Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[II 3.0 V6] Automatyczna skrzynia biegów
Autor Wiadomość
PietrzakPL 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander 2 3.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lut 2018
Posty: 1
Skąd: Łomża
Wysłany: 17-05-2018, 12:40   [II 3.0 V6] Automatyczna skrzynia biegów

Witam!
Od niedawna jestem posiadaczem Mitsubishi Outlander II 3.0 V6. Samochód został sprowadzony z USA. Ostatnio wyskoczył mi komunikat transmission service required. Trochę mnie to zaniepokoiło, więc postanowiłem pomyśleć o zmianie oleju w skrzyni biegów. W tym temacie spotkałem się z różnymi zdaniami, jedni mówią żeby mieniać, a inni twierdzą że dopóki nic się nie dzieje to zostawić. Ja jestem jednak za zmianą, ale mam pewien kłopot. Nie wiem jaki olej zastosować. Na bagnecie napisane jest "Mitsubishi Genuine ATF J3" , natomiast zajrzałem też na stronę Ravenola(tańszy niż oryginał) i tam podają że będzie pasował: RAVENOL ATF Type J2/S Fluid. Byłem u mechanika i on wspomniał coś o ELF MATIC G3 SYNC( czy 3G SYNC , coś takiego). W obecnej chwili nie wiem już jaki olej zastosować, aby wszystko działało poprawnie.
Prosiłbym o pomoc, może ktoś już zmieniał olej w tej skrzyni, ale zajmuje się tym na co dzień. Słyszałem też, że oleje w USA, a w Polsce różnią się parametrami i mimo takiej samej nazwy to jednak nie ten sam olej :? . Jest to mój pierwszy samochód ze skrzynią automatyczną, dlatego też stąd mój dylemat.

Skrzynia: JATCO JF613E

Pozdrawiam :)
 
 
_Porter_ 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lut 2017
Posty: 8
Skąd: Lublin
Wysłany: 27-05-2018, 20:54   

Zmieniałem olej w tej skrzyni. Robiłem to w serwisie Mitsu. Nie wiem czy oleje się różnią parametrami ale faktycznie jak puścili olej to był w innym kolorze (chyba biała) niż się spodziewali. Oczywiście był to ten jakieś 3x droższy od oleju który maił być w tym automacie. Dobrze że miałem wcześniej ustaloną cenę więc nie wyszło tak drogo. Ale faktycznie auto z USA ma inny olej w automatycznej skrzyni biegów.
 
 
kazik70 
Forumowicz


Auto: Outlander II GT 3.0 V6 2011r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Sie 2009
Posty: 147
Skąd: Łęczna
Wysłany: 28-05-2018, 15:54   

Witam, podczepię się pod temat również zakupiłem ślicznego outlandera ze stanów.
Podobnie jak w twoim przypadku jest to 3.0 V6. Nie wiem jaką mam skrzynię. Na pewno jest to bezstopniowa CVT.
Jak sprawdzić jaką mam skrzynię? Mój VIN JA4JT5AXXBU032609 jeśli coś pomoże.

Na bagnecie również widzę napis Genuine ATF J3, na stronie RAVENOL konkretnie swojego modelu nie widzę. Mówisz RAVENOL ATF Type J2/S Fluid pasuje??

Złomiarze którzy rozbierają tylko mitsubishi, straszą że tylko oryginał.
W salonie w Lublinie gość nie był pewien co do rodzaju, pytał się o kolor, na 90% stwierdził że żółty, cena 120zł chyba netto za litr. Trzeba 8litrów? Trochę sporo jak za olej?

RAVENOL o którym piszesz dużo tańszy, tylko boję się tej oszczędności, ktoś może potwierdzić że pasuje?
 
 
Moody 
Forumowicz

Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Kwi 2015
Posty: 404
Skąd: Wielkopolska, PNT
Wysłany: 28-05-2018, 17:22   

Z tego co wiem CVT nie było montowane w 6-cylindrowcach.
Napis na bagnecie, o którym mówisz także o tym świadczy. W przypadku CVT jest to np: CVTF-J1, CVTF-J4, itp.
Tam jest klasyczny automat.

Ravenol to dobra firma i jeżeli taki olej poleca to będzie OK.
JATCO jest spółką zależną NISSAN i te skrzynie są dość szeroko stosowane m.in we francuzach. Można sprawdzić po innych autach co polecają.
Skrzynia jest japońska więc zarówno w USA i w Europie musiano się do niej dobrać/wyprodukować jakiś lokalny olej.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21022
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 28-05-2018, 18:01   

Co do typu skrzyni to poszukaj może na jakiejś tabliczce znamionowej będzie podany.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
kazik70 
Forumowicz


Auto: Outlander II GT 3.0 V6 2011r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Sie 2009
Posty: 147
Skąd: Łęczna
Wysłany: 28-05-2018, 18:20   

Jeśli jest tak jak mówisz Moody to było by fajnie, wolałbym zwykłą. GT nie jest tu wyjątkiem? Ma np inne napędy? Chyba gdzieś na youtube oglądałem recenzje GT i mówili o CVT.

Gdzie tej tabliczki szukać? W którym miejscu? Żadnej nie widzę.

Jeszcze jedno pytanko po za tematem, przepraszam autora. Ile on ma koni? Muszę go zarejestrować.
W różnych miejscach znajduję informację że 220 do 2010roku a potem 230km, ale w katalogach z częściami najczęściej do wybrania jest opcja 220km albo 241km

Rozkodowany VIN https://www.searchquarry....4JT5AXXBU032609
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21022
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 28-05-2018, 20:33   



Co do rozkodowania vinu:



Co do typu skrzyni to chyba tutaj jest info:

_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
kazik70 
Forumowicz


Auto: Outlander II GT 3.0 V6 2011r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Sie 2009
Posty: 147
Skąd: Łęczna
Wysłany: 28-05-2018, 22:25   

Dzięki chłopaki, olej kupiłem RAVENOL ATF Type J2/S Fluid, 330złociszy za 2x4L
To przynajmniej 3x taniej :mrgreen: od tego co mi salon zaproponował. Mam nadzieję że będzie ok.

To mój pierwszy automat, ale chyba jeszcze jakiś filtr tego oleju by wypadało wymienić? Pomożecie znaleźć?

Podzielę się, fajną stronę znalazłem po wpisaniu vinu są wszystkie części w kategoriach z numerkami oem i rysunkami technicznymi.
Po najechaniu na pozycje zaznacza nawet miejsce na rysunku technicznym.

przykład rozpisana moja skrzynia
https://www.centercar.pl/...4JT5AXXBU032609

Podpowiedzcie jeszcze co z tymi konikami, w dowód coś trzeba wpisać, przy szukaniu części też się przyda i kumpel jak zapyta też by wypadało wiedzieć.
 
 
_Porter_ 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lut 2017
Posty: 8
Skąd: Lublin
Wysłany: 30-05-2018, 12:56   

Jak wymiana metodą dynamiczną to wystarczy :)
Jak wymiana metodą statyczną to wystarczy ok. 6 litrów - zależy ile ścieknie. U mnie tyle poszło.
Ja też myślałem nad tym RAVENOL - em ale bałem się że po wymieszaniu z oryginałem będą się "gryzły".
 
 
kazik70 
Forumowicz


Auto: Outlander II GT 3.0 V6 2011r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Sie 2009
Posty: 147
Skąd: Łęczna
Wysłany: 30-05-2018, 13:13   

Właśnie przyszedł olej zaraz okaże się. Filtr oleju jest jeden i jest niewymienny? Tylko przy remoncie?
_Porter_, Jeździsz czasem przez Łęczną? Twój też 3.0? Mógłbym Ci zadać kilka pytań jeśli tak? Najlepiej przez telefon.
 
 
Moody 
Forumowicz

Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Kwi 2015
Posty: 404
Skąd: Wielkopolska, PNT
Wysłany: 31-05-2018, 11:28   

_Porter_ - dla niepewnych "gryzienia się" przy dynamicznej wymianie proponują przepuszczenie specjalnej płukanki.

kazik70 - z tego co wiem filtr jest wyprowadzony poza skrzynię i wymiana jest bezproblemowa.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21022
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 31-05-2018, 11:47   

Moody napisał/a:
z tego co wiem filtr jest wyprowadzony poza skrzynię i wymiana jest bezproblemowa.

Chyba niekoniecznie, oczywiście jeśli to ta sama skrzynia :? .
https://www.drive2.ru/l/471562946040824263/
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
kazik70 
Forumowicz


Auto: Outlander II GT 3.0 V6 2011r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Sie 2009
Posty: 147
Skąd: Łęczna
Wysłany: 31-05-2018, 15:01   

Tak jak na tych zdjęciach też jest na rysunku technicznym który został wygenerowany po vinie, parę postów wcześniej.
Dlatego pytam czy jest jeden a może właśnie dwa? Drugi gdzieś za skrzynią. Poszukam jeszcze.
Bo ten filtr wygląda trochę na zwykłą pustą bańkę, może z siateczką i magnesem?

Sprzedawca allegro, który handluje oryginalnym olejem na allegro, napisał mi
"filtr wymieniany tylko podczas generalnego remontu skrzyni , żeby się dostać do niego trzeba zdemontować całą sekcję sterującą" Zgodzicie się z tym? Mam nie ruszać tego filtra?
 
 
Moody 
Forumowicz

Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Kwi 2015
Posty: 404
Skąd: Wielkopolska, PNT
Wysłany: 03-06-2018, 22:59   

Bizi78 napisał/a:
Moody napisał/a:
z tego co wiem filtr jest wyprowadzony poza skrzynię i wymiana jest bezproblemowa.

Chyba niekoniecznie, oczywiście jeśli to ta sama skrzynia :? .
https://www.drive2.ru/l/471562946040824263/

Masz rację, pomyliłem z CVT. Tam w chłodnicy oleju jest filterek do którego łatwo dojść.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.