[II 2.0 DID] Blokują się biegi, ciężko chodzi skrzynia |
Autor |
Wiadomość |
szymonrc
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Paź 2013 Posty: 34 Skąd: Chróścice
|
Wysłany: 16-02-2017, 13:19 [II 2.0 DID] Blokują się biegi, ciężko chodzi skrzynia
|
|
|
Witam,
Mam problem ze skrzynią. Rano było może ze 4 stopnie na minusie. Po zaparkowaniu auta stwierdziłem, że jeszcze nieco wyrównam: na jedynce do przodu, potem wsteczny i już wsteczny nie chciał wyjść, jak już go wyszarpałem, to nie mogłem wbić ani 1 ani 2. W końcu wbiłem któryś bieg i wszystko wróciło do normy. Auto ma przejechane prawie 190 tys. Płyn hamulcowy pod maską w zbiorniczku na stanie max. Z resztą przy problemach z wysprzęgleniem raczej auto by dalej próbowało jechać. Co to może być: bardziej sprzęgło, czy olej w skrzyni dogorywa? Sprzęgło jeszcze fabryczne, olej w skrzyni też. |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 16-02-2017, 15:46
|
|
|
zmień olej. Powinien być już co najmniej raz zmieniony |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
and
Forumowicz
Auto: Mitsubishi outlander 2.0 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Maj 2010 Posty: 95 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 16-02-2017, 19:35
|
|
|
rezon napisał/a: | zmień olej. Powinien być już co najmniej raz zmieniony |
Niekoniecznie.Pierwsza wymiana w ręcznej po 200 kkm. |
|
|
|
 |
enea
Forumowicz
Auto: focus
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lip 2016 Posty: 138 Skąd: Zg
|
Wysłany: 16-02-2017, 21:24
|
|
|
and napisał/a: | rezon napisał/a: | zmień olej. Powinien być już co najmniej raz zmieniony |
Niekoniecznie.Pierwsza wymiana w ręcznej po 200 kkm. |
niby mitsubishi mowi zeby 1 raz wymienic przy 200 tyś, co nie oznacza ze skrzynia tyle wytrzyma bo byly i takie przypadki, sprzeglo działą ? nie konczy sie ? jezeli nie, no trudno tzreba by bylo zobaczyc co kotek ma w srodku |
|
|
|
 |
szymonrc
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Paź 2013 Posty: 34 Skąd: Chróścice
|
Wysłany: 16-02-2017, 23:00
|
|
|
enea napisał/a: | sprzeglo działą ? nie konczy sie ? |
Po pracy zrobiłem dwa proste testy na sprzęgło: 1. rozpędzenie auta na prostej do stałej prędkości na 6. biegu tak aby trzymać obroty 1,5 tys, po czym próba przyspieszenia i obserwowanie obrotomierza - auto przyspieszało normalnie wraz z obrotami - brak uślizgu. 2. na postoju zaciągnięcie ręcznego, obroty 3 tys. 3. bieg i stopniowe puszczanie sprzęgła - zgasło od razu - brak uślizgu. Telepawki od dwumasu też nie wyczuwam. |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 17-02-2017, 09:54
|
|
|
szymonrc napisał/a: | Po zaparkowaniu auta stwierdziłem, że jeszcze nieco wyrównam: na jedynce do przodu, potem wsteczny i już wsteczny nie chciał wyjść, jak już go wyszarpałem, to nie mogłem wbić ani 1 ani 2. | jeszcze raz napiszę - zmień olej. Jak był plus na zewnątrz to nie miałeś problemów - prawda? Na ciepłym silniku też nie masz? Tylko rano, po nocy z minusowymi temperaturami? |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
szymonrc
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Paź 2013 Posty: 34 Skąd: Chróścice
|
Wysłany: 17-02-2017, 15:27
|
|
|
No w sumie od czasu tego epizodu działa już normalnie. Teraz mamy na plusie. Ale wcześniej przy -10 w sumie też problemów nie było. Chcę polecieć z wymianą kompletu olei, bo też wymiana silnikowego się zbliża, ale czytałem wątki dot. przekładni i nie wiem, jakie w końcu oleje kupić: skrzynia biegów, skrzynia rozdzielcza, dyfer:
wg instrukcji:
Skrzynia biegów: API GL-3 SAE 75W80
Skrzynia rozdzielcza: API GL-5 SAE 90 do p. hipoidanych
Dyfer: GL-5 SAE 80W do p. hipoidanych
[ Dodano: 20-02-2017, 08:06 ]
Jak zacząć tydzień, to z przytupem. Dziś kolejna awaria - auto przez cały weekend stało zaparkowane. Dziś rano normalnie odpaliłem i ruszam, a tu słyszę jakiś trzask z okolicy przedniego lewego koła. Zatrzymałem się, sprawdziłem, czy na nic nie najechałem. Żadnych przeszkód w okolicy koła nie stwierdziłem, więc spróbowałem znów ruszyć - po kilku metrach znowu strzały i towarzyszące temu szarpnięcia budą. Zauważyłem, że auto jedzie z oporami i po skręceniu w prawo koła same się nie prostują po puszczeniu kierownicy. Zawróciłem i zaparkowałem pod domem, żeby nie narobić więcej bigosu. Napęd mam ustawiony na 4x4 Auto i tego już nie ruszałem. Zastanawiam się, czy mogę podjechać do najbliższego mechanika jakieś 400m? Mogę jeszcze ten olej w skrzyni wymienić pod domem, ale wątpię, żeby stary olej aż takie przeboje powodował. Przed weekendem wszystko było ok, jak pisałem wcześniej. Problem pojawił się po 2-dniowym postoju. |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 20-02-2017, 16:55
|
|
|
to zdecydowanie nie są objawy starego oleju. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
szymonrc
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Paź 2013 Posty: 34 Skąd: Chróścice
|
Wysłany: 20-02-2017, 18:00
|
|
|
Doturlałem się do mechanika. "Na szczęście" wstępnie zdiagnozowana została pęknięta sprężyna w lewym mcphersonie. Ciekawi mnie tylko to zblokowanie skrzyni kilka dni temu. Na dniach wymienię sprężyny i komplet olei.
Swoją drogą te oleje ze specyfikacji w instrukcji ciężko kupić. O ile do skrzyni 75W80 GL3 dostanę bez problemu o tyle SAE 80 i SAE 90 do przekładni hipoidalnych już ciężko. Sprzedawca w hurtowni poradził mi RAVENOL EPX SAE 80 GL-5 zarówno do skrzyni rozdzielczej, jak i tylnego dyfra. Będzie ok? |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 20-02-2017, 20:48
|
|
|
Skrzynia Outka była bardzo wrażliwa na specyfikację oleju. Nie wiem jak dyfer. Szukałbym jednak czegoś dokładnie zgodnego albo 80W90 |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
|