Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Reinkarnacja ramy.
Autor Wiadomość
Mirek1275 
Forumowicz
Mirek1275


Auto: PajeroII Long 2.8SS Kitaro'96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Paź 2010
Posty: 142
Skąd: Świdwin
Wysłany: 25-11-2015, 10:41   Reinkarnacja ramy.

Witam serdecznie! :D

Jestem na etapie wymiany ramy w moim PII 2.8 long.
Udało mi się zdobyć w dobrym stanie ramę od angola. :shock:
Zamierzam przespawać uchwyty i ją wypiaskować.
Mam jednak do rozstrzygnięcia dwa dylematy:

1. Czy warto ramę cynkować galwanicznie skoro i tak rdza idzie od środka?
2. Czy nawiercenie w ramie dodatkowych otworów technicznych w najniższych punktach dolnej części ramy przedłuży jej życie?

Oglądałem ramę od Vitary i tam od spodu są takie otwory. Ramy w Vitarach raczej nie rdzewieją. :idea:
Rama w PII z przodu nie jest tak pordzewiała jak z tyłu. :idea: Podejrzewam że to dzięki temu, że ten fragment ramy jest zdecydowanie wyżej od reszty i nie zalega tam woda z błotem.
Wywiercenie nowych otworów, miałoby za zadanie umożliwienie odpływu dużej ilości wody.

Wszelkie opinie i uwagi są mile widziane. :biggrin: :rolleyes:
_________________
Jest dobrze :)
Ostatnio zmieniony przez Mirek1275 26-11-2015, 18:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
U-96 
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 06 Lip 2011
Posty: 260
Skąd: Świdnik
Wysłany: 25-11-2015, 17:59   

Mirek
Mirek1275 napisał/a:
1. Czy warto ramę cynkować galwanicznie skoro i tak rdza idzie od środka?

Szkoda kasy,nic to nie da ponieważ rdza żre ja głównie od środka
Stara rama nawet w dobrym stanie ma ogniska korozji wewnątrz oraz wżery i tlenek rdzy mieszka sobie tam w mikro porach

Cytat:
2. Czy nawiercenie w ramie dodatkowych otworów techniczne w najniższych punktach dolnej części ramy przedłuży jej życie?

Moim zdaniem tak (zrobiłem to u siebie i jest OK)

Mirek1275 napisał/a:
Oglądałem ramę od Vitary i tam od spodu są takie otwory. Ramy w Vitarach raczej nie rdzewieją.

To kwestia materiału głównie i poprzednich właścicieli, ale pewnie maja wpływ.

Mirek1275 napisał/a:
Wywiercenie nowych otworów, miałoby za zadanie umożliwienie odpływu dużej ilości wody

Pomoże, ja zrobiłem tak, w czasie reanimacji tylnej części ramy wywierciłem również otwory spustowe, po jednym z każdej ze strony Φ16 w najniższym punkcie, ale dodałem również pasek blachy (płaskownik na całej szerokości ramy) od mocowania dolnego wahacza aż do mocowania amortyzatora, u mnie na tym odcinku spód ramy był najsłabszy.
Obiłem ramę młotkiem i płukanie
Od razu był test otworów dylatacyjnych :mrgreen: Potem zalałem 2 x ramę Kortaninem do związania rdzy, co wyciekało wstrzykiwałem i rozpylałem ponownie.
Jak związało po 2 dobach zakonserwowałem Tectylem z Valvoline
Po roku od zabiegu ani śladu korozji wewnątrz, ale co się dzieje pod warstwą zabezpieczająca kto to wie, czas pokaże.
Teraz kiedy chcę wkładam rurę od karchera do środka z dyszą do profili i płukanie w 3 min zrobione

Pozdr.
_________________
Artur
 
 
olo667 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero II 2.5d 3D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lip 2016
Posty: 20
Skąd: jastrzębie
Wysłany: 24-07-2016, 00:00   

No raczej nie zgodził bym się z tym że nie warto,ramę na pewno warto cynkować ,ale ogniowo.
lepiej żeby była długo nie konserwowana i żeby była w środku pordzewiała niż miała wewnątrz jakieś środki konserwujące.
w cynkowni twierdzą nawet, że jeśli jakieś elementy są świeżo zrobione i na stali jest jeszcze trochę tłusto,to lepiej aby poleżały pod chmurką i pokryły się nalotem powierzchniowym rdzy,wtedy lepiej przylega cynk
oddaj do piaskowania i daj do ocynku jak pisałem ogniowego,a później możesz pomalować proszkowo
nie wiem czy znalazł byś w Polsce cynkownię galwaniczną która miała by takie duże kadzie.
Na pewno nie ma z tak głębokimi, aby zanurzyć karoserię samochodową ,wiem bo kiedyś szukałem takowej i ja przynajmniej nie znalazłem
należy pamiętać aby nie było pustych zamkniętych miejsc,jeśli są to trzeba wywiercić otwory,aby ich nie rozerwało
widziałem datę umieszczenia postu,ale może jeszcze się do tego nie zabrałeś ,czasem się długo schodzi zanim człowiek podejmie się takiej roboty :)
a może ktoś kiedyś będzie szukał takich informacji i może mu się to przyda :)
No a teraz jako że tu jestem pierwszy raz, lecę się przywitać,zanim mnie ktoś zacznie uświadamiać, jaki to nie wychowany ze mnie burak i że przywitać się powinienem najpierw, a nie wymądrzać się od razu :)
 
 
Mirek1275 
Forumowicz
Mirek1275


Auto: PajeroII Long 2.8SS Kitaro'96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Paź 2010
Posty: 142
Skąd: Świdwin
Wysłany: 28-09-2016, 11:25   

olo667 napisał/a:
No raczej nie zgodził bym się z tym że nie warto,ramę na pewno warto cynkować ,ale ogniowo.
lepiej żeby była długo nie konserwowana i żeby była w środku pordzewiała niż miała wewnątrz jakieś środki konserwujące.
w cynkowni twierdzą nawet, że jeśli jakieś elementy są świeżo zrobione i na stali jest jeszcze trochę tłusto,to lepiej aby poleżały pod chmurką i pokryły się nalotem powierzchniowym rdzy,wtedy lepiej przylega cynk
oddaj do piaskowania i daj do ocynku jak pisałem ogniowego,a później możesz pomalować proszkowo
nie wiem czy znalazł byś w Polsce cynkownię galwaniczną która miała by takie duże kadzie.
Na pewno nie ma z tak głębokimi, aby zanurzyć karoserię samochodową ,wiem bo kiedyś szukałem takowej i ja przynajmniej nie znalazłem
należy pamiętać aby nie było pustych zamkniętych miejsc,jeśli są to trzeba wywiercić otwory,aby ich nie rozerwało
widziałem datę umieszczenia postu,ale może jeszcze się do tego nie zabrałeś ,czasem się długo schodzi zanim człowiek podejmie się takiej roboty :)
a może ktoś kiedyś będzie szukał takich informacji i może mu się to przyda :)
No a teraz jako że tu jestem pierwszy raz, lecę się przywitać,zanim mnie ktoś zacznie uświadamiać, jaki to nie wychowany ze mnie burak i że przywitać się powinienem najpierw, a nie wymądrzać się od razu :)


Nie mam w pobliżu możliwości ocynkowania ogniowego.
Najbliżej bez problemu w stoczni Szczecińskiej jest cynkownia ale galwaniczna.
Dzięki Twojej odpowiedzi, odpuściłem ocynk i po piaskowaniu ramę pomalowałem i zakonserwowałem.
_________________
Jest dobrze :)
 
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10731
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 28-09-2016, 11:37   

U-96 napisał/a:
Potem zalałem 2 x ramę Kortaninem do związania rdzy, co wyciekało wstrzykiwałem i rozpylałem ponownie.
Jak związało po 2 dobach zakonserwowałem Tectylem z Valvoline

Zastanawiam się nad takim rozwiażaniem w moich podłuznicach w galancie, czy to zdaje egazmin?
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
olo667 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero II 2.5d 3D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lip 2016
Posty: 20
Skąd: jastrzębie
Wysłany: 28-12-2016, 19:44   

taki film mi się trafił,i skojarzył z tym tematem więc wrzucam :)
https://www.youtube.com/watch?v=X3znmZqFD-o
 
 
rokers77 
Forumowicz

Auto: Pajero2 2,5 long 92r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sty 2015
Posty: 35
Skąd: Kwiecewo
Wysłany: 19-02-2017, 12:57   

W Częstochowie ocynkujesz spokojnie całą ramę , :lol:
 
 
dolek 
Nowy Forumowicz

Auto: PAJERO II 2.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Cze 2014
Posty: 15
Skąd: Skawina
Wysłany: 13-03-2017, 12:22   

Witam Panowie. Ja też jestem na etapie reanimacji ramy i karoserii + podwozie. I mam takie pytanie. Wszystko piaskowane i oczyszczone chemicznie + inhibitor korozji. I co teraz??? Ramę i podwozie RAPTOREM???? Ale czy pod spód pociągnąć to epoksydem i potem RAPTOR? Proszę o jakieś sugestie. Pozdrawiam
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10731
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 13-03-2017, 21:23   

dolek napisał/a:
Ramę i podwozie RAPTOREM???? Ale czy pod spód pociągnąć to epoksydem i potem RAPTOR? Proszę o jakieś sugestie. Pozdrawiam

A co pisze w karcie techncznej rapotora?
Wg mnie inhibitor nie zabezpiecza, zobacz czym jego można pokryć, trzeba uważać nawet na to czym się przemywa lub odłtłuszcza przed następną warstwa.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
dolek 
Nowy Forumowicz

Auto: PAJERO II 2.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Cze 2014
Posty: 15
Skąd: Skawina
Wysłany: 20-04-2017, 12:20   

No prawie koniec prac. Teraz tylko proszę o jakąś rade jak ponownie zamocować poszerzenia nadkoli. Oczywiście przy demontażu zostały urwane uchwyty. Jakieś sugestie??? .
Jeszcze jadna sprawa. Może ktoś z szanownego grona ma zdjęcia z montażu wyciągarki. Będę wdzięczny. Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.