Lancer 2.0 DiD - wymiana rozrządu |
Autor |
Wiadomość |
Izold
Forumowicz
Auto: Lancer SB 2.0 DiD Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Cze 2010 Posty: 118 Skąd: ELC
|
Wysłany: 17-02-2017, 00:18 Lancer 2.0 DiD - wymiana rozrządu
|
|
|
Dzisiaj odebrałem swojego Lancera z ASO po przeglądzie na 130.000 km. Wymienili olej, filtry i takie tam typowe duperele.
No ale przyjmując samochód facet od razu mi powiedział, że po 120.000 km. trzeba wymienić rozrząd, przy czym nie dzisiaj, bo to dużo pracy, a mają bardzo napięty grafik.
Trochę mnie zirytował, bo okazuje się, że jestem już 10.000 km. po interwale wymiany, natomiast nikt mi o tym nie powiedział przy poprzednim serwisie - rok temu (wtedy samochód miał coś około 109.000 km.).
Mniejsza o to - facet powiedział mi, że wymiana rozrządu u nich kosztować będzie 1.950 zł.
Trochę zabolało, bo takiego wydatku nie przewidywałem. No ale trudno - trzeba to trzeba.
Tylko że on stwierdził, że to są koszty wymiany bez pompy wody, bo podobno w tym modelu silnika (czyli 2.0 DiD) nie trzeba jej wymieniać razem z rozrządem.
No ale jak czytam w internecie informacje na temat wymiany rozrządu w silnikach 2.0 TDI (PD) 140 KM, to piszą tam że wymienia się pompę wody. A to przecież są chyba te same silniki?
Czy wie ktoś może jak to faktycznie wygląda?
I drugie pytanie - skoro to są takie same silniki, to może ASO Volkswagena/Skody/Seata zrobiłaby to taniej?
Tutaj np. piszą, że wymiana rozrządu w VW Passacie B6 2.0 TDI (PD) kosztuje orientacyjnie 950 zł.
http://www.auto-swiat.pl/...rozrzadu/9pgcmy |
|
|
|
 |
Arczi89
Mitsumaniak 03057/KMM

Auto: Lancer X 2.0 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Wrz 2013 Posty: 387 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 17-02-2017, 07:14
|
|
|
Jasne że zrobili by taniej. Ja zapłaciłem 1200 zl za wymianę rozrzadu i całego napędu pasowego u swojego mechanika.sam rozrząd to było jakieś 700zl z wymianą. Sa na forum linki do oryginalnych zestawów vaga do tego silnika. Musisz poszukać. |
|
|
|
 |
Izold
Forumowicz
Auto: Lancer SB 2.0 DiD Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Cze 2010 Posty: 118 Skąd: ELC
|
Wysłany: 17-02-2017, 10:21
|
|
|
Arczi89 napisał/a: | Jasne że zrobili by taniej. Ja zapłaciłem 1200 zl za wymianę rozrzadu i całego napędu pasowego u swojego mechanika.sam rozrząd to było jakieś 700zl z wymianą. Sa na forum linki do oryginalnych zestawów vaga do tego silnika. Musisz poszukać. |
No a jak jest z tą pompą wody? |
|
|
|
 |
Arczi89
Mitsumaniak 03057/KMM

Auto: Lancer X 2.0 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Wrz 2013 Posty: 387 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 17-02-2017, 13:40
|
|
|
Jeżeli jest na rozrządzie to można wymienić. Nie wymienia się w przypadku gdy jest na pasku wielorowkowym. Sam nie pamiętam czy wymieniałem ale chyba tak. |
|
|
|
 |
hudy85
Forumowicz
Auto: Lancer '08 INSTYLE 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2016 Posty: 62 Skąd: Opolskie
|
Wysłany: 17-02-2017, 15:05
|
|
|
zmieniaj z pompą, koszt od 100 do 150 zł więcej |
|
|
|
 |
Izold
Forumowicz
Auto: Lancer SB 2.0 DiD Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Cze 2010 Posty: 118 Skąd: ELC
|
Wysłany: 17-02-2017, 15:56
|
|
|
Tak zrobię, dzięki.
Dzwoniłem do dwóch serwisów w Łodzi - jeden specjalizuje się w samochodach grupy VAG, drugi w japońskich. W obu wymiana rozrządu (już z pompą wody) - robocizna i części - to będzie 1.200 zł.
To na pewno odpuszczę to ASO.
Chociaż mnie gość w ASO straszył - "wie pan, być może gdzie indziej zapłaci pan kilka stów taniej, ale będzie pan musiał wcześniej znowu wymieniać". |
|
|
|
 |
|