[II 3.0 V6] Automatyczna skrzynia biegów |
Autor |
Wiadomość |
PietrzakPL
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander 2 3.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lut 2018 Posty: 1 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 17-05-2018, 12:40 [II 3.0 V6] Automatyczna skrzynia biegów
|
|
|
Witam!
Od niedawna jestem posiadaczem Mitsubishi Outlander II 3.0 V6. Samochód został sprowadzony z USA. Ostatnio wyskoczył mi komunikat transmission service required. Trochę mnie to zaniepokoiło, więc postanowiłem pomyśleć o zmianie oleju w skrzyni biegów. W tym temacie spotkałem się z różnymi zdaniami, jedni mówią żeby mieniać, a inni twierdzą że dopóki nic się nie dzieje to zostawić. Ja jestem jednak za zmianą, ale mam pewien kłopot. Nie wiem jaki olej zastosować. Na bagnecie napisane jest "Mitsubishi Genuine ATF J3" , natomiast zajrzałem też na stronę Ravenola(tańszy niż oryginał) i tam podają że będzie pasował: RAVENOL ATF Type J2/S Fluid. Byłem u mechanika i on wspomniał coś o ELF MATIC G3 SYNC( czy 3G SYNC , coś takiego). W obecnej chwili nie wiem już jaki olej zastosować, aby wszystko działało poprawnie.
Prosiłbym o pomoc, może ktoś już zmieniał olej w tej skrzyni, ale zajmuje się tym na co dzień. Słyszałem też, że oleje w USA, a w Polsce różnią się parametrami i mimo takiej samej nazwy to jednak nie ten sam olej . Jest to mój pierwszy samochód ze skrzynią automatyczną, dlatego też stąd mój dylemat.
Skrzynia: JATCO JF613E
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
_Porter_
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lut 2017 Posty: 8 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 27-05-2018, 20:54
|
|
|
Zmieniałem olej w tej skrzyni. Robiłem to w serwisie Mitsu. Nie wiem czy oleje się różnią parametrami ale faktycznie jak puścili olej to był w innym kolorze (chyba biała) niż się spodziewali. Oczywiście był to ten jakieś 3x droższy od oleju który maił być w tym automacie. Dobrze że miałem wcześniej ustaloną cenę więc nie wyszło tak drogo. Ale faktycznie auto z USA ma inny olej w automatycznej skrzyni biegów. |
|
|
|
 |
kazik70
Forumowicz

Auto: Outlander II GT 3.0 V6 2011r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 30 Sie 2009 Posty: 147 Skąd: Łęczna
|
Wysłany: 28-05-2018, 15:54
|
|
|
Witam, podczepię się pod temat również zakupiłem ślicznego outlandera ze stanów.
Podobnie jak w twoim przypadku jest to 3.0 V6. Nie wiem jaką mam skrzynię. Na pewno jest to bezstopniowa CVT.
Jak sprawdzić jaką mam skrzynię? Mój VIN JA4JT5AXXBU032609 jeśli coś pomoże.
Na bagnecie również widzę napis Genuine ATF J3, na stronie RAVENOL konkretnie swojego modelu nie widzę. Mówisz RAVENOL ATF Type J2/S Fluid pasuje??
Złomiarze którzy rozbierają tylko mitsubishi, straszą że tylko oryginał.
W salonie w Lublinie gość nie był pewien co do rodzaju, pytał się o kolor, na 90% stwierdził że żółty, cena 120zł chyba netto za litr. Trzeba 8litrów? Trochę sporo jak za olej?
RAVENOL o którym piszesz dużo tańszy, tylko boję się tej oszczędności, ktoś może potwierdzić że pasuje? |
|
|
|
 |
Moody
Forumowicz
Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Kwi 2015 Posty: 404 Skąd: Wielkopolska, PNT
|
Wysłany: 28-05-2018, 17:22
|
|
|
Z tego co wiem CVT nie było montowane w 6-cylindrowcach.
Napis na bagnecie, o którym mówisz także o tym świadczy. W przypadku CVT jest to np: CVTF-J1, CVTF-J4, itp.
Tam jest klasyczny automat.
Ravenol to dobra firma i jeżeli taki olej poleca to będzie OK.
JATCO jest spółką zależną NISSAN i te skrzynie są dość szeroko stosowane m.in we francuzach. Można sprawdzić po innych autach co polecają.
Skrzynia jest japońska więc zarówno w USA i w Europie musiano się do niej dobrać/wyprodukować jakiś lokalny olej. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21022 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 28-05-2018, 18:01
|
|
|
Co do typu skrzyni to poszukaj może na jakiejś tabliczce znamionowej będzie podany. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
kazik70
Forumowicz

Auto: Outlander II GT 3.0 V6 2011r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 30 Sie 2009 Posty: 147 Skąd: Łęczna
|
Wysłany: 28-05-2018, 18:20
|
|
|
Jeśli jest tak jak mówisz Moody to było by fajnie, wolałbym zwykłą. GT nie jest tu wyjątkiem? Ma np inne napędy? Chyba gdzieś na youtube oglądałem recenzje GT i mówili o CVT.
Gdzie tej tabliczki szukać? W którym miejscu? Żadnej nie widzę.
Jeszcze jedno pytanko po za tematem, przepraszam autora. Ile on ma koni? Muszę go zarejestrować.
W różnych miejscach znajduję informację że 220 do 2010roku a potem 230km, ale w katalogach z częściami najczęściej do wybrania jest opcja 220km albo 241km
Rozkodowany VIN https://www.searchquarry....4JT5AXXBU032609 |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21022 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 28-05-2018, 20:33
|
|
|
Co do rozkodowania vinu:
Co do typu skrzyni to chyba tutaj jest info:
 |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
kazik70
Forumowicz

Auto: Outlander II GT 3.0 V6 2011r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 30 Sie 2009 Posty: 147 Skąd: Łęczna
|
Wysłany: 28-05-2018, 22:25
|
|
|
Dzięki chłopaki, olej kupiłem RAVENOL ATF Type J2/S Fluid, 330złociszy za 2x4L
To przynajmniej 3x taniej od tego co mi salon zaproponował. Mam nadzieję że będzie ok.
To mój pierwszy automat, ale chyba jeszcze jakiś filtr tego oleju by wypadało wymienić? Pomożecie znaleźć?
Podzielę się, fajną stronę znalazłem po wpisaniu vinu są wszystkie części w kategoriach z numerkami oem i rysunkami technicznymi.
Po najechaniu na pozycje zaznacza nawet miejsce na rysunku technicznym.
przykład rozpisana moja skrzynia
https://www.centercar.pl/...4JT5AXXBU032609
Podpowiedzcie jeszcze co z tymi konikami, w dowód coś trzeba wpisać, przy szukaniu części też się przyda i kumpel jak zapyta też by wypadało wiedzieć. |
|
|
|
 |
_Porter_
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lut 2017 Posty: 8 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 30-05-2018, 12:56
|
|
|
Jak wymiana metodą dynamiczną to wystarczy
Jak wymiana metodą statyczną to wystarczy ok. 6 litrów - zależy ile ścieknie. U mnie tyle poszło.
Ja też myślałem nad tym RAVENOL - em ale bałem się że po wymieszaniu z oryginałem będą się "gryzły". |
|
|
|
 |
kazik70
Forumowicz

Auto: Outlander II GT 3.0 V6 2011r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 30 Sie 2009 Posty: 147 Skąd: Łęczna
|
Wysłany: 30-05-2018, 13:13
|
|
|
Właśnie przyszedł olej zaraz okaże się. Filtr oleju jest jeden i jest niewymienny? Tylko przy remoncie?
_Porter_, Jeździsz czasem przez Łęczną? Twój też 3.0? Mógłbym Ci zadać kilka pytań jeśli tak? Najlepiej przez telefon. |
|
|
|
 |
Moody
Forumowicz
Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Kwi 2015 Posty: 404 Skąd: Wielkopolska, PNT
|
Wysłany: 31-05-2018, 11:28
|
|
|
_Porter_ - dla niepewnych "gryzienia się" przy dynamicznej wymianie proponują przepuszczenie specjalnej płukanki.
kazik70 - z tego co wiem filtr jest wyprowadzony poza skrzynię i wymiana jest bezproblemowa. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21022 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
 |
kazik70
Forumowicz

Auto: Outlander II GT 3.0 V6 2011r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 30 Sie 2009 Posty: 147 Skąd: Łęczna
|
Wysłany: 31-05-2018, 15:01
|
|
|
Tak jak na tych zdjęciach też jest na rysunku technicznym który został wygenerowany po vinie, parę postów wcześniej.
Dlatego pytam czy jest jeden a może właśnie dwa? Drugi gdzieś za skrzynią. Poszukam jeszcze.
Bo ten filtr wygląda trochę na zwykłą pustą bańkę, może z siateczką i magnesem?
Sprzedawca allegro, który handluje oryginalnym olejem na allegro, napisał mi
"filtr wymieniany tylko podczas generalnego remontu skrzyni , żeby się dostać do niego trzeba zdemontować całą sekcję sterującą" Zgodzicie się z tym? Mam nie ruszać tego filtra? |
|
|
|
 |
Moody
Forumowicz
Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Kwi 2015 Posty: 404 Skąd: Wielkopolska, PNT
|
Wysłany: 03-06-2018, 22:59
|
|
|
Bizi78 napisał/a: | Moody napisał/a: | z tego co wiem filtr jest wyprowadzony poza skrzynię i wymiana jest bezproblemowa. |
Chyba niekoniecznie, oczywiście jeśli to ta sama skrzynia .
https://www.drive2.ru/l/471562946040824263/ |
Masz rację, pomyliłem z CVT. Tam w chłodnicy oleju jest filterek do którego łatwo dojść. |
|
|
|
 |
|