Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana półosi napędowej długiej. [MSS]
Autor Wiadomość
darcun4 
Forumowicz

Auto: MSS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 23 Sie 2013
Posty: 216
Skąd: Toruń
Wysłany: 17-06-2017, 18:59   Wymiana półosi napędowej długiej. [MSS]

Usterka w moim przypadku o tyle dziwna, że nagła i bez żadnych objawów wcześniej.
1. Zdejmujemy koło.
2. Odkręcamy 2 nakrętki kluczem 18 mocujące amortyzator do zwrotnicy, wypinamy przewód ABS-u od zwrotnicy oraz przewód elastyczny hamulca. Początek tak jak w tym temacie: http://forum.mitsumaniaki...ic.php?t=101957
3. Odkręcamy piastę (klucz 32) i odginając wahacz do dołu powodujemy, że półoś nam już powinna wyjść z piasty (można z umiarem w nią puknąć młotkiem np. przez drewno). Dodam już po wysłaniu posta, że dobrze jest też jak największe poluzowanie łącznika drążka stabilizatora.
4. W dalszym ciągu jest nadal zamocowana poprzez łożysko pośrednie. Odkręcamy 2 śruby kluczem 14 z połówki mocowania i ........ okazuje się, że musimy odkręcić kolejne 3 śruby całego mocowania aby dostać trochę luzu do obruszania półosi.

UWAGA
Podpora jak i jej druga połówka mają po brzegach frezy. O ile na podporze frez jest z lewej strony, to obejmę musimy ustawić tak, aby frez był po przeciwnej. Zapobiega to ruchowi wzdłużnemu samego łożyska pośredniego.
5. Po wyciągnięciu półosi z gniazda skrzyni biegów, możemy również wymienić uszczelniacz


Kolejność składania oczywiście odwrotna i jest to już o wiele przyjemniejsze.
Na zdjęciach poniżej widać będzie pęknięty koszyczek przegubu (to była przyczyna usterki), oznaczenie półosi napędowej oraz rozerwaną osłonę gumową przegubu wewnętrznego.


 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.