 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Zwrot towaru po 30 dniach od zakupu |
Autor |
Wiadomość |
Olivia
Forumowicz Pod nickiem
Auto: psujący się
Kraj/Country: Kuba
Dołączyła: 28 Mar 2009 Posty: 1297 Skąd: Cisów
|
Wysłany: 30-04-2017, 21:10 Zwrot towaru po 30 dniach od zakupu
|
|
|
Cześc i czołem
Ostatnimi czasy chciałam sobie zamocować telewizor na ścianę. Rzecz chodzi i TV 32 cali, taki do sypialni. Będąc przejazdem w Polsce skorzystałam z okazji i wstąpiłam do Media Marktu gdzie zakupiłam rzekomo pasujący do telewizora uchwyt ścienny. Niby wszystko grało, zakres uchwytu od 19 do 48 cali, waga do 20 kg a rozstaw śrub 20 cm. Uchwyt zakupiłam pod koniec lutego roku obecnego. Czas wolny nie był na tyle wolny aby ten uchwyt w ogóle przymierzyć do TV. Ale koniec końców operacja ta nastąpiło przed paroma dniami. Po mierzeniu okazało się że pomimo rzekomego rozstawu śrub 20cm (taki opis na opakowaniu) brakuje ok 2 cm aby wszystko dobrze spasować. Ponadto śruby które łączą TV z "haczykami" pomimo zastosowania podkładek są luźne. I po zawieszeniu, TV zamiast na 4 śrubach wisiałby na 2.
W związku z tym postanowiłam oddać zakupiony uchwyt będąc znów przejazdem w Polsce. I tutaj nastąpił dziwny problem. Ponieważ kierowniczka tego sklepu powiedziała że od sprzedaży minęło 30 dni i zwrotu nie uznaje.
Bardzo mnie ta odpowiedź zdziwiła ponieważ kupując zmywarkę w Pradzę po upływie 3 miesięcy postanowiłam ją zwrócić i sprzedawca bez konsultacji z wyższymi organami sklepu wymienił na inny model który bardziej mi odpowiadał.
Podobnie było z blenderem mojej koleżanki w Niemczech. Po roku od zakupu sprzęt wymieniła na coś innego co jej bardziej pasowało.
U mnie w kraju zwrot towaru obowiązuje przez cały czas trwania gwarancji. Dlatego działania polskiego Media Marktu mnie dziwią tym bardziej że czeski nie widzi problemów w zamianie towaru który nie był w ogóle używany.
Wiem że koszt takie uchwytu to ok. 70 zł. Ale sposób przekazania informacji typu : "nie i co mi pani zrobi", brak jakiejkolwiek informacji przed zakupem że mam 30 dni na zwrot, mnie bardzo zdziwił.
Jak to w polskim prawie jest ?
Oliwia |
_________________ Niebiańska robota |
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 30-04-2017, 21:39 Re: Zwrot towaru po 30 dniach od zakupu
|
|
|
Olivia napisał/a: | Jak to w polskim prawie jest ? | Olivia... nie bądź naiwna.
To, że coś jest dopuszczalne w Czechach nie oznacza, że w Polsce będzie tak samo. Argument o Czechach czy innym Pernambuko jest "z czapy" więc się nim nie podpieraj
Pytasz jak to jest w polskim prawie. Nie wiem, bo te różne kwestie konsumenckie to dla mnie również czarna magia. 30 dni to chyba konsument ma na odstąpienie od umowy jeśli zawrze ją poza siedzibą firmy. Czyli gdybyś kupiła przez net to masz 30 (?) a może tylko 14 dni.
Ale jeśli towar jest niezgodny z opisem to chyba możesz go zwrócić w każdej chwili. Są chyba takie przepisy. Bo jak uchwyt ma rozstaw 18 cm a miał mieć 20 cm to dla mnie jest to niezgodność towaru z jego opisem. Wpisz w google "niezgodność towaru z umową" i czytaj.
A pewnie zaraz ktoś coś poradzi więcej i dokładniej |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
gulgulq
moderator Służbowo. Na statek.

Auto: i30
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 6448 Skąd: Rzeszów/Ropczyce
|
Wysłany: 30-04-2017, 22:57
|
|
|
Zwrotu nie możesz dokonać.
W prawie masz możliwość wymiany lub naprawy z tytułu niezgodności towaru z umową.
Wybrane z:
http://www.federacja-kons...wzory-pism.html
Cytat: | Mamy prawo domagać się od sprzedawcy nieodpłatnej naprawy towaru albo wymiany. O wyborze naprawy lub wymiany decyduje konsument, ale sprzedawca nie zawsze musi uznać i zrealizować wybraną np. wymianę towaru. Dopóki jest możliwa wymiana albo naprawa, nie możemy żądać zwrotu pieniędzy za wadliwy towar. Jeżeli wymiana nie jest możliwa, pozostaje nam naprawa.
W ciągu dwóch lat od wydania nam rzeczy możemy sprzedawcy zgłaszać reklamację.
Należy jednak pamiętać, że w przypadku stwierdzenia wady musimy zgłosić reklamację najpóźniej w ciągu dwóch miesięcy. Przekroczenie tego terminu spowoduje utratę uprawnień (sprzedawca nie będzie ponosił odpowiedzialności). Radzimy zgłaszać reklamację na piśmie, aby w razie wątpliwości wykazać fakt zawiadomienia sprzedawcy.
Aby reklamacja była skuteczna, muszą się w niej znaleźć podstawowe informacje: data zgłoszenia, określenie sprzedawcy i kupującego, określenie towaru, który jest niezgodny z umową oraz opisanie tych niezgodności (wad) i co wybieramy – nieodpłatną naprawę czy wymianę.
|
Udałbym się do Pani Kierowniczki jeszcze raz z pismem i dokumentacją zdjęciową wady. Jeśli odmówi poproś odmowę na piśmie. Jeśli przyjmie - zrób kopie poproś o pieczątkę,podpis i datę.
Wcześniej ewentualnie wykonał telefon do centrali MM w Polsce. Zawsze zostaje też wizyta w lokalnym oddziale UOKIK. |
_________________ wspieramrozwoj.pl
sprawdzpodatki.pl
naszhandel.pl
kupujepolskieprodukty.pl |
|
|
|
 |
Olivia
Forumowicz Pod nickiem
Auto: psujący się
Kraj/Country: Kuba
Dołączyła: 28 Mar 2009 Posty: 1297 Skąd: Cisów
|
Wysłany: 01-05-2017, 00:24
|
|
|
Serdecznie dzięki za odzew w długi weekend. Twój post gulgulq jedynie mnie utwierdził że temat raczej odpuszczę. Uchwyt ścienny kupiłam będąc w Warszawie przejazdem. Zwykle to miasto, zresztą jak większość miast na wschodzie Polski, omijam szerokim łukiem a stolicę szczególnie.
Sprawę komplikuje fakt że nie mieszkam w ogóle w Polsce. Z Polską łączy mnie jedynie internetowe łączę dostarczane właśnie z tego kraju.
Nie spodziewałam się takich problemów kiedy coś co kupiłam nie nosi śladów użycia a osoba która to kupiła - czyli ja - chce to oddać ponieważ się nie spodobało czy nie pasuje.
Na przyszłość będę mądrzejsza
Dzięki chłopaki jeszcze raz za naświetlenie sytuacji. Łudziłam się że skoro Polska w UE to w miarę w każdym kraju jest podobne prawo ale się pomyliłam. Dzięki |
_________________ Niebiańska robota |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 01-05-2017, 09:13
|
|
|
Olivia napisał/a: | Łudziłam się że skoro Polska w UE to w miarę w każdym kraju jest podobne prawo ale się pomyliłam. Dzięki | Takich cudów to nawet w USA nie ma (w sensie ujednalicania prawa poszczegolnych stanów), a Twoja sytuacja jest w znacznej mierze zalezna od obsługi sklepu, bo gdyby zrozumieli fakt niezgodnosci towaru z opisem to natychmiast by wypisali na to kwit i albo by towar został wymieniony albo zwrot gotówki, wg żadania klienta |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
|
|