Szarpania i brak mocy |
Autor |
Wiadomość |
bartekglowhead
Nowy Forumowicz
Auto: Misthubishi Carisma 1.6 98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2017 Posty: 3 Skąd: Polska
|
Wysłany: 04-05-2017, 12:17 Szarpania i brak mocy
|
|
|
Witam
Kolejny problem z Cari 1.6 98 a mianowicie...
Auto na początku ma problem z zapaleniem (dopiero po drugim razie idzie, problem tylko na zimnym ). Po uruchomieniu, silnik powoduje nienaturalne drgania, po otworzeniu maski trzęsie się cały. Jeśli chodzi o objawy w prowadzeniu to brakuje mu mocy, pedał gazu jest słaby.
Dla ułatwienia wstawiam link do filmiku. ( błąd wyskakuje tylko od przepływomierza ale wcześniej tez się palił i nie było z tym problemu, spalanie nie jest zwiększone Wiec nie wymieniam. Obroty na zimnym, zawsze na początku są koło 2000
https://youtu.be/xO-IKe-FINQ
Z góry dzięki za pomoc ! |
|
|
|
 |
remi
Forumowicz
Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 810 Skąd: wałbrzych
|
Wysłany: 10-05-2017, 22:09
|
|
|
Na słuch, to wygląda, że nie pracuje na wszystkie cylindry. Zacznij od świec i może podmień gdzieś cewki. |
|
|
|
 |
kamir
Mitsumaniak TK

Auto: Carisma GLX 1.8 SOHC+LPG '96r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 14 Lip 2010 Posty: 727 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 12-05-2017, 07:54
|
|
|
bartekglowhead, Najlepiej zacznij diagnozować po kolei od układu zapłonowego (świece, przewody i cewki tak, jak napisał remi, ). Jeśli to nie pomoże to proponuję zmierzyć kompresję. Luzy zaworowe były kiedyś regulowane, jeśli tak to kiedy? |
_________________
Pozdrawiam
Kamir
 |
|
|
|
 |
AniaQ
Nowy Forumowicz
Auto: Space Star 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 08 Wrz 2014 Posty: 8 Skąd: Milejów
|
Wysłany: 21-05-2017, 13:44
|
|
|
kamir napisał/a: | bartekglowhead, Najlepiej zacznij diagnozować po kolei od układu zapłonowego (świece, przewody i cewki tak, jak napisał remi, ). Jeśli to nie pomoże to proponuję zmierzyć kompresję. Luzy zaworowe były kiedyś regulowane, jeśli tak to kiedy? |
Hej mam podobny problem z silnikiem, świece, przewody cewki mam nowe. Jest możliwe regulowanie luzów zaworowych w silnikach z hydrauliczną regulacją?? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 21-05-2017, 20:05
|
|
|
AniaQ, nie ma takiej możliwości. |
|
|
|
 |
AniaQ
Nowy Forumowicz
Auto: Space Star 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 08 Wrz 2014 Posty: 8 Skąd: Milejów
|
Wysłany: 21-05-2017, 20:21
|
|
|
więc to coś poważnego, gniazda zaworowe wypalone? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 21-05-2017, 20:25
|
|
|
Ale sprawdzana była kompresja że zakładasz takie uszkodzenia? |
|
|
|
 |
kamir
Mitsumaniak TK

Auto: Carisma GLX 1.8 SOHC+LPG '96r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 14 Lip 2010 Posty: 727 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 21-05-2017, 20:35
|
|
|
A układ paliwowy sprawny? |
_________________
Pozdrawiam
Kamir
 |
|
|
|
 |
AniaQ
Nowy Forumowicz
Auto: Space Star 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 08 Wrz 2014 Posty: 8 Skąd: Milejów
|
Wysłany: 21-05-2017, 20:44
|
|
|
Byłam u dwóch mechaników, jeden z mety cewkę zapłonową wymienił (podobno uszkodzona była), nic nie pomogło, samochód szarpał, spadek mocy. w drugim warsztacie wymienili świece i przewody, oględziny kilku fachowców. Nic mi nie wyjaśnili, odeslali do elektronika żeby prądy pomierzył. Co mam robić?
Widzę, że masz taki sam silnik. Ja też jeżdżę na gazie, może znasz dobrego mechanika w okolicy Świdnika. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 21-05-2017, 22:07
|
|
|
Nie bardzo wiem kogo polecić bo sam naprawiam swoje auta.
Jeśli masz LPG to jak najbardziej istnieje taka możliwość, że słabe wtryski lub niewłaściwa regulacja lub błędy montażowe mogły przyczynić się do uszkodzenia zaworów ale warto najpierw sprawdzić kompresję bo to pozwoli potwierdzić lub wykluczyć takie uszkodzenie bez rozbierania silnika.
Z którego roku jest Twoje autko i jakie masz podzespoły LPG czyli sterownik, wtryskiwacze i reduktor? |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 21-05-2017, 23:30
|
|
|
bartekglowhead zacznij od diagnozy masz na desce zapalony check
AniaQ napisał/a: | Hej mam podobny problem z silnikiem |
Pali sie chceck ? |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
AniaQ
Nowy Forumowicz
Auto: Space Star 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 08 Wrz 2014 Posty: 8 Skąd: Milejów
|
Wysłany: 22-05-2017, 15:33
|
|
|
pali się chcek, diagnostyka pokazuje błąd zapłonu. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 22-05-2017, 16:56
|
|
|
Jeśli cewki, świece, przewody zapłonowe w 100% sprawne to jak pisałem wcześniej, warto sprawdzić kompresję. Można jeszcze przyjrzeć się wiązkom dochodzącym do cewek zapłonowych bo ktoś miał tu podobny problem i winne były przełamane przewody dochodzące do trzypinowych wtyków cewek zapłonowych. Były przełamane kilka do kilkunastu cm od cewek.
Napisz może jeszcze jakie to są dokładnie kody błędów ale pewnie dotyczyły wypadania zapłonu. |
|
|
|
 |
AniaQ
Nowy Forumowicz
Auto: Space Star 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 08 Wrz 2014 Posty: 8 Skąd: Milejów
|
Wysłany: 22-05-2017, 20:01
|
|
|
dzięki za pomoc |
|
|
|
 |
remi
Forumowicz
Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 810 Skąd: wałbrzych
|
Wysłany: 22-05-2017, 22:29
|
|
|
AniaQ napisał/a: | pali się chcek, diagnostyka pokazuje błąd zapłonu. |
OK. teraz kwestia jaki komputer i co wykrywa. Ostatnio zapalił mi się check w Lancerze 2,0. Jako, że mam kilka możliwości podpięcia to z nich skorzystałem.
1. Laptop z wgranym oprogramowaniem do tego kabel ze specjalną przejściówką. Wynik - uszkodzony obwód grzałki sondy lambda.
2. Urządzenie Lunch ze starszą wersją oprogramowania. Wynik - anomalie w spalaniu. tutaj cały wachlarz możliwych usterek, czyli: słabe ciśnienie paliwa, uszkodzone świece, padnięte wtryskiwacze, przepływomierz, czujnik temperatury powietrza zasysanego, sonda lambda 1 lub 2...i chyba jeszcze kilka rzeczy
3. Urządzenie Lunch z dobrym oprogramowaniem. Wynik - uszkodzony obwód grzania sondy lambda bank 1.
jaki dokładnie nr błędu Ci wyskakuje. Bo w opianym przypadku nr 2 to chyba błąd miałem P0170. |
|
|
|
 |
|