Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
ROZRZAD W PAJERO III 3,2DID
Autor Wiadomość
caytols 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 11
Skąd: iłowo
Wysłany: 16-01-2010, 17:11   ROZRZAD W PAJERO III 3,2DID

Witam co jaki czas nalezy wymienic pasek - czy łancuch rozrzadu ????
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 16-01-2010, 17:15   

caytols napisał/a:
wymienic pasek

pasek po 90tys km, nieorginalny po 60 tys km
lancuszek jest w zasadzie bezobslugowy, co 120 tys km trzeba tylko jezdzic na sprawdzenie jego stanu (wiadomo nic nie jest wieczne)
pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
caytols 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 11
Skąd: iłowo
Wysłany: 16-01-2010, 17:17   

A jak sie dowiedziec czy mam lancuch czy pasek mam pajero 2002 rok
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 16-01-2010, 17:38   

Masz lancuszek rozrzadu :)
W 3,2DID w latach 2000-2003 były wadliwe napinacze lancuszka. Trzeba kontrolować ten napinacz co 70-90 tys. zepsuty objawia się głośniejsza praca silnika.
Jak zdejmie się pokrywę zaworów to widać górny napinacz, jeśli brak jest plastiku na ślizgaczu na napinacz na bank do wymiany.
To moze skutkowac w granicznych sytuacjach zerwaniem lancucha tak wiec pamietaj o tym na przyszlosc :)

Na przyszlosc napisze ze zawory masz regulowane srubkami (nie hydraulicznie) 0,15 kazdy.
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
caytols 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 11
Skąd: iłowo
Wysłany: 16-01-2010, 18:21   

No wlasnie moj silnik barabani az nie moge sie do tego przyzwyczaić jak nie ciagnie czyli jade sobie bez obciazenia na biegu bez obciążenia cichnie jak daje mu w deche przechodzi jak by to nazwac rezonans mam uczucie takie jak by mi barabanily zawory wlasnie lecz optymalnie moze byc to wlasnie dzwiek lancucha
coz udac sie do serwisu czy to pana tyn JURKA na rogu yebz to ydiagnoyowal poprawnie
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 16-01-2010, 18:42   

caytols napisał/a:
coz udac sie do serwisu czy to pana tyn JURKA na rogu yebz to ydiagnoyowal poprawnie

jesli masz jakiegos zaufanego mechanika wal do niego, jesli nie do ASo tylko licz sie z tym ze zaplacisz wiecej niestety...
Jeśli łańcuszek ma luz to slychac metaliczne walenie "takie" wtedy wymienic przydaloby sie koniecznie ten napinacz.
W Pajero 2000-03 jeśli nie ma śladów wymiany to warto wymienic niezależnie czy jest luz czy go niema, bo były wadliwe fabrycznie.
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
XQuant 
Nowy Forumowicz

Auto: Shogun Warrior 3.2 DI-D 2003
Kraj/Country: UK
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 18
Skąd: Londyn
Wysłany: 20-01-2010, 22:52   

Witam.

Ale jeśli kupimy oryginalny na wymianę, to jest szansa, że też będzie wadliwy tak jak te fabryczne...

Więc co kupić...?
:roll:
 
 
ogono 
Mitsumaniak

Auto: pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Gru 2009
Posty: 42
Skąd: Polska
Wysłany: 27-01-2010, 19:20   

mam pytanie dot gornego slizgu... po ilu km powinna zostac sama blaszka bez teflonu?? i ile km powinnismy jeszcze zrobic bez gornego slizgu.. wiem ze dokladnie nie da sie powiedziec ale np czy po 150 tys gornego slizgu juz nie bedzie..??
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 27-01-2010, 22:15   

ogono napisał/a:
mam pytanie dot gornego slizgu... po ilu km powinna zostac sama blaszka bez teflonu?? i ile km powinnismy jeszcze zrobic bez gornego slizgu.. wiem ze dokladnie nie da sie powiedziec ale np czy po 150 tys gornego slizgu juz nie bedzie..??

To nie zależy od przebiegu. Spotykamy już przy 110 tyś.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
watcher79 
Mitsumaniak


Auto: Pajero 3,2 DID V78
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 227
Skąd: Łódź
Wysłany: 08-02-2010, 11:33   

Odkręciłem pokrywkę zaworów w ostatni łikend i sprawdziłem stan rozrządu.
Zerknijcie proszę bardziej fachowym okiem na poniższe zdjęcia i napiszcie czy jest ok ?




Dodam że łańcuch przy lewym napinaczu jest na tyle luźny że prawie mogłem tam wsadzić palec natomiast przy prawym jest nie do ruszenia.
_________________
Pajero '01 - 3,2 DID, automat (V78)

Galant '98 - 2,5 V6 24V, EA5A - SPRZEDANY

 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 08-02-2010, 12:00   

to znaczy ze nie wybiera dobrze napinacz. prawa zawsze jest napięta bo napinacz tyle napnie.
możesz założyć klucz na wałek rozrządu wybrać luz i napinacz może to napnie. A jak nie to nowy napinacz, pamiętaj, że trzeba przy wymianie napinacza wymienić olej.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
michal77 
Forumowicz

Auto: L200 07"
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 65
Skąd: islandia
Wysłany: 30-03-2015, 16:38   

witam,mam PAJERO III z 2005 roku,automat i przejechane 195 tyś,czy będe musiał wymieniać łańcuch rozrządu czy jeszcze nie?
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 01-04-2015, 08:35   

Łańcuch wymienia się wtedy kiedy napinacz jest wysunięty 1 do 1,4 cm ponad połowę.
Jeśli łańcuch jest napięty to wymień tylko napinacz.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
CariPajero 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero 3 carisma 1.8
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 16 Lis 2015
Posty: 5
Skąd: krasnik
Wysłany: 02-12-2015, 18:53   

witam i prosze o podpowiedz.. po przejechaniu 7 tys km po wymianie lancucha i napinaczy, prawy napinacz ulegl uszkodzeniu co moglo byc przyczyna?
_________________
CariPajero
 
 
Georg 
Mitsumaniak


Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 771
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 02-12-2015, 19:47   

CariPajero napisał/a:
prawy napinacz ulegl uszkodzeniu

...a co z lewym? :wink:
_________________
Nie karmić trolli.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.