Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9DI-D] Łącznik stabilizatora
Autor Wiadomość
mat294 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sty 2015
Posty: 13
Skąd: Tomaszów Maz.
Wysłany: 19-07-2015, 15:23   [Cari 1.9DI-D] Łącznik stabilizatora

Co tu jest nie tak?
Wymieniano mi ostatnio wahacze z przodu w warsztacie, ale mechanik nie wspominał nic o tych łącznikach.
Przy gwałtownym skręcie w lewo przy większej prędkości słychać takie pojedyncze walnięcie.
Zdjąłem koło i ujrzałem taki widok.
Nie wiem tylko czy tak powinno być czy nie do końca :) .



https://www.youtube.com/embed/jMPLqnCZAaY

Łącznik do wymiany, to pewne tylko pytanie czy to aby na pewno dobrze poskładane jest, do tego chciałbym wiedzieć czy moge to zrobić samemu i nie martwić się o zbieżność.
Pozdrawiam.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21013
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 19-07-2015, 16:36   

Łącznik do wymiany, tutaj masz schemat jak nowy prawidłowo poskładać :D :
Tylko ne wiem czemu nie ma pokazanych podkładek :? .



Co do zbieżności to nic nie musisz ustawiać.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
MichciuGT 
Mitsumaniak

Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 1012
Skąd: Marki
Wysłany: 19-07-2015, 17:04   

u siebie zmieniłem na takie bo nie wiedziałem że są różne:


a miałem oryginalne takiej budowy:

te z wtopionymi podkładkami są droższe, ale zbudowane tak jak oryginał
_________________
2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 
 
FredPL 
Forumowicz

Auto: Lancer VII Kombi 2.0 2006 LPi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lis 2014
Posty: 211
Skąd: Przemyśl / Rzeszów
Wysłany: 14-11-2015, 19:44   

Lekki odkop, ostatnio widziałem swoje gumki w łączniku i są w stanie opłakanym (gumy całe popękane). Pojawia się więc pytanie jakiej firmy zakupić nowe ? O ile się orientuję to chyba tylko FEBI (koło 40pln w IC) i FEBEST (koło 50pln na allegro od Multiline) mają w swojej ofercie takie z podkładkami zintegrowanymi w gumach, w sklepie polecali mi YAMATO (rzekomo japońskie ale jakoś śmiem wątpić bo koszt to raptem 30pln / szt) ale się wstrzymałem i postanowiłem zapytać, z tego co widziałem to te YAMATO mają podkładki osobno. Można brać te z podkładkami osobno ? Czy brać FEBI lub FEBEST ? A może jeszcze coś innego ?
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21013
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 15-11-2015, 00:53   

YAMATO nie polecam.
Może warto założyć poliuretany :? .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
FredPL 
Forumowicz

Auto: Lancer VII Kombi 2.0 2006 LPi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lis 2014
Posty: 211
Skąd: Przemyśl / Rzeszów
Wysłany: 15-11-2015, 19:40   

Co masz na myśli przez poliuretany ? Bo jedyne co mi się kojarzy to otulina poliuretanowa do rur instalacji c.o.
_________________
Jest - Lancer VII Wagon 2006 2.0 135KM + LPi
Było - VW Golf 4 1.9 TDI 90KM @ 110KM
Było - Carisma II Avance 2002 1.9 DI-D HP 115KM
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21013
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 15-11-2015, 21:21   

Tylko trzeba dopytać czy będą pasować do cari :wink: .
http://poliuretany.olkusz...niego-4szt.html
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
FredPL 
Forumowicz

Auto: Lancer VII Kombi 2.0 2006 LPi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lis 2014
Posty: 211
Skąd: Przemyśl / Rzeszów
Wysłany: 15-11-2015, 22:19   

Chyba sobie daruję, jak tak czytam o tych poliuretanach to jakoś mnie to nie przekonuje w przypadku zwykłej osobówki. Co innego jakbym sobie chciał z auta zrobić rajdówkę, ze sztywnym zawieszeniem i super precyzją prowadzenia i zawieszeniem dzięki któremu bd czuł ziarnko piasku pod oponą na kierownicy ;) Coś czuje, że zaryzykuję tego FEBI w InterCarsie i zobaczymy jak się spisze.
_________________
Jest - Lancer VII Wagon 2006 2.0 135KM + LPi
Było - VW Golf 4 1.9 TDI 90KM @ 110KM
Było - Carisma II Avance 2002 1.9 DI-D HP 115KM
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 15-11-2015, 23:17   

FredPL napisał/a:
Chyba sobie daruję, jak tak czytam o tych poliuretanach to jakoś mnie to nie przekonuje w przypadku zwykłej osobówki
Twoja strata.
 
 
FredPL 
Forumowicz

Auto: Lancer VII Kombi 2.0 2006 LPi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lis 2014
Posty: 211
Skąd: Przemyśl / Rzeszów
Wysłany: 16-11-2015, 00:04   

Hugo napisał/a:
FredPL napisał/a:
Chyba sobie daruję, jak tak czytam o tych poliuretanach to jakoś mnie to nie przekonuje w przypadku zwykłej osobówki
Twoja strata.


Możesz rozwinąć myśl ? Bo z tego co wyczytałem to poliuretanów używa się w celu usztywnienia zawieszenia i spowodowania aby auto było bardziej responsywne i lepiej reagowało na nagłą zmianę kierunku jazdy itp. Tyle, że jak cierpi na tym komfort jazdy, a w skrajnych przypadkach mogą ucierpieć inne elementy zawieszenia (bo poliuretan nie tłumi tak drgań itp.) to nie wiem czy to jest taki świetne rozwiązanie. Może się mylę, jak tak to mnie poprawcie. Może wtedy sobie faktycznie zafunduję takie rozwiązanie (w dodatku wydaje się tańsze niż gumy)
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 16-11-2015, 20:53   

FredPL, poliuretany produkowane w Olkuszu w kolorze czerwonym posiadają twardość 75 sHa, tj. taką samą jak oryginalne tuleje gumowo-metalowe. Do tego mają kilkukrotnie większą trwałość jak zwykłe tulejki gumowe.
 
 
MichciuGT 
Mitsumaniak

Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 1012
Skąd: Marki
Wysłany: 16-11-2015, 21:54   

Hugo napisał/a:
FredPL, poliuretany produkowane w Olkuszu w kolorze czerwonym posiadają twardość 75 sHa, tj. taką samą jak oryginalne tuleje gumowo-metalowe. Do tego mają kilkukrotnie większą trwałość jak zwykłe tulejki gumowe.


a ja całe życie żyłem w przekonaniu że skoro fabryka daje gumy na pierwszy montaż to jakościowo jest lepiej dobrane i przetestowane, a poli daje się żeby usztywnić zawieszenie, dobrze dowiedzieć się czegoś nowego :)

a jeśli są oryginalne łączniki to pewnie śruba, tulejka i nakrętka już przerdzewiała, przez co i tak trzeba kupić nowe, razem z podkładkami...
_________________
2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 17-11-2015, 05:59   

Pod każdym względem przewyższa gumę jedyny plus gumy to trochę większa przyczepność i mniejsza cena z poliuretanu lanego robi się koła pełne do wózków widlowych właśnie z powodu większej wytrzymałości na ściskanie, rozciąganie, 10 razy większa na ścieranie, nie starzeję się odporny jest na wysokie temperatury, UV, kwasy i zasady,w stosunku do gumy oczywiście, w Gdańsku było (może i jest) przedsiębiorstwo IBMER, które takie tulejki pewnie by ci wykonało musisz mieć jedynie formę, no chyba że oni będą mieć, i przy okazji jakiejś syntezy do większej roboty kilka napelnien formy zrobią z tego co pamiętam jak tam pracowałem kilo materiału kosztowało 230 zł ale to było 15 lat temu prawie a syntezy robią od bodajże 55 sh do 120 a powyżej to już będzie za twarde bo to inna synteza na aminie i znacznie droższa.
 
 
sebek76 
Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma + LPG stag
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Paź 2012
Posty: 157
Skąd: zabrze
Wysłany: 20-11-2016, 07:10   łącznik Stabilizatora

Witam mam pytanie odnośnie tych podkładek jak one mają być ułożone może ktoś pomuc ??
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21013
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 20-11-2016, 07:44   

Moim zdaniem tak jak na foto 8) .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.