 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[Pajero III] Prośba o opinię przed oględzinami - może ktoś z |
Autor |
Wiadomość |
Birkhof
Forumowicz
Auto: Lancer '08
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Paź 2011 Posty: 32 Skąd: DW
|
Wysłany: 18-05-2017, 20:02 [Pajero III] Prośba o opinię przed oględzinami - może ktoś z
|
|
|
Hej, rozglądam się za zadbaną sztuką (zadbana = serwisowana nie "w szopie" tylko robione wszystko na czas) już 3 miesiące i było jedno P3 ale poszło tego samego dnia co wystawione, a akurat miałem jechać dnia następnego. Teraz rzuciła mi się w oczy taka sztuka: http://allegro.pl/mitsubi...15.html#thumb/3
Dostałem skany faktur (w zasadzie wszystkich z 10ciu lat poza takimi na olej i filtry, klimę) bo dopytywałem o bolączki typowe dla Miśka. W skrócie:
- auto od 10 lat u jednego właściciela
- bezwypadkowe, ale po naprawie któregoś błotnika bo wychodziła jaka mała ruda
- ogólnie auto wygląda na zadbane za zdjęć - dostałem też dodatkowy filmik z wyglądem na moją prośbę (głównie chodziło o progi i nadkola czy nie zjada ich rudzielec): https://youtu.be/DQMHoCqVjgA
- przez około 10 ostatnich lat przejechane ~80 tys. km (jako drugie/awaryjne auto w firmie).
Z rzeczy poza tym co wypisane w aukcji to:
- wymieniony silnik (6200 brutto) przy przebiegu 240 tys (20 tys. po zakupie) na taki z przebiegiem 120 tys. (czyli motor ma teraz 180 tys.),
- przekładnia kierownicza, końcówki drążków i serwis olejowy przy 250 tys. (przebieg budy podając),
- bak z carmont w 2010 roku za 1900 zł brutto kupiony i wymieniony
- z innych: czujnik abs jednego koła, czyszczenia przepustnicy i egr, wskaźnik temp wody i paliwa, zawór elektromagnetyczny, po zakupie czyli w 2007r serwis za 10k ponad: rozrząd z prowadnicami i łańcuchem, sworznie, szczotki w rozruszniku, tarcze, klocki, oleje, filtry, komplet zamków, 2xpiasta koła, inne korki, osłony, spinki, uszczelki itp.
Same faktury z napraw, które dostałem to >50k netto.
Połowa faktur jest z Mitsubishi Toruń.
Poprosiłem też o filmik z odpalenia i tutaj jest: https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be
edit: zauważyłem na filmiku (albo mi się wydaje tylko) że po odpaleniu nie świecą się żadne elementy we wskazaniu Super Select (żadne z kół nie jest podświetlone, a na innych video po odpaleniu od razu podświetlają się "tylne koła" jeśli dźwignia jest w pozycji 2H
Samochód kupować będę na działalność z fakturą 23% więc cena to 18300 netto.
Mam tam 500 km więc każda wskazówka będzie cenna
Sprawdzałem apkę "na wypadek" auto ubezpieczone.
Ale w Historia pojazdu gov pokazuje się: "Przepraszamy, ale nie możemy wyświetlić historii wybranego pojazdu. W Centralnej Ewidencji Pojazdów nie znaleziono pojazdu o podanych danych. Sprawdź czy dane są wpisane poprawnie." mimo że mam zdjęcia karty pojazdu i na zdjęciach widać rejestrację (przepisywałem po 3 razy dla pewności).
[ Dodano: 20-05-2017, 19:15 ]
Hej, może ktoś pokusi się o podpowiedzenie czegoś na temat wspomnianego egzemplarza? |
|
|
|
 |
PiotrKw
Forumowicz
Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 843 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 21-05-2017, 10:13
|
|
|
Birkhof napisał/a: | Same faktury z napraw, które dostałem to >50k netto. |
Z 10 lat eksploatacji to norma , swiadczy że nie szczędzono na naprawach i robiono co potrzeba .
Birkhof napisał/a: | auto od 10 lat u jednego właściciela |
To tylko plus , należy wystrzegać się samochodów o piątego czy więcej właściciela w takim czasie .
Pojazd był wciągnięty na ewidencję firmy i tam też rozliczany , też jest to plusem .
Birkhof napisał/a: | po zakupie czyli w 2007r serwis za 10k ponad: rozrząd z prowadnicami i łańcuchem, |
Tego bym nie brał pod uwagę skoro był wymieniany silnik
To że nie świecą lampki ? często bywają przepalone , trzeba sprawdzić jak zachowują się przy dopinaniu przodu , reduktora i blokady .
Pojazd niedługo będzie pełnoletni i przejechał 300 tyś km . Więc zawsze coś może wyskoczyć . Ale ogólnie zadbany . |
|
|
|
 |
Birkhof
Forumowicz
Auto: Lancer '08
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Paź 2011 Posty: 32 Skąd: DW
|
Wysłany: 22-05-2017, 23:13
|
|
|
Pojechałem, zobaczyłem i nie kupiłem.
intensywne/kapiące wycieki oleju ze skrzyni, miski olejowej, mostu przedniego.
Dodatkowe wycieki z zacisków hamulca PP, pod pokrywą zaworów, dwóch amorków tył.
do wymiany osprzęt rozrządu, zębatki ABSu, tarcze wszystkie, czujniki ABS przód i wywala błąd pompy ABSu / elektrozaworu.
Do zrobienia (co najmniej wzmocnienia) obydwa przednie nadkola obok kielichów - pod mocnym naciskiem palca myślę że mogła by się pojawić dziura. Spora korozja podwozia - trzeba by
Ogniska korozji przy jednym błotniku i wokół otwarcia klapy bagażnika.
Auto dużo stało ostatnie lata (zamontowano wyłącznik prądu) i nawet uszczelki poprzyklejaly się do karoserii i wyglądało to nieciekawie.
Nie zdecydowałem się na zakup bo raczej szukam autka, które będę miał 5-10 lat i żeby tyle to auto wytrzymało to myślę że na start trzeba by wyłożyć 10-12k netto.
Chyba przerzucę się na P4, bo to już 5ty P3 które oglądam i ilość rdzy mnie przeraża... :/ |
|
|
|
 |
PiotrKw
Forumowicz
Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 843 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 23-05-2017, 07:39
|
|
|
Birkhof napisał/a: | Pojechałem, zobaczyłem i nie kupiłem. |
I bardzo dobrze , niestety na zdjęciach widać tylko to co widać i to co sprzedający chce pokazać.
Zastanawiam się czy w ogóle jest sens pytać o ocenę na podstawie zdjęć. Mechanicznie nie jesteśmy w stanie powiedzieć nic , o korozji tylko tyle co sprzedający pokazał na fotografii .. . I to co napisałem , to już 16 letni pojazd ....
Jedyna szansa do oceny to ta, że trafi się ktoś na forum co na codzień zna ten egzemplarz lub miał z nim styczność przy kupnie . Szukaj więc P4 ... powodzenia .
[ Dodano: 23-05-2017, 08:20 ]
I jeszcze jedno ... ile chcesz przeznaczyć kasy na pojazd ? ( oczywiście wiem że najmniej )
Bo może lepiej poszukać w ostatnich egzemplarzach III i rzeczywiście lepiej utrzymanych i droższych, niż szukać w niskim przedziale cenowym IV . Bo i te ostatnie mogą okazać się w kiepskim stanie . |
|
|
|
 |
Birkhof
Forumowicz
Auto: Lancer '08
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Paź 2011 Posty: 32 Skąd: DW
|
Wysłany: 17-06-2017, 16:33
|
|
|
PiotrKw napisał/a: | Birkhof napisał/a: | Pojechałem, zobaczyłem i nie kupiłem. |
I bardzo dobrze , niestety na zdjęciach widać tylko to co widać i to co sprzedający chce pokazać.
Zastanawiam się czy w ogóle jest sens pytać o ocenę na podstawie zdjęć. Mechanicznie nie jesteśmy w stanie powiedzieć nic , o korozji tylko tyle co sprzedający pokazał na fotografii .. . I to co napisałem , to już 16 letni pojazd ....
Jedyna szansa do oceny to ta, że trafi się ktoś na forum co na codzień zna ten egzemplarz lub miał z nim styczność przy kupnie . Szukaj więc P4 ... powodzenia .
[ Dodano: 23-05-2017, 08:20 ]
I jeszcze jedno ... ile chcesz przeznaczyć kasy na pojazd ? ( oczywiście wiem że najmniej )
Bo może lepiej poszukać w ostatnich egzemplarzach III i rzeczywiście lepiej utrzymanych i droższych, niż szukać w niskim przedziale cenowym IV . Bo i te ostatnie mogą okazać się w kiepskim stanie . |
Sorki, że dopiero odpisuje - co do ceny, to kwestia drugorzędna. Na codzień jeżdżę Lexem gs 450h za 400 tys. i po prostu spodobała mi się P3 (a sprzedałem w międzyczasie audi b8 quattro w kombiaku, które było idealne jako taki "wołek roboczy" - przewieź worek kory, zawieź 12 zgrzewek wody o karchera, wyjedź w góry) i szukałem egzemplarza, którego co chwila nie będę musiał wozić do serwisu "bo coś". Lubię jak auto jest zadbane i serwisowane na czas, a nie oszczędzane na każdym kroku, bo potem w wielu przypadkach się to mści. Niestety duża część naszego narodu uważa, że największy koszt samochodu to jego zakup, co jest niekoniecznie zgodne z prawdą, a potem są rozczarowania.
Porzuciłem P3, bo zacząłem wątpić, że uda się coś znaleźć co spełni moje oczekiwania i w zasadzie za około tydzień odbieram P4 3.8 v6, bo teraz jestem na wakacjach.
Sprawdzony przed zakupem przez rzeczoznawcę (byłego mechanika) + w ASO Mitsu zrobiona diagnoskopia silnika i diagnostyka komputerowa. Zero błędów, zero wad, oryginalny lakier, bez kolizji/dzwonów. Do wymiany są wszystkie klocki hamulcowe i opony za około 5-10 tys. km. Samochód jest z Libii i nie posiada książki serwisowej, a tam troszkę cieplej niż u nas więc dla pewności nowe płyny wszystkie też dostanie
Cena 82k brutto. przebiegu 51k. Także mam nadzieję, że będzie to udany zakup bo przed zakupem sprawdziłem go najdokładniej jak się dało |
|
|
|
 |
PiotrKw
Forumowicz
Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 843 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 18-06-2017, 08:44
|
|
|
Birkhof napisał/a: | Samochód jest z Libii i nie posiada książki serwisowej, |
Proponuję zrobić porządną konserwację podwozia .... zanim u nas pojeździ
I zmierz grubość tarcz hamulcowych bo mogą być już też do wymiany ..choć wyglądają dobrze |
|
|
|
 |
Birkhof
Forumowicz
Auto: Lancer '08
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Paź 2011 Posty: 32 Skąd: DW
|
Wysłany: 19-06-2017, 15:52
|
|
|
PiotrKw napisał/a: | Birkhof napisał/a: | Samochód jest z Libii i nie posiada książki serwisowej, |
Proponuję zrobić porządną konserwację podwozia .... zanim u nas pojeździ
I zmierz grubość tarcz hamulcowych bo mogą być już też do wymiany ..choć wyglądają dobrze |
Mhm, tak - konserwacja to podstawa. Muszę tylko znaleźć serwis, który we Wrocławiu jest i będzie to w stanie zrobić dobrze, a nie "jak najtaniej".
Już naoglądałem się P3 gdzie ruda szalała jak Dżesika na techno party i lepiej uniknąć tego w P4 |
|
|
|
 |
|
|