Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Gwiżdże, świszczy po przekroczeniu ok. 60km/h
Autor Wiadomość
Wojtek K 
Nowy Forumowicz

Auto: kiedyś Outlander 2,0 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Paź 2014
Posty: 6
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 07-04-2016, 10:12   Gwiżdże, świszczy po przekroczeniu ok. 60km/h

Cześć
Już nie mam pomysłów, jak temu zaradzić więc proszę Was o pomoc gdzie jeszcze szukać

Otóż problem jest następujący

Po przejechaniu około 5 km (jak się trochę podgrzeje) po przekroczeniu ok. 60km/h zaczyna być słyszalny dosyć mocno świst, gwizdanie (chyba trochę metaliczne).
Na ten objaw nie ma wpływu naciśnięcie hamulca (nic nie wnosi) dalej słychać świst identyczny jak przed naciśnięciem. Dodam, że są nowe tarcze i klocki (przed wymianą też był ten świst i po wymianie nic się nie zmieniło)
Zrobiłem też doświadczenie (nie do końca bezpieczne :) , ale po usłyszeniu świstu wyłączyłem silnik (na prostej drodze) i świst dalej występował (oczywiście dopóki prędkość nie zeszła poniżej tych ok. 60km/h).
wymieniłem łożysko przedniego koła - ale to nie to?
... i już pomysłów nie mam
... a może ktoś z Was miał podobne objawy ?
 
 
alojso 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Sty 2016
Posty: 194
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 07-04-2016, 10:50   

A to nie będą czasem uszczelki szyby?

PS. wyłączanie silnika podczas jazdy może szybciutko ubić turbinę/silnik, pamiętaj że wtedy nie ma smarowania...
 
 
Wojtek K 
Nowy Forumowicz

Auto: kiedyś Outlander 2,0 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Paź 2014
Posty: 6
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 07-04-2016, 10:56   

to tylko taki jednorazowy epizod był, bo już pomysłów nie miałem :)
... a z tą uszczelką to spróbuję... okleję szczeliny i próba ... dzięki
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 08-04-2016, 14:29   

Cytat:
wyłączanie silnika podczas jazdy może szybciutko ubić turbinę/silnik, pamiętaj że wtedy nie ma smarowania...
przy 60km/h? to obroty poniżej 2k - prawie jak bieg jałowy, a też wyłączasz silnik :D Wojtek K, posadź kogoś innego za kierownicą, a sam poprzesiadaj się na różne miejsca. Może uda ci się zlokalizować świst. W ostateczności na podnośnik z kierowcą w środku i 60km/h na podnośniku. tylko z dużą ostrożnością ;)
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
alojso 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Sty 2016
Posty: 194
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 08-04-2016, 19:11   

Cytat:
60km/h? to obroty poniżej 2k


Poważnie się zastanawiam czy piszesz serio (i nie prowadziłeś nigdy samochodu z manualną skrzynią biegów) czy żartujesz*... bo jeśli to pierwsze, to wiesz w ogóle, że jadąc z prędkością 60km/h silnik może mieć zarówno np. 5000 obrotów jak i 1500...? No i może jestem dziwny, ale silnik wyłączam przy obrotach ~1000, po schłodzeniu turbosprężarki :)

*) jeśli tak, to dałem się wkręcić :P
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 09-04-2016, 16:35   

alojso napisał/a:
Poważnie się zastanawiam czy piszesz serio (i nie prowadziłeś nigdy samochodu z manualną skrzynią biegów) czy żartujesz*... bo jeśli to pierwsze, to wiesz w ogóle, że jadąc z prędkością 60km/h silnik może mieć zarówno np. 5000 obrotów jak i 1500...?
:roll: Nie szukaj problemów, gdzie ich nie ma. Jak szukał przyczyn świstów, to nie jeździł długo autostradą ;) Nie miał co chłodzić, nic tam nie ubije z powodu kilku zatrzymań silnika przy 60km/h - jak szukał świstów to nie trzymał 5 tys. obrotów :biggrin:
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
alojso 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Sty 2016
Posty: 194
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 09-04-2016, 22:19   

rezon - ja ostatnio walczę z trybem awaryjnym po chiptiningu. Miałem ostatnio 'pełne gacie', jak straciłem moc przy wyprzedzaniu tira, a za mną był już sznur aut. Nie mogłem ani go wyprzedzić, ani zahamować (i czmychnąć w prawo), na szczęście nic z naprzeciwka nie jechało.
Ponieważ doszedłem do pewnej granicy nonsensu (mechanicy wykluczają kolejne rzeczy, które mogą to powodować m.in. mapę, którą robiło już dwóch niezależnych chiperów i samą turbosprężarkę), jeżdżę od mechanika do mechanika na diagnozy/naprawy; jeden z nich zalecił przy takiej akcji 'wyłączyć i włączyć zapłon' (podczas jazdy, normalnie na biegu). Natomiast gdy podzieliłem się tą poradą innym mechanikom, to porównali to do zjeżdżania po zjeżdżalni na basenie - że gdy nagle wyłączą wodę, to kąpielówki od razu spalą się na tyłku (analogia do odłączenia smarowania). Może przesadzili, nie wiem, ale wolę nie testować i nie przekonywać się na własnej skórze :) Niemniej warto w takich sytuacjach na pewno mieć zalanego ceramizera ;)
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 10-04-2016, 00:59   

Co innego jak zasuwasz autostradą i zgasisz, a co innego jak toczysz się bo szukasz miejsca świszczenia. Chociaż i z tą autostradą to nie jest tak, że jak się zgasi to obowiązkowo padnie turbina. Zdrowe to dla niej na pewno nie jest, ale mnie też zdarzyło się kilka razy zgasić po długiej jeździe bez studzenia i jakoś wytrzymała ;)
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
Wojtek K 
Nowy Forumowicz

Auto: kiedyś Outlander 2,0 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Paź 2014
Posty: 6
Skąd: Stalowa Wola
  Wysłany: 10-04-2016, 20:21   

Dzięki za pomoc ... ale temat już nie aktualny
Outlander sprzedany
Pozdrawiam
 
 
radzik1 
Forumowicz

Auto: c-crosser
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lip 2017
Posty: 47
Skąd: BYDGOSZCZ
Wysłany: 25-05-2018, 09:43   

Odkopałem temat bo mam dokładnie ten sam problem, powyżej 60km/h zaczyna coś świstać, obroty nie mają znaczenia, mogę jechać na luzie lub na biegu bez znaczenia. Gdy miałem passata znalazłem winowajce okazała się antena.
 
 
kajos 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 1090
Skąd: Chodziez
Wysłany: 26-05-2018, 15:09   

jesli obroty silnika nie maja znaczenia to wina lezy na oplywie powietrza
na pocztek wyeliminowac trzeba bagazniki i anteny dodatkowe

jesli ich nie ma to posprawdzac oslony czy sa prawidlowo zamocowane
_________________
Mam schematy elektryczne do Outlandera II. Jak ktos chce to daj znac :)
 
 
RAFGST 
Forumowicz
RAFGST

Auto: Mitusbishi Outlander II 2.0d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Lis 2017
Posty: 80
Skąd: Świeradów Zdrój
Wysłany: 17-07-2018, 14:07   

radzik1 napisał/a:
Odkopałem temat bo mam dokładnie ten sam problem, powyżej 60km/h zaczyna coś świstać, obroty nie mają znaczenia, mogę jechać na luzie lub na biegu bez znaczenia. Gdy miałem passata znalazłem winowajce okazała się antena.



a czy winne nie będą uszczelki w drzwiach nad rantem drzwi nad szybą okienną w rogu przy środkowym słupku? Poniżej zdjęcie, miejsce zaznaczone kolorem niebieskim.

https://zapodaj.net/c3da8acda6218.jpg.html
 
 
kajos 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 1090
Skąd: Chodziez
Wysłany: 18-07-2018, 13:36   

latwo to sprawdzic

wejdz do auta zamknij sie,niech ktos inny tasma zaklei uszczelki
wyjedz i nasluchuj :P
_________________
Mam schematy elektryczne do Outlandera II. Jak ktos chce to daj znac :)
 
 
radzik1 
Forumowicz

Auto: c-crosser
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lip 2017
Posty: 47
Skąd: BYDGOSZCZ
Wysłany: 19-07-2018, 15:38   

Zawsze jakiś pomysł gdy będę miał chwile czasu obkleję się taśmą na pewno dam znać co z tego wyszło.
 
 
barzuc 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander II 2.2 MI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lut 2018
Posty: 63
Skąd: Poznań
Wysłany: 19-07-2018, 19:44   

Możesz też sprawdzić same uszczelki szyb (nie uszczelki drzwi jak w przypadku zaklejenia drzwi z zewnątrz) - zobaczy czy jak otworzysz jedną konkretną szybę czy gwizd / świst nie ustanie albo nie zrobi się bardziej słyszalny. Może któraś z szyb jakoś dziwnie się domyka i dlatego gwiżdże... ja z kolei w Sedici mam tak, że sporadycznie przy zamkniętym oknie - zaczyna gwizdać, otwieram okno, zamykam i jest cisza ;)
_________________
Teraz: Mitsubishi Outlander II 2.2 DID MIVEC
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.