Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[II 2.0 DID] Blokują się biegi, ciężko chodzi skrzynia
Autor Wiadomość
szymonrc 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Paź 2013
Posty: 34
Skąd: Chróścice
Wysłany: 16-02-2017, 13:19   [II 2.0 DID] Blokują się biegi, ciężko chodzi skrzynia

Witam,
Mam problem ze skrzynią. Rano było może ze 4 stopnie na minusie. Po zaparkowaniu auta stwierdziłem, że jeszcze nieco wyrównam: na jedynce do przodu, potem wsteczny i już wsteczny nie chciał wyjść, jak już go wyszarpałem, to nie mogłem wbić ani 1 ani 2. W końcu wbiłem któryś bieg i wszystko wróciło do normy. Auto ma przejechane prawie 190 tys. Płyn hamulcowy pod maską w zbiorniczku na stanie max. Z resztą przy problemach z wysprzęgleniem raczej auto by dalej próbowało jechać. Co to może być: bardziej sprzęgło, czy olej w skrzyni dogorywa? Sprzęgło jeszcze fabryczne, olej w skrzyni też.
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 16-02-2017, 15:46   

zmień olej. Powinien być już co najmniej raz zmieniony
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
and 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi outlander 2.0 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 95
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 16-02-2017, 19:35   

rezon napisał/a:
zmień olej. Powinien być już co najmniej raz zmieniony


Niekoniecznie.Pierwsza wymiana w ręcznej po 200 kkm.
 
 
enea 
Forumowicz

Auto: focus
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lip 2016
Posty: 138
Skąd: Zg
Wysłany: 16-02-2017, 21:24   

and napisał/a:
rezon napisał/a:
zmień olej. Powinien być już co najmniej raz zmieniony


Niekoniecznie.Pierwsza wymiana w ręcznej po 200 kkm.


niby mitsubishi mowi zeby 1 raz wymienic przy 200 tyś, co nie oznacza ze skrzynia tyle wytrzyma :badgrin: :badgrin: :badgrin: bo byly i takie przypadki, sprzeglo działą ? nie konczy sie ? jezeli nie, no trudno tzreba by bylo zobaczyc co kotek ma w srodku
 
 
szymonrc 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Paź 2013
Posty: 34
Skąd: Chróścice
Wysłany: 16-02-2017, 23:00   

enea napisał/a:
sprzeglo działą ? nie konczy sie ?


Po pracy zrobiłem dwa proste testy na sprzęgło: 1. rozpędzenie auta na prostej do stałej prędkości na 6. biegu tak aby trzymać obroty 1,5 tys, po czym próba przyspieszenia i obserwowanie obrotomierza - auto przyspieszało normalnie wraz z obrotami - brak uślizgu. 2. na postoju zaciągnięcie ręcznego, obroty 3 tys. 3. bieg i stopniowe puszczanie sprzęgła - zgasło od razu - brak uślizgu. Telepawki od dwumasu też nie wyczuwam.
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 17-02-2017, 09:54   

szymonrc napisał/a:
Po zaparkowaniu auta stwierdziłem, że jeszcze nieco wyrównam: na jedynce do przodu, potem wsteczny i już wsteczny nie chciał wyjść, jak już go wyszarpałem, to nie mogłem wbić ani 1 ani 2.
jeszcze raz napiszę - zmień olej. Jak był plus na zewnątrz to nie miałeś problemów - prawda? Na ciepłym silniku też nie masz? Tylko rano, po nocy z minusowymi temperaturami?
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
szymonrc 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Paź 2013
Posty: 34
Skąd: Chróścice
Wysłany: 17-02-2017, 15:27   

No w sumie od czasu tego epizodu działa już normalnie. Teraz mamy na plusie. Ale wcześniej przy -10 w sumie też problemów nie było. Chcę polecieć z wymianą kompletu olei, bo też wymiana silnikowego się zbliża, ale czytałem wątki dot. przekładni i nie wiem, jakie w końcu oleje kupić: skrzynia biegów, skrzynia rozdzielcza, dyfer:
wg instrukcji:
Skrzynia biegów: API GL-3 SAE 75W80
Skrzynia rozdzielcza: API GL-5 SAE 90 do p. hipoidanych
Dyfer: GL-5 SAE 80W do p. hipoidanych

[ Dodano: 20-02-2017, 08:06 ]
Jak zacząć tydzień, to z przytupem. Dziś kolejna awaria - auto przez cały weekend stało zaparkowane. Dziś rano normalnie odpaliłem i ruszam, a tu słyszę jakiś trzask z okolicy przedniego lewego koła. Zatrzymałem się, sprawdziłem, czy na nic nie najechałem. Żadnych przeszkód w okolicy koła nie stwierdziłem, więc spróbowałem znów ruszyć - po kilku metrach znowu strzały i towarzyszące temu szarpnięcia budą. Zauważyłem, że auto jedzie z oporami i po skręceniu w prawo koła same się nie prostują po puszczeniu kierownicy. Zawróciłem i zaparkowałem pod domem, żeby nie narobić więcej bigosu. Napęd mam ustawiony na 4x4 Auto i tego już nie ruszałem. Zastanawiam się, czy mogę podjechać do najbliższego mechanika jakieś 400m? Mogę jeszcze ten olej w skrzyni wymienić pod domem, ale wątpię, żeby stary olej aż takie przeboje powodował. Przed weekendem wszystko było ok, jak pisałem wcześniej. Problem pojawił się po 2-dniowym postoju.
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 20-02-2017, 16:55   

to zdecydowanie nie są objawy starego oleju.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
szymonrc 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Paź 2013
Posty: 34
Skąd: Chróścice
Wysłany: 20-02-2017, 18:00   

Doturlałem się do mechanika. "Na szczęście" wstępnie zdiagnozowana została pęknięta sprężyna w lewym mcphersonie. Ciekawi mnie tylko to zblokowanie skrzyni kilka dni temu. Na dniach wymienię sprężyny i komplet olei.
Swoją drogą te oleje ze specyfikacji w instrukcji ciężko kupić. O ile do skrzyni 75W80 GL3 dostanę bez problemu o tyle SAE 80 i SAE 90 do przekładni hipoidalnych już ciężko. Sprzedawca w hurtowni poradził mi RAVENOL EPX SAE 80 GL-5 zarówno do skrzyni rozdzielczej, jak i tylnego dyfra. Będzie ok?
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 20-02-2017, 20:48   

Skrzynia Outka była bardzo wrażliwa na specyfikację oleju. Nie wiem jak dyfer. Szukałbym jednak czegoś dokładnie zgodnego albo 80W90
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.