 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[E34A 1.8TD] Sterowanie sprzęgłem - wyprzęga tylko częściowo |
Autor |
Wiadomość |
vampir
Nowy Forumowicz
Auto: Galant E34
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lut 2014 Posty: 5 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 21-03-2017, 22:31 [E34A 1.8TD] Sterowanie sprzęgłem - wyprzęga tylko częściowo
|
|
|
Mam problem i potrzebuję wyjaśnienia.
W Galancie e34a wymieniłem wyprzęglik na brembo E30003 oraz pompę sprzęgła na ashika 95-05-503.
Po całej operacji odpowietrzyłem układ przelewając pół litra płynu dot 4.
Jednak sprzęgło dalej nie działało prawidłowo. Po jednokrotnym naciśnięciu sprzęgła nie można zmienić biegu z jałowego na pierwszy.
Po 2 lub 3 krotnym naciśnięciu sprzęgła bieg mogę zmienić. Odpowietrzyłem ponownie sprzęgło i jednak sytuacja bez zmian.
Samochód mam od 2 lat i do tej pory biegi zmieniały się bez problemu, z sprzęgłem też nie było problemu.
Szukając przyczyny zacząłem porównywać stare części z nowymi i znalazłem, że popychacz wysprzęglika przed naprawą był zmodyfikowany przez poprzedniego właściciela/mechanika.
Został on przedłużony.
Link do zdjęcia i wymiarów.
https://drive.google.com/file/d/0BzYDgDr3SSmOU2JTeUtta28tQ0k/view?usp=sharing
Moje pytania to:
1. Czy nowo zamontowane części powinny działać w tym samochodzie (według katalogów powinny pasować)
2. Dlaczego nowe części mogą nie współpracować? (są sprawne )
3. Dlaczego ktoś mógł modyfikować popychacz wysprzęglika?
4. Jaka powinna być właściwa długość tego popychacza dla e34a ?
Pozdrawiam
/Karol |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 22-03-2017, 07:17
|
|
|
Skoro wczesniej wystepował taki problem i ktos przedłuzyl popychacz wysprzeglika, to niestety, ale musisz wrócić do starego rozwiazania, bo albo wyrobiona/wygięta jest łapa sprzegla, albo sprzegło jest wypracowane |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
vampir
Nowy Forumowicz
Auto: Galant E34
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lut 2014 Posty: 5 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 22-03-2017, 23:17
|
|
|
robertdg napisał/a: | Skoro wczesniej wystepował taki problem i ktos przedłuzyl popychacz wysprzeglika, to niestety, ale musisz wrócić do starego rozwiazania, bo albo wyrobiona/wygięta jest łapa sprzegla, albo sprzegło jest wypracowane |
Nie wiem jak z tą łapą sprzęgła, ale zamontowałem ten zmodyfikowany popychacz wysprzęglika i on zupełnie nic nie zmienił.
W sumie nic innego się nie spodziewałem bo tłoczek wysprzęglika po ustaleniu pozycji jałowej zawsze przesunie się o stałą odległość - chyba, że zmieni się ilość wtłaczanego płynu (pompę sprzęgła).
Widziałem po katalogach, że mitsubishi robiło dla samochodów e3_a wysprzęgliki w wersji 20,6 mm i 19,05 mm średnicy wewnętrznej.
Mam zamontowany 20,6 mm (taki był poprzednio) ale wydaje mi się, że wysprzęglik o mniejszej średnicy wewnętrznej zapewnił by większy zakres ruchu przy takiej samej pompie sprzęgła.
Dla tych galantów nie było chyba różnych pomp sprzęgła?
Wydaje mi się, że nie mogło nic zostać powietrza w układzie ale czy jest 100% sposób by to potwierdzić? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 23-03-2017, 06:40
|
|
|
Odpowietrz grawitacyjnie wysprzęglik - pozwól niech płyn spłynie swobodnie, ponownie sprawdź jak działa sprzęgło.
Wysprzęglik o mniejszej srednicy wewnętrznej dałby odrobinę większy zakres
Może napisz co było powodem zmiany wysprzeglioka i pompy sprzęgła |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
vampir
Nowy Forumowicz
Auto: Galant E34
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lut 2014 Posty: 5 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 23-03-2017, 09:15
|
|
|
robertdg napisał/a: | Może napisz co było powodem zmiany wysprzeglika i pompy sprzęgła |
Zawór zwrotny w starej pompie sprzęgła był nieszczelny i nie wytwarzała ciśnienia.
A wysprzęglik był zardzewiały pod gumową osłoną i stwierdziłem, że czas najwyższy go zmienić bo zaraz zacznie przeciekać.
Dziś ponownie spróbuję odpowietrzyć.
Poprzednio założyłem na odpowietrznik gumowy wężyk wsadziłem do jakiejś butelki i od góry dolewałem płynu hamulcowego przepompowując płyn z góry na dół pompą sprzęgła,
płyn spływał do butelki pod samochodem i powinien zabrać z sobą pęcherzyki powietrza.
Nie zamykałem przy tym odpowietrznika w międzyczasie, ale jak w gumowym wężu na odpowietrzniku nie było powietrza tylko płyn to powietrze nie mogło się cofać.
W instrukcji znalazłem by:
1) otworzyć odpowietrznik
2) wcisnąć sprzęgło
3) zamknąć odpowietrznik
4) zwolnić sprzęgło
5) uzupełnić płyn
i tak do skutku, aż powietrze przestanie wypływać - jak kolega będzie miał czas to dziś sprawdzę tą metodę.
Do grawitacyjnego odpowietrzania to muszę chyba całkowicie wykręcić odpowietrznik bo jak go tylko poluzuję to płyn nie płynie swobodnie tylko kapie lub bardzo powoli spływa- zbyt dużo restrykcji. |
|
|
|
 |
|
|