[Cari 1.6] znosi na lewo |
Autor |
Wiadomość |
maciejowy
Nowy Forumowicz maciejowy
Auto: Mitsubishi Carisma 1.6
Kraj/Country: Ireland
Dołączył: 08 Paź 2007 Posty: 13 Skąd: KRK->Dublin
|
Wysłany: 08-11-2007, 14:47 [Cari 1.6] znosi na lewo
|
|
|
Witam,
Praktycznie od momentu zakupienia auta jakies 2 miesiace temu odczuwam lekkie (ale denerwujace) znoszenie auta na lewo zarowno podczas jazdy jak i hamowania. Dodam, ze zmienilem ostatnio kola razem z oponami (okazalo sie ze jeden z gwintow na ktorych osadza sie kola byl urwany przy koncu tak ze nie dalo sie zalozyc nakretki - juz wymienione) potem ustawilem zbieznosc, ale nadal troche jakby znosi. Jak myslicie, co to moze byc? Dzieki i pozdrawiam! |
|
|
|
 |
akbi
I Love SPEEDway

Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy Dołączył: 03 Mar 2006 Posty: 12275 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
 |
maciejowy
Nowy Forumowicz maciejowy
Auto: Mitsubishi Carisma 1.6
Kraj/Country: Ireland
Dołączył: 08 Paź 2007 Posty: 13 Skąd: KRK->Dublin
|
Wysłany: 08-11-2007, 14:55
|
|
|
dzieki, a da sie to sprawdzic samemu czy musze jechac do mechanika? |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 08-11-2007, 15:07
|
|
|
akbi napisał/a: | 1 - Sprawdź potencjalne luzy w przednim zawieszeniu |
lewarek i ciagniesz kolo lewo-prawo i gora-dol(znaczy pchasz i ciagniesz). No chyba ze sie znasz to mozna pociagnac za drazki kierownicze i sprawdzic czy na koncach nie ma za duzych luzow itp. akbi napisał/a: | 2 - Sprawdź łożyska w kołach |
to generalnie slychac jesli sa zuzyte
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
akbi
I Love SPEEDway

Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy Dołączył: 03 Mar 2006 Posty: 12275 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 08-11-2007, 15:10
|
|
|
luzy w zawieszeniu ...to najlepiej jechać do warsztatu z "trzepakami" ... manualnie ciężko samemu wszystko sprawdzić, a tak czy inaczej będziesz potrzebował drugą osobę.
Łożyska samemu sprawdzić można ..podnieś samochód i poruszaj kołem góra/dół i ew na boki ...i zobacz gdzie są ew luzy. Lepiej to widać jak ściągniesz jeszcze koło i poruszasz samym tarczami, ale wówczas potrzeba troszkę siły.
Niemniej jednak, jeśli nigdy tego nie robiłeś, to możesz sam nie zdiagnozować luzów. Polecałbym wobec tego warsztat. |
_________________
   
Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V |
|
|
|
 |
Rafal_Szczecin
Mitsumaniak

Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 9211 Skąd: s kątowni
|
Wysłany: 08-11-2007, 15:17
|
|
|
to nie wszystko, sprawdz czy tloczki Ci odbijaja , oraz czy cisnienie w oponach masz to samo . |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 08-11-2007, 15:42
|
|
|
Jedz tam gdzie robi sie przeglady tejestracyjne. Za 20-30zl zrobia ci tescik zawieszenia i bedziesz wszytsko wiedzial
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
maciejowy
Nowy Forumowicz maciejowy
Auto: Mitsubishi Carisma 1.6
Kraj/Country: Ireland
Dołączył: 08 Paź 2007 Posty: 13 Skąd: KRK->Dublin
|
Wysłany: 08-11-2007, 18:02
|
|
|
Chyba sprobuje najpierw podniesc autko i zobaczyc czy nie ma luzow na kolach a potem sie wybiore na przeglad NCT (cos jak u nas rejestracyjny tylko ze sie robi raz na 2 lata) bo i tak musze zrobic do konca grudnia. Mysle ze powinno wyjsc na nim co sie dzieje. Dzieki za pomoc! |
|
|
|
 |
jedras
Forumowicz

Auto: CARISMA1.8GDI '01/MSS1.3 '00
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2006 Posty: 64 Skąd: 100LICA BemolanD
|
Wysłany: 08-11-2007, 19:18
|
|
|
mialem podobne dolegliwosci. Proponuje zrobic dobrze geometrie i zbieznosc na Beissbarthe i koniecznie ustawic tez tyl. Ja jezdzilem do 3 specjalistow i ustawiali mi tylko przod. Pozniej dowiedzialem sie, ze w cari konieczne jest ustawienie tez tylu i to pomoglo.................. |
_________________ Pozdrawiam
JEDRAS
Cari 1.8 GDI 2001
MSS 1.3 2000 |
|
|
|
 |
maciejowy
Nowy Forumowicz maciejowy
Auto: Mitsubishi Carisma 1.6
Kraj/Country: Ireland
Dołączył: 08 Paź 2007 Posty: 13 Skąd: KRK->Dublin
|
Wysłany: 08-11-2007, 20:40
|
|
|
o tyle nie pomyslalem... czy ktos z was jeszcze robil zbieznosc tylu? Uzywaja do tego tego samego urzadzenia co do przodu? Bo nie wiem czy mam szukac innej stacji... pzdr |
|
|
|
 |
akbi
I Love SPEEDway

Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy Dołączył: 03 Mar 2006 Posty: 12275 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 09-11-2007, 08:50
|
|
|
maciejowy napisał/a: | o tyle nie pomyslalem... czy ktos z was jeszcze robil zbieznosc tylu? |
tak ...ja
Jedź tam, gdzie robią całą geometrię auta ...a nie tylko zbieżność przednich kółek. Cena to co prawda nie 40zł a przeszło 100 ...ale raz na jakiś czas warto, zwłaszcza jeśli auto jeździ wg swoich upodobań. |
_________________
   
Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V |
|
|
|
 |
maciejowy
Nowy Forumowicz maciejowy
Auto: Mitsubishi Carisma 1.6
Kraj/Country: Ireland
Dołączył: 08 Paź 2007 Posty: 13 Skąd: KRK->Dublin
|
Wysłany: 09-11-2007, 17:53
|
|
|
ano wlasnie jezdzi... gwoli uscislenia - gdy trzymam kierownice prosto auto jedzie prosto, ale gdy puszcze to kierownica lekko idzie w lewo i auto schodzi na lewo. Pisze o tym dlatego, ze w Matizie (moim poprzednim autku auto jechalo prosto gdy kierownica byla lekko skrecona, natomiast gdy byla ustawiona na jazde prosto wtedy odbijalo... (wymienilem jeden wahacz, zrobilem geometrie przodu i bylo juz dobrze) nie wiem czy nie zamieszalem za bardzo hehe ale moze teraz ktos mi powie czy to raczej zle ustawiony tyl czy cos z ukladem kierowniczym... chcialbym wiedziec o tyle ze tam gdzie teraz mieszkam (IRL) za kazde naprawy placi sie sporo, szczegolnie jesli ktos ma to dobrze zrobic... dzieki jeszcze raz! |
|
|
|
 |
akbi
I Love SPEEDway

Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy Dołączył: 03 Mar 2006 Posty: 12275 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
 |
adaniel83 [Usunięty]
|
Wysłany: 09-11-2007, 19:11
|
|
|
Albo kupiłeś samochód po dobrym dzwonie i na płycie go źle ustawili. |
|
|
|
 |
allias [Usunięty]
|
Wysłany: 09-11-2007, 22:30
|
|
|
Wiec tak. Powiem Ci jako specjalista od geometri samochodu. Zaczales od tego ze powiedziales ze sciaga jak jedziesz i jak hamujesz. Jesli sciaga duzo mocniej jak mocno cisniesz na hamulec to masz problem z hamulcami - to moze byc: tloczki, brudne prowadnice albo poprostu starte hamulce (klocki + tarcze).
Jesli natomiast problem jest tylko podczas jazdy to moze masz problem ze zbieznoscia/geometria samochodu. Ustawianie zbieznosci na przednie kola to sie nadaje tylko do trackow gdzie masz solidne zawieszenie, ale jesli masz niezalezne a stego co wiem to takie masz to musisz ustawic na 4 kola. Technicznie mowiac o sciaganiu moga decydowac rozne katy. Poczynajac od katow wyprzedzenia po katy wychylenia czy tez sama zbieznosc kol. Ale kazdy z tych paramtrow moze wplynac na to ze samochod sciaga na jedna strone. Najmadrzejsze (jesli ci to tak bardzo przeszadza) to upewnic sie ze zawieszenie jest w idelnym stanie - mowie tu os swozniach i innych koncowkach, itp a potem robic zbieznosc/geometrie, bo jesli ja ustawisz a potem wyjdzie ci (jesli technik tego nie sprawdza wczesniej) ze masz cos walniete to prawidlowo powinienes ustawic zbieznosc jeszcze raz po naprawie elementow wymienionych.
Co polecam...? Jesli masz mozliwosc sprawdzic sam to upewnij sie ze zawieszenie jest w dorym stanie... jesli tak to zrob zbieznosc/geometrie na 4 kola. Jak mozesz to popros o odczyty z przed i po, to Ci je tutaj przanalizuje i powiem ci czy dobrze zrobili. Teraz wiele dobrych zakladow ma mozliwosc zrobienia wydruku. Jesli to zrobisz na wyspach masz wieksze szanse na taki serwis.
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
|