 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Otwarty przez: mkm 17-05-2017, 23:57 |
[3.2 DID] Odszczurzanie po zakupie, co sprawdzić, wymienić.. |
Autor |
Wiadomość |
osiemdwa
Forumowicz
Auto: PIV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Kwi 2017 Posty: 33 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-05-2017, 19:01 [3.2 DID] Odszczurzanie po zakupie, co sprawdzić, wymienić..
|
|
|
Cześć Wam!
Nabyłem Pajero IV 3.2D, 2012, 71000 km. Umówiony jestem na większy przegląd / serwis itp. Dajcie znać czy o czymś nie zapomniałem. Szykuję się na trasę ok 8000 km także każda uwaga będzie cenna:) Poniżej lista:
1. Olej silnikowy + filtr.
2. Olej skrzyni biegów + filtr.
3. Olej skrzyni rozdzielczej / mostów.
4. Olej mechanizmu różnicowego.
5. Płyn chłodzący.
6. Płyn hamulcowy.
7. Filtr powietrza.
8. Filtr kabinowy.
9. Klocki, tarcze.
10. Test akumulatorów.
11. Kontrola klimy (co dokładnie???)
12. Może jakieś elementy zawieszenia, układu kierowniczego?
13. Hmm.... coś jeszcze?
Z góry wielkie dzięki:) |
|
|
|
 |
mawmarecki
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Pajero III 3.2 2002
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Kwi 2017 Posty: 46 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 13-05-2017, 20:20
|
|
|
Cześć,
jestem świeżo po zakupie PIII, ale jeszcze przed pełnym serwisem, dorzuciłbym:
diagnostyka komputera,
zbieżność i wyważenie kół - stan bieżnika
zawieszenie - szarpaki, drążki, tuleje itp,
stan napędów (załączanie itp.)
elektryka - bezpieczniki i przekaźniki oraz czy wszystko działa z osprzętu,
Poszukaj na forum porady dla kupujących, bo Pajero to wielki i ciężki samochód (stąd konieczność sprawdzenia zawieszenia i napędów) i ma pewne fabryczne mankamenty (pompa wtryskowa, zbiornik paliwa, napinacz rozrządu, dwumasa itp.).
To wszystko już jest na forum.
Pozdrawiam
Marecki |
_________________ PF126p, UNO, Accent, Atos, Getz, HR-V, SX-4, Pajero III - tak, w takiej kolejności... |
|
|
|
 |
krzychu.dsg
Forumowicz
Auto: golf
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 25 Kwi 2017 Posty: 47 Skąd: z domu ;)
|
Wysłany: 14-05-2017, 10:05
|
|
|
mawmarecki napisał/a: | ma pewne fabryczne mankamenty (pompa wtryskowa, zbiornik paliwa, napinacz rozrządu, dwumasa itp.). |
W pajero IV pewne elementy nie występują |
|
|
|
 |
mawmarecki
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Pajero III 3.2 2002
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Kwi 2017 Posty: 46 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 14-05-2017, 10:11
|
|
|
Zgadza się, napisałem z rozpędu...
Pozdr.
M. |
_________________ PF126p, UNO, Accent, Atos, Getz, HR-V, SX-4, Pajero III - tak, w takiej kolejności... |
|
|
|
 |
PiotrKw
Forumowicz
Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 843 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 14-05-2017, 15:57
|
|
|
osiemdwa napisał/a: | 10. Test akumulatorów. |
Jeżeli są od 2012 roku te same , to bym nie testował tylko od razu wymienił na nowe . Z reguły nie wytrzymują więcej niż 4-5 lat .
Sprawdziłbym geometrię kompletną , przód tył . |
|
|
|
 |
jepm
Forumowicz jepm
Auto: Pajero IV 3.2 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 30 Paź 2014 Posty: 318 Skąd: Warszzwa
|
Wysłany: 14-05-2017, 21:25
|
|
|
Tto co opisne powyzej jest ok ale przed trasa 8 000 km nowo kupiona IVto przede wszystkim to co moze naprawde unieruchomic nawet mlode auto:
1. Sprawdzic EGR i dolot ( wyczyscic.
2. DPF - stan zapelnienia - ewentualnie wypalic
3 zaopatrzyc sie w paski alternatora plus klimy
4 ewentualnie czujniki (przede wszystkim TPS) jezeli rzeczywiscie gdzies daleko
A tak w ogole to polecam wycieczke Warszawa Bytow przed wyjazdem z ta lista |
|
|
|
 |
osiemdwa
Forumowicz
Auto: PIV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Kwi 2017 Posty: 33 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-05-2017, 00:47
|
|
|
mawmarecki napisał/a: | Cześć,
jestem świeżo po zakupie PIII, ale jeszcze przed pełnym serwisem, dorzuciłbym:
diagnostyka komputera,
zbieżność i wyważenie kół - stan bieżnika
zawieszenie - szarpaki, drążki, tuleje itp,
stan napędów (załączanie itp.)
elektryka - bezpieczniki i przekaźniki oraz czy wszystko działa z osprzętu,
Poszukaj na forum porady dla kupujących, bo Pajero to wielki i ciężki samochód (stąd konieczność sprawdzenia zawieszenia i napędów) i ma pewne fabryczne mankamenty (pompa wtryskowa, zbiornik paliwa, napinacz rozrządu, dwumasa itp.).
To wszystko już jest na forum.
Pozdrawiam
Marecki |
Dzięki dopisuję do listy. Dziś przejrzałem bezpieczniki, jeden spalony (wejście "zapalniczka" 12V w schowku), natomiast zaciekawiło mnie to, że niektórych bezpieczników wyraźnie brakuje w gniazdach w skrzynce. Instrukcja mówi, że zależy to od modelu.
[ Dodano: 15-05-2017, 00:49 ]
PiotrKw napisał/a: | osiemdwa napisał/a: | 10. Test akumulatorów. |
Jeżeli są od 2012 roku te same , to bym nie testował tylko od razu wymienił na nowe . Z reguły nie wytrzymują więcej niż 4-5 lat .
Sprawdziłbym geometrię kompletną , przód tył . |
Akumulatory sprawdzę - zobaczymy co wyjdzie (podzielę się opinią).
Geometrię dopisuję do listy:)
[ Dodano: 15-05-2017, 00:57 ]
jepm napisał/a: | Tto co opisne powyzej jest ok ale przed trasa 8 000 km nowo kupiona IVto przede wszystkim to co moze naprawde unieruchomic nawet mlode auto:
1. Sprawdzic EGR i dolot ( wyczyscic.
2. DPF - stan zapelnienia - ewentualnie wypalic
3 zaopatrzyc sie w paski alternatora plus klimy
4 ewentualnie czujniki (przede wszystkim TPS) jezeli rzeczywiscie gdzies daleko
A tak w ogole to polecam wycieczke Warszawa Bytow przed wyjazdem z ta lista |
Dzięki za listę.
1. EGR - jak to wygląda w praktyce (sprawdzanie, czyszczenie)?
2. DPF - jak sprawdza się poziom zapełnienia? Diagnoza komputerowa?
3. Czy ewentualna wymiana pasków jest możliwa jak to się mówi "pod klatką"?
[ Dodano: 15-05-2017, 01:01 ]
Dodatkowe pytanie:
Podczas postoju co kilkadziesiąt sekund, następuje delikatny skok obrotów. Na wskazówce prawie nie widać, natomiast słychaćpo silniku.
Widzę, że może jest to związane z klimą (dodatkowym obciążeniem) Po wyłączeniu klimy, obroty wracają.
Czy to normalne? |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 15-05-2017, 08:14 Re: Odszczurzanie po zakupie, co sprawdzić, wymienić..
|
|
|
osiemdwa napisał/a: | Cześć Wam!
Nabyłem Pajero IV 3.2D, 2012, 71000 km. Umówiony jestem na większy przegląd / serwis itp. Dajcie znać czy o czymś nie zapomniałem. Szykuję się na trasę ok 8000 km także każda uwaga będzie cenna:) Poniżej lista:
1. Olej silnikowy + filtr.
2. Olej skrzyni biegów + filtr.
3. Olej skrzyni rozdzielczej / mostów.
4. Olej mechanizmu różnicowego.
5. Płyn chłodzący.
6. Płyn hamulcowy.
7. Filtr powietrza.
8. Filtr kabinowy.
9. Klocki, tarcze.
10. Test akumulatorów.
11. Kontrola klimy (co dokładnie???)
12. Może jakieś elementy zawieszenia, układu kierowniczego?
13. Hmm.... coś jeszcze?
Z góry wielkie dzięki:) |
Przegląd klimatyzacji-- przewody tylnego parownika. Szczelność układu.
zacisków hamulcowych
napinacza rozrządu.
pozycjonery xenonów. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
MartynkaWAW
Forumowicz
Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 27 Kwi 2017 Posty: 48 Skąd: warszafka
|
Wysłany: 15-05-2017, 10:15
|
|
|
PiotrKw napisał/a: |
Nie , nie potrzebuje , jest dorosłym chłopcem , w przeciwieństwie do niektórych to obecnych chłopców i dziewczynek chcących się dowartościować .
A ja nie pretenduję do roli adwokata , ani predyspozycji, ani wykształcenia
A po prostu nie lubię "wycieczek osobistych" . I to by było na tyle . | Czuję tu pewien dysonans.
Daruj sobie takie tanie teksty, bo ani one nie są jakoś błyskotliwe, ani na poziomie, a jeśli by określić je w języki młodzieży - to po prostu słabe - obrażasz kogoś kogo nie znasz. W towarzystwie w którym się obracam to się raczej nie zdarza, ale internet daje możliwości obrażania, ciekawe czy na jakimś zlocie też tak ludziom w twarz wygarniasz Może się kiedyś przekonamy
Ale spokojnie, zanim zaczniesz jeździć samochodem naucz się czytać ze zrozumieniem, bo w tym to z Ciebie kompletna noga.
Nikt nie kwestionuje tutaj tego że zbyszek się zna, albo że robi dobrze, że dobrze serwisuje. Wręcz przeciwnie.
Chodzi o to że to nie jest jedyny taki zakład w polsce, który zna się na pajero. To naprawdę nie jest jakieś szczególnie skomplikowane, czy inne od wszystkich innych auto, które wymaga specjalistycznego serwisu z każdą pierdołą.
Zresztą sam Zbyszek mówi że pomp nie robi sam, tylko wysyła je gdzieś do jakiegoś zakładu, więc nie sądzę by ten sam zakład robił cudownie dla Zbyszka i na odpierdziel dla innych.
Jeśli ktoś chce to spoko, ale już nawet z Bentleyem nie jeździ się do DE do serwisu, więc myślę żę z pajero też nie koniecznie trzeba robić po 1000km w obie strony i kilka dni w hotelu.
Ufff, czuję się jak na szkoleniu dla praktykantów po europeistyce, tylko nie mogę na tablicy schematów rysować |
|
|
|
 |
jepm
Forumowicz jepm
Auto: Pajero IV 3.2 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 30 Paź 2014 Posty: 318 Skąd: Warszzwa
|
Wysłany: 15-05-2017, 10:19
|
|
|
osiemdwa napisał/a: | Dzięki za listę.
1. EGR - jak to wygląda w praktyce (sprawdzanie, czyszczenie)?
2. DPF - jak sprawdza się poziom zapełnienia? Diagnoza komputerowa?
3. Czy ewentualna wymiana pasków jest możliwa jak to się mówi "pod klatką"? |
To co napisałem dotyczy Twoich planów dalekiej wyprawy:
1. EGR - wystarczy że zdemontują i zobaczą
2. DPF - tak - diagnostyka MUTem
3. Da się zrobić - ale chodzi w zasadzie o to że nie jest problemem znaleźć jakiś warsztat zagranicą tylko może być problem z dostępnością nawet najprostszych części i ich ceną(dlatego wożę też np. alternator i rozrusznik - ale w tak młodym PIV jak Twój to bez sensu). Po swoich doświadczeniach wiem że nie powinno być problemów w południowej Francji czy północnych Włoszech - trochę PIV tam jeździ ale np. w takiej Austrii w ASO Mitsu nie mieli nic (wszystko za minimum 3-5 dni) a nawet z MUT był problem bo się akurat popsuł
Ogólnie części zawieszania czy hamulców sa zawsze dostępne na terenie EU - zresztą trudno tam cos tak popsuć aby unieruchomiło samochód.
W silniku - w każdym razie u mnie - tylko EGR, DPF czy czujniki mogą sprawić poważny kłopot. Same czujniki to jeszcze nie jakiś wielki problem - w większości przypadków samochód przejdzie w tryb awaryjny i powoli dokulasz się do kraju. To co może Cię zatrzymać to właśnie alternator, rozrusznik (w automacie) i zapchany DPF do spółki z rozwalonym EGR. Reszta to już wypadki losowe niemożliwe do przewidzenia ale też mało prawdopodobne.
[ Dodano: 15-05-2017, 10:30 ]
MartynkaWAW napisał/a: | Chodzi o to że to nie jest jedyny taki zakład w polsce, który zna się na pajero |
Napisze ktoś wreszcie konkret - jaki i gdzie ?
Sadzę że pytający na forum oczekują raczej takiej informacji niż ogólników.
problemem jest napisać np. jedź do Mitcaru w Warszawie tam Ci wszystko z tej listy zrobią ?
Bo jak na razie to wygląda tak:
1. Carmont - bez sensu
2. Musi być gdzieś jakiś równie dobry warsztat tylko nie wiem jeszcze gdzie |
|
|
|
 |
osiemdwa
Forumowicz
Auto: PIV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Kwi 2017 Posty: 33 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-05-2017, 19:12
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | Proszę bez wycieczek osobistych - w działach technicznych piszemy na temat. Od teraz będą się przyglądał temu co piszecie w dziale 4x4 a szczególnie Pajero i rozdawał czerwone paski. |
Moi drodzy dzięki wszystkim za info. Myślę, że powinienem pogodzić wszystkich czyli:
1. Oddałem auto do ASO z "listą życzeń" na duży przegląd /serwis (dostałem, że tak powiem warunki po znajomości - zobaczymy. Wszystkiego nie chcą sprawdzać i robić no bo niby nie trzeba... że po co jak działa itd. Trzymajcie kciuki.
2. Z tym z czym nie chcą działać pojadę do Bytowa - mam po drodze (koniec maja)
3. Jak odbiorę auto z ASO napiszę co podziałali a na koniec powiem o swoim kontakcie z Bytowem:)
Kurtyna |
|
|
|
 |
mawmarecki
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Pajero III 3.2 2002
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Kwi 2017 Posty: 46 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 15-05-2017, 20:03
|
|
|
Czekamy z niecierpliwością na relację z wizyty w ASO.
Pozdr.
M. |
_________________ PF126p, UNO, Accent, Atos, Getz, HR-V, SX-4, Pajero III - tak, w takiej kolejności... |
|
|
|
 |
PiotrC
Forumowicz

Auto: Pajero III 3.2 DID
Pomógł: 15 razy Dołączył: 26 Lis 2008 Posty: 266 Skąd: Śląsk, Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 02-07-2017, 12:52
|
|
|
Odnośnie "skaczących" obrotów silnika przy włączonej klimie to norma. Sterowanie silnikiem podnosi jego obroty z chwilą włączenia się klimatyzacji.
Pozdrawiam i szerokiej drogi |
_________________
 |
|
|
|
 |
osiemdwa
Forumowicz
Auto: PIV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Kwi 2017 Posty: 33 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 07-10-2017, 14:29
|
|
|
[ Dodano: 07-10-2017, 14:32 ]
mawmarecki, jepm, MartynkaWAW, zbyszekm2,
Wracam do tematu swojej przygody z ASO a raczej poprawiania po ASO. W rolach głównych Występują:
- Znane Warszawskie ASO na literkę "M".
- Pan Zbszek Carmont.
Kilka faktów:
- PIV krajowe kupiłem we wspomianym ASO (zostawione w przez pierwszego właściciela w rozliczeniu),
- wywalczyłem w cenie przegląd za free + drobiazgi: wymiany złamanych nawiewów, spinek, uszkodzonego nadkola,
- zleciłem sprawdzenie dodatkowych tematów np. geometria, klima, olej skrzyni, zapchanie układów spalania, akumulatory itp.
- dodatkowo na jeździe próbnej odkryłem problemy z kolumną kierownicy,
- po aucie widać było, że wystawione jest na szybko bez konkretnego przygotowania (niedoczyszczone, wszędzie ślady polerki, wspomniane wcześniej drobiazgi, klocki i tarcze nie zrobione, nic z filtrów ani olejów niewymienione)
- czy tak się przygotowuje najdroższy model Mitsubishi na sprzedaż we flagowym salonie/serwisie w Warszawie... zostawiam to pod dyskusję?
Co dalej .. transakcja została dokonana i zaczeły się schody:
1. Tak, tak zrobimy co w naszej mocy, ale dopiero za 3 tygodnie mamy czas - myślę, ok nie spieszy mi się, chcę dobrze przgotować auto do trasy 6000 km na wakacje...
2. Serwis w końcu przyjął auto i przetrzymał następne 10 dni.
3. Dzień odbioru:
- serwis zrobił totalną podstawę (filtry, oleje, plastiki),
- dowiedziałem się, żę akumulator jest do wymiany, ale "można tak jeździć",
- geometria nie zrobiona no bo nie da się odkręcić śrub - "można tak jeździć",
- kolumna nie zrobiona no bo dużo roboty, stuka to stuka - "można tak jeździć",
- układ hamulcowy - enigmatyczny opis w procentach, niby jest ok - "można tak jeździć",
- erg ani dpf nie ma co sprawdzać itp.
- za nabicie klimy mam zapłacić sam,
- itp. itd.
- pan z okienka też już inny, mechanik zajęty, nikt nic nie pamięta.
Od początku zaznaczałem: Róbmy wszystko dokładnie, poczekam, czeka mnie trasa, jak trzeba to dopłacę. Chcę mieć auto gotowe i bezpieczne.
Czy tak się traktuje nowego klienta z autem za prawie 100 000 zł? Prowizja salonu 25000 zł
Czy koszt nowego akumulatora jest taki wysoki, że dostaję auto ze zużytym akumulatorem?
Czy wymiana wrażliwych części w układzie hamulcowym to jakiś wielki koszt?
Czy nabicie klimy to też taki problem?
Co robię od tego czasu. Omijam ASO "M" szerokim łukiem i odradzam wszystkim kontakt z salonem i sewisem. Zostałem antyambasadorem tego miejsca.
Tego samego dnia wydzwoniłem Pana Zbyszka z Carmont Bytów.
Mimo sezonu urlopowego, już za tydzień byłem przyjęty na miejscu.
Auto na moich oczach zostało szczegółowo sprawdzone (zawodowo pod kątem chorób tego modelu).
Widać, że ekipa zna się na Pajero (nie tylko Pan Zbyszek).
Krok po kroku zaczęło się poprawianie ASO (szczególnie układ hamulcowy, nie nadawał się już do jazdy)
Po 6 godzinach, samochód został realnie przgotowany do trasy, poznałem auto, pooglądałem z każdej strony, dużo się dowiedziałem.
Na koniec ustaliliśmy co warto zrobić w przyszłości (konserwacja, zbiornik, olej skrzyni itp.)
Wyjechałem bardzo zadowolony pod kazdym względem.
Zapraszam do dyskusji.. |
|
|
|
 |
PiotrKw
Forumowicz
Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 843 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 07-10-2017, 19:30
|
|
|
osiemdwa napisał/a: | Zapraszam do dyskusji.. |
O czym tu dyskutować ? U Zbyszka tak było i z Twojej wypowiedzi wynika, że jest nadal. Ja też po zakupie Pajero pojechałem dwa razy do ASO w Gdyni . Pierwszy i ostatni |
|
|
|
 |
|
|