Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CJ1A 1.3] Dodanie wigoru silnikowi 4G13 12v :)
Autor Wiadomość
Blayders
[Usunięty]

Wysłany: 22-02-2008, 09:33   [CJ1A 1.3] Dodanie wigoru silnikowi 4G13 12v :)

Jako nowy uzytkownik i posiadacz Colta 1.3 z 2000 roku chcialbym sie ze wszystkimi przywitac .
Poniewaz jestem posiadaczem wersji silnika 75KM a nie 82KM :cry: postanowilem dodac troche mu wigoru ale bez znaczacego wzrostu spalania . Z tego co udalo mi sie znalesc na forum to efekty daja nastepujace modyfikacje :
- uklad dolotowy (+2-3KM) o dlugisci 360mm i srednicy 70mm zakonczony stozkiem np.: K&N z doprowadzonym nawiewem zimnego powietrz ( stara puszka do wymontowania plus mysle poprobowa z strumienca dolotu fimy Michael Tuning System)
- kolektor wydechowy 4-2-1 (+7KM) niestety dostepny nablizej w niemczech (naszczescie jestem posiadaczem spawarki TIG 8) i zamierzam na podstawie materiałów ktore znalazjem na necie z pomoca kolegi sam wykonac takowy)
- obrobka głowicy ( tu akurat mam znajomego ktory mi to moze zrobic za bardzo marne pieniadze )
Od siebie zamierzam dołozyc : lepsze oleje , wysokiej klasy przewody WN , swice Brisk LOR15LGS , Inazuma , magnetyzer Dynamic-Fuel (w porzednim samochodzie pomagal przejsc test spalin przy wycietym katalizatorze :P ). Wacham sie co do kwesti nieszczesnego katalizatora i strumienicy - tu sa strasznie podzielone zdania . Jedni pisza ze zastapic takim który ma zmniejszone opory przeplywu , inni ze zastopic prosta rurą , inni zeby wspawac w to miejsce strumienice ( mi akurat zostala po poprzednim samochodzie strumienica naddzwiekowa firmy Michael Tuning System ). A na koniec hamownia i regulacja .
Prosze o opinie , porady co o tym myslicie oraz co jeszcze moge dolozyc a zostalo to przez was sprawdzone . Za kazda odpowiedz z gory wielkie dzieki .
 
 
Marcin-Krak 
Mitsumaniak
Senior Specialist ;)


Auto: Mazda 3 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 11527
Skąd: Kraków
Wysłany: 22-02-2008, 11:10   

A jak tak bardzo zależy Ci żeby mieć mocniejsze auto - to nie prościej poszukać 1,6 w bdb stanie z końca produkcji (103 KM) i zrobić swap :?: :roll:
To jest moje zdanie :P
_________________
"Niedobre są te chwile w życiu narodu, kiedy emocje wyprzedzają rozum"
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21937
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 22-02-2008, 12:32   

Najwięcej mocy i najprościej ją uzyskasz jeśli zmienisz auto na takie z większym silnikiem. Taka jest prawda i najprostsze wyjście z sytuacji. Chcesz "obrabiać" głowicę to pamiętaj, że silnik raz rozebrany przeważnie nie chodzi już tak jak wcześniej.
 
 
Blayders
[Usunięty]

Wysłany: 22-02-2008, 14:46   

Jak bym chcial duzo mocy to bym kupil sobie civic'a type-s a ja chcialem cos po miescie malego . A przerobki chce zrobic bo lubie dlubac w takich rzeczach mozna to nazwac takim chobbi :mrgreen:
 
 
Jogurt 
Mitsumaniak


Auto: CA4A & EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 21 Wrz 2006
Posty: 2554
Skąd: Tychy
Wysłany: 22-02-2008, 23:20   

lubisz dłubać to kup golfa albo astre. w takich nie doróbkach możesz wykrzesać sporo mocy poprawiając fabrykę sposobami które opisałeś powyżej. masz u mnie piwo jak Ci się to uda z mitsu
_________________
CA0
Galant II
 
 
Blayders
[Usunięty]

Wysłany: 23-02-2008, 02:21   

Trzymam za slowo bo docelowo chcialbym uzyskac 90KM i 130Nm przy wadze 900 kg moze i mniejszej . W przypadku golfa i astry wiekszosc czesci jest dostepnych za niewielkie pieniadze i nie trzeba juz nic samemu twozyc i testowac a to juz nie ten sam urok :mrgreen:

[ Dodano: 13-03-2008, 22:51 ]
due to many repeating new topics asking about modifying 4g13.4g15, i would like to give some guidelines on modifying these engines.
1. intake and exhaust
Intake: keep the original air filter. those apexi, K&N, HKS power filters won't increase HP dramatically on small, NA engines. but CAI (cold air intake-DIY) usually help.
won't increase fuel consumption(standard)
exhaust: follow original route, 1.7/1.8 inch is the best. use big mufflers. those "tembak bulan" piping will only cause problems with authorities. for max acceleration, don't use mid silencer(bullet). for balance between pickup and top speed, use 1 bullet. for better top speed, use 2 (or more for hardcore) bullet. use powerzone extractor, it is the best for 4g13/15
slightly increase fuel consumption
2. spark plug & cable
best spark plug cable is the standard one. for spark plug, i think bosch super 4 is recommended. don't use platinum, iridium, or others...
3. port and polish
this one is the best mod. clean out carbon from engine head. (like top overhaul). can feel better power across all rpm range.
4. camshaft
get powerzone camshaft. for more hardcore users, use semi/full race cams. remember to make sure fuel supply is enough.
5. valves
not necessary to install bigger valves, unless u got valve fetish
6. brakes
just get wira 1.6 front brake system. more than enough braking power.
7. suspension
standard items are good enough. make sure that they are in good condition.
8. tuning-the most important part
make sure that ur engine is properly and regularly tuned. and make sure that u have enough lubrication(i destroyed 2 engines because of neglection of lubrication)
9. rim size
most ideal is 14inch, not too heavy, not too small.
10. fuel regulator
this is a good mod. recommended as first mod.
11. performance carbs
hehehe this one, no need to say la. weber is the best. twin 40dcoe for those who doesn't mind its fuel consumption. 40dcnf for moderate power increase. additional/better fuel pump supplies more fuel to the carb.
12. gearbox mods
manual-use wira 1.6 clutchplate. lighten flywheel(lose top speed)
auto-no hope. just dont over rev ur engine. 1.8 supertouring auto box fits saga 1.5 engine perfectly.
13. engine block mods-lighten crankshaft, crank pulley, ...
piston- try to keep them standard.
14. for those using 4g13/15 with siemens ECU, sorry to say: NO HOPE!
15. finally, full engine balancing. usually after u don't have anything to add anymore.
tips for saga megavalve owners: use wira 1.5 block. it has lighter internals. and use wira 1.5 injection standard camshaft. u will feel power increase after installing the mentioned items
tuning tips for beginners: try to keep as many things standard as possible, because they are cheaper to replace when they break down.
tune engine regularly. make sure fuel supply is enough.
p/s change to bigger displacement engine-better! no hassle...
 
 
blayders 
Nowy Forumowicz

Auto: colt
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 25
Skąd: Nowa Dęba
Wysłany: 01-12-2010, 00:55   

Witam Po jakims czasie postanowilem sie podzielic moimi dokonaniami przy colcie . Probowalem roznych modyfikacji , jedne byly udane drugie po tygodniu szly do kosza . A zostaly te :

1. dolot - filt KNRE-0930 , poczatek dolotu w miejscu zaslepki halogenu ;) , w gore poprowadzone rurami alu , fabryczna przepustnice o srednicy 48 mm zastapila wieksza o srednicy 52mm , od przepustnicy zostalo odpiete podgrzewanie , fabryczny kolektor zostal zmodyfikowany pod ta przepustnice (koszt 150+150+80)
2. wydech - wywalenie calego ukladu (i tak byl zkorodowany) , kolektor 4-2-1 , katalizator o niskich oporach , koncowy tlumik , zwiekszenie srednicy z 39mm na 45 mm (koszt 450+150)
3. zawieszenie - rozporka przod i tyl , felgi 15 cali mitsubishi (Koszt 100+800)
4. uklad paliwowy - zwiekszenie cisnienia paliwa z 36 psi na 40 psi (koszt 120+30)
5. Wymiana termostatu na wersje 75 st.c.

Efekty : owiele lepsza reakcja na pedal gazu , poprawa przyspieszenia , spalanie na poziomie 7 litorow (70% trasa 30% miasto)

Zostala mi jeszcze trzy modyfikacje
1. zmiana sprezyn - by obnizyc samochod o 30mm
2. wydajniesze wtryskiwacze
3. ECU :(

Niestety zadna firma niechce sie podjac modyfikacji map wiec mam takie ciekawe pytanie .
Mistsubishi Space Star 1.3 16v 1999 86KM z tego co patrzylem na uklad elektryczny ma chyba taka sama wiazke oraz te same czujniki co moj colt 1.3 12v 2000 75KM . Z roznic to wsumie tylko glowica . Czy ktos probowal zamienic komputery z tych dwoch samochodow ?? a jesli tak to jaki byl efekt ?? Czy ktos dysponuje dokladnymi schematami ideologicznymi ukladu elektrycznego tych pojazdow ??
 
 
KlaudiuszBdg 
Mitsumaniak


Auto: Colt '00
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Sie 2010
Posty: 200
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 01-12-2010, 21:57   

Mozesz opisac cos wiecej o podgrzewaniu przepustnicy ? do czego sluzy, jakie sa konsekwencje odlaczenia ?

Dlaczego uzywasz termostatu o nizszej temperaturze otwarcia ? Jakie sa tego korzysci i wady ?

Jw. Podniesienie cisnienia paliwa

Mozesz wrzucic jakies foto swojego dziela ?
 
 
mystek 
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sportback 2014
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1933
Skąd: Kraków
Wysłany: 02-12-2010, 05:16   

Foto i jakieś wykresy z hamowni przed i po modach :)
_________________
Mitsubishi Colt CJ4A 01.2010 - 01.2012
Mitsubishi Mirage Turbo 02.2012 - 10.2013
Rover 216 Tomcat 02.2014 - 09.2014
Volvo V40 T4 08.2014 - 01.2019
Toyota MR2 SW20 04.2017- ...
Mitsubishi Lancer Sportback 11.2018 - ...
 
 
 
blayders 
Nowy Forumowicz

Auto: colt
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 25
Skąd: Nowa Dęba
Wysłany: 02-12-2010, 13:31   

Jesli chodzi o odlaczenie podgrzewania to plus jest taki ze powietrze przechodzace przez podgrzewna przepustnice nagrzewa sie i robi sie zadsze czyli silnik dostaje mniej tlenu . Zimne powietrze to wiecej tlenu i automatycznie mozna wtrysnac wiecej paliwa i mamy wieksza moc .
Termostat - hmmm jakby to wyjasnic , sprubuj jak przyspiesza silnik wpolowie rozgrzany a jak wpelni rozgrzany to zrozumiesz . dwa to ze silnik ten lubi wysokie obroty i szybko nabiera temperatury . Wada to ze masz o 0.2 wieksze spalanie .
Ciesnienie paliwa - to ze przy wiekszych obrotach nie ma spadku cisnienia i nawet o 2 Nm wiecej w tym pulapie .

Jesli chodzi o foto to cos pomysle . na wykresy niestety juz zapozno . poprawe mocy sprawdzalem na podstawie czasow przyspieszenia .

A zapomnialem dadac o tym ze usunolem calkowicie zawor egr i wyczyscilem i wygladzilem wsrodku kolektor ssacy .
 
 
mystek 
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sportback 2014
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1933
Skąd: Kraków
Wysłany: 02-12-2010, 15:04   

No i jakie miałeś przyśpieszenie "seryjne" i jakie miałeś po modach? Ile sekund/ułamków sekund udało Ci się urwać?
_________________
Mitsubishi Colt CJ4A 01.2010 - 01.2012
Mitsubishi Mirage Turbo 02.2012 - 10.2013
Rover 216 Tomcat 02.2014 - 09.2014
Volvo V40 T4 08.2014 - 01.2019
Toyota MR2 SW20 04.2017- ...
Mitsubishi Lancer Sportback 11.2018 - ...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.