ROZRZAD W PAJERO III 3,2DID |
Autor |
Wiadomość |
caytols
Nowy Forumowicz
Auto: pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 11 Skąd: iłowo
|
Wysłany: 16-01-2010, 17:11 ROZRZAD W PAJERO III 3,2DID
|
|
|
Witam co jaki czas nalezy wymienic pasek - czy łancuch rozrzadu ???? |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 16-01-2010, 17:15
|
|
|
caytols napisał/a: | wymienic pasek |
pasek po 90tys km, nieorginalny po 60 tys km
lancuszek jest w zasadzie bezobslugowy, co 120 tys km trzeba tylko jezdzic na sprawdzenie jego stanu (wiadomo nic nie jest wieczne)
pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
caytols
Nowy Forumowicz
Auto: pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 11 Skąd: iłowo
|
Wysłany: 16-01-2010, 17:17
|
|
|
A jak sie dowiedziec czy mam lancuch czy pasek mam pajero 2002 rok |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 16-01-2010, 17:38
|
|
|
Masz lancuszek rozrzadu
W 3,2DID w latach 2000-2003 były wadliwe napinacze lancuszka. Trzeba kontrolować ten napinacz co 70-90 tys. zepsuty objawia się głośniejsza praca silnika.
Jak zdejmie się pokrywę zaworów to widać górny napinacz, jeśli brak jest plastiku na ślizgaczu na napinacz na bank do wymiany.
To moze skutkowac w granicznych sytuacjach zerwaniem lancucha tak wiec pamietaj o tym na przyszlosc
Na przyszlosc napisze ze zawory masz regulowane srubkami (nie hydraulicznie) 0,15 kazdy.
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
caytols
Nowy Forumowicz
Auto: pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 11 Skąd: iłowo
|
Wysłany: 16-01-2010, 18:21
|
|
|
No wlasnie moj silnik barabani az nie moge sie do tego przyzwyczaić jak nie ciagnie czyli jade sobie bez obciazenia na biegu bez obciążenia cichnie jak daje mu w deche przechodzi jak by to nazwac rezonans mam uczucie takie jak by mi barabanily zawory wlasnie lecz optymalnie moze byc to wlasnie dzwiek lancucha
coz udac sie do serwisu czy to pana tyn JURKA na rogu yebz to ydiagnoyowal poprawnie |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 16-01-2010, 18:42
|
|
|
caytols napisał/a: | coz udac sie do serwisu czy to pana tyn JURKA na rogu yebz to ydiagnoyowal poprawnie |
jesli masz jakiegos zaufanego mechanika wal do niego, jesli nie do ASo tylko licz sie z tym ze zaplacisz wiecej niestety...
Jeśli łańcuszek ma luz to slychac metaliczne walenie "takie" wtedy wymienic przydaloby sie koniecznie ten napinacz.
W Pajero 2000-03 jeśli nie ma śladów wymiany to warto wymienic niezależnie czy jest luz czy go niema, bo były wadliwe fabrycznie.
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
XQuant
Nowy Forumowicz
Auto: Shogun Warrior 3.2 DI-D 2003
Kraj/Country: UK
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 18 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 20-01-2010, 22:52
|
|
|
Witam.
Ale jeśli kupimy oryginalny na wymianę, to jest szansa, że też będzie wadliwy tak jak te fabryczne...
Więc co kupić...?
|
|
|
|
 |
ogono
Mitsumaniak
Auto: pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Gru 2009 Posty: 42 Skąd: Polska
|
Wysłany: 27-01-2010, 19:20
|
|
|
mam pytanie dot gornego slizgu... po ilu km powinna zostac sama blaszka bez teflonu?? i ile km powinnismy jeszcze zrobic bez gornego slizgu.. wiem ze dokladnie nie da sie powiedziec ale np czy po 150 tys gornego slizgu juz nie bedzie..?? |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 27-01-2010, 22:15
|
|
|
ogono napisał/a: | mam pytanie dot gornego slizgu... po ilu km powinna zostac sama blaszka bez teflonu?? i ile km powinnismy jeszcze zrobic bez gornego slizgu.. wiem ze dokladnie nie da sie powiedziec ale np czy po 150 tys gornego slizgu juz nie bedzie..?? |
To nie zależy od przebiegu. Spotykamy już przy 110 tyś. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
watcher79
Mitsumaniak

Auto: Pajero 3,2 DID V78
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 227 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 08-02-2010, 11:33
|
|
|
Odkręciłem pokrywkę zaworów w ostatni łikend i sprawdziłem stan rozrządu.
Zerknijcie proszę bardziej fachowym okiem na poniższe zdjęcia i napiszcie czy jest ok ?
Dodam że łańcuch przy lewym napinaczu jest na tyle luźny że prawie mogłem tam wsadzić palec natomiast przy prawym jest nie do ruszenia. |
_________________ Pajero '01 - 3,2 DID, automat (V78)
Galant '98 - 2,5 V6 24V, EA5A - SPRZEDANY
 |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 08-02-2010, 12:00
|
|
|
to znaczy ze nie wybiera dobrze napinacz. prawa zawsze jest napięta bo napinacz tyle napnie.
możesz założyć klucz na wałek rozrządu wybrać luz i napinacz może to napnie. A jak nie to nowy napinacz, pamiętaj, że trzeba przy wymianie napinacza wymienić olej. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
michal77
Forumowicz
Auto: L200 07"
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 65 Skąd: islandia
|
Wysłany: 30-03-2015, 16:38
|
|
|
witam,mam PAJERO III z 2005 roku,automat i przejechane 195 tyś,czy będe musiał wymieniać łańcuch rozrządu czy jeszcze nie? |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 01-04-2015, 08:35
|
|
|
Łańcuch wymienia się wtedy kiedy napinacz jest wysunięty 1 do 1,4 cm ponad połowę.
Jeśli łańcuch jest napięty to wymień tylko napinacz. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
CariPajero
Nowy Forumowicz
Auto: pajero 3 carisma 1.8
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 16 Lis 2015 Posty: 5 Skąd: krasnik
|
Wysłany: 02-12-2015, 18:53
|
|
|
witam i prosze o podpowiedz.. po przejechaniu 7 tys km po wymianie lancucha i napinaczy, prawy napinacz ulegl uszkodzeniu co moglo byc przyczyna? |
_________________ CariPajero |
|
|
|
 |
Georg
Mitsumaniak

Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 771 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 02-12-2015, 19:47
|
|
|
CariPajero napisał/a: | prawy napinacz ulegl uszkodzeniu |
...a co z lewym? |
_________________ Nie karmić trolli.
 |
|
|
|
 |
|