Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
wymiana oleju z półsyntetycznego na pełen syntetyk
Autor Wiadomość
mitsugn 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 16v GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Paź 2013
Posty: 29
Skąd: Gostyń
  Wysłany: 09-12-2014, 14:27   wymiana oleju z półsyntetycznego na pełen syntetyk

witam , czy mozna przejsc z półsyntetyka na pełen syntetyk ? w cari 1.6 16v , i jaka firme oleju polecacie . pozdro:)
 
 
MichciuGT 
Mitsumaniak

Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 1012
Skąd: Marki
Wysłany: 09-12-2014, 15:11   

polecam przeczytać ten temat:

http://forum.mitsumaniaki...ef10d7d#1360099
_________________
2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 09-12-2014, 16:06   

Bez problemu, ja mam zalany Mobil 0w40.
 
 
FredPL 
Forumowicz

Auto: Lancer VII Kombi 2.0 2006 LPi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lis 2014
Posty: 211
Skąd: Przemyśl / Rzeszów
Wysłany: 09-12-2014, 17:20   

W mojej Cari poprzedni właściciel zmienił w trakcie z półsyntetyka 10W40 na 5W40 i wszystko jest ok. Sam ostatnio zmieniałem olej i wlałem dalej 5W40.

Ojciec w Escorcie na zimę zmienił 10W40 na 5W40, też nic się nie dzieje, a samochód jakby łatwiej/lżej odpala.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 09-12-2014, 18:41   

A co się niby ma dziać jeśli wlaliście lepsze niż były wcześniej.
 
 
mitsugn 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 16v GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Paź 2013
Posty: 29
Skąd: Gostyń
Wysłany: 09-12-2014, 19:05   

dzięki wielkie za info:)
 
 
FredPL 
Forumowicz

Auto: Lancer VII Kombi 2.0 2006 LPi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lis 2014
Posty: 211
Skąd: Przemyśl / Rzeszów
Wysłany: 10-12-2014, 08:57   

plecho1 napisał/a:
A co się niby ma dziać jeśli wlaliście lepsze niż były wcześniej.


Teoria krążąca po mechanikach mówi, że półsyntetyk zapycha różne nieszczelności itp. których syntetyk nie pokryje/nie uszczelni. Tak więc gdy jeździsz na półsyntetyku może być wszystko ok, a po zmianie na pełen syntetyk mogą pojawić się wycieki w wyniku wypłukania starego gęstszego oleju.
Warunek oczywiście jest jeden, silnik musi być w marnym stanie, z puszczającym uszczelniaczami itd. Np. ściągany z Niemiec od "emeryta", który zrobił nim milion kilometrów ale jakimś dziwnym trafem licznik wskazuje mniej, a że puszczał olej to handlarz zalał gęstszym żeby nadawało się jako tako na sprzedaż.
W każdym innym wypadku zmiana nie powinna spowodować problemów.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 10-12-2014, 09:43   

Jeśli uszczelki puszczają to nie powinno się ich uszczelniać olejem a najzwyczajniej wymienić. Moje autko nie jest już pierwszej świeżości i jedyny wyciek jaki miałem to było z pod pokrywy zaworów do gniazd świec więc wymieniłem uszczelkę a nie zalałem powiedzmy olej mineralny, ale każdy robi jak uważa :)
 
 
rolando 
Forumowicz

Auto: Carisma 96r. 1,8 benzyna+LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sie 2012
Posty: 31
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 10-12-2014, 11:27   

olej syntetyczny pomoże wydłużyć zywotność silnika w twoim aucie, nie ma przeciwwskazań, żeby zrobić tak jak napisałeś, tutaj masz temat szeroko wyjaśniony http://www.iparts.pl/arty...diesla,110.html co prawda tekst skupia się na silnikach diesla, ale możesz poczytać, co nieco powinno się wyjaśnić :D
 
 
Batmanikus 
Mitsumaniak
CHORY ALE NATCHNIONY


Auto: Galant VIII / C5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Sie 2013
Posty: 530
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 12-12-2014, 08:56   

FredPL napisał/a:

półsyntetyk zapycha różne nieszczelności itp. których syntetyk nie pokryje/nie uszczelni. Tak więc gdy jeździsz na półsyntetyku może być wszystko ok, a po zmianie na pełen syntetyk mogą pojawić się wycieki w wyniku wypłukania starego gęstszego oleju.


Kiedyś, kiedy mojemu mechanikowi to powiedziałem przy obawie zmiany z semi na syntetyk, roześmiał się i odpowiedział to:

plecho1 napisał/a:
Jeśli uszczelki puszczają to nie powinno się ich uszczelniać olejem a najzwyczajniej wymienić.


Niby już nie wierzymy w zabobony i mitologię ale pod względem mechaniki to jesteśmy przy wierze w wyroki powtarzane przez dziesięciolecia przez PGRowskich mechaników z łomem i młotkiem w ręku...
_________________
www.mOTO-batman.pl - moje przygody nie tylko z motocyklem ;)

Mitsubishi Galant VIII 2.0 LPG (2017-...)
Citroen C5 X Break 2.0 LPG (2016-...)
Chrysler Neon II 2.0 SE LPG (2015-2018)
VW Polo II Coupe LPG (2015-2015†)
Mitsubishi Carisma II 1.6 LPG (2013-2016)
Yamaha TDM 900 (2011-2018 :[ )
Yamaha XJ 600 N (2009-2011)
Opel Vectra A 1.6 (2008-...)
Jawa TS 350 (2008-2009)
 
 
 
FredPL 
Forumowicz

Auto: Lancer VII Kombi 2.0 2006 LPi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lis 2014
Posty: 211
Skąd: Przemyśl / Rzeszów
Wysłany: 12-12-2014, 12:05   

Co do wymiany uszczelek to się zgadzam, jak coś cieknie to się to naprawia/wymienia, a nie uszczelnia kitem ;)

Swoją drogą mam wrażenie, że w sklepie w którym kupowałem ostatnio olej nadal wierzą w ten zabobon bo facet stwierdził, że nie można zmieniać z gorszego (półsyntetyk) na lepszy (syntetyk).
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 12-12-2014, 17:43   

Jak silnik jest w dobdobrym stanie to nic się nie powinno stać, ale w przypadku kiedy mamy doczynienia z zaszlamionym silnikiem może dojść do jego zatarcia olej syntetyczny rozpuszcza skrzepy szlamu, smoły i laków to wszystko zaczyna krążyć i trafia do filtra, który wyłapuje coraz to drobniejsze cząsteczki, aż do jego totalnego zapchania wtedy albo pęka wkładka i cały syf zebrany w filtrze trafia do obiegu zapychajac kanaliki olejowe w panewkach, albo spada nam ciśnienie oleju , albo otwiera się zawór by-pass jeżeli filtr jest w taki wyposażony i wyłącza nam filtr z obiegu. Tak się dzieje z mocno zaszlamionymi silnikami tam zmiana oleju to pewna śmierć proponuje poszukać tematu "oil sludge" na googlu i zobaczyć fotografię mocno zaniedbanych silników.
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 12-12-2014, 18:23   

rasiak1980 napisał/a:
olej syntetyczny rozpuszcza skrzepy szlamu, smoły i laków to wszystko zaczyna krążyć

Zasadniczo masz rację. Tyle tylko, że i w olejach półsyntetycznych, i w mineralnych tak samo znajdują się różne dodatki uszlachetniające, między innymi detergenty i środki myjące. Więc teoretycznie każda wymiana oleju (jaki by nie był) grozi podanymi przez Ciebie konsekwencjami.
Na temat "oil sludge" jest hasło na Wiki (po angielsku)
http://en.wikipedia.org/wiki/Oil_sludge

Tłumaczenie (tłumacz Google) - podkreślenie moje ;)
Cytat:
Olejowe lub czarny osad jest w postaci stałej lub żelu w oleju silnikowym spowodowane przez żelowanie oleju lub zestalania, zwykle w temperaturze niższej od 100 stopni Celsjusza.

Szlam oleju może być głównym czynnikiem przyczyniającym się do problemów wewnętrznych silników spalinowych, i może wymagać silnika do wymiany, jeżeli szkoda jest poważny. Osad jest zwykle spowodowane przez źle zaprojektowane lub wadliwego systemu wentylacji skrzyni korbowej, niskie temperatury pracy silnika lub obecności wody w oleju, i zbierają z użytku.

Sposobów, aby zminimalizować produkcję osadu i akumulacji obejmuje wykonanie częste wymiany oleju, wykonując płukanie silnika, zmechanizowanej lub odszlamiania, przy użyciu oleju syntetycznego, [1], oraz po rutynowych konserwacji silnika producenta.

Chrysler, Dodge, Toyota, Lexus, a także niektóre z Audi, Volkswagen, modele Saaba są znane problemu osadów oleju. [2]

Szlam paliwo powoduje silnik pracował źle, a nawet wykorzystać to rzadko i zazwyczaj dzieje się tylko wtedy, gdy wymiana oleju zostały zaniedbane lub jeśli samochód był napędzany szeroko z bardzo niskim poziomem oleju
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
maro55 
Nowy Forumowicz

Auto: Póki co jeszcze nie misiek
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sie 2014
Posty: 11
Skąd: Łódź
Wysłany: 13-12-2014, 23:11   

Jeśli silnik nie jest totalnie wyeksploatowany, to można takiej zmiany dokonać bez najmniejszego problemu, co więcej dzięki niej silnik będzie zdrowszy. Powyższe wątpliwości niektórych osób mają uzasadnienie tylko w wystudiowanym przypadku gdyby wcześniej silnik pracował na jakimś archaicznym oleju, ale w życiu to nie realne.

A konkretnie do kolegi silnika, bo o to kolega również pytał, to dobrym wyborem byłby olej Motul 8100 Eco-clean 5W30. Pełny syntetyk, o wysokiej klasie jakościowej API SN (obecnie najwyższa), no i zalecany do japońskich silników, w tym do Mitsubishi. Zdecydowanie z własnej praktyki mogę polecić oleje tego producenta. Aktualnie od trzech lat auta, moje, żony i syna na nich jeżdżą i świetnie się sprawdzają. A polecił mi je kolega, który walczy od bardzo wielu lat z silnikami (kilkanaście lat był mechanikiem w ASO, a teraz od kilku lat prowadzi z powodzeniem swój niezależny warsztat).
 
 
mitsugn 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 16v GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Paź 2013
Posty: 29
Skąd: Gostyń
Wysłany: 15-12-2014, 16:43   

Zamówiłem elf evolution 900 sxr 5w30 chyba nie jest najgorszy ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.