 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Wymiana paska klinowego wspomagania/klimy oraz alternatora |
Autor |
Wiadomość |
Bartek1992
Nowy Forumowicz Bartek1992
Auto: Mitsubishi Colt V CJ0 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Maj 2017 Posty: 10 Skąd: Januszkowice
|
Wysłany: 28-05-2017, 11:52 Wymiana paska klinowego wspomagania/klimy oraz alternatora
|
|
|
Witam,
mam kilka pytań odnośnie wymiany paska alternatora. Muszę zdemontować pasek klinowy od wspomagania i klimatyzacji. W jaki sposób to sprawnie zrobić? Trzeba poluzować rolkę napinającą i poluzować do max szpanier? Wtedy pasek bd luźny i go ściągnąć?
Później kolej na pasek od alternatora. To pewnie kluczem 12 oczkowym poluzować śrubę blokującą i poluzować szpanier do max i ściągnąć. Odwrotnie jak przy napinaniu. Dobrze myślę?
jaki pasek powinien być do wspomagania i klimatyzacji? jaka długość?
jaki pasek do alternatora? jaka długość?
Jak ktoś mógłby mi opisać wymianę tych pasków, pooznaczać na zdjęciach co poodkręcać to z góry dzięki. Poniżej są zdjęcia które zrobiłem z colcika
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
krzysieg
Forumowicz

Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 575 Skąd: Jelenia góra
|
Wysłany: 03-06-2017, 23:01
|
|
|
Pasek od wspomagania i klimatyzacji ściągasz luzując pompę wspomagania poprzez
poluzowanie śruby pod kołem pasowym pompy i drugiej śruby na przeciwko z prawej strony pompy .
Następnie na środku poniżej jest śruba do ustawiania naciągu którą musisz odkręcić trochę ,
odkręcając pasek będzie stawał się luźny ... po zmianie paska wszystko w odwrotnej kolejności .
Wymiana paska alternatora : musisz poluzować śrubę blokującą z boku alternatora a następnie odkręcać długą śrubę aby poluzować pasek - obie śruby są obok siebie w widocznym miejscu u góry .
Naciąg pasków w najdłuższym miejscu między kołami pasowymi to myślę że ok 1,5-2cm
lepiej aby był słabiej naciągnięty niż za mocno .
Paski :
5PK1063 - klima wspomaganie kier .
5PK865-alternator .
Nie pamiętam jakie klucze chyba 12 alternator , wspomaganie 13 lub 14 .
Teraz zauważyłem że masz 1.6 ale powinno być podobnie , wymiana jest dosyć prosta . |
_________________
 |
|
|
|
 |
|
|