Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 19:54
[I 2.0] Outlander I 2,0 - olej silnikowy
Autor Wiadomość
mitch2000 
Forumowicz

Auto: Outlander I 2,0 B+G 2004 Rok
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Lis 2011
Posty: 96
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 07-11-2012, 12:37   [I 2.0] Outlander I 2,0 - olej silnikowy

Witam,
Ponieważ kolejne 15 tys. km lada moment zleci trzeba wymienić olej w siliniku. Chciałbym zaktualizować Wasze doświadczenia i informację na temat olejów którymi zalewacie swoje Outlander'y, bo podobne tematy na forum nie należą do najświeższych.
Aktualnie mam zalany syntetyk Mobil Super 3000 X1 5W-40. Jednak mój znajomy, który ma "świra" na punkcie olejów twierdzi, że Mobil jak i inne znane marki nie robią zbyt dobrych olejów i proponuje mi zmianę na Millers Oils XFS 5W-40. Czy Waszym zdaniem ma to sens i przyeniesie jakieś korzyści? Może wrecz przeciwnie coś się pogorszy (oprócz zasobności mojego portfela, bo tego jestem świadomy)?
Będzie to wymiana przy 195 tys. km, auto ma instalację LPG, moim zdaniem oleju bierze niewiele, bo gdy przy ostatniej wymianie kupiłem 5 litrów to nie musiałem nic kupować na dolewkę.

Dzięki,
Pozdrawiam,

Kuba
 
 
desti 
Forumowicz

Auto: CLS320black, 911(997)4S, Qq+2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Sty 2011
Posty: 327
Skąd: Chojnice
Wysłany: 07-11-2012, 15:29   

Ja mam troszkę mniejszy przebieg i silnik turbodoładowany. Zalewam go od początku kiedy go mam czyli już ponad 3 lata olejem takim jak poprzedni właściciel zaczął stosować od zakucia silnika, czyli Castrol edge złoty 0W30 i zużycie u mnie wynosi dokładnie 350ml na 12tyś km w tym jest jazda gdzie obroty czasem kręcą się po czerwonym polu. Także również mogę stwierdzić że silnik praktycznie nie bierze oleju. Co do oleju to można śmiało odpalać samochód przy -35
 
 
dinero47 
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2.0 2004 + LR
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Maj 2010
Posty: 35
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-11-2012, 19:24   

Ja leje Castrol EDGE Professional LongLife III 5W-30 i oleju mi bierze ok. 500ml na 14 tys. km
 
 
m81wwski 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 3
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-11-2012, 15:51   

Ja zalewam swojego Castrol Magnatec 5w40. Przebieg 365900 km
 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 08-11-2012, 17:28   

Co Wy macie z tym castrolem? Przecież oni nawet nie produkują olejów... :shock:
 
 
markos007 
Forumowicz
Think. Feel. Drive

Auto: Lanos
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Paź 2012
Posty: 56
Skąd: W-wa
Wysłany: 08-11-2012, 18:03   

ile ludzi tyle opinii. Ludzie leją Castrola i jeżdżą, ja jakoś nie mam przekonania.
Do dupowozu Mobil 1 jest jak najbardziej wystarczający. Millers, Motul to już wyższa półka dla silników, które mają cięższy żywot :wink:

Jaki olej w ogóle Mitsu zaleca do Outlandera 2.0 136KM?
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 08-11-2012, 18:24   

Ja jeżdżę na Valvoline SynPower 5W40 (też mam 4G63 - czyli ten sam silnik).

markos007 napisał/a:

Jaki olej w ogóle Mitsu zaleca do Outlandera 2.0 136KM?


Ten który sponsoruje ASO.
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 09-11-2012, 01:27   

Ja tam nadal leję Mobil 1 5W50, już słyszałem dużo opinii że podrabiają albo jest kiepski. W moim mniemaniu jak olej w silniku się wymienia co 10-15tyś km to nie warto zbytnio rozważać czy warto inwestować w jakieś specjalne typy.
 
 
markos007 
Forumowicz
Think. Feel. Drive

Auto: Lanos
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Paź 2012
Posty: 56
Skąd: W-wa
Wysłany: 09-11-2012, 10:58   

krzychu napisał/a:
Ten który sponsoruje ASO.

nie chodzi mi o producenta tylko o parametry. Z tego co znalazłem zalecany jest 5W30
też się właśnie zastanawiam nad 5W40 bo też powinien trzymać wszystkie parametry
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 09-11-2012, 11:13   

W instrukcji jest taki wykres, który uzależnia lepkość od temperatury zewnętrznej w jakiej będzie eksploatowany samochód. Według mojej wiedzy pierwszy parametr jest dość ściśle związany z temperaturą zewnętrzną i tutaj 5WXX jest jak najbardziej właściwe do naszych warunków atmosferycznych. Za to drugi parametr (według tego co uważam) powinien być dobierany w zależności do skoku tłoka (większy to większa liczba) i maksymalnej prędkości obrotowej silnika (dla 4G63 jest to standardowo 7600 - dość wysoko). Przez co uważam, że 40-stka się lepiej nada od 30-stki. Oczywiście sporo zależy od ciężkości nogi i warunków eksploatacji np. w niemchuchach wypadało by nalać nawet 10W60 jak ktoś jedzie codziennie 100km z butem w podłodze na autobanie....

Ale mój tok rozumowania trochę burzy rozwój olejów i nie wiem czy marketingowe gadanie, że w wysokiej temperaturze to niezależnie od tego czy to 5W30 czy 10W60 spisuje się równie dobrze w cywilnym wozie.

Na pewno w nowych jednostkach aluminiowych o niskim odcięciu np. 6700 pewnie lepiej się nada 5W30.
 
 
junior.kwidzyn 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 2,0 136 KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lis 2012
Posty: 5
Skąd: Kwidyzn
Wysłany: 23-11-2012, 11:46   Olej do Outlander 2003 r 2,0 16v 136KM

Witam wszystkich,
Jestem tu nowy i mam taki problem,
Chodzi jaki olej mam zalać do mojego Outlandera przebieg 216 tyś km rocznik 2003, nie mam wklejki jaki olej i kiedy był wymieniany, mam jedynie pustą bańkę po oleju 15w40 i nie wiem czy mam też taki zalać? co o tym sądzicie?
Proszę o pomoc.
Z góry dziękuje
pozdrawiam
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 23-11-2012, 12:51   

15W40 to chyba jakaś przesada, chyba że jest jakieś uzasadnienie, np że jest mała nieszczelność, albo luzy.
 
 
junior.kwidzyn 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 2,0 136 KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lis 2012
Posty: 5
Skąd: Kwidyzn
Wysłany: 23-11-2012, 13:54   

15W40 ma teraz zalany i teraz nie wiem jaki ja mam zalać
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 23-11-2012, 14:29   

junior.kwidzyn napisał/a:
15W40 ma teraz zalany i teraz nie wiem jaki ja mam zalać
Dokładnie tak napisałem swoją odpowiedź, wszystko zależy od tego czemu ktoś wybrał taki olej.
 
 
junior.kwidzyn 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 2,0 136 KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lis 2012
Posty: 5
Skąd: Kwidyzn
Wysłany: 23-11-2012, 14:55   

nie mam pojęcia dlaczego ktoś tak zrobił, nie mam historii pojazdu. a jaki olej trzeba zalać do mostu?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.