[II 2.0 DID] Jakie drążki kierownicze? |
Autor |
Wiadomość |
Straszny
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 DID 2009
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 40 Skąd: Polska
|
Wysłany: 17-10-2013, 12:42 [II 2.0 DID] Jakie drążki kierownicze?
|
|
|
Witam
Stanąłem przed problemem wymiany drążków kierowniczych w swoim Outku 2,0 DID (2009r.). Czy ktoś już wymieniał? Jakie byście polecili, ażeby za prędko nie trzeba było ponownie wymieniać?
Z góry dzięki i pozdrawiam. |
|
|
|
 |
Gunner
Mitsumaniak

Auto: Outlander II DID173 BHP URSUS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Sie 2007 Posty: 315 Skąd: 3city
|
Wysłany: 17-10-2013, 13:48
|
|
|
Moze jednak ,koncowki drazkow? Hę? |
_________________ TURBOKLEKOT 173BHP 350NM -1640KG
MAZDA MX-5 1.8NBFL GT 220 KM /240NM-1100KG 15L na bucie i 6 sec
黒トカゲ Bez dachu nad glowa
 |
|
|
|
 |
Straszny
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 DID 2009
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 40 Skąd: Polska
|
Wysłany: 17-10-2013, 14:16
|
|
|
No właśnie mechanik mówi, że jedna końcówka i niestety oba drążki. Sam byłem lekko zdziwiony. Przy kręceniu na luźno na postoju bez włączonego silnika wali całkiem solidnie, ale nie mogłem zobaczyć sam z dołu, tak więc zdaję się na niego. Naciągacz nie jest i aut przerobił bez liku, więc myślę, że nie ma powodów by mnie robić w trąbę, tym bardziej, że wcześniej wiedząc tylko z opinii serwisu przekazanej przeze mnie, iż trzeba będzie robić końcówkę dał mi cenę roboty, a po obejrzeniu powiedział mi tą samą cenę za wymianę łącznie z drążkami. |
|
|
|
 |
androzek
Forumowicz
Auto: był Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 126 Skąd: okolice Bydgoszczy
|
Wysłany: 17-10-2013, 20:51
|
|
|
Ja wymieniałem końcówki drążków - kupiłem Blueprinty. Szef serwisu stwierdził,że wyglądają jak oryginalne.Możesz zamówić niby lepsze Loemferdery....Coś mi się wydaje,że majster może Ciebie naciągać.Jedź w inne miejsce i potwierdź konieczność wymiany całego drążka. |
|
|
|
 |
Straszny
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 DID 2009
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 40 Skąd: Polska
|
Wysłany: 23-11-2013, 11:42
|
|
|
Witam
Jestem już jakiś czas temu po wymianie drążków kierowniczych i mam kilka refleksji.
Troszkę dziwi mnie fakt, że drążki poleciały przy niecałych 60 kkm i to, że końcówki były w zasadzie OK a wybiły się drążki kierownicze. Ponadto mam wrażenie, że tym razem serwis ASO zrobił mnie w bambuko, albo celowo, albo z własnej niewiedzy. Jeszcze podczas gwarancji zgłaszałem, że kierownica wydaje mi się przesunięta w osi przy kołach ustawionych na wprost, co oni mam wrażenie nieco olali i powiedzieli, że jak co mogę zrobić geometrię z ileś tam PLN, ale nie ma potrzeby. Myślę, że już wtedy można było temat zrobić, ale że auto było na gwarancji a klient (czyli ja) nie bardzo kumał co może być przyczyną (wcześniejsze auta nie miały nigdy takie usterki) to mnie wy....li (już wtedy coś mi cholerka lekko stukało w układzie kierowniczym). Gdy przyjechałem na przegląd do ASO już po gwarancji (więcej już na pewno takiego błędu nie popełnię) to wtedy znaleźli do wymiany końcówkę drążka - jak się potem okazało - całkiem jeszcze dobrą, ponadto stwierdzili, że wywalona jest lewa a bardziej zużyta była prawa, a co więcej nie słyszeli jak drążki kierownicze (a nie końcówki) walą z okolic połączenia z maglownicą. Jestem mocno rozczarowany podejściem ASO co nie świadczy o ich profesjonalizmie - podobnie jak sposób naprawy rury od dolotu powietrza do filtra na badziewskie opaski (co prawda działa, ale robota wygląda chałupniczo jak cholera).
Tak więc jeśli chodzi o obsługę serwisowo-gwarancyjną czuję w Mitsu niesmak. Całe szczęście, że poza tymi drążkami auto sprawuje się całkiem OK i póki co nie sprawia niemiłych niespodzianek, choć przy tym przebiegu to powinna być norma (niestety w dzisiejszych czasach coraz bardziej nie jest). |
|
|
|
 |
Gunner
Mitsumaniak

Auto: Outlander II DID173 BHP URSUS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Sie 2007 Posty: 315 Skąd: 3city
|
Wysłany: 25-11-2013, 13:40
|
|
|
Podaj ASO... |
_________________ TURBOKLEKOT 173BHP 350NM -1640KG
MAZDA MX-5 1.8NBFL GT 220 KM /240NM-1100KG 15L na bucie i 6 sec
黒トカゲ Bez dachu nad glowa
 |
|
|
|
 |
Straszny
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 DID 2009
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 40 Skąd: Polska
|
Wysłany: 25-11-2013, 14:17
|
|
|
Niestety serwis, który nadszarpnął moją dobrą o nim opinię to Kalisz. Mam nadzieję, że to jednorazowa wpadka, ale dziwi mnie fakt trudności zlokalizowania problemu, bo gdy sam jak poprosiłem dzieciaka aby poruszał kierownicą a sam wczołgałem się pod auto to bez problemu zlokalizowałem stuki blisko maglownicy a nie na końcówkach przy kole. Ponadto jak mówi mechanik, który wymieniał mi drążki, sam fakt przekręcenia kierownicy w osi zauważony ponad rok temu dużo mówił o możliwym problemie. |
|
|
|
 |
Komandor
Mitsumaniak
Auto: OII 2.4 cvt, Romet Ogar 125 ;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Cze 2009 Posty: 493 Skąd: Z morza
|
Wysłany: 23-04-2017, 09:57
|
|
|
Odświerzam temat. Macie jakieś doświadzcenia w temacie trwałości końcówek drążków kierowniczych, pytam o dobre zamienniki: Moog, Delphi, Lemforder, Febi itp. |
_________________ Wolność ma zapach benzyny... |
|
|
|
 |
radek79
Mitsumaniak
Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 7453 Skąd: CHEŁM
|
Wysłany: 23-04-2017, 10:30
|
|
|
ja bym polecił CTR lub 555 |
|
|
|
 |
|