciek oleju pomiędzy skrzynią biegów a skrzynką roz
Autor Wiadomość
qlka2 
Forumowicz

Auto: Outlander I 2,0 Sport 4WD 2004
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Paź 2013
Posty: 151
Skąd: KT
  Wysłany: 13-03-2015, 22:00   [I 2.0] Wyciek oleju pomiędzy skrzynią biegów a skrzynką roz

Witam!
Czy ktoś miał przypadek że między skrzynią biegów a skrzynką rozdzielczą (nazywaną przez niektórych reduktorem) pojawił się wyciek?
Nie jest to jakiś wielki wyciek bo po postoju plam nie zostawia ale jednak jest.
Nie wiem skąd leje - czy ze skrzyni czy z "reduktora".
Co może być tego przyczyną?
Czy niedokładne "doleganie" skrzyni do reduktora może dawać taki objaw czy problemu należy raczej doszukiwać się w uszczelnieniach?
Jeżeli tak to których?
Czy da się wyjąć "reduktor" bez wyciągania skrzyni czy jest to raczej niemożliwe?
 
 
nytsug 
Mitsumaniak


Auto: Outlander + Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 10 Lip 2013
Posty: 453
Skąd: LUBLIN - okolice
Wysłany: 14-03-2015, 23:42   

Reduktor wyciągniesz bez wyciągania skrzyni. Sprawdź najpierw czy dobrze spasowana jest ta przystawka do skrzyni i czy wszystkie śruby zostały przykręcone. Masz jakieś dodatkowe objawy, np. akustyczne czy tylko widać ten olej?
 
 
qlka2 
Forumowicz

Auto: Outlander I 2,0 Sport 4WD 2004
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Paź 2013
Posty: 151
Skąd: KT
Wysłany: 15-03-2015, 11:21   

Sprawa wygląda tak, że wymieniona została skrzynia.
Przed montażem okazało się że kupiona skrzynia ma pęknięcie w górnej części w okolicy montażu "reduktora" Skrzynia poszła do spawania i niby wszystko poszło dobrze poza jednym faktem.
Nie wiem co i jak się stało między spawaniem a montażem ale pojawiło się jeszcze jedno pęknięcie, tym razem w dolnej części tam gdzie jest reduktor mocowany.
Czemu tak się stało nie wiem i pewnie się nie dowiem.
Mechanicy twierdzą że obudowa skrzyni może nie do końca idealnie dolegać do "reduktora" mi stąd ten wyciek.
Ja się tylko zastanawiam, że jeżeli między skrzynią a "reduktorem" nie ma żadnej uszczelki to obudowa nie spełnia funkcji uszczelnienia? W tym miejscu jest siemmering i jakiś oring i to chyba one powinny trzymać olej?
Twierdzili że jakby to był siemmering to by się całkiem lało a nie tylko było widać wyciek.
Nie wiem sam co o tym myśleć.
Skrzynia po montażu jest OK. Cichutko chodzi. Stara wydawała odgłosy jak bombowiec.
W innych miejscach wycieków nie ma. Skrzynia - blok - sucho. Zaślepka z dołu - sucho. Półosie - sucho. Zostało tylko to łączenie skrzynia - "reduktor". Może faktycznie te pęknięcia miały znaczenie?
 
 
nytsug 
Mitsumaniak


Auto: Outlander + Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 10 Lip 2013
Posty: 453
Skąd: LUBLIN - okolice
Wysłany: 15-03-2015, 14:53   

Powiem Ci, że jak była spawana to wielce prawdopodobne, że to przez to właśnie jest wyciek. Ale weź przetrzyj to dokładnie i pojeździj żeby zobaczyć skąd dokładnie się sączy olej i będziesz już wtedy więcej wiedział.
 
 
qlka2 
Forumowicz

Auto: Outlander I 2,0 Sport 4WD 2004
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Paź 2013
Posty: 151
Skąd: KT
Wysłany: 16-03-2015, 10:57   

Przedwczoraj przemyłem to dość mocno zmywaczem do hamulców.
Powycierałem do sucha ile się dało.
Wczoraj auto przejechało jakieś 40 km i po jeździe wjechałem na kanał.
Jest sucho, wycieku nie widać. Może jak nalewali olej do skrzyni rozdzielczej to poleciało w te łączenia i się sączyło? Będę obserwował czy nie wycieka ale mam nadzieję że będzie ok.
 
 
nytsug 
Mitsumaniak


Auto: Outlander + Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 10 Lip 2013
Posty: 453
Skąd: LUBLIN - okolice
Wysłany: 16-03-2015, 15:37   

No to się nie przejmuj. Cały urok naszych maszyn, że pokazują czasem na zewnątrz to co mają w środku:)
 
 
qlka2 
Forumowicz

Auto: Outlander I 2,0 Sport 4WD 2004
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Paź 2013
Posty: 151
Skąd: KT
Wysłany: 12-04-2015, 23:18   

Niestety Outek dalej pokazuje co ma "w środku"
Tak się tylko zastanawiam czy ten wałek co wychodzi do skrzynki rozdzielczej ze skrzyni normalnie jest zalany olejem czy nie?
Tam w sumie nie żadnego uszczelnienia między obudowami jednego i drugiego?
Jeżeli tam jest "sucho" to co jest odpowiedzialne za to żeby olej skrzyni nie mieszał się z tym z mostu, no i żeby oba nie uciekały na zewnątrz?
 
 
qba1983 
Forumowicz

Auto: Out 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Mar 2014
Posty: 116
Skąd: Łódź
Wysłany: 13-04-2015, 09:43   

wałek nie jest zalany a uszczelanicz jest i od strony skrzyni i od "skrzynki rodzielczej"
 
 
qlka2 
Forumowicz

Auto: Outlander I 2,0 Sport 4WD 2004
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Paź 2013
Posty: 151
Skąd: KT
Wysłany: 13-04-2015, 13:45   

Czyli powodem wycieku raczej jest któryś uszczelniacz?
Po co w takim razie jest ten o-ring na schemacie?
 
 
krzys212 
Nowy Forumowicz
Krzys212

Auto: Outlander 2.0 4WD 2003r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Paź 2014
Posty: 2
Skąd: lublin
Wysłany: 14-02-2017, 09:56   

Z tego co pamiętam to miedzy skrzynią a reduktorem uszczelniałem silikonem . Simeringi występują przy półosiach.
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 14-02-2017, 10:26   

krzys212 napisał/a:
Z tego co pamiętam to miedzy skrzynią a reduktorem uszczelniałem silikonem . Simeringi występują przy półosiach.
Też się da, ale fabrycznie z jednej strony jest takie podfrezowanie pod oring. Oring jest rozmiaru małego pierścionka.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.