Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana paska klinowego wspomagania/klimy oraz alternatora
Autor Wiadomość
Bartek1992 
Nowy Forumowicz
Bartek1992

Auto: Mitsubishi Colt V CJ0 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Maj 2017
Posty: 10
Skąd: Januszkowice
  Wysłany: 28-05-2017, 11:52   Wymiana paska klinowego wspomagania/klimy oraz alternatora

Witam,

mam kilka pytań odnośnie wymiany paska alternatora. Muszę zdemontować pasek klinowy od wspomagania i klimatyzacji. W jaki sposób to sprawnie zrobić? Trzeba poluzować rolkę napinającą i poluzować do max szpanier? Wtedy pasek bd luźny i go ściągnąć?

Później kolej na pasek od alternatora. To pewnie kluczem 12 oczkowym poluzować śrubę blokującą i poluzować szpanier do max i ściągnąć. Odwrotnie jak przy napinaniu. Dobrze myślę?

jaki pasek powinien być do wspomagania i klimatyzacji? jaka długość?

jaki pasek do alternatora? jaka długość?


Jak ktoś mógłby mi opisać wymianę tych pasków, pooznaczać na zdjęciach co poodkręcać to z góry dzięki. Poniżej są zdjęcia które zrobiłem z colcika :)











Pozdrawiam
 
 
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 03-06-2017, 23:01   

Pasek od wspomagania i klimatyzacji ściągasz luzując pompę wspomagania poprzez
poluzowanie śruby pod kołem pasowym pompy i drugiej śruby na przeciwko z prawej strony pompy .
Następnie na środku poniżej jest śruba do ustawiania naciągu którą musisz odkręcić trochę ,
odkręcając pasek będzie stawał się luźny ... po zmianie paska wszystko w odwrotnej kolejności .
Wymiana paska alternatora : musisz poluzować śrubę blokującą z boku alternatora a następnie odkręcać długą śrubę aby poluzować pasek - obie śruby są obok siebie w widocznym miejscu u góry .
Naciąg pasków w najdłuższym miejscu między kołami pasowymi to myślę że ok 1,5-2cm
lepiej aby był słabiej naciągnięty niż za mocno .
Paski :
5PK1063 - klima wspomaganie kier .
5PK865-alternator .

Nie pamiętam jakie klucze chyba 12 alternator , wspomaganie 13 lub 14 .
Teraz zauważyłem że masz 1.6 ale powinno być podobnie , wymiana jest dosyć prosta .
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.