Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.6] znosi na lewo
Autor Wiadomość
maciejowy 
Nowy Forumowicz
maciejowy

Auto: Mitsubishi Carisma 1.6
Kraj/Country: Ireland
Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 13
Skąd: KRK->Dublin
  Wysłany: 08-11-2007, 14:47   [Cari 1.6] znosi na lewo

Witam,

Praktycznie od momentu zakupienia auta jakies 2 miesiace temu odczuwam lekkie (ale denerwujace) znoszenie auta na lewo zarowno podczas jazdy jak i hamowania. Dodam, ze zmienilem ostatnio kola razem z oponami (okazalo sie ze jeden z gwintow na ktorych osadza sie kola byl urwany przy koncu tak ze nie dalo sie zalozyc nakretki - juz wymienione) potem ustawilem zbieznosc, ale nadal troche jakby znosi. Jak myslicie, co to moze byc? Dzieki i pozdrawiam!
 
 
 
akbi 
I Love SPEEDway


Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 12275
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 08-11-2007, 14:50   

1 - Sprawdź potencjalne luzy w przednim zawieszeniu
2 - Sprawdź łożyska w kołach
_________________

Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V
 
 
 
maciejowy 
Nowy Forumowicz
maciejowy

Auto: Mitsubishi Carisma 1.6
Kraj/Country: Ireland
Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 13
Skąd: KRK->Dublin
Wysłany: 08-11-2007, 14:55   

dzieki, a da sie to sprawdzic samemu czy musze jechac do mechanika?
 
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 08-11-2007, 15:07   

akbi napisał/a:
1 - Sprawdź potencjalne luzy w przednim zawieszeniu

lewarek i ciagniesz kolo lewo-prawo i gora-dol(znaczy pchasz i ciagniesz). No chyba ze sie znasz to mozna pociagnac za drazki kierownicze i sprawdzic czy na koncach nie ma za duzych luzow itp.
akbi napisał/a:
2 - Sprawdź łożyska w kołach

to generalnie slychac jesli sa zuzyte
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
akbi 
I Love SPEEDway


Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 12275
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 08-11-2007, 15:10   

luzy w zawieszeniu ...to najlepiej jechać do warsztatu z "trzepakami" ... manualnie ciężko samemu wszystko sprawdzić, a tak czy inaczej będziesz potrzebował drugą osobę.

Łożyska samemu sprawdzić można ..podnieś samochód i poruszaj kołem góra/dół i ew na boki ...i zobacz gdzie są ew luzy. Lepiej to widać jak ściągniesz jeszcze koło i poruszasz samym tarczami, ale wówczas potrzeba troszkę siły.

Niemniej jednak, jeśli nigdy tego nie robiłeś, to możesz sam nie zdiagnozować luzów. Polecałbym wobec tego warsztat.
_________________

Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V
 
 
 
Rafal_Szczecin 
Mitsumaniak


Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 9211
Skąd: s kątowni
Wysłany: 08-11-2007, 15:17   

to nie wszystko, sprawdz czy tloczki Ci odbijaja , oraz czy cisnienie w oponach masz to samo .
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 08-11-2007, 15:42   

Jedz tam gdzie robi sie przeglady tejestracyjne. Za 20-30zl zrobia ci tescik zawieszenia i bedziesz wszytsko wiedzial
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
maciejowy 
Nowy Forumowicz
maciejowy

Auto: Mitsubishi Carisma 1.6
Kraj/Country: Ireland
Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 13
Skąd: KRK->Dublin
Wysłany: 08-11-2007, 18:02   

Chyba sprobuje najpierw podniesc autko i zobaczyc czy nie ma luzow na kolach a potem sie wybiore na przeglad NCT (cos jak u nas rejestracyjny tylko ze sie robi raz na 2 lata) bo i tak musze zrobic do konca grudnia. Mysle ze powinno wyjsc na nim co sie dzieje. Dzieki za pomoc!
 
 
 
jedras 
Forumowicz


Auto: CARISMA1.8GDI '01/MSS1.3 '00
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2006
Posty: 64
Skąd: 100LICA BemolanD
Wysłany: 08-11-2007, 19:18   

mialem podobne dolegliwosci. Proponuje zrobic dobrze geometrie i zbieznosc na Beissbarthe i koniecznie ustawic tez tyl. Ja jezdzilem do 3 specjalistow i ustawiali mi tylko przod. Pozniej dowiedzialem sie, ze w cari konieczne jest ustawienie tez tylu i to pomoglo..................
_________________
Pozdrawiam
JEDRAS
Cari 1.8 GDI 2001
MSS 1.3 2000
 
 
maciejowy 
Nowy Forumowicz
maciejowy

Auto: Mitsubishi Carisma 1.6
Kraj/Country: Ireland
Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 13
Skąd: KRK->Dublin
Wysłany: 08-11-2007, 20:40   

o tyle nie pomyslalem... czy ktos z was jeszcze robil zbieznosc tylu? Uzywaja do tego tego samego urzadzenia co do przodu? Bo nie wiem czy mam szukac innej stacji... pzdr
 
 
 
akbi 
I Love SPEEDway


Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 12275
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 09-11-2007, 08:50   

maciejowy napisał/a:
o tyle nie pomyslalem... czy ktos z was jeszcze robil zbieznosc tylu?

tak ...ja :)

Jedź tam, gdzie robią całą geometrię auta ...a nie tylko zbieżność przednich kółek. Cena to co prawda nie 40zł a przeszło 100 ...ale raz na jakiś czas warto, zwłaszcza jeśli auto jeździ wg swoich upodobań.
_________________

Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V
 
 
 
maciejowy 
Nowy Forumowicz
maciejowy

Auto: Mitsubishi Carisma 1.6
Kraj/Country: Ireland
Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 13
Skąd: KRK->Dublin
Wysłany: 09-11-2007, 17:53   

ano wlasnie jezdzi... gwoli uscislenia - gdy trzymam kierownice prosto auto jedzie prosto, ale gdy puszcze to kierownica lekko idzie w lewo i auto schodzi na lewo. Pisze o tym dlatego, ze w Matizie (moim poprzednim autku :) auto jechalo prosto gdy kierownica byla lekko skrecona, natomiast gdy byla ustawiona na jazde prosto wtedy odbijalo... (wymienilem jeden wahacz, zrobilem geometrie przodu i bylo juz dobrze) nie wiem czy nie zamieszalem za bardzo hehe ale moze teraz ktos mi powie czy to raczej zle ustawiony tyl czy cos z ukladem kierowniczym... chcialbym wiedziec o tyle ze tam gdzie teraz mieszkam (IRL) za kazde naprawy placi sie sporo, szczegolnie jesli ktos ma to dobrze zrobic... dzieki jeszcze raz!
 
 
 
akbi 
I Love SPEEDway


Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 12275
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 09-11-2007, 18:52   

ja bym zaczal od sprawdzenia luzow, gdyz jesli takowe wystepuja to jakiekolwiek ustawianie geomatrii nie ma sensu
_________________

Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V
 
 
 
adaniel83
[Usunięty]

Wysłany: 09-11-2007, 19:11   

Albo kupiłeś samochód po dobrym dzwonie :D i na płycie go źle ustawili.
 
 
allias
[Usunięty]

Wysłany: 09-11-2007, 22:30   

Wiec tak. Powiem Ci jako specjalista od geometri samochodu. Zaczales od tego ze powiedziales ze sciaga jak jedziesz i jak hamujesz. Jesli sciaga duzo mocniej jak mocno cisniesz na hamulec to masz problem z hamulcami - to moze byc: tloczki, brudne prowadnice albo poprostu starte hamulce (klocki + tarcze).

Jesli natomiast problem jest tylko podczas jazdy to moze masz problem ze zbieznoscia/geometria samochodu. Ustawianie zbieznosci na przednie kola to sie nadaje tylko do trackow gdzie masz solidne zawieszenie, ale jesli masz niezalezne a stego co wiem to takie masz to musisz ustawic na 4 kola. Technicznie mowiac o sciaganiu moga decydowac rozne katy. Poczynajac od katow wyprzedzenia po katy wychylenia czy tez sama zbieznosc kol. Ale kazdy z tych paramtrow moze wplynac na to ze samochod sciaga na jedna strone. Najmadrzejsze (jesli ci to tak bardzo przeszadza) to upewnic sie ze zawieszenie jest w idelnym stanie - mowie tu os swozniach i innych koncowkach, itp a potem robic zbieznosc/geometrie, bo jesli ja ustawisz a potem wyjdzie ci (jesli technik tego nie sprawdza wczesniej) ze masz cos walniete to prawidlowo powinienes ustawic zbieznosc jeszcze raz po naprawie elementow wymienionych.

Co polecam...? Jesli masz mozliwosc sprawdzic sam to upewnij sie ze zawieszenie jest w dorym stanie... jesli tak to zrob zbieznosc/geometrie na 4 kola. Jak mozesz to popros o odczyty z przed i po, to Ci je tutaj przanalizuje i powiem ci czy dobrze zrobili. Teraz wiele dobrych zakladow ma mozliwosc zrobienia wydruku. Jesli to zrobisz na wyspach masz wieksze szanse na taki serwis.

Pozdrawiam.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.