 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Kontrolka silnika i kierownica |
Autor |
Wiadomość |
Tosieko
Nowy Forumowicz
Auto: Colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Kwi 2017 Posty: 1 Skąd: Dębica
|
Wysłany: 20-04-2017, 20:09 Kontrolka silnika i kierownica
|
|
|
Cześć wszystkim. Jestem (mam nadzieję) szczęśliwym posiadaczem CJ0 od 2 tygodni i mam dwa problemy których nie potrafiłem znaleźć na forum.
1. 4 dni temu wyświetliła mi się kontrolka silnika i od tej pory ciągle się świeci przy czym co któreś odpalenie auta podczas ruszenia nagle zaczyna coś tak jakby piszczeć/świstać pod maską. Nie traci mocy, nic poza tym piszczeniem się nie dzieje, lecz trochę mnie to niepokoi.
2. Zauważyłem, że kierownica skręcona jest lekko w prawo przy czym samochód skręca w tę stronę kiedy ją puszczę. Minimalnie ale na tyle, że trzeba ją poprawiać podczas jazdy prosto. Dodam jeszcze, że podczas najeżdżania prawą stroną auta, konkretnie prawą przednią oponą na jakąś studzienkę czy mniejszą dziurkę słychać takie charakterystyczne stuknięcie, którego nie słychać przy innych kołach.
Poza tymi dwoma sprawami możecie mi coś powiedzieć o spalaniu? Nie orientowałem się wcześniej jak z nim jest więc chciałbym was spytać, czy około 140km za 50zł w mieście to w granicach normy? Zauważyłem, że kiedy wcisnę gaz do końca na jednej prostej na dosłownie 5-10 sekund potrafi spaść nawet o 1 kreskę w dół, nie za dużo? O to już tak profilaktycznie pytam. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 20-04-2017, 21:19
|
|
|
1. Podstawa to sprawdzenie błędów jakie sygnalizuje kontrolka silnika. Napisz z którego roku jest auto bo od rocznika zależy sposób diagnostyki. W Miśkach z przed 2001 błędy możesz sprawdzić za pomocą kawałka drucika http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981 a w Miśkach po 2001r. potrzebujesz interfejs Elm327 najlepiej w wersji bezprzewodowej bluetooth i jakiś darmowy program pod ten interfejs np. Torque.
2. Warto przyjrzeć się zawieszeniu czy nie ma gdzieś luzu, obstawiam sworzeń zwrotnicy. Warto też sprawdzić ciśnienie w oponach bo też niższe ciśnieni może powodować że auto ucieka w jedną stronę.
Podwyższone spalanie może być związane z zapaleniem się kontrolki silnika więc podstawa to sprawdzenie błędów. |
|
|
|
 |
|
|